victor89 Opublikowano 25 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Jaka ilość tlenku ceru wam poszła na przednią szybę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fridayek81 Opublikowano 28 Maja 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Witam u Mnie poszło 100g na przednią szybę gdzie niby w instrukcji było napisane, że wystarczy na ok 6 szyb:) może bocznych:) a tak jak pisałem we wcześniejszym poście były to tylko zmatowienia i niecałe 5h polerki Muszę na dniach zdjęcia wrzucić bo ostatnio czasu brak Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koczownik Opublikowano 3 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Może ktoś uzywał SONAX ProfiLine glass polish. Z opisu i zdjęć znalezionych w necie, wydaje się, że produkt dobrze radzi sobie z rysami. W skład wchodzi jak to producent nazwał „ceroxid” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunga Opublikowano 3 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 koczownik, cofnij się na stronę 14 tam jest opinia na temat tego produktu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koczownik Opublikowano 3 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 koczownik, cofnij się na stronę 14 tam jest opinia na temat tego produktu. Zbyt wiele o tym nie piszą, praktycznie nic konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomsiu1972 Opublikowano 18 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Czy ktoś może coś napisać o CAR PRO CERIGLASS POLISH, czy daję radę usunąć małe ryski np. po wycieraczkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirius98 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Witam, Czytam ten wątek z zaciekawieniem i zastanawiam się co zrobić z moja szybą (fabrycznie przyciemnioną - VW Sharan 2006r.). Historia wygląda tak. Miałem porysowaną tylnią szybę dość mocno przez wycieraczkę. Spolerowałem delikatnie szybę w miejscu zarysowania tlenkiem ceru w taki sposób aby nie zrobić soczewki ani nie przesadzić (ok 30min polerowania to jak ktoś to robił to wie że dużo się nie zdziała). Rysa zniknęła na tyle na ile się spodziewałem tzn widać ją ale już nie tak bardzo. Pod wieczór jednak jak spojrzałem na szybę moim oczom ukazał się obrazek tj na załączniku. Na zewnątrz tj widać szyba w okolicy mocowania wycieraczki w całkiem inny sposób odbija światło jak i kolorystycznie wygląda inaczej. Oczywiście szyba jest fabrycznie przyciemniana. Nie wiem czy tam na zewnątrz była jakaś warstwa np. UV lub reszta szyby jest zniszczona przy przebiegu ~200kkm. W dzień tego nie widać. Chciałem się poradzić co można z tym jeszcze zrobić ... aby to lepiej wyglądało? Lepiej pytać późno niż wcale :-( Wymieniać szyby nie będę bo zamienię lekkie przebarwienie na szybie na dziurę w kieszeni, rozbieranie tylnych plastików przez fachowców a przy tym z dużym prawdopodobieństwem drobne bonusowe uszkodzenia. Wiem co mówię bo to zawsze tak się kończy. Przepraszam tych którzy poczuli się urażeni. Zamierzałem przepolerować całą szybę tlenkiem ceru bo jeszcze w innym miejscu szyba jest porysowana nieznacznie przez wycieraczkę ale nie wiem czy to dobry pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S3ci0r Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 to może być też powód że niepolerowana część jest też w jakimś stopniu zmatowiała i dlatego światło inaczej się odbija, ja bym sugerował przepolerowanie całości zwłaszcza że masz jeszcze jedną rysę którą można zmniejszyć a nawet jeśli już uszkodziłeś jakąś powłokę to i tak jej nie przywrócisz, więc nic nie stracisz, a zyskasz - jednolite odbicie światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Ma mna bocznej szybie ryski od otwierania brudnej szyby, Czy pastami Manzerna i padami/futrem cos zdzialam czy sobie podarowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Daruj sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 To co zastosowac? Widzialem w ofertach pady flexi do szkla.I do tego tlenek ceru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zybercik Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 To co zastosowac?Widzialem w ofertach pady flexi do szkla.I do tego tlenek ceru? Zgadza się. Do tego bardzo dużo czasu i brudne ciuchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek79 Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 To co zastosowac?Widzialem w ofertach pady flexi do szkla.I do tego tlenek ceru? Maszyna polerska, filc polerski o średnicy 120 mm tlenek ceru ( nie mylić z różem polerskim) okleić i nakryć porządnie auto, rozcieńczyć z wodą do konsystencji papki i jazda- w zależności co chcesz usunąć potrwa to do kilku godzin, choć na usunięcie bardzo głębokich rys raczej nie licz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picollo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 a w jakiś łatwiejszy i mniej pracowity sposób można usunąć zmatowienie po wycieraczce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 picollo, tak jak kolega nad Tobą napisał. Co do tlenku ceru to nie trzeba go mieszać z wodą, można spryskiwać szybę i posypywać tlenkiem. Na to samo wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picollo Opublikowano 11 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 kupiłem tlenek ceru, do tego filc do wiertarki i dzisiaj z godzinkę się bawiłem. Rysa po wycieraczce zeszła mi tak gdzieś w 50% ale nadal jest widoczna. Tlenku zużyłem bardzo mało, może gdzieś tak pół małej łyżeczki, ale polerowałem tylko rysę i obszar wokół niej. szkoda, że nie miałem aparatu pod ręką. Czy to polerowanie jest tak mozolne? Czy pewnych rys nie można usunąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 11 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 picollo, z tego co wiem to jest mozolne i nigdy nie usuniesz wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniels Opublikowano 12 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Czy to polerowanie jest tak mozolne? Czy pewnych rys nie można usunąć? tak jest tak właśnie mozolne, jak jest głęboka rysa to najwyżej ją spłycisz że będzie mniej widoczna, pewnych spraw niestety nie da się wyprostować.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wid3l3c Opublikowano 30 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Pacjent - Lanos, główna wada - ryski po skrobaczce, wycieraczkach itp Przed: Po: Zajęło mi to jakieś 7 godzin włącznie z przygotowaniem pola do pracy = oklejeniem całego auta folią malarską Jedyne co mnie martwi to małe smugi i takie jakby hologramiki przy uszczelkach - dostrzegłem to wyraźnie dopiero jak wracałem po zmroku do domu. Ale to też może być kwestia niedomytej szyby, bo cholerstwa nic bardzo nie chciało wziąć I po 4 myciach była jeszcze lekko rozmazana tu i ówdzie Przy uszczelkach jeszcze jest sporo towaru, bo taśma niestety rozmiękła i tak się polało tu i ówdzie Być może właśnie to powoduje problem z domyciem i nieco czasu minie zanim kompletnie się ją doczyści . Ale i tak jestem bardzo zadowolony Mimo, że zostały jakieś pojedyncze kreseczki, to jakieś 97-99% rys zniknęło Światła aut jadących z naprzeciwka nie rażą już tak bardzo. Wcześniej, nadjeżdżające auto robiło na szybie plamę i wyraźnie raziło po oczach - teraz jest przyjemniej. Własne światła też świecą jakoś tak jaśniej No i wrażenie, niemalże braku szyby FOTOS Jeszcze raz rysy: TAK. Te pasy na środku to są faktyczne rysy i niemalże cała szyba była zjechana. Szybka: W trakcie prac, raz bliżej raz dalej Początkowo stanąłem na podwyższeniu, ale w trakcie pracy okazało się, że przy 182 cm spokojnie i NAWET wygodniej było niżej, bo przyjemniej operowało się maszyną. Zasięg ramion