Jump to content
AreK

Porsche Cayman S - pustynna burza

Recommended Posts

 

 

 

Cześć ,
dawno mnie tu nie było. Nosiłem się z zamiarem przedstawienia Wam kilku projektów ale zawsze czegoś zabrakło. Głównie czasu.
Za dużo różności na głowie a często i najzwyklejszy brak weny.
Chodziły mi po głowie też zaniechania twórczości w PSB ale skutecznie mi to wybijacie z głowy przy kolejnych spotkaniach branżowych, targowych a ostatnio na Detailing Show.
Na koniec roku planowałem "czerwoną rewolucję" ale znowu strach o nasz serwer mi nie pozwolił ;-)
Stwierdziłem też, że wrzucanie bezproblemowych projektów nie ma sensu. 
Chciałbym żebyście z każdej mojej pracy którą tu udostępniam, wyciągnęli wnioski, nauczyli się czegoś etc. 

Zapewne wchodząc w ten temat przeczytaliście jego tytuł.
Porsche, w miarę świeży samochód o jakich problemach może być tu mowa ?
W tym przypadku problemów narobił klimat w jakim ten samochód był eksploatowany.
Porsche przypłynęło do nas z dalekich, Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Najniższa średnia temperatura występuje w styczniu i oscyluje w granicach 18 stopni Celcjusza, najwyższa średnia, dobowa to blisko 35 stopni. 
Przez 6 miesięcy w roku, opady wynoszą 0mm.
Do tego piasek a raczej pył, jak ja to mówię żółta mąka, która włazi gdzie się da a co gorsze osadza na lakierze.
To wszystko sprawia, że autom trzeba poświęcić sporo czasu aby doprowadzić je do "europejskiego" stanu.
Cayman był małym marzeniem mojego przyjaciela, znalazł, kupił  a ja postanowiłem mu pomóc. 
Oprócz pracy najmilej wspominam czas w którym mogłem go użytkować, taki był między nami układ. 
On wyjeżdża na długo a ja mam auto ;-) do roboty i na głupoty.

Samochód ten posiadał większość problemów o których pisałem wyżej.
Słońce, piasek, piasek, słońce i tak kilka lat...

Zaczynamy....
 

Pracę przy autach przeważnie zaczynam od dekontaminacji połączonej z detailingiem kół.
Troszkę inną kolejność obieram gdy demontuję koła, pielęgnuję je kompleksowo oraz zajmuję się zawieszeniem.
Nie zrobiłem zdjęć wszystkich kroków ale spokojnie, postaram się wszystko opisać.

Ponieważ czyszczenie zawieszenia oraz kół jest dość długotrwałym procesem, nie robię w tym czasie lakieru.

 

DSC06487.jpg.e255d1751a6325c27555776290521182.jpg

DSC06488.jpg.cb9d5b6159067137cd35505b1108ade4.jpg

DSC06490.jpg.84d5ac261188bd8dc39cef49686320e0.jpg

DSC06491.jpg.cd0a3b967bc5fc99d4d86ecb7e6f32fe.jpg

 

Demontaż kół oraz ich pielęgnacja.
Przeważnie zaczynam od kwasu. Dlaczego nie deironizer? Zapytacie.
Otóż dlatego, że kwas zdejmie bardzo szybko często wręcz wtopione zabrudzenia z klocków.
Kwas jest też dużo tańszy.
Irony to produkty wyspecjalizowane do ściągania osadów metalicznych tak jak t&g do smoły itd.
 

DSC06492.jpg.5ea81d2d08c06cc49e6b0bce5dad048e.jpg

DSC06493.jpg.2a76f8157179decc2697516a4451feea.jpg

Zawieszenie i wnęki kół.
Zawsze zaczynam od mocnej zasadowej piany. Często jest to Tenzi.
 

DSC06494.jpg.43f7e461b582d118527b6239bd439fcf.jpg

DSC06495.jpg.b59f2f04e66741c56d015c97d71ab139.jpg

DSC06496.jpg.99fa340e6b770eebdbdfb6a90bf1d1ee.jpg

Lubiany przez wszystkich klucz z Juli, mój już niedomaga. Brak mu siły.
 

DSC06497.jpg.4d4dbe15f0bdcf4b37789f97e5927ffc.jpg

 

Po aplikacji i spłukaniu piany, aplikuję silne APC i szoruję co się da.
 

DSC06498.jpg.a0e781a267de02a8c9940c5b1da9e853.jpg

DSC06499.jpg.4885f1aa5812b77a8a7b22d55e7d7c0d.jpg

DSC06500.jpg.5bb2d61ede6762b7cc0a862bfa14e3a9.jpg


To właściwie komplet produktów, które potrzebujemy do czyszczenia wnęk oraz kół.
 

DSC06501.jpg.534098ad2cb08ea1762c1fa68c1a114a.jpg


Po oczyszczeniu kół kwasem, aplikuję "iron" - najczęściej LiquidVampire, pozostawiam aż zajdzie reakcja, "pędzelkuję", spłukuję i osuszam.
Następnie używam jedyny słuszny dla mnie Prickbort. Dlaczego on? Jest bezpieczny i skuteczny.
Oczywiście nie czekam z fb w rękach, czyszczę w tym czasie wnękę.
 

DSC06502.jpg.fb52ef4294cedf266c932cfe616b64e6.jpg

DSC06503.jpg.e0beb1f3fc422706cbde681a7eee728c.jpg

DSC06504.jpg.c1d04d3251c11f027c2d32a84291f169.jpg



Długo utrapieniem była dla mnie taśma pozostała po odważnikach klejonych. Na szczęście odkryłem CHU-SOL. 
Psikamy, pozostawiamy do odparowania i wykruszamy pozostałości po odważnikach. 
Świetny produkt.
Uważajcie jednak na niego. Kiedyś zdjął mi farbę z emblematów.
 

DSC06505.jpg.7a54e2f26e143af23872f811b2fb8fbf.jpg

 

Gdy nadkole jest już wyczyszczone w zadowalający sposób, zabezpieczam je dressingiem KochChemie PlastStar. Siedzi długo, fajnie przyciemnia. Idealny na zewnętrzne tworzywa.


DSC06506.jpg.1a068aa7c8f1f04aa1ecf7f1c67db6a6.jpg

Koła również czyste, zabezpieczyłem je polimerem Sonax. 
 

DSC06507.jpg.e1f0ce1c0e9b602ac45497fc9c6eeb0a.jpg

O widzicie, zapomniałem napisać o oponach. Czyszczę je przeważnie dedykowanym produktem. W tym przypadku Detailers Magic. Daje radę i nie kosztuje dużo.

Dresing do opon to moje odkrycie roku czyli Ultimart TireCoating Wax z firmy Binder.

Kto kupił OSD Box ten zauważył, że produkty znalazły się w pudełku. Tak właśnie je testuję zanim do niego trafiają.
Jakość a nie cena jest tu kluczowa.


