SJake Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 FF3000 da radę wykończyć lakier tak jak SF4000(widzę, że wszyscy ją biorą )? Jest "LALA" Weź taką kompilacje jak wspominałem wyżej, a będziesz miał bardzo uniwersalny zestaw. SF4000 jest bardzo dobra, lecz FF3000 w zupełności wystarczy do wylizania. btw. Najlepiej mieć wszystkie Menzerny
yukon Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 SJake zrobię tak jak poleciłeś jak nie wykończę jakiś holsów to będzie na Ciebie a tak na serio jak zostanie funduszy to wezmę jeszcze 250ml SF4000. tylko teraz problem bo w Polishangel nie ma na stanie dużej butli może poczekam i wezmę na raz po urolopie.
SJake Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 yukon, Dasz radę. PF pięknie radzi sobie z hologramami i drobnymi swirlsami. W Polishangel nie ma na stanie małej butli - ale mają być niebawem. Z resztą, sam zobaczysz, że SF4000 w większości przypadków okażę się zbędna.
Administrator AreK Opublikowano 28 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 yukon, ja mam cały kpl i szczerze mówiąc z trzech etapów jeszcze nie korzystałem. Wykańczam albo 3000 albo 4000 w zależności od humoru Całe butle są Ci naprawdę niezbędne? Menzerna jest szalenie wydajna.
yukon Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Arekkaz dzielę się na pół z sinrockiem, poza tym robimy auta więc nie powinno być dramatu. w tym wypadku 250ml wychodzą nieopłacalnie.
Puch Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 A FG500 będzie się nadawała do DA ? Mam teraz pasty 3M, ale po pierwsze spróbowałbym czegoś innego, a po drugie nie pracuje mi się najlepiej z zielonym korkiem w połączeniu z DA ...
ulik87 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 yukon, ja mam cały kpl i szczerze mówiąc z trzech etapów jeszcze nie korzystałem.Wykańczam albo 3000 albo 4000 w zależności od humoru Całe butle są Ci naprawdę niezbędne? Menzerna jest szalenie wydajna. finiszowe są nawet wydajne, ale FG500 lipa wg mnie. na dużego sedana poszła niemal cała 250ml. używana dość oszczędnie na wełniaku, ale bardzo ciężko drze lakier (może akurat jakiś twardzioch mi się trafił). za to FF3000 bez problemu zbiera holsy po FG500 i daje ładne wykończenie. SF4000 jest imho zbędna.
maya Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 yukon, ja mam cały kpl i szczerze mówiąc z trzech etapów jeszcze nie korzystałem.Wykańczam albo 3000 albo 4000 w zależności od humoru Całe butle są Ci naprawdę niezbędne? Menzerna jest szalenie wydajna. finiszowe są nawet wydajne, ale FG500 lipa wg mnie. na dużego sedana poszła niemal cała 250ml. używana dość oszczędnie na wełniaku, ale bardzo ciężko drze lakier (może akurat jakiś twardzioch mi się trafił). za to FF3000 bez problemu zbiera holsy po FG500 i daje ładne wykończenie. SF4000 jest imho zbędna. bo SF4000 i FF3000 to prawie to samo, auto pewnie bmw albo merc ?
SJake Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 FG500 lipa wg mnie Opisz po krótce na czym pracowałeś i jak Może coś doradzimy, aby w przyszłości poszło lepiej.
ulik87 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 maya, SJake był to leciwy lex LS400 (bodaj 91rok). Pad wełniany flexipads. Próbowałem cuttingiem gąbczastym z flexipads, ale nie dawałem rady. Ta pasta bardzo szybko wysycha, więc miałem obawy. Zdecydowałem więc, że będę darł wełniakiem. No i leciałem standardowo. Najpierw próbowałem mniejszymi ilościami pasty, potem większymi, potem zacząłem robić po dwa podejścia na jedną część polerowanego elementu. Udało mi się tym samym pousuwać swirle, ale głębsze ryski niestety zostały. Tak jak pisałem wcześniej, hologramy po wełnie ładnie i dość oszczędnie zbiera FF3000 na padziku wykańczającym. Wkrótce powinienem wrzucić temat w "pokaż swój blask" o tym samochodzie, więc będzie można ocenić efekty prac.
