Skocz do zawartości

Polerowanie szyb


Lolopolozo

Rekomendowane odpowiedzi

Była wcześniej mowa o warstwie ochronnej na szybach w nowych autach. To dotyczy wszystkich nowszych aut, czy tylko tych z fioletową szybą. Pacjent to Leon '07 i szyba jest cała w rysach od wycieraczek i dziurach po kamieniach. Odprysków nie usunę, ale coś z tymi rysami muszę zrobić, bo przestaje widzieć i niedługo będę jeździł z głową wystawioną przez okno :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się boisz to systematycznie schodź w dół z gradacją, a jeśli masz czas to poczekaj do lipca jak będę polerował swoje szklane halogeny :ad:

 

Na chwile obecną i tak musie się wstrzymać bo nie mam na to czasu dzisiaj a jutro muszę je oddać do lakiernika żeby mogli mi w końcu złożyć samochód po malowaniu. Tak więc muszę się lepiej przygotować (papierki) i też pewnie dopiero w lipcu będę miał czas żeby to zrobić... Przeceniłem tlenek ceru :oops: W sumie na takie dziury to co ja sobie myślałem :/

 

P.S. obczaiłem w necie że są specjalnie papierki do szkła więc pewnie w nie się uzbroję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Shadow, Tak czytałem.

 

A ja Tobie proponuje zobaczyć powiększoną fotke bo może źle odczytałeś zdjęcie. Rysy są dość spore i nie widziałem tutaj zeby ktoś katowe jeszcze polerował i czy sie w gole da. A więc zamiast sie czepiać to mi pomóz a jak nie masz nic ciekawego do powiedzienia nie pisz... Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piku czytaj temat i troche logicznego myslenia i bedziesz mial dopowiedz na swoje pytanie.... skoro w temacie jest opisane ze tlenek ceru sciera szklo usuwajac rysy to jest oczywiste czego musisz uzyc. Teraz troche logicznego myslenia - glebokosc rysy jest wyznacznikiem grubosci warstwy szkla do spolerowania. Im glebsza rysa tym wiecej pracy i wiecej zuzytego materialu + wieksze prawdopodobienstwo oslabienia szyby. O polerowaniu punktowym glebokich rys zapomnij - polerujesz cala powierzchnie (czytac cala szybe) w miare jednakowo (sciagasz mozliwie jednakowa grubosc warstwy szkla na calej szybie)

 

Dalej sam musisz sobie odpowiedziec czy to wogole ma sens - im glebsza rysa tym sens polerowania mniejszy. Ze zdjecia nikt glebvokosci rysy w 100% nie oceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie nawet jezeli nie usuniesz rysy calkowicie to zaokraglisz jej brzegi co juz bedzie sprawialo ze rysa stanie sie mniej widoczna, chociaz z wewnatrz nadal bedzie utrudniala przemieszczanie sie to jednak juz wyglad szyby z zewnatrz zmiani sie bardzo na plus.

 

Podkreslam ponownie, poleruj cala szybe a nie punktowo dane uszkodzenie - przy glebokiej rysie i polerowaniu bardzo dlugo i punktowo jednak mozna zrobic soczewke. Jak bedziesz polerowal cala powierzchnie to sa minimalne szanse ze cos popsujesz.

 

P.S.

Jezeli rysa jest naprawde gleboka to szykuj kilka dni wolnego i polerowanie po kilka godzin dziennie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 2 miesiące temu...

Swoop, "NA ZDJĘCIU WIDOCZNY JEST TLENEK CERU POMARAŃCZOWY NATOMIAST Z POWODU CHWILOWEGO BRAKU TEGO TLENKU, PO ZAKUPIE WYSYŁAM TLENEK CERU RÓŻOWY, ZA ZMIANĘ PRZEPRASZAM"

 

BiLu Trochę za drogo na tej stronie. Chciałbym wydać jakieś 3-4 dyszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

uzywalem tej profi i tej konsumenckiej czy jak to nazwac (biale opakowanie) oba dobrze oczyszczaja szyby, ma w skladzie z tego co sie orientuje jakas domieszke tlenku ceru (w kazdym razie wersja nie profi ma taki dodatek). Wypolerowac szyby sie tym nie bardzo daje, ale oczyszcza pieknie. Ja nie czuje roznicy iedzy ta wersja profiline a ta zwykla wiec uzywam zwyklej jako cleanera do szyb. Oba maja tendencje do wytawrzania powloki hydrofobowej (kropelkowania brak za to sheating bardzo dobry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chodzi o tę ledwo widoczną smugę na trasie pracy wycieraczki? Jeżeli jest wyczuwalna pod paznokciem, to nic z tym nie zrobisz. Możesz jedynie zamaskować, czyli usunąć okoliczne zmatowienie. Do pracy z tlenkiem ceru musisz się niestety bardzo przyłożyć - duża siła nacisku i stosunkowo wysokie obroty maszyny, plus mnóstwo czasu.

 

Jeszcze pytanie, czy masz czysty tlenek ceru (prawie biały, leciutko różowawy), czy tzw. róż polerski (autentycznie różowy).

 

Innych metod, które by dawały zadowalające rezultaty, nie znam. Znam natomiast wiele prób "polerowania" szyby, które skończyły się powstaniem jeszcze głębszych rys i wyraźnych soczewek. Już lepiej szybę wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlenek ceru napewno da rade - kwestia czasu poswieconego na polerowanie. Szklo jest bardzo twarde a tlenek ceru nie jest cudownym srodkiem rozpuszczajacym szklo... z tlenkiem nie pracuje sie jak z pastami na lakierze - tutaj trzeba czasu, czasu i jeszcze raz czasu... kilka/kilkanascie godzin pracy i powinno ruszyc. Niestety im glebsze rysy chcesz zdjac tym dluzej trzeba pracowac a i nalezy rownomiernie polerowac cala szybe, bo przy bardzo glebokich skazach mozna faktycznie zrobic soczewke - chociaz to wcale nie jest latwe.

 

Ja polerowalem szybe przeszlo 20h i efekty byly bardzo dobre - niestety trzeba to na kilka dni rozlozyc. Tak jak wspominal Mazder dosc wysokie obroty + duzy docisk + polerowanie wmiare duzymi partiami aby nie narobic soczewki. DO tego czesta kontrola czy na filcu nie ma zanieczyszczen ktore moga zrysowac szybe. Konsystencja tlenku powinna byc caly czas dosc mocno wodnista inaczej to nie koniecznie bedzie dzialalo...

 

Swoja droga przy malych defektach mozna sie bawic, przy wiekszych chyba szkoda czasu i lepiej wymienic szybe - niestety wspomniane wyzej 20h to nie koniecznie idealny czas, moze sie okazac ze bedziesz to robil tydzien aby uzyskac efekt (ja nigdy nie jestem w stanie w trakcie calej pracy utrzymac optymalnej konsystencji co skutkuje duzo dluzsza praca - aby to skrocic trzebaby miec maszyne ktora dozuje idealne proporcje tlenku i wody na dany moment)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.