DSC06508.jpg.2f0276bdadc308c3a5263b46cd9fe5f3.jpg

DSC06509.jpg.0b9ba210f8cf2836db439c887d83d245.jpg

DSC06510.jpg.9ac42cec764d47a86973dc18ab151122.jpg

DSC06511.jpg.f0c0b74c6060abb42640a9deccf8f230.jpg


Analogicznie postępuję z pozostałymi wnękami oraz kołami.
 

DSC06512.jpg.52d17035b23ccc87eb7266877381f2c0.jpg

DSC06513.jpg.f9805a75ce2ec7da196fee50acc7ddfd.jpg

DSC06514.jpg.23296a7dd70fd2e086d171dea45e180a.jpg

DSC06515.jpg.2b8d5eeb2aff2017a7997a76d95852ea.jpg

DSC06516.jpg.10f38076465934cc3c2ddf6100bc12f5.jpg

DSC06517.jpg.1ad3559193e5e6d3d6c24e71fe4f3d6b.jpg

DSC06518.jpg.59edfd40f36b2abd90c45a7f1a3e060b.jpg

DSC06519.jpg.b590fe51e933458604237acc69be5b18.jpg

DSC06520.jpg.2298c6ca85ee631367aa94ac123b467b.jpg

DSC06521.jpg.a02ecaad1849f0a8b0840c19721f57fb.jpg

DSC06522.jpg.0f998a19952a39e95c2cb56ee9bbb503.jpg

DSC06523.jpg.e4ea18d1addec86eabc01200cfcc3089.jpg


W przypadku gdy oprócz smoły, mam sporo asfaltu, używam miejscowo Eulex Koch Chemie.
Musicie uważać ponieważ produkt jest silny a smoła zmieszana z asfaltem sklejona jest z piaskiem i kamykami. Przez zbyt mocny docisk aplikatora czy mf, można uszkodzić powłokę lakierniczą.
 

DSC06524.jpg.864991455b5d681d63e53f1b32aa8bbf.jpg


Gdy zrobiłem kpl 4 kół i wnęk, zająłem się lakierem.
W tym przypadku nie musiałem robić typowego pre-wash'u ponieważ lakier był "czysty".
Od razu zrobiłem oprysk z Prickborta.
 

DSC06525.jpg.09c2892de7f86cb7843a11b22a49010e.jpg

DSC06530.jpg.4f3b92c572368d237eaba6ec87293e7f.jpg

DSC06531.jpg.65b630effbc4936a0703f4c62270797d.jpg

DSC06532.jpg.50166f18ab36ef2505cd5e53a0d7c7b5.jpg

DSC06533.jpg.ded02d62dcbf6e93853ea55606cdace2.jpg


Po 15-20 minutach, spłukałem, nałożyłem pianę o pH lekko zasadowym żeby wypłukać pozostałości Tar'a, umyłem i spłukałem.
Następnie zacząłem mycie detali za pomocą APC oraz pędzelków WorkStuff,
 

DSC06534.jpg.8b1845071cc89dbe18314ea0c3d11085.jpg

DSC06538.jpg.b59a21108c0963882d5addac5154cb18.jpg


Po spłukaniu, przystąpiłem do glinkowania.
Dlaczego nie użyłem deironizera?
Ponieważ auto było w osadzie z Półwyspu Arabskiego. Osad cholernie upierdliwy. Niby minerał a kwas tego nie rusza. 
Pozostaje mechaniczne usunięcie. Podstawa to dobry lubrykant aby zminimalizować niebezpieczeństwo nadmiernego zarysowania lakieru.
Ja użyłem  prototypu, który lada moment znajdziecie na sklepowych półkach ;-) Pomógł mi też dobry ClayLube z GoodStuff.
 

DSC06539.jpg.83b3337933553c4c4cca9898107e34cd.jpg


Auto umyte, oczyszczone z usadów, osuszone. Może zaczekać na swoją kolej.
Kolejnym problemem jaki spotykamy w autach z "ciepłych krajów" są zniszczone reflektory.
Porsche nie jest mocarzem w tej kwestii. Często nie potrzeba wysokich temperatur aby klosze były w opłakanym stanie.
Zwróćcie uwagę ile pyłu znajduje się na obudowie reflektora.
 

DSC06540.jpg.d0b895f66e7481d8113f15dcfb6f69ec.jpg

DSC06541.jpg.4eb609681a0646becb2089bf11bcbf33.jpg

DSC06542.jpg.110fd6abdba92c795fe199de99a6d215.jpg

DSC06543.jpg.329b0028970065b398b2ee065bfa8260.jpg


Oczywiście trzeba ten pył usunąć.
Pędzel, APC i jazda.
 

DSC06544.jpg.806904e631819548ab5f5e0d602ff0da.jpg


W renowacji reflektorów nie obejdzie się bez szlifowania. Od dawna pomaga mi w tym Mirka Ceros. skok 2,5mm. Podobno ostatnia, niezniszczalna szlifierka.
Bez obaw zaczynam od papieru P800. Wybrałem metodę na sucho. Mam lepszą kontrolę nad tym co robię, papiery mają większą żywotność.
 

DSC06545.jpg.3bb31c637b3326e2cb4841c71e9b1d8e.jpg

DSC06546.jpg.2ff9a38d14afd65453c1cc55ff69824e.jpg

DSC06547.jpg.01947d612bea898cb523e81b43d399f0.jpg

Kolejne zdjęcie pokazuje papier P2000 ale oczywiście proces poprzedziłem P1000 i P1500.
 

DSC06548.jpg.060954d6d78cfc21333ecc2909451c7a.jpg

DSC06549.jpg.2ff6b97dfd0cd1f76774304c452dc4c3.jpg


Po szlifowaniu przychodzi kolej na polerowanie. Wykorzystuję do tego celu mocno ścierną pastę H8.02 Koch Chemie, futro hybrydowe z Super Shine i moją ulubioną maszynę Flex VRG. Ta kombinacja fajnie tnie a nie generuje tyle ciepła co np maszyna rotacyjna. W przypadku reflektorów to bardzo ważne.
 

DSC06550.jpg.088985696ca6178110c2dde60a0df803.jpg

Finiszuję na średnim padzie NAT i paście Antihologram z Koch Chemie.


DSC06551.jpg.d69ee6192b85888fc045023429819238.jpg

Gdy klosz jest już gotowy, zabezpieczam tworzywa obudowy.
W tym przypadku Plastic Fantastic z Funky Witch.


DSC06552.jpg.2b08e20f4aedcc52c428946ac752448f.jpg

DSC06554.jpg.d29f78567fc07216091cebfb82a8a587.jpg


Klosze zabezpieczam dedykowaną powłoką z firmy Soft99.
Aplikacja po wcześniejszym odtłuszczeniu IPA 50/50.

 

DSC06555.jpg.241958284d906b34f2d015bbd88f10e4.jpg


Lewa lampa przed renowacją.