Xkem Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Mimo, że menzerna uprościła swój system to tego za bardzo nie rozumiem: Czyli co? 2000 jest słabszą pastą od 2500? bo to to oznacza?
Tomasz KRK Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Ta pasta bardzo szybko wysycha Zdarza się, że różne pasty na różnych lakierach dziwnie się czasem zachowują, ale nigdy nie spotkałem się z opinią o Fast Gloss, że bardzo szybko wysycha. Wręcz przeciwnie. Jeśli rzeczywiście zestaw FG500 + futro nie dawał rady , lakier musiał być bardzo zniszczony. W przypadku tak zniszczonych powierzchni można rozważać zasadność użycia mocniejszych metod korekcji . Np krążki ścierne. Dodatkowo najgłębsze rysy przed polerowaniem dobrze jest spłycić ręcznie papierem na klocku lub koreczku szlifierskim. No i nie miejmy złudzeń. Korekcja lakieru to nie jest czynność która idzie szybko. Na to potrzeba czasu i cierpliwości. Co do wykończeniowych past Menzerna mam taką samą opinię, że świetnie zbierają ślady po futrze i FG500. Nie mogę się doczekać relacji w "Pokaż swój blask". Uwielbiam widzieć przepoczwarzenia mocno dojechanych leciwych samochodów.
ulik87 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Ta pasta bardzo szybko wysycha Zdarza się, że różne pasty na różnych lakierach dziwnie się czasem zachowują, ale nigdy nie spotkałem się z opinią o Fast Gloss, że bardzo szybko wysycha. Wręcz przeciwnie. Jeśli rzeczywiście zestaw FG500 + futro nie dawał rady , lakier musiał być bardzo zniszczony. W przypadku tak zniszczonych powierzchni można rozważać zasadność użycia mocniejszych metod korekcji . Np krążki ścierne. Dodatkowo najgłębsze rysy przed polerowaniem dobrze jest spłycić ręcznie papierem na klocku lub koreczku szlifierskim. No i nie miejmy złudzeń. Korekcja lakieru to nie jest czynność która idzie szybko. Na to potrzeba czasu i cierpliwości. Co do wykończeniowych past Menzerna mam taką samą opinię, że świetnie zbierają ślady po futrze i FG500. Nie mogę się doczekać relacji w "Pokaż swój blask". Uwielbiam widzieć przepoczwarzenia mocno dojechanych leciwych samochodów. Kurcze, ciężko mi ocenić, bo to moja pierwsza praca. Byłem nastawiony na darcie, darcie, darcie, ale nie aż tak. W sumie poświęciłem na samą pracę z polerką i pastami jakieś 30 godzin. FG500 zachowywała się zupełnie inaczej niż FF3000. Ta pierwsza, zaaplikowana na biały pad gąbczasty momentalnie jakby ginęła, wysychała, nie było jej widać w ogóle na lakierze. Budziło to moje obawy, więc przeskoczyłem na futro. No i tu też momenalnie ginęła i nie było widać po niej śladu na lakierze, tylko wszechobecny pył. Jednak z wełną nie obawiałem się aż tak o przegrzanie lakieru i śmigałem nią nie widząc pasty. Natomiast jak przyszło na finiszowanie, było bardzo przyjemnie, tj. pasta była cały czas wilgotna, nie wysychała, zostawał tłusty nalocik, z którym bardzo miło, chociaż równie żmudnie, się pracowało. Obejrzałem sobie Tomku na Waszej stronie test menzerny i oczy mi mało z orbit nie wyskoczyły, jak wam po 2 sesjach wełniaka z FG500 zostawały już tylko same hologramy u mnie taka sesyjka musiała trwać spro dłużej. Dopiero później kolejna porcja pasty i znowu długa sesja. Inaczej pasta skończyłaby mi się w połowie samochodu Nic to, jak wrzucę projekt to chłopaki ocenią czy efekt jest w miarę czy spadać do jamki. Spróbuję też podejść do innego samochodu i zobaczyć jak będzie szło
m1chal Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 o i tu też momenalnie ginęła i nie było widać po niej śladu na lakierze, tylko wszechobecny pył. tez to mialem wlasnie wczoraj jak pierwszy raz sprobowalem tej pasty i ogolnie polerki...na bialym padzie... to torche bylo tego pyłu a niby czytalem, że prawie w gole nie pyli (co do jakosci zdzierania to sie nie wypowiem, bo robilem lakier w audi ojca maszyną DA, pół maski na szybko na spróbowanie)
SJake Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 ulik87, Napisz coś o obrotach i docisku maszyny. Co to za biały pad gąbczasty był?
