Skocz do zawartości

Menzerna a 3M


Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie zaopatrzę się w UC, abo Sholla, bo podobno też są do DA.

sholla nie bierz, dostałem to w zestawie jak brałem DAS6 i nie byłem zadowolony, bardziej pasty też do rotacji, była nawet o tym kiedyś dyskusja na forum czy faktycznie te pasty

EF ?

nie znam za bardzo oznaczeń menzerny, ale takie nie mogę się doszukać, napisz o jaką pastę konkretnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a takie zasadnicze pytanie, pasty menzerny mają rozpadające cząsteczki?? Czy można nimi pracować np. rozprowadzanie 900, darcie 1300-1500, wykończenie 900??

Obecnie poleruję megsem 105 i 205m które nie mają rozpadających się cząsteczek i jest to dla mnie bardzo wygodny system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punktem zenitu

 

Przy Menzernie "technika Zenitu" wygląda tak.

 

900- rozprowadzenie

1500 - jazda

1800 - jazda

2000 - jazda (1x lewa prawa)

1200 - ściągniecie

 

Z Menzerną jest impreza - nie ma zabawy :D

 

[...]

 

:good:

tak też robiłem mniej więcej. (dodawałem jeszcze na koniec parę delikatnych przejść na 900 obrotach)

ale tylko z FF3000.

z FG500 taki myk nie przejdzie, przynajmniej na lakierze, z którym pracowałem. (900 na rozprowadzenie i jazda na 2000)

podejrzewam jednak, że i na innych samochodach będzie podobnie, patrząc po tym, co piszą pozostali koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze uczyli ,że menzerna nie lubi zenitu.

 

To co zaprezentowałem wyżej to żaden "zenit". Rozprowadzenie, yebniecie na 1500- a dalej to już zabawa miedzy 1500-2000 - kwestia lakieru, defektów, podatnosci na polerowanie itd.

 

Przy Menzernie po prostu nie bawimy się w rozbijanie cząstek pasty jak w przypadku 3M.

Ma to swoje plusy i minusy...

 

Slow Cutem w przypadku Menzerny

 

Slow Cut - jest - tyle, że zjawiskowo, a nie dosłownie. Tnie "slow", ale na wysokich prędkościach.

Menzerną poniżej 1500 mało się zrobi.

Na maszynach DA polecam LC Cuttung pod FG500 - daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.2000 nie będzie się za mocno grzał lakier

 

Będzie - dlatego unikamy takich wysokich prędkości i mocnego docisku przy owych.

Można sobie pozwolic na jeden przejazd finishowym padem na finishowej pascie lub FG500 na futrze. (ale tylko na sprawdzonych uprzednio panelach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szybkie pytanie do tych którzy kupili FF3000. Jakie jest oznaczenie na dole butelki. Czy jest to PO85U czy PO85RD/RE. Menzerna chciała trochę ułatwić sprawę z nową numeracją ale z moich obserwacji wynika, że sprzedają różne produkty pod tą samą nazwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam stare IP 3.02 i 85rd ale jeszcze w starych butelkach. Czy teraz w nowych też można je kupić bo widzę, że menzerna stare 85rd/re sprzedaje raz jako FF3000 raz jako SF4000. IP 3.02 jest podobno sprzedawana pod PF2500 tak samo jak 203s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak w polerowaniu jestem totalnie zielony... tyle co w pracy mialem jedno auto do robienia ale zupelnie innymi pastami no i tyle co z forum czytam

 

a wiec tak:

 

Maska w ojca audi a4 b5 - granat ciemny

Das6 Pro

Zwykła polerka Eurotec - bez stabilizacji rzecz jasna

Fg500

FF3000

Wszystkie kolory flexipads + futro flexipads

 

 

 

Zaczynam... biore das6, biały pad, 3 krople fg500, rozprowadzam na 4 biegu i zaraz jazda na 6... patrze wokół mnie pełno pyłu po jakims momencie i pasta znika z maski praktycznie :o (najgorsze ze nie da usunac tego strzepując z ciuchów, torby do dasa itd) no myśle, że coś źle robie, jeszcze raz i to samo... biore ff3000 i zółty pad i jest elegancko, pylenie nie wystepuje..ale dasem, za wiele nie zdziałałem z rysami na tym lakierze (i chyba nie da się za wiele zdziałać co?)

 

Przypomnialo mi się, że mam polerke kupioną kiedyś eurotecka...mając nadzeje ze bedzie byle jaki ale pasujący pad, zaczynam szukac i oto to jest. pad zwykly twardy bez zadnej amortyzacji, grubości 2mm może. Przyczepiam, bialy pad, 3 krople fg500 i jazda ... coś tam sie dzieje ale to jednak nie to... przyczepiam wełniaka 1-2 bieg rozporwadzam, 3-4 jazda... lakier sie grzeje , rysy jakies poschodzily, jednak nie na tyle ile bym chcial... moze powinienem wiecej?? niestety nie mam doświadczenia :/

 

i po całej operacji wyszlo mi takie coś, jak widać wieksze rysy zostały, tylko te takie zmatowenia, i koliste od mycia czy coś.. poschodziły

 

dscn5314.jpg

 

dscn5313a.jpg

 

 

zastanawia mnie dlaczego fg500 tak pyli na DA na białym padzie :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do DA czy do rotacji?

 

myślisz ze mało pasty może byc problemem pylenia?

 

no i czemu mi tak mało ścieło rys, może faktycznie na poczatek mało pasty... musialbym u kogos podpatrzec kto pracuje na menzernie i rotacji.. i wtedy bym wiedzial co robie źle :)

 

nie wiem czy moge jeszcze katowac tą maske :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.