w zupełności pozwalał na dojechanie poza połówkę. Po pół godziny pierwszej pracy, już teraz efekt genialny. Dach po kilku godzinach: Jak widzicie zsypało równo, ciuchy miałem średnio, ale jednak okropione jak ten dach Na bokach trochę mniej, na masce też trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek79 Opublikowano 30 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 że tak powiem - a nie mówiłem,że da radę - a szybę dokładnie należy umyć np IPA lub inny odtłuszczacz np płyn do mycia hamulców wurth-a- na szmatkę i po kłopocie teraz jeszcze np niewidzialna wycieraczka i będzie już bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekB Opublikowano 30 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wid3l3c, czym to jest robione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wid3l3c Opublikowano 1 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Kupiłem tlenek ceru (ten biały) na allegro do tego polerkę Graphite 59G242. Jako, że w zestawie dają dysk 180 mm to kupiłem w markecie budowlanym (bez reklam ) dysk polerski z rzepem 125 mm i 2 filce polerskie. No dobra W Leroy Merlin dysk z rzepem (chyba taki sam) był tańszy niż w Praktikerze o 4-5 złotych. Jak filc? nie pamiętam. Za dysk i filce dałem chyba jakoś 50 złotych w Praktikerze bo już nie chciałem się wracać No i jeszcze wodę demineralizowaną za 2,50, folię ochronną za 14 złotych i taśmę klejącą papierową za 7 4x5m pozwoliło na okrycie bez oszczędzania auta rozmiarów Lanos HB 3D Na forum był polecany i 80mm ale pomyślałem, że będzie za mały. Na całą robotę zużyłem może z 40-50g, trochę mniej jak połowa opakowania. Pewnie za dużo Ale nigdy nic takiego nie robiłem i nie wiedziałem jak się do tego zabrać bardziej profesjonalnie Napiszę kilka informacji póki jestem na świeżo Na pewno będę robił jeszcze jedną szybę, więc jakby ktoś mógł moją "wiedzę" naprostować byłbym bardzo wdzięczny Jak mówiłem, w tym temacie byłem totalnie zielony i pierwszy raz nawet takie urządzenie trzymałem w rękach No ale kiedyś musi być ten pierwszy raz. Tlenek rozrabiałem w opakowaniu po lodach 1L i musiałem je trzymać pod kątem 45 stopni żeby się nie rozlał po całym dnie. Przeczytałem, że ma wyjść papka, ale papka nie chciała wyjść - dawałem za dużo wody. On bardzo dobrze łączy się z wodą i praktycznie nie ma żadnego osadu i jak była sama woda, tak później była woda z tlenkiem Jeżeli ktoś liczy na zagęszczenie, to chyba faktycznie trzeba dać w stosunku 2:1 - tlenek:woda. Ale później ciężko to nałożyć, bo woda wsiąka i zostaje błotko, ale łyżką poskrobać, podlać i się rozejdzie No nieważne, może ktoś jak będzie próbował z tym zawalczyć wyciągnie wnioski Ja pracowałem raczej na morko. Po rozrobieniu nałożyłem równomiernie na cały dysk. Początkowo filc wchłaniał wodę bardzo ładnie. Przygotowałem 2 buteleczki po płynie do mycia szyb W jednym woda demineralizowana a w drugim roztwór tlenku z wodą. Oczywiście ten z roztworem bardzo szybko zablokował psikawkę i musiałem wziąć drugą A rozrobiłem na rzadko, żeby używać na filcu i "zbielić" od czasu do czasu całą połówkę. Więc, ten z pudełka po lodach szedł prosto na dysk, ciecz z atomizerów waliłem prosto na szybę i częściowo na dysk żeby cały czas pracować na morko. Jak w końcu zrobiłem gęstszą papkę to zrobiłem na filcu pasek szerokości 1-2 cm przez środek (jak leci średnica) i sru go wodą. Bo i tak jak zacznie się obracać to będzie git Zaczynałem od strony kierowcy w rogu przy masce, jechałem do góry, potem do dołu kawałek dalej i tak do połowy szyby. Czasami wracałem w ten sam sposób a innym razem zaczynałem od nowa. Szyba po rozgrzaniu od polerki bardzo szybko odparowywała wodę i trzeba było psikać. Sprawa była prosta - jak widziałem, że jest sucho - sru wodą, jak robiła się przeźroczysta brejka, psikałem mieszanką z tlenkiem. Jak