ulik87 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 ulik87, Napisz coś o obrotach i docisku maszyny. Co to za biały pad gąbczasty był? Na początku ostrożnie, tak lekko ponad 2gi bieg (chyba nie ma wtedy jeszcze 2ch tysięcy). Potem już się nie pierdzieliłem i wrzucałem na 3kę, jakieś 2 tysiące. Jeśli chodzi o docisk, nie napalałem się. Z wyczuciem, nie delikatnie ale i nie używałem siły. Biały pad to cutting flexipads. Jak próbowałem z nim działać to tym bardziej nie cisnąłem żeby na sucho nie spalić lakieru. Na początku próbowałem bawić się FG500 w "punkt zenitu", ale dałem sobie siana i na wełniaku rozprowadzałem pastę na pierwszym biegu (w tym czasie już potrafiła ginąć) i od razu na trójeczkę. Przy wykańczaniu z FF3000 robiłem zgodnie z "punktem zenitu", tj. rozprowadzenie i kilka przejazdów, lekkie podniesienie obrotów i kilka przejazdów, znowu podniesienie i przejazdy, szczytowa prędkość i chwila śmigania, później trochę zejście z obrotów i znowu chwila na pierwszym biegu.
m1chal Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 a jak to jest z DA? odrazu walić na 6 bieg? czy tez po kolei kilka przejazdow i coraz wyzej i pozniej nizej? bo moze tez cos źle robie
etiv Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 z DA jak chcesz co osiągnąć przy korekcie to poniżej 4,5 nie schodź
SJake Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 punktem zenitu Przy Menzernie "technika Zenitu" wygląda tak. 900- rozprowadzenie 1500 - jazda 1800 - jazda 2000 - jazda (1x lewa prawa) 1200 - ściągniecie Z Menzerną jest impreza - nie ma zabawy a jak to jest z DA? Zależy od DA - bo jak zwykły DAS-6 - no to 4-6 i jedziesz
m1chal Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 No ja mam das-6 pro, ale to ze pro nie ma znaczenia no dobra to sprobuje cisnac 4-6 caly czas
etiv Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 jak będzie dalej lipnie to zmień pastę na UC. Bardziej wskazana pasta do DA...
Puch Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Kurczę, to widać, że to po prostu specyfika mocnych past. Bo mnie 3M FC+ na hard cutting ABW (niebieski) prawie natychmiast zasychała, zapychając pad i tyle z tego było. Dlatego pracowałem na połączenie FC+ z EF i pracowało się duuużo przyjemniej. Jednak na moim już trochę ścioranym 16-sto letnim lakierze trudno było o efekt z galerii. Odświeżyłem go mocno, ale wszystkich swirli się nie pozbyłem. A robiłem po dwa przejazdy na element, będąc ograniczonym czasowo. *** Też mam DAS-6. Pastę rozprowadzam na 2/3 biegu, a potem już jadę od razu na 6 bez zastanowienia. BTW - jest sens stosowania futrzaka do DA ?
etiv Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Kurczę, to widać, że to po prostu specyfika mocnych past. bo to są pasty typowo do rotacji. do DA masz UC itp wynalazki, sam miałem takie problemy i wylądowałem z rotacją w łapie... bynajmniej ja nie byłem w stanie zrobić na twardym lakierze przy użyciu DA takiej korekty jaka by mnie zadowalała i to przy różniej kombinacji past. w ostateczności wspomóż się papierem 2500/3000 na większe ryski i wtedy DA
Puch Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Faktycznie zaopatrzę się w UC, abo Sholla, bo podobno też są do DA. BTW - czy UC będzie mocniejsze niż EF ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się