Jump to content

Czarne Seicento - pierwszy raz ;)


Recommended Posts

Witam. Po kilku tygodniach bojów ( poszukiwania sprzętu oraz doboru kosmetyków ) stało się.. Wczoraj wszystko przyszło, więc nie mogłem długo czekać i dziś zabrałem się do roboty. Moja przygoda z detailingiem była mała - kiedyś kładłem HDC od Zymola + Zymol Carbon na kilku autach wszystko ręcznie, bez pomocy maszyn. Jakiś czas temu postanowiłem że zacznę to robić bardziej po ludzku - z odpowiednim sprzętem oraz kosmetykami. Poniżej relacja, auto prawie skończone ale miał mi przyjść dziś wosk ale.. nie przyszedł więc zostawiam końcówkę na jutro 😉 

Na warsztat wjeżdża wół roboczy mojej mamy - Fiat Seicento 2001r 900cm, carbon schwarz 😉

2796c6dca5ff2d6c3ae3863ceb7b47d9.jpgc1ff9f8a2c243e5717cc3a2063b9818e.jpg

1) Mycie wstępne - Wjechał prewash - Good stuff white bear snow foarm. Pierwsze zderzenie z taką pianą. Rozrobiłem w stosunku 1:5. Pieniła się średnio ale robotę zrobiła fajną. 

bda99b119c0624176ff5f601e325bf76.jpg8f8c95c16446c9919e2b1e5004d69cfb.jpg77e973aa7e7aaef411837c6792251a41.jpg

 

2). Mycie zasadnicze - ADBL Shampoo o zapachu gumy balonowej. Używałem wraz z rękawicą Meguiars wash mitt. Dla mnie bomba. Nie pamiętam czego używałem wcześniej ale póki co najwyższe noty ;). 

e287089b3c0c9b135fef1969964032b4.jpg

f827a24dc88931421c10784740973a72.jpg

 

3) Po osuszeniu ADBL Vampire Liquid na suchy lakier - delikatne krwawienie. Niestety fotki zapomniałem zrobić 😞 Tar & Glue Removera nie używałem gdyż nie było kompletnie żadnych śladów zaschniętej smoły. Prewash + mycie zasadnicze poradziły sobie wzorowo.

4) Nadokola oraz koła. Shampon + końcowka od zestawu z myjką. Mega sprawa. 

1f99f6468780b1e6122832039f69d200.jpg

5) Czyszczenie wnęk oraz gum. Robiłem to pędziem Work stuff 30mm+ ADBL APC. Dla mnie fajna robota - nigdy wcześniej nie miałem doczynienia z APC więc to mój pierwszy raz. Zaskoczony pozytywnie. Poniżej wiadro brudne po oczyszczeniu jednej strony.

5ec01c9c3c1485542c50750aacc37d4b.jpg

86d59aa491e641d19c0e249c483f6fc0.jpg

b22144552085f9c3e58629f9b6356c4c.jpgef2846ce282e9bd7e5bb03d9a0f75fb9.jpg

6) Z racji tego że trochę za dużo zrobiłem APC to postanowiłem go w pełni wykorzystać 😉 APC wjechało także na zderzak przedni + tylni. oraz oba lusterka. Następnie odłuszczenie IPA od Tenzi i zaaplikowanie CarPro Pearl

7bba9211bd5fc5d5e327e5e2676c6458.jpg 

c5f34baaa168f99e5fcc33d824ea399c.jpg

08210a9202ff4a6898f8f473f64181c8.jpg

bb610e8aab92aa080725d5a5a8bc7c1c.jpg6fabceef0d5fd6f7759713b9cabbf1b5.jpg

b249bbed21b4c15ceb2feb0cef26655e.jpg

363aedf06f045a937bf37b17c25e4f5f.jpg00e7203cbaed3cfeac61564a43d9a473.jpg4725e19d03c0004ff05cf67003e9fd90.jpg

e69711643bba7bd94de2b7c5039217b4.jpg6304f9e22fe90079ffc9fc7ee5c320c2.jpg

d1da0d487d09a06cd092ecc0eac792c2.jpgf4c17847fdf1c2aa57484a7cac159831.jpg18fa85c3f2c0d01655b9b5f1087ca0bb.jpg

a1b5d1323dbb50f307dff2cf272113ae.jpg

 

