grechut Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Witam. Po kilku tygodniach bojów ( poszukiwania sprzętu oraz doboru kosmetyków ) stało się.. Wczoraj wszystko przyszło, więc nie mogłem długo czekać i dziś zabrałem się do roboty. Moja przygoda z detailingiem była mała - kiedyś kładłem HDC od Zymola + Zymol Carbon na kilku autach wszystko ręcznie, bez pomocy maszyn. Jakiś czas temu postanowiłem że zacznę to robić bardziej po ludzku - z odpowiednim sprzętem oraz kosmetykami. Poniżej relacja, auto prawie skończone ale miał mi przyjść dziś wosk ale.. nie przyszedł więc zostawiam końcówkę na jutro Na warsztat wjeżdża wół roboczy mojej mamy - Fiat Seicento 2001r 900cm, carbon schwarz 1) Mycie wstępne - Wjechał prewash - Good stuff white bear snow foarm. Pierwsze zderzenie z taką pianą. Rozrobiłem w stosunku 1:5. Pieniła się średnio ale robotę zrobiła fajną. 2). Mycie zasadnicze - ADBL Shampoo o zapachu gumy balonowej. Używałem wraz z rękawicą Meguiars wash mitt. Dla mnie bomba. Nie pamiętam czego używałem wcześniej ale póki co najwyższe noty ;). 3) Po osuszeniu ADBL Vampire Liquid na suchy lakier - delikatne krwawienie. Niestety fotki zapomniałem zrobić Tar & Glue Removera nie używałem gdyż nie było kompletnie żadnych śladów zaschniętej smoły. Prewash + mycie zasadnicze poradziły sobie wzorowo. 4) Nadokola oraz koła. Shampon + końcowka od zestawu z myjką. Mega sprawa. 5) Czyszczenie wnęk oraz gum. Robiłem to pędziem Work stuff 30mm+ ADBL APC. Dla mnie fajna robota - nigdy wcześniej nie miałem doczynienia z APC więc to mój pierwszy raz. Zaskoczony pozytywnie. Poniżej wiadro brudne po oczyszczeniu jednej strony. 6) Z racji tego że trochę za dużo zrobiłem APC to postanowiłem go w pełni wykorzystać APC wjechało także na zderzak przedni + tylni. oraz oba lusterka. Następnie odłuszczenie IPA od Tenzi i zaaplikowanie CarPro Pearl ) Glinkowanie. Zostało mi trochę szamponu więc posłużył jako lubrynant. Glinka ADBL Clay Towel. Auto miało tyle syfu na dachu, że musiałem wylać szampon, bo po prostu glinka stawała w miejscu. 8). Tu wjechało CarPro Pearl na zderzaki. Oczywiście wcześniej tłuszczone. Preparatu nie rozrabiałem, używałem prostu z butelki. 10) Polerka czyli to na co czekałem. Używałem maszyny Hamron DA od Juli, dodatkowo miałem pasty polerskie Menzerna 400,2400,3800 oraz pady NATa niebieski,żółty,czerwony. Na początek poszła maska oraz kombinacja Menzerna 400 + żółty pad. Zachowawczo gdyż nigdy wcześniej nie miałem maszyny w rękach, a nie chciałem zrobić bałaganu na lakierze. po pierwszym polerowaniu, coś tam zostało wycięte ale mało. Później postanowiłem użyć niebieskiego pada + pasta 400 ( dach oraz maska ). Żółty pad + 400 na reszcie. Następnie finish czerwony pad + 3800. ( zostały do ogarnięcia drzwi oraz błotnik ) Plan na jutro. Dokończyć dressing opon wraz z plastikami wewnątrz. Zarzucić HDC od Zymola + wosk Soft 99 Wrzucę w nowym poście. Liczę sugestie/porady/uwagi/pochwały Dzięki ! 8
powalla Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Dobra robota ale za tę maszynkę z padem opartym na ziemi, to należy się zjebka ! 4
grechut Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 21 minut temu, powalla napisał: Dobra robota ale za tę maszynkę z padem opartym na ziemi, to należy się zjebka ! Mea culpa!
