Moderator Domel Opublikowano 18 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2020 Sorki za upierdliwość, ale totalnie nie umiem się połapać w tej ilości produktów na masce. Dało by się następne zdjęcia w updacie opisywać ? np: Spoiler
MMCzysci Opublikowano 18 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2020 Popieram. Trudno to wszystko ogarnąć bez podpisów.Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
rudi0018 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2020 @MMCzysci @Domel Jasne nie ma problemu. @Domel Usuń zdjęcie jak możesz, bo wprowadzi zamieszanie, przez to, że jest błędnie podpisane. EDIT: Poprawiony post, na razie jedno zdjęcie. 2 1
rudi0018 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2020 Wszystkie zdjęcia poprawione, mam nadzieję, że teraz jest już jasne co gdzie leży. 3 2
rudi0018 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2020 Aktualizacja - kropel na brudnej masce, oraz zjazd wody z maski, auto dalej nie myte od momentu aplikacji powłok. Data: 24.01.2020r. - 15 dni Przebieg: 185008km - 518km 1. Soft99 Fusso Coat 2. 9H MR.FIX 3. FX Protect Vision Coating C-12 4. Tac System MoonLight 5. Gyeon CanCoat 6. CarPro CQuartz Lite 7. Tenzi Quartz Coat 8. K2 Gravon Lite 9. CarPro Essence Maska po jeździe Maska po przejechaniu 400 metrów z prędkością około 65 km/h. Starałem się pokryć równą ilością wody każdą z powłok, ale na pewno nie udało się zrobić tego idealnie, co może mieć wpływ na szybkość uciekania kropel, a drugi czynnik to także maska w każdej części nie jest taka sama. Pomijając te czynnik najlepiej zrzuciły wodę Gyeon CanCoat, FX Protect Vision Coating C-12 oraz Soft99 Fusso Coat. Krople również najbardziej kształtne u wyżej wymienionych zawodników, a Moonlight wraz z CQuartz Lite za trochę gorzej kształtnymi kroplami za nimi. Stawkę zamykają Tenzi Quartz Coat, K2 Gravon Lite, oraz 9H mr.fix z najgorszymi kroplami, pomijając Essence, które ma tragiczne krople. 6 2
Moderator Domel Opublikowano 24 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2020 CanCoat wygląda interesująco. Nigdy go nie miałem. 1
ghost Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2020 Bardzo fajne aktualizacje, tak trzymaj 1
damiano2007 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2020 @rudi0018 fajne sprawa, że wrzucasz jaki jest beading na brudnym lakierze. Bo jakby nie było zimą niestety przez większość czasu jeździ się brudnym Stan kroplingu daje nam informacje co do tego jaką zdolność ma powłoka do zapychania się i jak "ciągnie" brud. Dobrze myślę?
D@ViD Opublikowano 24 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2020 @rudi0018 Twój test mnie utwierdza, że FX Protec Vision to był mój dobry wybór jeśli chodzi o zabezpieczenie mojego Peżo po one stepie Podoba mi się twój test porównawczy na masce ale fajnie byłoby jeszcze wrzucić każdą powłokę na 1 panel w całości - czyli każda powłoka = 1 element 1
rudi0018 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 13 godzin temu, damiano2007 napisał: @rudi0018 fajne sprawa, że wrzucasz jaki jest beading na brudnym lakierze. Bo jakby nie było zimą niestety przez większość czasu jeździ się brudnym Stan kroplingu daje nam informacje co do tego jaką zdolność ma powłoka do zapychania się i jak "ciągnie" brud. Dobrze myślę? Właśnie w tym celu wstawiam aktualizacje nie tylko na czystej masce. A co do drugiej sprawy to moim zdaniem niekonieczne, bo zobacz, że część Moonlight'a była jedną z najbrudniejszych i zrzut wody podczas jazdy średni, a krople całkiem ładne. 