) Glinkowanie. Zostało mi trochę szamponu więc posłużył jako lubrynant. Glinka ADBL Clay Towel. Auto miało tyle syfu na dachu, że musiałem wylać szampon, bo po prostu glinka stawała w miejscu.

dcaacf5e9707585cafb16dc7a26e797c.jpg

b7b37f5e47e97035ac410b25a10ae7fe.jpg

43c452d152536694ac02059b3c847d37.jpg

8). Tu wjechało CarPro Pearl na zderzaki. Oczywiście wcześniej tłuszczone. Preparatu nie rozrabiałem, używałem prostu z butelki.

4c25f530cab3a9f2b948d5ae8a4e2f9b.jpg

866a9500df79485f016d1e451d0e7c92.jpg

498b867e1516fa1c16e8e5e04638838f.jpg0be8a40925db5192fea07bdf96da2252.jpg

fd9ee8b3a1615219950dde926a2cb218.jpg

10) Polerka czyli to na co czekałem. Używałem maszyny Hamron DA od Juli, dodatkowo miałem pasty polerskie Menzerna 400,2400,3800 oraz pady NATa niebieski,żółty,czerwony. Na początek poszła maska oraz kombinacja Menzerna 400 + żółty pad. Zachowawczo gdyż nigdy wcześniej nie miałem maszyny w rękach, a nie chciałem zrobić bałaganu na lakierze.7c11171ead35fc43a56061712e95ae0d.jpg

2f58ed2ee25618c778d44097700e4295.jpgd6bf6107c43f97aaca83179b4eb8c6dc.jpg

e33121a531edfa8ecea6ad6b14016b1a.jpg41a7665f5f2892a4716888e8b1da557f.jpg

821abec72ab4ace6bdc561b5f4198977.jpg
po pierwszym polerowaniu, coś tam zostało wycięte ale mało.

73eb8fdf63878f69f253f50ba6c9459e.jpg

Później postanowiłem użyć niebieskiego pada + pasta 400 ( dach oraz maska ). Żółty pad + 400 na reszcie.

 Następnie finish czerwony pad + 3800. ( zostały do ogarnięcia drzwi oraz błotnik )83955f6c4b98c831a941b4ad913ccbde.jpg

54176fa81465da0d810d051929510aed.jpg

0193120ad59b5724f47e8edf1b5628ef.jpg

d2c1128dae348449eafe5c49eeca2245.jpg

3eafe823a23fa9192f9229fa26d63430.jpg

b3acede1791584c9457a00e49b17572d.jpg3ab71ea215400e266eebacd45ae55004.jpg

f997903efbe209272f98a0af7647e47c.jpg

890c28a2911b275cbfa54c5ad952f9ab.jpg

d1eb3e59f7897cd1b0d12f75ae07061a.jpgadbbc472b7ff6536d1969aab066ba3aa.jpg37a954b798fb57f3c1af82a0c6bb6319.jpg

 

Plan na jutro.

Dokończyć dressing opon wraz z plastikami wewnątrz. Zarzucić HDC od Zymola + wosk Soft 99 🙂 Wrzucę w nowym poście.

Liczę sugestie/porady/uwagi/pochwały 🙂

Dzięki !

  • Lubię to 8
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

jak na pierwsza relacje i stycznosć to całkiem ok 😄 jedynie co to włąsnie nie kłądz tak maszyny plus nie rób 50/50 na jednym elemencie 😄 

Link to comment
Share on other sites

@Strus 

3 godziny temu, grechut napisał:

Po osuszeniu ADBL Vampire Liquid na suchy lakier - delikatne krwawienie. Niestety fotki zapomniałem zrobić 😞 Tar & Glue Removera nie używałem gdyż nie było kompletnie żadnych śladów zaschniętej smoły. Prewash + mycie zasadnicze poradziły sobie wzorowo.