Moderator Streat Opublikowano 12 Maja 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 jak na pierwsza relacje i stycznosć to całkiem ok jedynie co to włąsnie nie kłądz tak maszyny plus nie rób 50/50 na jednym elemencie
DZIADZIA Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @Strus 3 godziny temu, grechut napisał: Po osuszeniu ADBL Vampire Liquid na suchy lakier - delikatne krwawienie. Niestety fotki zapomniałem zrobić Tar & Glue Removera nie używałem gdyż nie było kompletnie żadnych śladów zaschniętej smoły. Prewash + mycie zasadnicze poradziły sobie wzorowo.
DZIADZIA Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Miałem napisać, że początki zacne Ale to zdjęcie dyskwalifikuje całą relację, oczy mi krwawią
Lukaso Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 Jakiegoś prickborta warto rzucić zawsze bo jak nie smołę to zbiera też różne inne chropowate zanieczyszczenia.
grechut Opublikowano 12 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 33 minuty temu, Streat napisał: jak na pierwsza relacje i stycznosć to całkiem ok jedynie co to włąsnie nie kłądz tak maszyny plus nie rób 50/50 na jednym elemencie Nie robiłem 50/50, maskę podzieliłem na 3 części, w sumie nie było źle ale trzeba było podzielić na 4.;)
Gold_Car Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 @grechut weź jakiś program do edycji zdjęć i wklej psa lub inne "cudo" w miejsce hamrona leżącego na ziemi . I będzie git Chociaż mleko się wylało, a koledze zwrócono uwagę i wie że tak się nie wolno.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
DZIADZIA Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 2 godziny temu, Gold_Car napisał: Chociaż mleko się wylało, a koledze zwrócono uwagę i wie że tak się nie wolno. Wystarczy, taborecik, skrzyneczka, pojemnik przykryty MF i już mamy stoliczek pod maszinen. Nauka nie idzie w las, tylko w nas... Powodzonka w dalszych zabiegach 1 1
ghost Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 6 godzin temu, grechut napisał: 8). Tu wjechało CarPro Pearl na zderzaki 6 godzin temu, grechut napisał: 10) Polerka czyli to na co czekałem. Tu musiała być jakaś przerwa techniczna bo brakuje punktu 9 Od siebie polecam nie mieszać etapu zabezpieczenia tworzyw i przygotowań lakieru. Wydaje mi się że lepsze jest dokończenie wszelkich przygotowań. A na końcu zabezpieczanie całości (lakieru, tworzyw, szyb itp.)
Karbo Opublikowano 12 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2020 7 godzin temu, grechut napisał: że musiałem wylać szampon, bo po prostu glinka stawała w miejscu. Dziwi mnie, że koledzy to ominęli Właśnie dlatego powinieneś użyć Tar&glue oraz Deirona choćby nawet na dach. Prawdopodobnie T&G i Vampir zrobiłby na tyle robotę z zanieczyszczeniami, że wylałbyś może z 100ml roztworu a nie gotowego produktu i tarł jak po tartce Jak już zwracać uwagę to na całego - proszę, nie gniewaj się za krytykę Tu to normalne a tak naprawdę krytyka to słowa wsparcia od bardziej doświadczonych kolegów - to z pewnością Ci pomoże i ułatwi a i po odzewie widzę, że nie jeden wyciąga do Ciebie pomocną dłoń i dobre rady.
Pawel_t11 Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 @grechut Zauważyłem, że APC rozrobileś w kubeczkiu i z niego pędzlem brałeś roztwór? Tym sposobem zabrudziłeś szybko całe APC. Rozrób w jakiejś butelce z atomizerem. Pisaksz na pędzel lub na miejsce do czyszczenia i jazda.
