Skocz do zawartości

Polerowanie szyb


Lolopolozo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam u Mnie poszło 100g na przednią szybę gdzie niby w instrukcji było napisane, że wystarczy na ok 6 szyb:) może bocznych:) a tak jak pisałem we wcześniejszym poście były to tylko zmatowienia i niecałe 5h polerki

Muszę na dniach zdjęcia wrzucić bo ostatnio czasu brak

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

Czytam ten wątek z zaciekawieniem i zastanawiam się co zrobić z moja szybą (fabrycznie przyciemnioną - VW Sharan 2006r.). Historia wygląda tak.

Miałem porysowaną tylnią szybę dość mocno przez wycieraczkę. Spolerowałem delikatnie szybę w miejscu zarysowania tlenkiem ceru w taki sposób aby nie zrobić soczewki ani nie przesadzić (ok 30min polerowania to jak ktoś to robił to wie że dużo się nie zdziała). Rysa zniknęła na tyle na ile się spodziewałem tzn widać ją ale już nie tak bardzo. Pod wieczór jednak jak spojrzałem na szybę moim oczom ukazał się obrazek tj na załączniku. Na zewnątrz tj widać szyba w okolicy mocowania wycieraczki w całkiem inny sposób odbija światło jak i kolorystycznie wygląda inaczej. Oczywiście szyba jest fabrycznie przyciemniana. Nie wiem czy tam na zewnątrz była jakaś warstwa np. UV lub reszta szyby jest zniszczona przy przebiegu ~200kkm. W dzień tego nie widać. Chciałem się poradzić co można z tym jeszcze zrobić ... aby to lepiej wyglądało? Lepiej pytać późno niż wcale :-(

Wymieniać szyby nie będę bo zamienię lekkie przebarwienie na szybie na dziurę w kieszeni, rozbieranie tylnych plastików przez fachowców a przy tym z dużym prawdopodobieństwem drobne bonusowe uszkodzenia. Wiem co mówię bo to zawsze tak się kończy. Przepraszam tych którzy poczuli się urażeni.

Zamierzałem przepolerować całą szybę tlenkiem ceru bo jeszcze w innym miejscu szyba jest porysowana nieznacznie przez wycieraczkę ale nie wiem czy to dobry pomysł?

1.jpg.f83af10c0dfdfeb470c6c666942c06aa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być też powód że niepolerowana część jest też w jakimś stopniu zmatowiała i dlatego światło inaczej się odbija, ja bym sugerował przepolerowanie całości zwłaszcza że masz jeszcze jedną rysę którą można zmniejszyć a nawet jeśli już uszkodziłeś jakąś powłokę to i tak jej nie przywrócisz, więc nic nie stracisz, a zyskasz - jednolite odbicie światła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
To co zastosowac?

Widzialem w ofertach pady flexi do szkla.I do tego tlenek ceru?

 

Maszyna polerska, filc polerski o średnicy 120 mm tlenek ceru ( nie mylić z różem polerskim) okleić i nakryć porządnie auto, rozcieńczyć z wodą do konsystencji papki i jazda- w zależności co chcesz usunąć potrwa to do kilku godzin, choć na usunięcie bardzo głębokich rys raczej nie licz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kupiłem tlenek ceru, do tego filc do wiertarki i dzisiaj z godzinkę się bawiłem.

 

Rysa po wycieraczce zeszła mi tak gdzieś w 50% ale nadal jest widoczna.

 

Tlenku zużyłem bardzo mało, może gdzieś tak pół małej łyżeczki, ale polerowałem tylko rysę i obszar wokół niej.

 

szkoda, że nie miałem aparatu pod ręką.

 

Czy to polerowanie jest tak mozolne? Czy pewnych rys nie można usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pacjent - Lanos, główna wada - ryski po skrobaczce, wycieraczkach itp

Przed:

13425433_IMG_2145.JPG

Po:

13425434_IMG_2169.JPG

 

Zajęło mi to jakieś 7 godzin włącznie z przygotowaniem pola do pracy = oklejeniem całego auta folią malarską :D

Jedyne co mnie martwi to małe smugi i takie jakby hologramiki przy uszczelkach - dostrzegłem to wyraźnie dopiero jak wracałem po zmroku do domu.