DSC06556.jpg.a51881ea60ea52daec72818f7afc8ad7.jpg

DSC06557.jpg.c71a79e1350211afe6bbdd8dd6c54b44.jpg

DSC06559.jpg.67c4c6bae7c39a4ea909ecd84c20d3fa.jpg

DSC06560.jpg.83a840cb01dad77fa86a1274a986259a.jpg

DSC06561.jpg.32b333d59f949bfe68419376337d865d.jpg

DSC06562.jpg.5216cfd22a4eb49d4bf8aa93b6fb3736.jpg


Wnęki reflektorów również pokryte mąką arabską.
 

DSC06563.jpg.66d52129cbc998de58b6c8c3fb01d6ee.jpg

DSC06564.jpg.77315bb22cfca43e38761e8a68e03ca2.jpg

DSC06565.jpg.f4f75d8e30529adbeb5eb42dc1f043ac.jpg


Złącza reflektorów zabezpieczam "olejem" Sonax MoS2Oi
 

DSC06566.jpg.636b744c2ba9ca2a945622f8ed64c4ca.jpg


Papiery do śmieci.....
 

DSC06567.jpg.9456f24fc59cb8f7ca13526965fe56c0.jpg


DSC06671.jpg.80f5f405672589f17518c74d17a83933.jpg

DSC06672.jpg.f902d60e125113d6495e1f418dfb75e5.jpg

 

Wnęka gotowa na przyjęcie swojego lokatora. Można montować reflektor.

 

DSC06673.jpg.1b6d4ede896cd975b63cbe7ae3995172.jpg

DSC06674.jpg.c5e9b7e77be873cfccc4c626ad1f77fb.jpg


Pora zająć się bagażnikiem.
Używał pędzli i APC. Znowu wszędobylski pył.
 

DSC06675.jpg.584802e277e3a70052a9ba1175f1ef49.jpg

DSC06676.jpg.922698dfcc81263aa83a8c8346661b94.jpg

DSC06677.jpg.61eece750996f17dd0b8428e64fe2f68.jpg

DSC06678.jpg.46878555bcdd41515e7762a6fd3131f2.jpg

DSC06679.jpg.744ef48c2f7ef9555e99db44ff72153c.jpg

DSC06680.jpg.5a0df95bb55cbec33b93fc2260d32098.jpg


W bagażniku wyciekło uszczelnienie do opon z zestawu naprawczego.
Nic tego nie ruszało. Żmudna praca Orange Power przyniosła w miarę oczekiwany efekt.
 

DSC06681.jpg.25b0f496a9442e56c7969baad5930e65.jpg

DSC06682.jpg.1048db6cebcc25bf05492f60053502a9.jpg


Na kosmetykę zasługują nawet narzędzia. Pył, pył, pył....

DSC06683.jpg.c5843b5d8fe7d7993a7ab6957b84783d.jpg

DSC06684.jpg.64e2a177c0a06a89284dc3b8bf58c037.jpg


Tworzywa znajdujące się pod maską były mocno wyblaknięte. Przyczyniła się do tego wysoka temperatura panująca byłej ojczyźnie Porszaka.
 

DSC06685.jpg.cbdfa361ee08c13c455045631d62fd25.jpg

DSC06686.jpg.fd93f94e9318461c5b1231865c00c85c.jpg

DSC06687.jpg.4ff80fd217aa938fb1c7bbb36eddc90d.jpg

DSC06688.jpg.4f891912e8bc40c5a77e61fad9b2d2b0.jpg

DSC06689.jpg.5ca741c4e2aed50873b1bea9219e8864.jpg

DSC06690.jpg.ede59f9658e7ca8e65d87da18ed20ec2.jpg

DSC06691.jpg.c7e5ef9656f70607110f0ef906ea093d.jpg


Trzeba temu zaradzić. Wycinam aplikatory i biorę się za renowację.
Robię to za pomocą Solution Finish. Produkt pochodzący w ciepłych rejonów USA w których użytkownicy aut muszą na co dzień mierzyć się z problemem wypłowiałych tworzyw swoich samochodów.
 

DSC06692.jpg.e5cee2170584d335297b8c7561e933a5.jpg

DSC06693.jpg.f5d40a520cb2a5a0236428467f7530b1.jpg

DSC06694.jpg.e45c5adb07436efefd69f825aa120e96.jpg

DSC06695.jpg.b79f542c16c65d315e5de1dfd7690beb.jpg

DSC06696.jpg.e90e6d75d650706888e3d6bb53b064a8.jpg

DSC06697.jpg.2b5527a37d9973c28c095a79bfa3802a.jpg

DSC06698.jpg.369a15155852f0a6ebb2b1c9d0e1d99d.jpg

DSC06699.jpg.931e60301c39587fa6d909b84c8c512d.jpg

DSC06700.jpg.35107c0339b653be787b6c78082e313a.jpg


Gumowe uszczelki zabezpieczam PlastStar'em.

 

DSC06701.jpg.c01b8cd2f8f6f6d9338993a57f159f2c.jpg

DSC06702.jpg.66a662e03c6c4d1f21c0ec4204a3db35.jpg

DSC06703.jpg.07431175161363e934d766a5bd80d27f.jpg

DSC06704.jpg.40958f04a7cc09c48bbf65c37a7f469e.jpg


Bagażnik skończony i prezentuje się "europejsko" ;-)

Pora na wnętrze.
We wnętrzu miałem do czynienia z typowymi mankamentami dla modeli Porsche. Łuszczący się srebrny lakier, schodząca farba z elementów plastikowych.
Malowaniem zajął się kolega. Taka była wola właściciela.
p.s. też bym podołał,  hehe..

Pozostało mi pranie oraz czyszczenie oraz impregnacja skór.
Do oczyszczenia użyłem cleanera Ottimo. Bardzo fajny produkt. Siła działania podobna do Stronga z Colourlock, troszkę mało stabilna piana. Kompletnie mi to nie przeszkadzało.
Fotele w Caymanie tłuste od brudu a w szwach co?
Pył....

 

DSC06705.jpg.08bfa101af1e53e7852cb31bd6e218e1.jpg

DSC06706.jpg.e2bfc3efb9fc9db4ffe1aee00d61ab4c.jpg

DSC06707.jpg.946a0cdf65d2dae52bc612557075c4cb.jpg

DSC06708.jpg.709d977180252cc4cf1eeec3940ba4ab.jpg

DSC06709.jpg.cec7a7ea8282b7f4cbd7bb76e3235942.jpg

DSC06710.jpg.3dda115f1d22684405a6a84e9345d562.jpg

DSC06711.jpg.f8fdff8272153d4a2382d8ec1e110bf7.jpg

DSC06712.jpg.e3b804420e71207511456af2a5576933.jpg

DSC06713.jpg.4b6eb9ea347094b97244d7025c72110e.jpg

DSC06714.jpg.7daf6f028b62ae8260810b869a9fb476.jpg

DSC06715.jpg.adb50d7fa6fe3b5c1f0b025bf3cbe637.jpg

DSC06716.jpg.44c5d9f02af44e17da5abfd0c00524ad.jpg

DSC06717.jpg.f92d03e6a3644e1cfd1e71ba2756dee6.jpg

DSC06718.jpg.7614e4728a56b10ea7409b4919012d8c.jpg

DSC06719.jpg.5c53c97dc75708fc001a8d8d6f45a267.jpg

DSC06721.jpg.47ad4a1c22a3dccbe35ce94d616980f1.jpg

 

Tworzywa jak zawsze APC.
Zobaczcie tzw "słonecznik". Niby nic wyjątkowego a jednak. Po każdym detergencie stawał się klejący. Nie wiem o co chodzi.
Po osuszeniu wracał do normalności.
 

