SJake Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Kwietnia 2011 FG500 czy może PG1000 Chyba lepszym wyborem będzie FG500 - ewentualnie w grę dojdzie manipulacja padami, dociskiem, prędkością obrotową maszyny. PG 1000 też jest bardzo dobra i nie mam jej nic do zarzucenia. Trochę ma słabsze wykończenie, lecz rysy "zbiera" prawie tak dobrze jak FG500. Ogólnie z Menzernami to jest tak, że wszystko można zrobić FG500 i SF4000. Zapyta więc ktoś - to po cholere ta całą reszta? A no po to, że czasem zbędny jest FG500 bo taki sam efekt z mniejszą szkodą dla lakieru można uzyskać lżej ścierną pastą jak chociażby IP2000. Ogółem wybór pasty zależny jest od auta i defektów. Dzisiaj zrobiłem sobie ręcznie całą klapę w S6 C4 wyłącznie przy pomocy FG500 i Tricolore. Porównałem "czystą" z wykończeniami ClearKote Moose Wax i AB Ultragloss - i muszę przyznac, że cholera sam się zdziwiłem, jak niezauważalna to różnica. Moim zdaniem FG500 to najlepiej wykańczająca pasta cuttingowa jaką znam. S100 i S500 też były fajne, ale ta...? Aha, Pamiętajcie, że przed użyciem TOP INSPECTION należy najpierw ściągnąć resztki pasty za pomocą MF. Nie psikajcie na nie zebrany panel, bo sobie tylko utrudnicie robotę
Artur Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2011 A co sądzicie o TopInspection? Bo słyszałem że IPA 50% daje radę równie dobrze albo nawet lepiej.
SJake Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Kwietnia 2011 A co sądzicie o TopInspection? Bo słyszałem że IPA 50% daje radę równie dobrze albo nawet lepiej. Tragedii nie ma, Top Inspection spełnia swoje zadanie - lecz IPA z wodą destylowaną wychodzi taniej i ze względów ekonomicznych chyba takie właśnie rozwiązanie przyjmie się najprędzej.
Tomasz KRK Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Obiecana relacja z testów Menzerna jest już na naszym blogu: http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/
hart88 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Aha, Pamiętajcie, że przed użyciem TOP INSPECTION należy najpierw ściągnąć resztki pasty za pomocą MF. Nie psikajcie na nie zebrany panel, bo sobie tylko utrudnicie robotę Z tym się zgodzę IPA bez wcześniejszego przetarcia mf taki sam efekt dawało.
Rubio Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Wygląda to bardzo obiecująco Czy używaliście wełniaków FLEXIPADS
proximo Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Obiecana relacja z testów Menzerna jest już na naszym blogu:http://www.detailer.pl/blog/2011/04/menzerna-test/ bardzo dobrze napisane i zaprezentowane pasty i ich działanie dzieki, zamowie pewnie niebawem cos z manzerny
hart88 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Ja jechałem na gąbce niebieskiej abw hard cutting i pomranczowym waflu tez abw chyba polishing/light cutting,
capricorn Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Tomasz KRK, a którą pastę Menzerny przyrównałbyś do zółtego korka 3M. Dodatkowo zaciekawił mnie komentarz na temat nie stosowania danego pada do innej pasty pomimo jego czyszczenia, na ile jest to zasadne a na ile jest to "urban legend", czy robiliście jakiś test?
bąku Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Tomasz KRK, a którą pastę Menzerny przyrównałbyś do zółtego korka 3M. Pozwolę sobie odpowiedzieć : Power finish 2500 Ja mam pytanko odnośnie tego czy zwilżaliście czymś pady przed zaczęciem pracy, jakimś detailerem czy nie.
Tomasz KRK Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Rubio, tak, używaliśmy wełniaków Flexipads capricorn, do żółtego korka 3M porównałbym Power Finish PF2500. Jeśli chodzi o sugestię o stosowaniu jednego pada do jednego rodzaju pasty to pochodzi ona ze źródła.Czyli w tym przypadku z Menzerny. Ja mam tak, że jeśli ktoś kto produkuje te pasty daje mi taką sugestię to się nad tym nie zastanawiam tylko się do niej stosuje. Przecież zna się na tym dużo lepiej ode mnie bąku, nie zwilżaliśmy padów niczym przed zaczęciem pracy, Menzerna tego nie zaleca. Pasty są świetnie "nawilżone" nie zasychają podczas pracy.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 5 Maja 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 Witam Miałem okazję testować 2 pasty z MEnzerny a mianowicie: FG500 i SF4000 Porównując FG500 do FastCut z 3M Lakier z mocnymi defektami więc praca na wysokich obrotach i mocnym docisku -FG lekko słabsza ale za to zostawia mniej hologramów, pracowałem na zielonym padzie 3M - FG pyli ale na pewno mniej niż Fast Cut - Ale nie jest tak wesoło był jeden argument który nie pozwolił mi pracować na zielonym padzie i FG500 - bardzo mocne nagrzewanie lakieru , przy mocnym docisku nie mogłem wykończyć do końca pasty ponieważ później nie mogłem dotknąć lakieru, przy Fast Cut i takiej samej technice lakier był mocno ciepły ale nie gorący, dlatego zaczynałem od Fast cut i zielony pad następnie FG 500 i biały pad Lake Country na koniec FS i czarny pad Lake Country FS jak dla mnie praktycznie identyczna praca jak Megs #205 i tak samo znikoma ilość fillerów. Ultrafina na pewno dłużej się wypracowuje i zostawia pełno wypełniaczy. Podsumowując Praca przyjemna żeby nie temperatura przy FG , agresywność zestawu odpowiada zestawowi Megs #105 i #205 Nie zauważyłem tak opisywanego skrócenia czasu korekty w porównaniu z innymi pastami, być może dlatego że przy mocnych defektach zaczynałem od gąbki a nie od futra no i mało praktyki z tymi pastami pozdrawiam
SJake Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 wysokich obrotach Mariusz, jak wysoko kręciłeś?