polerka zaczynała tańczyć - też trzeba było podlać. Jak woda już za szybko odparowywała od temperatury a widać to bardzo dobrze, zmieniałem stronę. Każdą robiłem 2x. Pracowałem w świetle z halogena więc mogło trochę szybę nagrzewać - nie wiem w jak dużym stopniu, bo stał przed autem może z metr. Co jakiś czas uzupełniałem na dysku gęstszym roztworem z pudełka i psikałem wodą. Innym razem psikałem rzadszym roztworem na sam dysk albo wyłącznie wodą. Jak widziałem, że po dociśnięciu polerki nie wydostaje się biały płyn dolewałem wody, jak i to nie pomagało psikałem z sikawki rozcieńczoną mieszanką. Niby koledzy wcześniej pisali, że tlenek nie wypracowuje się tak szybko, ale jednak jak robiło się przeźroczysto wolałem psiknąć Wody na prawdę nie żałowałem, po doświadczeniach pracy z papierem wodnym a zwłaszcza, że ten tlenek fortuny nie kosztuje Robiłem to na 1szym biegu polerki, czyli pewnie te 900 obrotów, ze 2-3 przeloty na 1,5 ale już pracowała wyraźnie szybciej. Ile zrobiłem łącznie kursów - nie wiem Nie sprawdzałem co chwilę efektów, ale już po jakiejś godzinie, szyba w dotyku była równiutka i stawiała 0 oporów. EDIT: Właśnie się dowiedziałem, że szybę leciałem z prędkością 1500 bo tyle odpowiada 1 biegowi Ktoś sugerował docisk 10kg do szyby - ja na pewno tak mocno nie dusiłem. Przyłożyłem polerkę i lekko dociskałem sama waży 2,5 kg, to może z 4-5kg docisk był - w końcu nie zważyłem Pierwsze, że szyba się dużo szybciej nagrzewała przez co polerka zaczynała tańczyć, bądź co bądź ciężko było utrzymać równy kontakt z szybą. Ogólnie początkowo nie mogłem się nauczyć ale po godzince szło już lux Ogromny wkład w tę pracę miała moja narzeczona Bez niej robota byłaby bardziej mozolna, bo miała na prawdę odpowiedzialną pracę gdyż to ona odpowiadała za psikanie. Po kilku kursach już wiedziała gdzie i kiedy psikać wodą a kiedy mieszanką Pod wieczór wrzucę jeszcze zdjęcia w trakcie prac, aktualnie jestem w robocie i nie mam kabla do aparatu No i warunek konieczny - w moim przypadku radio + herbata z termosu Co do IPA i niewidzialnej wycieraczki - coś się pomyśli, dzięki Ps, mam tylko nadzieję, że teraz w trakcie eksploatacji nie wyjdzie, że gdzieś coś spierniczyłem Największe obawy mam właśnie w okolicy uszczelek, na dole i po lewej stronie. Zdaję sobie sprawę, że szyba nie jest idealnie prosta i gdzieś mogłem coś spierniczyć... No ale zobaczymy, jak dojdę do ładu z szybą, w sensie w końcu ją dokładnie oczyszczę - będzie wszystko jasne Ps2. Obiecałem fotki Poprzedni post uzupełniony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas93cs Opublikowano 1 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Witam podłączam się pod temat.Przeczytałem cały wątek i ktoś poruszył temat panierów ściernych do szkła, ja znalazłem takie papiery: Dysk Trizact A10 niebieski 125x18 nr kat. 63100031 Dysk Trizact A35 zielony 125x18 nr kat. 63100033 Dysk Trizact A5 pomarańczowy 125x18 nr kat. 63100032 I jestem ciekaw czy ktoś stosował te papiery do szyby przedniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar3 Opublikowano 10 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 coś tam próbowałem polerować szybę ( tlenek ceru + filc ) ale ... jest tylko gorzej chciałem usunąć drobne ryski a narobiłem masę swirli - może coś się dostało na filc, no nie wiem, uważałem ... po ciemku nie da się jeździć, jeden samochód jeszcze przejdzie ale jak jedzie sznur jeden za drugim to jest masakra tak to wygląda przy latarce ( mocna diodowa ) w poniedziałek jadę po nową szybę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
escimo Opublikowano 11 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 mar3, dobrze oczyściłeś IPĄ szybę po polerowaniu? Możliwe, że nie była idealnie czysta i coś się dostało pod filc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się