DSC06722.jpg.e548f1508220ddc611139caf18c8b603.jpg

DSC06723.jpg.01d3b2f36ff4705cb306f73cb3baf296.jpg

DSC06724.jpg.0b437096a287765d494a45f2f43b334d.jpg

DSC06725.jpg.9fdf283ab56bed6e67f3d20ac13707f2.jpg

DSC06726.jpg.f20161dc17ca39452286a0106d04e525.jpg

DSC06727.jpg.957410d94d2d0dfc0be84b6c8665e565.jpg

DSC06729.jpg.6bb018326242ba1cc77f90af28d18322.jpg


Na tym etapie chciałbym się na chwilkę zatrzymać bowiem wkraczają do pracy dwa ciekawe narzędzia.
Pierwsze to tradycyjny Tornador a drugie to końcówka do odkurzacza z funkcją tornadora.
Idealnie sprawdzające się narzędzie w zapylonym aucie.
Pamiętajcie tylko żeby nie ulegać filmikom znawców internetowych i nie używać tego sprzętu do prania.
Ma to być pomoc , nie głównie narzędzie.
 

DSC06731.jpg.46fa44290ba9ada3e81f5e75712b9e74.jpg

DSC06732.jpg.3738f926b5b387aa66b3f3ade662b323.jpg

DSC06733.jpg.35e6dd762f3a7bf7eaa68fb1c2d45086.jpgDSC06734.jpg.854f4e50180e5e05378f4d91ceed3a02.jpg


Od kiedy poznałem bliżej twórcę produktów Maxifi, rzadko używam innej chemii do prania.
Przemyślany i skuteczny schemat.
 

DSC06735.jpg.e6ac62691d7173f990e443b5586d37fe.jpg

DSC06736.jpg.f412a65213bcef1b3f7a4627e9950668.jpg
 

Prawy dywanik do prania.
 

DSC06737.jpg.08ecd3d7720ec01ab5605c57dab6722b.jpg

DSC06738.jpg.809addae7e97ab6a6b1826e3f60bf4f7.jpg

DSC06739.jpg.c3e91b86c95789c7f7d9eac4ae0b5b87.jpg

DSC06740.jpg.c3f32ff1b344ba7909d1786fdacca37e.jpg

DSC06741.jpg.907ed774a8da6bd127da88a9f4659276.jpg

DSC06742.jpg.55c1ac529022df431f430e820546b8e2.jpg

DSC06743.jpg.d5e829fe4a2763a9129b48e9eefe0cea.jpg

DSC06744.jpg.b1ea75316408c337e93b5b41b1294e1e.jpg


Tornadora używam też w takich przypadkach.
 

DSC06745.jpg.3b17511869119936b6a7f629be9a79c2.jpg

DSC06746.jpg.444d05fd1a9a7b16f040990c2388ed94.jpg

DSC06747.jpg.81dbd3ebbfb1c8209dddb01733e45930.jpg

DSC06749.jpg.14069c4a88986d2a076dbea7029b6096.jpg

DSC06750.jpg.13aee4a10c66bf6986052c8198c62a24.jpg

Ruda mąka włazi wszędzie. Pamiętacie? Czyściłem to pędzelkami i dość silnym APC.
 

DSC06751.jpg.2d89fbba79de35424930b7de55ed0377.jpg

DSC06752.jpg.025c71d10bc81b4a03e3bdb8af00ed8a.jpg

DSC06753.jpg.5ea07fc8ab6d39ea022445f924dfa6a1.jpg


Wracamy do wnętrza....
Lubie znaleziska w autach ale tym razem nie skorzystam ;-) 
 

DSC06754.jpg.ca6870671b86ab84861f984fe9cd13d6.jpg

DSC06755.jpg.a2f8e78c6c3369d958422fb3d6fa3403.jpg

DSC06756.jpg.b3f34f4e120144c2c46c88ab369db8ff.jpg

DSC06757.jpg.2f3beb9edf6e5fc38ce3714770de1fd8.jpg

DSC06758.jpg.72f56727377ee17210ef330b656f4dbd.jpg

DSC06759.jpg.b56e510bd84fd758d040eb4d35fbca6d.jpg

DSC06760.jpg.efced0bc6007122aab42bcf46d19a18c.jpg

DSC06761.jpg.e6a3929f0fc7b61ec55180c4cf0b22a5.jpg

DSC06762.jpg.ec7ec6bed20ca8095bb44772fbe0ec24.jpg

DSC06764.jpg.c5c7b1bca5e976956c09883453bc682b.jpg

DSC06765.jpg.3a1e157603840ecc7d02a73d95335df4.jpg

DSC06766.jpg.364615e49abc2bf94ca4e8209cc60961.jpg

DSC06767.jpg.3e80ec2e1dfa75d7ea2b45742452355e.jpg

DSC06768.jpg.a8d5e85f555716bbd470b648a48d63e6.jpg

DSC06769.jpg.d0671dc1839edf2036110a383442abb1.jpg


Każdy ma takie chwile gdy na coś czeka i czeka i nie może się doczekać.
Jak ja niecierpliwie czekałem na kuriera tego tygodnia. Doczekałem się.
Najnowsza polerka Flex XCE 10-8. Tak jestem sprzętofilem. Kocham elektronarzędzia do detailingu zwłaszcza gdy maja czerwoną obudowę.
 

DSC06770.jpg.8aec323b55397a9bac54e0198e0451a0.jpg

DSC06771.jpg.f0630296d4758d027741f2688871f7be.jpg

DSC06772.jpg.1cc28f2cf7e8b254c2703b16e3d860e1.jpg


Nareszcie mogę wyjść z wnętrza i zająć się tym co lubię najbardziej.
Lakier i jego obróbka.

Jak widać ma swoje mankamenty.
 

DSC06773.jpg.7852c9fac5bc5a16b70e43f90684b745.jpg

DSC06774.jpg.755a7de2a491f485f16ed924ab0369a8.jpg

DSC06775.jpg.25f53e820e2c24e5a8bf3ddcbe1ecd66.jpg

DSC06776.jpg.3b732bee2e691d16716dbe2e8f31ddee.jpg


Rozdziewiczanie...
 

