Jump to content

Kantowanie - Techniki Pracy Maszynami Polerskimi


Recommended Posts

Z tego co wiem to na rotacji bardzo często korzystają z kantowania, ponoć można na futrze ograniczyć sporo swirli i defektów. Często jak oglądam amerykańskie filmy tam przy dużych futrach 170 - 200 mm  tak działają. Temat do wypróbowania.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Nie no Panowie, nie można mówić kantowanie, brzmi to jak u Henia rzeźnika polernika - to się mówi po amerykańsku, detailingowo, prawidłowo: TIPPING, TILTING ? 😄😄😄

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
10 godzin temu, CAR CRAZY napisał(a):

@Domel  I teraz niech powiedzą że plama po matowaniu absolutnie nie będzie widoczna na masce a do tego jeszcze 50/50. Takie pokazy nie robi się na aucie. 👎

Nie wiesz ze u Mr. Sz. zawsze wszystko jest super i wychodzi bardzo dobrze, a ten schodek po odcieciu taśma to sie zateguje pasta opt mowie Ci! A że teraz ma lekki konflikt interesu bo dwie marki robiące pasty i wychodzi na to że jednak sa jakies pasty po za opt ktore również bardzo dobrze a niekiedy lepiej sie sprawdzają to musi grać głupa. 

a co do kantowania maszyny to podobno własnie teraz tak sie powinno polerować rotacją

  • Lubię to 3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Streat napisał(a):

A że teraz ma lekki konflikt interesu bo dwie marki robiące pasty i wychodzi na to że jednak sa jakies pasty po za opt ktore również bardzo dobrze a niekiedy lepiej sie sprawdzają to musi grać głupa. 

Własnie najbardziej wkurza mnie to granie głupa.

Od zawsze pamiętam jak Pan Sz. wypowiadał sie, że nie ma co w ogóle patrzeć na 'zwykłe, tradycyjne' pasty bo...mają starą technologie, bo mają mase wypełniaczy, silikonów, bo trzeba wymywać, bo długo z nimi schodzi, bo pylą, bo brudzą plastiki. bo.. bo jest tylko OPT i koniec.

Nagle, jak do oferty wprowadza system past 3D który jest już X lat na rynku, co słyszymy?
Pasty bardzo fajne, fajnie się z nimi pracuje, nie pylą, nie brudzą, nie wypełniają, szybko tną i fajnie wykańczają.. ehh 💰💵

  • Lubię to 6
Link to comment
Share on other sites

Co do 'kantowania' to uwierzcie ze jest to swietna technika jak robi sie ja umiejetnie. Niby rotacja, futro i past cuttingowa ale da sie z szlifu 2000 wejsc na poziom prawie finishowy. Zachecam wszystkich do wytestowania tej metody

  • Lubię to 2
Link to comment
Share on other sites

Panowie. Bez jaj. Wy tak na poważnie nigdy nie lecieliscie rotacja „kantem” ?

im większy talerz i pad tym szybciej idzie i większa powierzchnie sie ogarnia.
I wykończyć tez nawet się udaje.

jak trzeba szybko ciac jak lakier pozwoli to ja tylko tak lecę. 
A. Żeby nie było. Używam każdego typu maszyn i da tez lubię. 
 

odbierajac zaległe szkolenie u Nowika nie dawno (po którymś Wośp'ie sprzed x lat) po ww. zabawie na czarnym uni nie trzeba było po mnie poprawiać na przykład. Wjazd po bodajże 1500 byl. I nie chodzi tu mi o samo zachwalanie się, tylko i spróbowanie samemu by się przekonać. 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Grzechu23 napisał(a):

Nagle, jak do oferty wprowadza system past 3D który jest już X lat na rynku, co słyszymy?
Pasty bardzo fajne, fajnie się z nimi pracuje, nie pylą, nie brudzą, nie wypełniają, szybko tną i fajnie wykańczają.. ehh 💰💵

Myślę że tutaj jest tylko jedna odpowiedź 💵💵💵💵, druga sprawa to szkoda że nie umie się przyznać do błędu na temat innych produktów. W tej sytuacji sam sobie strzelił w kolano moim zdaniem. Ale to już jego problem.