13 godzin temu, david2888 napisał: @rudi0018 Twój test mnie utwierdza, że FX Protec Vision to był mój dobry wybór jeśli chodzi o zabezpieczenie mojego Peżo po one stepie Podoba mi się twój test porównawczy na masce ale fajnie byłoby jeszcze wrzucić każdą powłokę na 1 panel w całości - czyli każda powłoka = 1 element Spokojnie, to dopiero nieco ponad 500km i zbyt wcześnie aby wysuwać wnioski, ale jak na razie CanCoat oraz FX Protect wyglądają obiecująco. Dzięki, tylko taki test nie wiem co by Nam pokazał i o czym Nas informował porównując każdą z powłok, ponieważ LSP na każdym elemencie umiera u mnie przy innym przebiegu, tak samo każdy element inaczej się brudzi. 1
Strus Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 A Fusso pobije wszystkie powłoki
rudi0018 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 Aktualizacja - Pierwsze mycie auta od aplikacji powłok. Data: 25.01.2020r. - 16 dni Przebieg: 185028km - 538km Zachowanie piany na powłokach: Zachowanie kropel po myciu wstępnym (Piana ProElite Neutral AC Foam 25ml/475ml). Piana położona pianownicą pod myjkę, a następnie dobrze wypłukana myjką ciśnieniową. https://youtu.be/NiojgHhz0k0 Maska po myciu wstępny: Czas na mycie ręczne szamponem ValetPro Concentrated Car Shampoo (40ml/10l):https://youtu.be/JQZ4By-0J_w Krople po myciu ręcznym: 1. Soft99 Fusso Coat 2. 9H MR.FIX 3. FX Protect Vision Coating C-12 4. Tac System MoonLight 5. Gyeon CanCoat 6. CarPro CQuartz Lite 7. Tenzi Quartz Coat 8. K2 Gravon Lite Wnioski: Nie wiem tak naprawdę co napisać, bo to co wydarzyło się po myciu ręcznym mnie zaskoczyło, tym bardziej przy tym przebiegu. Zrzut wody był lepszy lub co najmniej taki sam po myciu wstępny niż po myciu ręcznym, a wydaje mi się, że powinno być odwrotnie. Największym rozczarowaniem jest Moonlight, który najgorzej zniósł PIERWSZE mycie, nie mam pojęcia co się z nim stało. Największym pozytywnym zaskoczeniem jest na pewno Fusso, które radzi sobie ze zrzutem wody tak samo jak w dniu aplikacji, to samo FX Protect. U CanCoat można zauważyć poniżej połowy maski jego osłabnięcie, czego nie było na pierwszym filmie na pre-washu, a reszta części maski z cancoat radzi sobie ok. mr.fix, tenzi oraz k2 nastawione na zrzut wody taflą. Zapraszam Was do dyskusji i sugestii, bo być może coś zrobiłem źle, a być może mam trefny lakier jak kolega @Strus. Test oczywiście trwa dalej, ale zastanawiam się nad zmianą szamponu, chyba, że macie inne pomysły. 5
damiano2007 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @rudi0018 Spokojnie, nie ma co podejmować pochopnych decyzji zbyt wcześnie. Wiadomo część powłok jest nastawionych na na zrzut (sheating to się zwie??) a fusso które wg producenta jest powłoką teflonową na beading. Obserwuj dalej jak się zachowuje zrzut, czy nie robi się tafla, ewentualnie możesz polewać wodę z butli. Dla mnie test jest fajny! 1
menior Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @rudi0018 u mnie takie zjawisko czesto wystepuje ze po myciu wstepnym(jak nie jest mega uwalone) hydro jest lepsze niz po myciu recznym przyczyny nie znam ale widac podczas mycia recznego cos chwilowa zaburza hydro potem 1
Moderator Streat Opublikowano 25 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 43 minuty temu, Strus napisał: A Fusso pobije wszystkie powłoki Tak też czuje, sam osobiscie zrobiłem test fusso vs vision i niestety Vision po 6-8k km umarł a fusso dalej kropelkował jak szalony, ciekawy jestem jak tutaj wyjdzie test, osobiscie mam na aucie visiona położonego w Lipcu i juz dogorywa, dlatego chce na wiosne położyć cos mocniejszego jak Aqua.