DSC06777.jpg.a9f2c05806009bb21c8091db1e7c5a77.jpg


Tak, zanim zacznę pracę, muszę coś zrobić. Mój ulubiony dressing.
Robię tak po każdej pracy dlatego maszyny które posiadam są w nienagannym stanie. Taki fetysz.

DSC06778.jpg.b4ff42faae302087d13ac4e1c6e0b91e.jpg

DSC06780.jpg.fde2f3bc74f2b806fb274466bb7de745.jpg

DSC06781.jpg.64bf3a3000e56764704dcdd91b2c3963.jpg

Postanowiłem wybrać pastę 8065 i pad o roboczej nazwie "gej pad" Dlaczego? Bo jest różowy .
Kilka słów o paście. Niedoceniana na naszym rynku, świetnie wycina i fajnie wykańcza. Podobna charakterystyka do H8.02
Fajna jako cutting a po zastosowaniu odpowiedniego pada, również jako OneStep.
Ja założyłem, że zrobię dobre, dwa etapy. Miejscowo ze zmianą pada na silniejszy.
Lakier miał też miejscowe mankamenty które chciałem usunąć.
 

DSC06782.jpg.98f6b581713e6aad32f2fd792dea2123.jpg

DSC06783.jpg.fa51880d2405ed9bf5718d1e1c87691d.jpg

DSC06784.jpg.6e2e918be5525201b0364ed027988bfa.jpg

DSC06785.jpg.6095c6d5faec14b2c684eacf524ae386.jpg

DSC06786.jpg.5b5cbcf91a6b9ff8c046b0f359114d48.jpg

DSC06787.jpg.36d696d66a7e29f2951ef30c17f9a8cc.jpg

DSC06788.jpg.e74a3557b068278180efd0c0e344095b.jpg


Kilka słów o nowym Flexie.
Porównując go do poprzednika jest cichszy, wibracje zminimalizowano do minimum i są mniejsze niż w wielu maszynach DA15mm.
Na początku miałem problem z ergonomią ale wynikało to z faktu przyzwyczajenia do XC3401.
W porównaniu do zwykłej DA......
Nie ma porównania. Bije ją na łeb, na szyję.

...a kto tu zawitał do mojej relacji? 
Tak, tak. To moja lepsze połówka czasami wpada i robi skóry. Kto był na Detailing Show mógł poznać Justynę osobiście.
Fajnie jest wspólnie popracować. 
 

DSC06789.jpg.551ebfdd606f007b0f57d8238943dbfb.jpg

DSC06791.jpg.953b0808410d8d84b2366c4d08ce0cea.jpg

DSC06792.jpg.dd45fea38df918f8f03f6e713259f855.jpg


Wracamy do lakieru i głębokich rys.
 

DSC06793.jpg.b8677470fcb7c55a207f13c683b9ca0a.jpg

DSC06794.jpg.50d2e6f102f9ecda2b1c5ed79043d648.jpg

DSC06795.jpg.8a95b25c13052d3c574c577c4e9d42ec.jpg

DSC06796.jpg.30dff5bc668878801c19dc2d3737fcd5.jpg

DSC06797.jpg.6b90c72e47c47c7cc45255daedd30a7e.jpg

DSC06798.jpg.236585715aa8cc350ea993bcfdbea720.jpg

DSC06799.jpg.41da45205f4c5a446162944de5e8f8cf.jpg

DSC06800.jpg.5dd95ac209c94aaa42583fd1a1cb4549.jpg

DSC06801.jpg.7d5822f12521cfb558a193c600c436d3.jpg

DSC06802.jpg.a2df3f743a06073eb91524b91be72b23.jpg

DSC06803.jpg.413f80adc9c8168c9538f75ed9312d29.jpg


Czasami potrzeba było większej mocy.

 

DSC06804.jpg.90c5907161d81935bc1f4e4ce76c0da4.jpg

DSC06805.jpg.e5ca388b6350e19b11712065648f1137.jpg

DSC06806.jpg.87ed4466d6dccf9fa32c28fcce48180b.jpg

DSC06807.jpg.2fd2edf591b260ecd36871d79e2a859a.jpg

DSC06808.jpg.7a00cbddb883639a74af0682c33a89b5.jpg

DSC06809.jpg.0af927785785dc595c27a8a161f82c5b.jpg

DSC06810.jpg.4aad9116388d14c94e59e78ff78fbfa8.jpg

DSC06811.jpg.c7f7272425a26031e50ea8d089c4ac24.jpg

DSC06813.jpg.1bb361d13544b7a1794c7753bd8e024d.jpg
 

Tornadora używam również do bieżącej pielęgnacji padów podczas polerowania. 

 

DSC06814.jpg.b9b2668a8aa1f03bec6f7f5cd0039079.jpg

DSC06815.jpg.5f0bd3612863e1111fca3c15ede6b0d3.jpg

DSC06816.jpg.c553cce0950d4f011f95524373b4c2e3.jpg

DSC06817.jpg.5e0ea3e72a011a92a803373614c76627.jpg

DSC06818.jpg.33bc2443d5bd4c15ec6162c590098682.jpg

DSC06819.jpg.ffd811abd7362b00e99d76ad96662207.jpg

DSC06820.jpg.948801b57972c8e0437f068bee8ae2e9.jpg

DSC06821.jpg.fc609f4b15f01661427f029865c1807f.jpg

DSC06822.jpg.ecd94fe14f2478cedd3b48b1134a2527.jpg


Tylne lampy robię tak jak lakier.
 

DSC06823.jpg.f948ffb6dc115efddf495ee3e17f7fa7.jpg

DSC06824.jpg.a5412d9a583126349fc44fe1d44d1338.jpg

DSC06826.jpg.e724be35227b24adca3e4c90fbfda141.jpg

DSC06827.jpg.aeb9323b2cee1ad4d4a8890e3433ca50.jpg

DSC06828.jpg.88c39fd878bc4ff647ef8cce3ab704db.jpg

DSC06829.jpg.6e94f78cb3e836f24ae2a0430d2f76a1.jpg

DSC06830.jpg.fbfc0617da642e972d561ee15410ab25.jpg

DSC06831.jpg.b36f654fb9856cad8b33377b8b86d3cc.jpg

DSC06832.jpg.f32376379479c76b0075152e81deb96d.jpg

DSC06833.jpg.c6858cf727d1821d5666d487728b43fa.jpg

DSC06834.jpg.64e4eefb25ff79b733be32e87bc3ce8f.jpg


Tak jak wspomniałem na początku, założyłem sobie dwa mocne etapy. Lakier nie był wymagający. Mogłem użyć czerwonego pada z NAT, maszyny VRG oraz pasty Sonax Perfect Finish.
 