 

Link to comment
Share on other sites

33 minuty temu, Streat napisał:

jak na pierwsza relacje i stycznosć to całkiem ok 😄 jedynie co to włąsnie nie kłądz tak maszyny plus nie rób 50/50 na jednym elemencie 😄 

Nie robiłem 50/50, maskę podzieliłem na 3 części, w sumie nie było źle ale trzeba było podzielić na 4.;)

Link to comment
Share on other sites

@grechut weź jakiś program do edycji zdjęć i wklej psa lub inne "cudo" w miejsce hamrona leżącego na ziemi . I będzie git Chociaż mleko się wylało, a koledze zwrócono uwagę i wie że tak się nie wolno.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Gold_Car napisał:

Chociaż mleko się wylało, a koledze zwrócono uwagę i wie że tak się nie wolno.

Wystarczy, taborecik, skrzyneczka, pojemnik przykryty MF i już mamy stoliczek pod maszinen.

Nauka nie idzie w las, tylko w nas...

 

Powodzonka w dalszych zabiegach

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, grechut napisał:

8). Tu wjechało CarPro Pearl na zderzaki

 

6 godzin temu, grechut napisał:

10) Polerka czyli to na co czekałem.

Tu musiała być jakaś przerwa techniczna bo brakuje punktu 9 😄

 

Od siebie polecam nie mieszać etapu zabezpieczenia tworzyw i przygotowań lakieru. Wydaje mi się że lepsze jest dokończenie wszelkich przygotowań. A na końcu zabezpieczanie całości (lakieru, tworzyw, szyb itp.)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, grechut napisał:

że musiałem wylać szampon, bo po prostu glinka stawała w miejscu.

Dziwi mnie, że koledzy to ominęli 😄  Właśnie dlatego powinieneś użyć Tar&glue oraz Deirona choćby nawet na dach. Prawdopodobnie T&G i Vampir zrobiłby na tyle robotę z zanieczyszczeniami, że wylałbyś może z 100ml roztworu a nie gotowego produktu i tarł jak po tartce 😛 

Jak już zwracać uwagę to na całego - proszę, nie gniewaj się za krytykę 🙂 Tu to normalne a tak naprawdę krytyka to słowa wsparcia od bardziej doświadczonych kolegów - to z pewnością Ci pomoże i ułatwi a i po odzewie widzę, że nie jeden wyciąga do Ciebie pomocną dłoń i dobre rady.

Link to comment
Share on other sites

@grechut Zauważyłem, że APC rozrobileś w kubeczkiu i z niego pędzlem brałeś roztwór? Tym sposobem zabrudziłeś szybko całe APC. Rozrób w jakiejś butelce z atomizerem. Pisaksz na pędzel lub na miejsce do czyszczenia i jazda. 

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za słowa krytyki - jak to mówię konstruktywna krytyka zawsze w cenie 🙂

@ghost

Masz rację - tu wyszedł mój brak doświadczenia. Teraz na pewno ogarnę temat jak należy 🙂 Nie zawsze wszystko idzie zrobić naraz 

@Pawel_t11

Atomizer mi się zepsuł i musiałem radzić sobie 🙂 ogółem już mam na kartce zapisane co jeszcze muszę kupić, bo nie wszystko byłem w stanie przewidzieć 😄 atomizer, mikrofibry są na liście do kupienia. 

@Karbo

Dzięki, jak będzie szło ciężko teraz to spróbuję Twojego sposobu. 

@ghost

Głodny byłem więc 9 to obiad 😄 jestem w trakcie organizacji organizera na to wszystko - powoli wszystko się skompletuje 🙂

@rygryss

J. W. Powoli ogarniam organizer 🙂

 

Dzisiaj widzę, że paczka w doręczeniu więc wjeżdża wosk + cleaner. Ewentualnie bez cleanera bo nie wiem czy na mieście u siebie znajdę czarnego pada do aplikacji.. 😕

 

  • Okay 1
Link to comment
Share on other sites

1.       Zaczynamy od kół(felgi, kołpaki) póki są suche. Nakładanie na mokry element powoduje rozcieńczenie środka przez co nie jest tak skuteczny