ghost Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 To może dorzucę swoje 3 grosze na temat doświadczeń z testami długodystansowymi jakie robiłem na Fusso i Moonlight. Fusso ma bez wątpienia bdb hydro, które długo się utrzymuje. Po 4 miesiącach słabnie ale to normalne jak produkt się utrzymuje 5-6 miesięcy przy średnich przebiegach 1000+ km/miesiąc. Dodam od siebie, że szampony agresywne, kwasowe częściej u mnie pogarszały sytuację niż polepszały. Moonlight z kroplami nie ma co się przejmować, na początku ma piękne, potem brzydkie, potem znowu ładne i tak w kółko na przemian Podczas testu zimowego na lakierze wytrzymał o ile pamiętam pół roku po czym zaczął rezygnować. Natomiast podczas testu letniego na kołach, siedzi 2 sezony, teraz koła leżą w garażu, pięknie kropelkują i czekają na 3 sezon. To czasowo ponad 2 lata (z przebiegiem strzelam 15+ tys km na tych letnich). Ogólnie substancje w szamponach zmiękczające wodę albo zmieniające napięcie powierzchniowe gdzieś tam mogą zostawać na LSP. Ale jak już się wypłukają, czy od razu czy po kilku dniach w deszczu powinno być dobrze no stress
rudi0018 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @ghost @Streat @menior No tak wiem, że szampony zmieniają napięcie powierzchniowe inaczej nie dałoby się myć auta, ale po porządnym płukaniu hydro teoretycznie powinno wrócić, ale ok, postaram się sprawdzić hydro za kilka dni. Dzięki za wasze podpowiedzi, teraz wiem, że nie ma się czym przejmować, tylko dalej obserwować. Ale tak jak napisałem wcześniej, jeśli widzicie jakieś błędy to śmiało piszcie, aby test wypadł jak najbardziej rzetelnie. A co do szamponu jeśli nie macie do niego uwag, zostaje przy nim.
Moderator Streat Opublikowano 25 Stycznia 2020 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @ghost 11 minut temu, ghost napisał: Natomiast podczas testu letniego na kołach, siedzi 2 sezony, teraz koła leżą w garażu, pięknie kropelkują i czekają na 3 sezon. To czasowo ponad 2 lata (z przebiegiem strzelam 15+ tys km na tych letnich). Moonlight siedzi 2 lata na felgach ?
damiano2007 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 2 minuty temu, rudi0018 napisał: A co do szamponu Masz FX protect a żółtego, albo 4detailer candy yellow? Teraz, Streat napisał: @ghost Moonlight siedzi 2 lata na felgach ? Letnich, więc realnego użytku rok. Ale to i tak bardzo dobrze.
rudi0018 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @damiano2007 Niestety żadnego z nich nie mam. Patrząc na ten test, to u mnie K2 i Tenzi wyglądają tragicznie jak na 500km.
ghost Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 Godzinę temu, Streat napisał: @ghost Moonlight siedzi 2 lata na felgach ? Kalendarzowo tak. Użytkowo 2 sezony. znalazłem stary update z pierwszego sezonu 2018 W dniu 25.12.2018 o 23:10, ghost napisał: Na kołach w okresie wiosenno letnim wytrzymał mi 7mies i 13+ tys km. Siedzi dalej, ale koła zdjęte i zamienione na zimówki. przypomniało mi się, że wtedy robiłem więcej kilometrów, w sezonie 2019 mniej ale wychodzi i tak razem na pewno 20 tys km + w marcu 2020 zaczynamy trzeci sezon testów na kołach o ile nie sprzedam samochodu Widać produkt lubi lato. Albo inny rodzaj klaru na felgach. Bo na lakierze w sezonie zimowym nawet nie zbliżyłem się do tego wyniku. Ale wrzuciłem zdjęcie jak wyglądał po zimie, link strona 12:
menior Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 Moonlighta dawalem ostatnio na felgi zimowe,i powiem ze pewien niedosyt jest(ale byl na nich juz rok wczesniej polozony dlux) owszem wlasciwosci domywajace swietne ale liczylem na lepszy zrzut wody(swiezo nalozony dlux tu wypadal wiele lepiej) czy to moze dlatego ze jednak na pozostalosci dluxa nalozylem
damiano2007 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @menior a resztki tego dluxa jakoś przygotowałem pod moonlighta? Bo jeśli byś przeprowadził dekontamonację itd. itp. to moonlight można potraktować jako taki reload - top coat. Tylko pytanie ile tego dluxa tam zostało.
menior Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @damiano2007 bylo czyszczenie,dekontaminacja a przed samym Moonlightem przemylem czysta ipa,a Dlux po zeszlej zimie byl jeszcze obecny choc juz oslabniety,no i Moonlight mial byc takim top coatem,no ale wielkiego podbicia hydro nie zauwazylem
Strus Opublikowano 25 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2020 @rudi0018 nawet na mojej masce CanCoat po 42 dniach wyglądał tak: A Moonlight na błotniku po 70 dniach tak:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się