DSC06835.jpg.b394d3883382af4fc106b91c1579ee64.jpg

DSC06836.jpg.97fe1676877165609cb57ab9f42d6284.jpg

DSC06837.jpg.902607086b6e60b1d00b3a5118308e18.jpg

DSC06838.jpg.888532f1cec028221aa5d55918025869.jpg

DSC06839.jpg.18a12067a61962592770bf4a03268f36.jpg

DSC06840.jpg.dec88b8d8d466f812ab243c24790a396.jpg

DSC06841.jpg.31c83ced19db641ecdf2d4588d03d5ec.jpg

DSC06842.jpg.a32d1c542458af5a53dd667fe3b4d193.jpg

DSC06843.jpg.31cce9b286520d2eb0b500b293f51175.jpg

DSC06844.jpg.eb54b0d202ef405c3ff1e789ab91b4a3.jpg

DSC06845.jpg.eaab8fe1927ca6a49a2d5ab87c963350.jpg

DSC06846.jpg.c8dca773fa0346aec6da1393f1ebe3fa.jpg

DSC06847.jpg.ed72f87492cb3b6d5b2947cfc40d4c7e.jpg

DSC06848.jpg.c8ffb53b0f91372f530cde0a843b28ca.jpg

DSC06849.jpg.e0a53ab7066357bc8e47b964a1dc2739.jpg

DSC06850.jpg.f6061f3849c22c35a5980413acbc4715.jpg

DSC06851.jpg.a33afb046d4b109fe448d7b3504887f2.jpg

DSC06852.jpg.3fc9bc019401d5327dfcef8d012003ef.jpg


Po korekcie, ponownie umyłem samochód. Shampoo PRO z ADBL gwarantuje lepsze domycie pozostałości po pastach.
 

DSC06853.jpg.431ce73776838f9783fb60bd71871645.jpg

DSC06854.jpg.813103b77b93ab8238c80268b7972068.jpg

DSC06855.jpg.079cd70ce20f218213c66cb8f6db9b94.jpg

DSC06856.jpg.5b94f28dece7580eeec35f51c50a7ee3.jpg

DSC06857.jpg.d78a70cf37e691dfb16949815b220a7d.jpg

DSC06858.jpg.ad58c2cf941f9e7025a44807b01b76f4.jpg


Po osuszeniu auta przychodzi kolej na tzw. finish. 
Czasami wykończenie trwa kilka godzin. Uszczelki, resztki pasty, szyby, wnętrz itd, itp...
 

DSC06859.jpg.7ce61f369a04292c18e3c3dba60e5534.jpg

DSC06860.jpg.ffe1a13f9c840b447c2a895df380684f.jpg

DSC06861.jpg.53c0b008166f05edf1d3cf009887f558.jpg

DSC06862.jpg.799ca1489838852a72a39ab0c922149a.jpg

DSC06863.jpg.d607468f520cfb897f7e529ff992c8d1.jpg

DSC06865.jpg.493088af3fbfd1f72d5ddcbacff83a6e.jpg

DSC06866.jpg.14681ed03837ccf48dac4b8682425258.jpg

DSC06867.jpg.21e5f586a8760ef7f4cc87a29d27efdf.jpg

DSC06868.jpg.3064857f3b24f22069f8f1171781c2e3.jpg

DSC06869.jpg.5a1ec92423ca8cbeab9d17cca5d2b04a.jpg

DSC06870.jpg.0781525581284fcca27b691c4bb15a0f.jpg

DSC06871.jpg.723049fdc97e3ea12c7dd626010429fb.jpg

DSC06872.jpg.d14c7c12d2be764dc08a46afa406f7ab.jpg

DSC06873.jpg.c42eb5c96716262484e33b3f5352f503.jpg

DSC06874.jpg.62b8861798dcb85ece0dd8e4f7ca32be.jpg

DSC06876.jpg.254681ad169dbb0a760dd4ac4a2335cf.jpg


Tworzywa wewnątrz zabezpieczyłem matowym dressingiem z ADBL.
 

DSC06877.jpg.6b55b74049e6654e513dd05b86855f5d.jpg

DSC06878.jpg.a7b7a67421863f9fff24bba2b0cd7ed7.jpg

DSC06879.jpg.2deaaa25ad3d6741719eed3c14bdd569.jpg


Szyby to jedna z mniej lubianych czynności.
Da się to ogarnąć bez problemów. Wystarczy zachować kilka zasad. Ja myją tak.
Dobry płyn do mycia szyb, ircha, ciepła woda, rękawiczki na dłoniach i fibra do szyb.
Płuczę irchę z ciepłej wodzie, wyciskam, aplikuję na nią płyn, myję szybę, następnie nie pozwalając na odparowanie daję strzał płynu na fibrę i docieram szybę. Po każdym użyciu płuczę irchę w wiadrze z wodą.
Gwarantuję Wam, że zapomnicie o problemie zamazanej szyby.
 

DSC06880.jpg.b8bf4c011da9d58a16ed44aa8d5c0103.jpg

DSC06882.jpg.22382be015d651862eb3528b7a972d05.jpg

DSC06883.jpg.4fe88ad077e21eb5428aa1f488088503.jpg

DSC06884.jpg.f56c4f1074d44a08668981ac6ef89eda.jpg


Co z naklejkami?
Prosty temat.
Potrzebujemy skrobak i preparat do usunięcia kleju. Ja używam OrangePower bo działa bardzo szybko.
Jak zmyjemy klej, myjemy szybę według powyższego schematu.
 

DSC06885.jpg.ecd1c51d24cc8c42668ee73d0488cb9d.jpg

DSC06886.jpg.bd290d210fc2da35642f25328f289ac3.jpg

DSC06887.jpg.e171b334eeb2a0910d3be37fde8a2251.jpg

DSC06888.jpg.1b7c009ba27649f3c89be1ca3676738b.jpg

DSC06889.jpg.e6daab7e13c404e56f453b349c6b5d26.jpg

DSC06890.jpg.f4a4a16eb8dfcf88302e5c5bfe4aa524.jpg


No i mamy kolejny problem.
Odkurz lakierniczy na szybie.
Często powstaje po powtórnym lakierowaniu elementów, gdy np szyba została niestarannie zabezpieczona.
Bierzemy wełnę stalową i delikatnie przecieramy.
Delikatnie bowiem istnieje możliwość uszkodzenia szyby.
Można też próbować rozpuszczalnikami ale wtedy można uszkodzić uszczelkę bądź lakier gdy nam skapnie.
Zawsze uważamy na to co robimy.

 

DSC06891.jpg.24ff1587b8674dde2ff6501acfb2da48.jpg

DSC06892.jpg.8f89f57f311cecb723d6baa8855d36da.jpg

DSC06893.jpg.5c358e25fc6a8a8aa3459d765e1e17b8.jpg

DSC06894.jpg.bfdc1057fb054f8db484259dec15bed7.jpg


Wszystko dotarte, lakier odtłuszczony, pora zatem na zabezpieczenie..
Miałem dowolność ale ze względu na weekendowy charakter auta oraz preferencje właściciela użyłem wosk klasy premium.
Aplikacja może nie należy do idealnych ale sam fejm i otoczka Trial Boxa daje niesamowite odprężenie.
Najlepsza jest mahoniowa szpatułka do skrobania wosku. 
Kolejne zboczenie ale na tym polega prawdziwy detailing i hobby.
 