  • Lubię to 2
Link to comment
Share on other sites

Moja pierwsza polerka to też była rotacja i również na niej stosowałem metode "kantowania". Problem w tym, że nie było to celowe zachowanie, a walka o przetrwanie jak się miało maszyne 3 razy w życiu w rękach 😁 i co najlepsze takim sposobem prowadzenie maszyny stało się prostsze, ale zawsze poprawiałem drugi etap na DA. Jakiś rok temu zauważyłem również, że co raz więcej jest filmików polecających ten sposób cięcia i zachęcających to tego ludzi na YT (szczególnie usa). 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
16 minut temu, nervus napisał(a):

Panowie. Bez jaj. Wy tak na poważnie nigdy nie lecieliscie rotacja „kantem” ?

im większy talerz i pad tym szybciej idzie i większa powierzchnie sie ogarnia.
I wykończyć tez nawet się udaje.

jak trzeba szybko ciac jak lakier pozwoli to ja tylko tak lecę. 
A. Żeby nie było. Używam każdego typu maszyn i da tez lubię. 
 

odbierajac zaległe szkolenie u Nowika nie dawno (po którymś Wośp'ie sprzed x lat) po ww. zabawie na czarnym uni nie trzeba było po mnie poprawiać na przykład. Wjazd po bodajże 1500 byl. I nie chodzi tu mi o samo zachwalanie się, tylko i spróbowanie samemu by się przekonać. 

Wiemy 😉 Specjalnie żartujemy przecież 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
10 minut temu, Slovak napisał(a):

Jeden z amatorów też kantuje 😄 @AreK, wybacz 😉

https://www.facebook.com/reel/1050462082286106/?s=single_unit

Maszynami DA też kantuję i nie widzę w tym nic złego ;-)

Są techniki o których niektórzy tylko mogą śnić , hahahahha......

  • Super 1
Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

Przy "kantowaniu" najważniejsze to odpowiedni dobór  futra, najwygodniej sie pracuje futrami które maja twardą podkładkę zaokrągloną na końcach, wtedy z jednej strony mamy "kantowanie" i siła większa a z drugiej strony łagodna krzywizna futra  co daje bardzije równomierny efekt. Tylko takie futra przeważ są albo 80mm albo 160-180mm. Trudno znaleźć taki kształt  w futrze 135mm

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

„Kantowanie” to styl polerowania stary jak świat. Zobaczcie jak starzy lakiermajstry polerują. Amerykanie, Japończycy, Niemcy….

Tylko w Pl uważa się to jako błąd. Dzięki tej technice jesteśmy w stanie wypolerować bez holo. Oczywiście nie każdy lakier. @Bare Shine da się? 😉

Pamietam Twoje zdziwienie jak wyprowadziłeś szlify😍

Maszyną DA również można kantować. Np na przetloczeniach . Pracując kantem można w dość prosty sposób wymusić ruch obrotowy na padzie.

Futro musi być miękkie. Bardzo ważny jest tez Bp. Ideał dla mnie ma Farecla. 
Temat bardzo ciekawy i rozkminiam go ostatnio dość często. 
 

  • Lubię to 7
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, AreK napisał(a):

da się

Pewnie ze sie da i to nawet jak 😄

Sluchac trenera, troche pomyslec, przestac sie bac i zamiast wiecznej teorii dac sie do roboty i mozna robic zeczy o ktorych czlowiek nie pomyslalby ze sa realne! 

 

  • Dziękuję 1
  • Super 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, AreK napisał(a):

Maszyną DA również można kantować. Np na przetloczeniach .

Dokładnie. Czasem zdarza się na przetłoczeniach wewnętrznych - zarówno rotacją, jak i DA. Mi dokładniej planetarką FLEXa (nie próbowałem jeszcze zwykłą DA).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

@Sebek330 Polerując pod kątem już znacząco zmniejszasz powierzchnie a co za tym idzie całe tarcie jest na małej powierzchni pada przez co już jest tam gorąco więc z dociskiem ostrożnie. Nie ma jednoznacznej odpowiedz na takie pytanie bo to zależy od pada, pasty. maszyny, twardości lakieru itp itd. Zacznij delikatnie i zobacz co ci wychodzi.

Link to comment
Share on other sites



Ideał dla mnie ma Farecla. 

 


Odkąd się stałem posiadaczem rotacji od farcecli właśnie z tym talerzem, odkryłem rotację na nowo.
Jest mega różnica pomiędzy bp np flexipadsa, którego kiedyś miałem, a właśnie tym bp farecli. Jest duuuuzo bardziej elastyczny co stwarza wiele nowych możliwości, prowadzenia maszyny na mało wygodnych krzywiznach.


Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.