grechut Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 Dziękuję za słowa krytyki - jak to mówię konstruktywna krytyka zawsze w cenie @ghost Masz rację - tu wyszedł mój brak doświadczenia. Teraz na pewno ogarnę temat jak należy Nie zawsze wszystko idzie zrobić naraz @Pawel_t11 Atomizer mi się zepsuł i musiałem radzić sobie ogółem już mam na kartce zapisane co jeszcze muszę kupić, bo nie wszystko byłem w stanie przewidzieć atomizer, mikrofibry są na liście do kupienia. @Karbo Dzięki, jak będzie szło ciężko teraz to spróbuję Twojego sposobu. @ghost Głodny byłem więc 9 to obiad jestem w trakcie organizacji organizera na to wszystko - powoli wszystko się skompletuje @rygryss J. W. Powoli ogarniam organizer Dzisiaj widzę, że paczka w doręczeniu więc wjeżdża wosk + cleaner. Ewentualnie bez cleanera bo nie wiem czy na mieście u siebie znajdę czarnego pada do aplikacji.. 1
krzygaj Opublikowano 13 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 1. Zaczynamy od kół(felgi, kołpaki) póki są suche. Nakładanie na mokry element powoduje rozcieńczenie środka przez co nie jest tak skuteczny 2. Umycie felg/kołpaków samym szamponem nie wystarczy. 3. Do opon używamy tire cleanera(od biedy APC) – sam szampon niewiele zrobi 4. Dressingi na plastiki, to taka prawie wisienka na torcie – nakładamy praktycznie na sam koniec roboty 5. Nie widzę abyś czyścił pędzelkiem i APC zakamarki z zewnątrz czy emblematy 6. Czyścisz bagażnik, ale w bagażniku pełno dupereli – przed takimi zabawami wszystko out. No i kłania się odkurzenie przed robotą 7. Brak demontażu tablic i ramek rejestracji – pod nimi zazwyczaj jest tona brudu. NA zdjęciu gdzie aplikujesz dressing na plastiki widać, że spod ramki nadal leci woda – raczej nie pomoże to trwałości dressingu 8. Zrób więcej miejsca w garażu – przynajmniej na czas polerki 9. Polecam relacje W&W, PSB innych użytkowników forum – można bardzo wiele się nauczyć w bardzo krótkim czasie To tak na szybko. Początek jest dobry - każdy jakoś musiał zacząć. Pzdr
grechut Opublikowano 13 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2020 22 minuty temu, krzygaj napisał: 1. Zaczynamy od kół(felgi, kołpaki) póki są suche. Nakładanie na mokry element powoduje rozcieńczenie środka przez co nie jest tak skuteczny 2. Umycie felg/kołpaków samym szamponem nie wystarczy. 3. Do opon używamy tire cleanera(od biedy APC) – sam szampon niewiele zrobi 4. Dressingi na plastiki, to taka prawie wisienka na torcie – nakładamy praktycznie na sam koniec roboty 5. Nie widzę abyś czyścił pędzelkiem i APC zakamarki z zewnątrz czy emblematy 6. Czyścisz bagażnik, ale w bagażniku pełno dupereli – przed takimi zabawami wszystko out. No i kłania się odkurzenie przed robotą 7. Brak demontażu tablic i ramek rejestracji – pod nimi zazwyczaj jest tona brudu. NA zdjęciu gdzie aplikujesz dressing na plastiki widać, że spod ramki nadal leci woda – raczej nie pomoże to trwałości dressingu 8. Zrób więcej miejsca w garażu – przynajmniej na czas polerki 9. Polecam relacje W&W, PSB innych użytkowników forum – można bardzo wiele się nauczyć w bardzo krótkim czasie To tak na szybko. Początek jest dobry - każdy jakoś musiał zacząć. Pzdr Dzięki, następnym razem będzie lepiej
grechut Opublikowano 15 Maja 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2020 Jak pisałem wczesniej, przyszedł etap kolejny. Wjechał HD Cleanse + Soft 99 Dark Wax. Na opony CarPro Perl + szyby Meguiars Glass ( pierwszy raz go używłem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Fajną robotę robi ) 1
Dareek79 Opublikowano 15 Maja 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2020 wrzuć jakieś zdjęcie z oddali z różnych perspektyw całego samochodu bo na tych kompletnie nic nie widać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się