DSC06895.jpg.d7a0ef6c3420133e0ff7f4555a53f8aa.jpg

DSC06896.jpg.556d1a93de144db8564e3b9ce00e325d.jpg

DSC06897.jpg.2a55a8035d17a3dc0c55341290f15926.jpg

DSC06898.jpg.6323a515c26d31c6a821fb7aad3f2862.jpg

DSC06899.jpg.71e95797b243757fabace315901f073f.jpg

DSC06901.jpg.b69724dc940b7d7155bc4d78a44caba9.jpg

DSC06902.jpg.f894f8a741c01c1cd9116633ea559071.jpg

DSC06903.jpg.fdcad28d72cf53cbc29738bf32e3368d.jpg

DSC06904.jpg.3b66a04edb5d2b114e22037c9762f97c.jpg

DSC06905.jpg.c8151f00f528265b0d5b5f9b35ccb1af.jpg

DSC06906.jpg.f72fb7f541668290d6def1e52ccffeb7.jpg

DSC06907.jpg.5c85a2141b6908e5470a0268394a1882.jpg

DSC06908.jpg.6e90ca716c03fc99c3c77f73975e6ebe.jpg

DSC06910.jpg.efd273e8eb651ea6bb68e23b53aaf56c.jpg

DSC06911.jpg.107e1a5c318a54b036666a9e9792e155.jpg

DSC06912.jpg.cbb046cd6e0f82d9f8c9884b38d7f989.jpg

DSC06913.jpg.59b79346465dfaee8211c9d76a879f35.jpg

DSC06914.jpg.6c9c24f00916e09ea4d4de9393cbff34.jpg

DSC06915.jpg.8fdb3424c5c9e93520138ffe14ad4ef3.jpg

DSC06916.jpg.9a471bf2dceaa4dbffe4f16c1fac5467.jpg

DSC06917.jpg.4597854177eb5f7ec21b906d65056639.jpg

DSC06918.jpg.b88df57dab29d21cac6a4fb797897851.jpg

DSC06919.jpg.95d6ad0ddf03cc4538c13709d581fbe9.jpg

DSC06920.jpg.ffed4abe419ba23f892a0eb7479bdad1.jpg

DSC06921.jpg.dd465735c7d5dac6f4754a6e5c3831fe.jpg


Lakier lśni, można przejrzeć wnętrze i dopieścić szczegóły.
 

DSC06922.jpg.27223f571c4c59d12b728b22e32fe329.jpg

DSC06923.jpg.2f918776d3232597902ae0ea1a01a75c.jpg

DSC06924.jpg.afa3e6bed422064203eded91dc04379e.jpg

DSC06926.jpg.70d568426158fa301a0e4e3db6566947.jpg

DSC06929.jpg.776078a70e62b166704bb1becd158726.jpg

DSC06930.jpg.97f52ff9b28e550a670953d857d4dca9.jpg

DSC06931.jpg.ab0ddb43a5b55411065b093f4e9efb6b.jpg

DSC06932.jpg.d38d135bf72b8bbf47c62f6dca6b4315.jpg


Zawsze proszę kogoś o weryfikację swojej pracy.
 

DSC06935.jpg.2cb61b415a704213c2c7618e504d25c0.jpg


Podczas końcowej inspekcji zauważyłem, że zapomniałem o końcówce wydechu.
Znowu prototyp i testujemy.
 

DSC06936.jpg.046f7c1d4354501c9a4ed69e308a17ff.jpg

DSC06937.jpg.8dce66125a3281e8e0afb20623a82f2a.jpg

DSC06940.jpg.e0a6701c4a6e0063e07d26b8c63a4fd8.jpg


Do pełnego szczęścia brakuje zdjęć na zewnątrz. Niestety pogoda nie rozpieszczała dlatego zdjęcia są jakie są.
Ładujemy baterie i pora na lans na dzielni.
 

DSC06942.jpg.54d878fe05e874a7a1cbefffb8dd38a6.jpg

DSC06943.jpg.5cd12b7c7f17be2315c23ee7ab34c573.jpg

DSC06944.jpg.fb38b6fd41e86c24ddf6963299e8b77c.jpg

DSC06945.jpg.7b60c4ccc410f4dedcf76f6a935ebf6c.jpg

DSC06946.jpg.d795d3d9ad8d966e8bdb164624df18b9.jpg

DSC06947.jpg.1dbfae36ef50395d14a97e71af5a4e6b.jpg

DSC06948.jpg.31d5a7425da062dec273eaadecd33006.jpg

DSC06949.jpg.1534b1fd885e3a1793166c6d7f2fa1d5.jpg

DSC06950.jpg.cd0fff7ad8ecab95c82c31577bca5111.jpg

DSC06951.jpg.3e2d8f450e7bd6be3c4addcdbbc4cf37.jpg

DSC06952.jpg.c11efb38c283cb2fba53ce6fe9aee614.jpg

DSC06953.jpg.00d2bd752151ac8637cf0a588558d432.jpg

DSC06954.jpg.2febd7901f478aeab438e9935f9d533e.jpg

DSC06956.jpg.1c620ff01edc40a981d991722b11eb28.jpg

DSC06957.jpg.979ba80d84de5b88e3cda4a1f0731287.jpg

DSC06958.jpg.5ed20235defcb53a72ed9a783bee70e5.jpg

DSC06959.jpg.394acce103f3f20e2a8ea9699743bd50.jpg

DSC06960.jpg.fabe2753e2dfcf788e60db81e8765e0f.jpg

DSC06961.jpg.244f8f40654af11f13f852ab137df0d8.jpg

DSC06962.jpg.2811d84767b0aebd470ef4f32f4fd4b5.jpg

DSC06963.jpg.5748f88b32029918911486b5e172d6b1.jpg

DSC06964.jpg.b0a7fe9b9a0d0d08ed18928fdb8fc2b2.jpg



To już koniec relacji.
Jedynej w tym roku ale myślę, że o dużej wartości merytorycznej.
Mam nadzieję, że pozostałe projekty którym poświęciłem się w tym roku dały Wam sporo frajdy i wynagrodziły brak widowiskowych projektów w PSB.
Życzę Wam i sobie aby kolejny, 2020 rok przyniósł wiele wrażeń i emocji detailingowych.

#połączyłanaspasja

DSC06812.jpg

  • Lubię to 27
  • Dziękuję 2
  • Super 21

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AreK jak oceniasz ADBL WW? Jakieś porównanie do innych kwasów?

 

Relacja jak zwykle mega. Dużo wiedzy która wypada zapisać w notatkach detailera😉

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, grabek246 napisał:

@AreK jak oceniasz ADBL WW? Jakieś porównanie do innych kwasów?

To taki średnio , mocny zawodnik ale skuteczny. 
Nie robiłem bezpośrednich pojedynków ale używam go na zmianę z Tenzi Alux. 
 