2.       Umycie felg/kołpaków samym szamponem nie wystarczy.

3.       Do opon używamy tire cleanera(od biedy APC) – sam szampon niewiele zrobi

4.       Dressingi na plastiki, to taka prawie wisienka na torcie – nakładamy praktycznie na sam koniec roboty

5.       Nie widzę abyś czyścił pędzelkiem i APC zakamarki z zewnątrz czy emblematy

6.       Czyścisz bagażnik, ale w bagażniku pełno dupereli – przed takimi zabawami wszystko out. No i kłania się odkurzenie przed robotą

7.       Brak demontażu tablic i ramek rejestracji – pod nimi zazwyczaj jest tona brudu. NA zdjęciu gdzie aplikujesz dressing na plastiki widać, że spod ramki nadal leci woda – raczej nie pomoże to trwałości dressingu

8.       Zrób więcej miejsca w garażu – przynajmniej na czas polerki

9.       Polecam relacje W&W, PSB innych użytkowników forum – można bardzo wiele się nauczyć w bardzo krótkim czasie

To tak na szybko. Początek jest dobry - każdy jakoś musiał zacząć.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, krzygaj napisał:

1.       Zaczynamy od kół(felgi, kołpaki) póki są suche. Nakładanie na mokry element powoduje rozcieńczenie środka przez co nie jest tak skuteczny

2.       Umycie felg/kołpaków samym szamponem nie wystarczy.

3.       Do opon używamy tire cleanera(od biedy APC) – sam szampon niewiele zrobi

4.       Dressingi na plastiki, to taka prawie wisienka na torcie – nakładamy praktycznie na sam koniec roboty

5.       Nie widzę abyś czyścił pędzelkiem i APC zakamarki z zewnątrz czy emblematy

6.       Czyścisz bagażnik, ale w bagażniku pełno dupereli – przed takimi zabawami wszystko out. No i kłania się odkurzenie przed robotą

7.       Brak demontażu tablic i ramek rejestracji – pod nimi zazwyczaj jest tona brudu. NA zdjęciu gdzie aplikujesz dressing na plastiki widać, że spod ramki nadal leci woda – raczej nie pomoże to trwałości dressingu

8.       Zrób więcej miejsca w garażu – przynajmniej na czas polerki

9.       Polecam relacje W&W, PSB innych użytkowników forum – można bardzo wiele się nauczyć w bardzo krótkim czasie

To tak na szybko. Początek jest dobry - każdy jakoś musiał zacząć.

Pzdr

Dzięki, następnym razem będzie lepiej 🙂

Link to comment
Share on other sites

Jak pisałem wczesniej, przyszedł etap kolejny. Wjechał HD Cleanse + Soft 99 Dark Wax.

Na opony CarPro Perl + szyby Meguiars Glass ( pierwszy raz go używłem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony 😄 Fajną robotę robi )

c0a349fe7159abf4bf9c14d33f177bc1.jpg8a1944aa96eeba00acb8701cdc9d0c1e.jpg952cbd4d6b1c3e85b65b4af3e2a067e5.jpg7f73e931f09bdd8d8a578f783f28547f.jpg403a13a739ef9587204361e80fafaa07.jpgba1f7ee446c3049307efd908cf948777.jpg733ede60059e5fdd332d2534aef20460.jpgd9eb889c04fb2b72c3bef3f456ddbcc2.jpg

0c14dc2588f9b989c78cb53052f592f5.jpg6389cabf16b069b921b838e614873c55.jpg96229265ce622168659959594e25ae62.jpg9fbe050b53f161cf3103d4d3731d3288.jpge21736e652773712b7a5da236ca32395.jpg286619cb6c3a16b27271381b47731407.jpgc9a630e2099addb1802b274fd453505b.jpg8b98a714e965a0af64f80389452f4b6d.jpgc3d6d234d6fabfcebe882f5a2c807bfa.jpg

7387f6d4edb8b8912e0ca32b97cf4b3e.jpg4a0f493bcc45c4a0cc661d046327bd4e.jpgc9a5aef0147876c7f154a9809f64c376.jpg02b9966181bb17f4fd1a812da90647fb.jpg

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.