npiotr Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 pewnie lepsze by było futro na początek. Nie stosujesz padów z flexipads - dedykowanych do Menzerny?
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 6 Maja 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 6 Maja 2011 SJake, Taki jak jest zakres podany na opakowaniu czyli nie przekraczałem 2000 obr ale przeważnie wychodziło 1800. npiotr, Padów Flexipads jeszcze nie testowałem chociaż nie liczę że będzie duża różnica, jedyne co mi przychodzi na myśl w sprawie temperatury to: Zielony lub pomarańczowy 3M to zdecydowanie najtwardsze pady jakie testowałem szczególnie gdy są nowe i to może być powód tej temperatury, może dedykowane pady menzerny cutting jest bardziej miękki np jak LAke Country cutting. Może ktoś miał w ręku pady cutting MEnzerny i 3M ??
Tomasz KRK Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Zielony 3M to zdecydowanie najgorszy pad którym polerowałem. Potwornie nietrwały, sypie się po jednym samochodzie a nawet prędzej. Cutting Menzerny/Flexipads też jest bardzo twardy, ale nie sypie się tak szybko. Wpływu na temperaturę szukałbym nie tylko w twardości ale i w strukturze pianki z jakiej pady są wykonane. Myślę, że Twój problem ze zbyt wysoką temperaturą wziął się ze zbyt wysokich obrotów rotacji. 1200-1500 spokojnie by wystarczyło. Uniknąć przegrzewania lakieru można też stosując wełnę/futro, które tnie szybko nie przegrzewając lakieru.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 7 Maja 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Co do jakości 3M trochę się nie zgodzę, to że się szybciej sypie to wina tego że jest twardy i bardziej agresywny czyli coś za coś, Innych firm które testowałem zawsze cutting był bardziej miękki od 3M dlatego też są trwalsze. Być może w przyszłym tygodniu sprawdzę flexipads i zobaczymy czy będzie różnica. Wełna - nie lubię pracy wełną więc staram się wyciągnąć z padów to co się da
capricorn Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Zielony 3M to zdecydowanie najgorszy pad którym polerowałem. Sypie się dość mocno, mam flexipada brązowego co prawda 180 to w porównaniu wypada słabo jeśli chodzi o trwałość
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 7 Maja 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 capricorn, Dzięki za info w taim razie będę testował niedługo flexipads i zobaczymy jaki będzie efekt, z tego co zrozumiałem to masz brązowy czyli taki jak megs ale on także niestety jest trochę bardziej miękki niż 3M .
Marco Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Myślę, że Twój problem ze zbyt wysoką temperaturą wziął się ze zbyt wysokich obrotów rotacji. 1200-1500 spokojnie by wystarczyło.Dokładnie to samo miałem napisać
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 7 Maja 2011 Partner forum Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Marco, Być może i tak chociaż mi chodziło bardziej o porównanie do 3M tak jak nazwa tego tematu Jak się zachowują jako odpowiedniki w tych samych warunkach, także jakby docisk był mniejszy to pewnie temperatura także byłaby mniejsza
Marco Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Ja tez przetestowałem FG500 i nie jestem do końca zadowolony z efektów. W porównaniu z Surface Rapide którego używam jest przy takich samych parametrach ( no powiedzmy podobnych bo nacisku się zmierzyć nie da) słaba,w sensie nie tnie tak ostro. Trzeba dłużej z nią pracować bądź kręcić wyżej maszynę . Ale czym to się kończy to już wiemy
Rubio Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Ja mam odmienne zdanie Na padzie zielonym 3M i na żółtym LC + megs 105 tylko pogłaskałem lakier na moim Audi Potem wziąłem się za FG500 na futrze i osiągnąłem to co chciałem bez przegrzewania lakieru
_Qba_ Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Ja dzisiaj mialem problem z FG500. Zrobilem pol auta bialym padem ABW i bylo super. Na kolejnym palnelu pasta mi zaczela nagle zasychac. Do tego stopnia, ze ciezko bylo ja zetrzec, o polerowaniu juz nie mowiac. Co moze byc powodem??? Brudny pad czy pasta mi przyschla w butlce???
Administrator AreK Opublikowano 7 Maja 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Brudny pad, temperatura otoczenia oraz zbyt dużo pasty/brudny pad. Ja co max drugi przejazd czyszczę pad szczoteczką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się