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest to!!! Uwielbiam te relacje do kawy i ciacha. Często przeglądam różne relacje na forum po kilka razy 😛

Ale suma sumarum poza grubasami lakier nie był zmęczony wiekiem (poza słońcem) w postaci drobnych rys.

Mimo wszystko słońce dało mu radę - inny kolor lakieru pod znaczkiem cayman S. 😛

@AreK sprawdzałeś czy coś metalicznego nie będzie na lakierze, choćby przy kołach?

 

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, damiano2007 napisał:

To jest to!!! Uwielbiam te relacje do kawy i ciacha. Często przeglądam różne relacje na forum po kilka razy 😛

Ale suma sumarum poza grubasami lakier nie był zmęczony wiekiem (poza słońcem) w postaci drobnych rys.

Mimo wszystko słońce dało mu radę - inny kolor lakieru pod znaczkiem cayman S. 😛

@AreK sprawdzałeś czy coś metalicznego nie będzie na lakierze, choćby przy kołach?

 

Auto było częściowo lakierowane stąd pozornie dobry stan. Było kilka problemów lakierniczych, których nie opisałem z powodu słabych zdjęć. 
Kolor wypłowiały jak zauważyłeś. Widać to zwłaszcza pod emblematem - inny kolor.

Nie używałem irona. Glinkowanie było tak intensywne, że uznałem to za zbędne . 
 

  • Okay 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna świetna relacja! ( no i zajebisty Maltańczyk - też mam 😄 ) 

Praca przy takim aucie to sama przyjemność. Zazdroszczę 🙂 

  • Okay 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjemna relacja ,mega zdjęcia kto wie może się kiedyś nauczę.................

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palec zdrętrwiał od przewijania, ale buźka się śmieje. Dzięki za kolejną świetną relację

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robota cudowna Mistrzu - jak zawsze! 👑 Może coś jest ze mną nie tak, niektórzy mówią, że to nie jest prawdziwe Porsche, ale ja uważam tego Cayman'a za jeden z najpiękniejszych modeli. Cudo! 😍 

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robota i auto - coś pieknego. Szacun. 😎

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, AreK napisał:

Chodziły mi po głowie też zaniechania twórczości w PSB ale skutecznie mi to wybijacie z głowy

I niech tak pozostanie 🙂
 

7 godzin temu, AreK napisał:

Demontaż kół oraz ich pielęgnacja.
Przeważnie zaczynam od kwasu. Dlaczego nie deironizer? Zapytacie.
Otóż dlatego, że kwas zdejmie bardzo szybko często wręcz wtopione zabrudzenia z klocków.
Irony to produkty wyspecjalizowane do ściągania osadów metalicznych tak jak t&g do smoły

Te zdania powinny być wytłuszczone i zaznaczone na czerwono.

Kompletnie nie rozumiem stosowania iron’a do bieżącego mycia felg. To samo dotyczy testów iron’ów i mycia nimi upierdzielonych felg. Przecież najpierw po porządnym umyciu felg i dopiero wtedy zastosowaniu iron'a widać czy ten preparat robi to, do czego został stworzony.
 

PS. Ramion felg od wewnętrznej strony nie udało się domyć do czysta? 
 

Jak zwykle świetna relacja z dobrym opisem 👍

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arku jak już zdążyłeś nas do tego przyzwyczaić, relacja pierwsza klasa 🙂 

Zawsze w Twoich relacjach można nauczyć się czegoś nowego! 

Szacun kolego 😉

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co tu mówić.... Jest 👌 👍 💪 

Czeka mnie dużo nauki 🤔

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cze Arek, po kosmetykach widze , ze Cie Tadek odwiedza ;) robota 1sza klasa, pare niedociagniec, ale na 5- , mocne

  • Dziękuję 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, yas napisał:

cze Arek, po kosmetykach widze , ze Cie Tadek odwiedza 😉

Nie, nigdy u mnie nie był żaden Tadek😂

9 godzin temu, psemo napisał:

PS. Ramion felg od wewnętrznej strony nie udało się domyć do czysta? 

Nie te czasy żeby walczyć z czymś co nie ma najmniejszego sensu🤪
 

6 godzin temu, yas napisał:

robota 1sza klasa, pare niedociagniec, ale na 5- , mocne

Czy to niedociągnięcia czy zdrowy rozsądek🤔

Nie był to projekt typu democar czy przygotowanie do targów. 
Zakres wykonanych prac i tak był dużo większy niż zakładaliśmy.  Można robić takie auto miesiąc ale czy ma to sens?  Żadnego.

@psemo ale nie mam widowiskowych zdjęć z krwawienia😢 Sam widzisz, ze nawet mycie kół nie dla wszystkich jest oczywiste🤗


 

Dzięki za wszystkie komentarze. 

 

  • Super 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
@AreK w twoich relacjach są zawsze jakieś ciekawe patenty jak choćby ten z szybami dzięki. 

Kolega chyba nie czyta psb bo ten sposób opisywany byl juz dawno temu

Prosiak rewelka

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Birkhof napisał:

Kolega chyba nie czyta psb bo ten sposób opisywany byl juz dawno temu emoji56.pngemoji12.png

Prosiak rewelka emoji108.png

Czytam każdą relację 🙂 Pamiętam też, że jakiś czas temu Arek inaczej opisywał mycie szyb. Nie chce mi się teraz szukać żeby coś udowadniać. Tak czy siak chętnie testuję nowe sposoby i wybieram ten który mi najbardziej odpowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytam każdą relację Pamiętam też, że jakiś czas temu Arek inaczej opisywał mycie szyb. Nie chce mi się teraz szukać żeby coś udowadniać. Tak czy siak chętnie testuję nowe sposoby i wybieram ten który mi najbardziej odpowiada.

Może było to opisane w innym dziale - ale było :) anyway - ja także staram się coś nowego podpatrzeć zawsze co można zastosować u siebie.
Ostatnio mialem okazje tez podziałać tą pastą 8065 i zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie.
A nowe vrg jest rewelacyjna - tez mam odczucie ze ma znacznie mniejsze wibracje niz maszyny DA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AreK Mega 😉 Kwintesencja detailingu. Super dopracowane szczegóły, które w "szybkich akcjach" są zwykle pomijane i ogromna wiedza. Co najlepsze nie powłoka, a wosk, niczym wisienka na torcie tej relacji- całość 11/10 😉 Jedynie na tylnich oponach coś dressing się osłabił po myciu, można było go odświeżyć na koniec 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, lukeu napisał:

Jedynie na tylnich oponach coś dressing się osłabił po myciu, można było go odświeżyć na koniec 😉 

Zdjęcia końcowe robiłem po kilku dniach, nie wychwyciłem tego. Dobrze, że owadów na przodzie nie wychwyciliście 😂
Obiecuję poprawę następnym razem ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AreK czapki z głów 😎 relacja pierwsza klasa a auto wyszło niemalże jak z salonu 😍 taka dbałość o szczegóły 😄 nie ma sie do czego przyczepić 😄 tak z ciekawości ile zajęło zrobienie tego auta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.