Ale to też może być kwestia niedomytej szyby, bo cholerstwa nic bardzo nie chciało wziąć :)

I po 4 myciach była jeszcze lekko rozmazana tu i ówdzie :)

Przy uszczelkach jeszcze jest sporo towaru, bo taśma niestety rozmiękła i tak się polało tu i ówdzie :) Być może właśnie to powoduje problem z domyciem i nieco czasu minie zanim kompletnie się ją doczyści .

 

Ale i tak jestem bardzo zadowolony :)

Mimo, że zostały jakieś pojedyncze kreseczki, to jakieś 97-99% rys zniknęło :)

 

Światła aut jadących z naprzeciwka nie rażą już tak bardzo.

Wcześniej, nadjeżdżające auto robiło na szybie plamę i wyraźnie raziło po oczach - teraz jest przyjemniej. Własne światła też świecą jakoś tak jaśniej :D

No i wrażenie, niemalże braku szyby :)

 

FOTOS :)

Jeszcze raz rysy:

13435235_rysy.JPG

TAK. Te pasy na środku to są faktyczne rysy i niemalże cała szyba była zjechana.

Szybka:

13435231_IMG_2153.JPG

W trakcie prac, raz bliżej raz dalej :)

Początkowo stanąłem na podwyższeniu, ale w trakcie pracy okazało się, że przy 182 cm spokojnie i NAWET wygodniej było niżej, bo przyjemniej operowało się maszyną.

Zasięg ramion w zupełności pozwalał na dojechanie poza połówkę.

13435232_IMG_2162.JPG

Po pół godziny pierwszej pracy, już teraz efekt genialny.

13435234_p_godziny.JPG

Dach po kilku godzinach:

13435233_oprysk.JPG

Jak widzicie zsypało równo, ciuchy miałem średnio, ale jednak okropione jak ten dach :) Na bokach trochę mniej, na masce też trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak powiem - a nie mówiłem,że da radę :good: - a szybę dokładnie należy umyć np IPA lub inny odtłuszczacz np płyn do mycia hamulców wurth-a- na szmatkę i po kłopocie :good:

teraz jeszcze np niewidzialna wycieraczka i będzie już bardzo dobrze :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tlenek ceru (ten biały) na allegro do tego polerkę Graphite 59G242.

Jako, że w zestawie dają dysk 180 mm to kupiłem w markecie budowlanym (bez reklam :P) dysk polerski z rzepem 125 mm i 2 filce polerskie.

No dobra :P W Leroy Merlin dysk z rzepem (chyba taki sam) był tańszy niż w Praktikerze o 4-5 złotych. Jak filc? nie pamiętam.

Za dysk i filce dałem chyba jakoś 50 złotych w Praktikerze bo już nie chciałem się wracać :)

No i jeszcze wodę demineralizowaną za 2,50, folię ochronną za 14 złotych i taśmę klejącą papierową za 7 :P

4x5m pozwoliło na okrycie bez oszczędzania auta rozmiarów Lanos HB 3D

 

Na forum był polecany i 80mm ale pomyślałem, że będzie za mały.

 

Na całą robotę zużyłem może z 40-50g, trochę mniej jak połowa opakowania.

Pewnie za dużo :) Ale nigdy nic takiego nie robiłem i nie wiedziałem jak się do tego zabrać bardziej profesjonalnie ;)

 

Napiszę kilka informacji póki jestem na świeżo :) Na pewno będę robił jeszcze jedną szybę, więc jakby ktoś mógł moją "wiedzę" naprostować byłbym bardzo wdzięczny :)

 

Jak mówiłem, w tym temacie byłem totalnie zielony i pierwszy raz nawet takie urządzenie trzymałem w rękach :D No ale kiedyś musi być ten pierwszy raz.

 

Tlenek rozrabiałem w opakowaniu po lodach 1L i musiałem je trzymać pod kątem 45 stopni żeby się nie rozlał po całym dnie.

Przeczytałem, że ma wyjść papka, ale papka nie chciała wyjść - dawałem za dużo wody.

 

On bardzo dobrze łączy się z wodą i praktycznie nie ma żadnego osadu i jak była sama woda, tak później była woda z tlenkiem :D Jeżeli ktoś liczy na zagęszczenie, to chyba faktycznie trzeba dać w stosunku 2:1 - tlenek:woda.

Ale później ciężko to nałożyć, bo woda wsiąka i zostaje błotko, ale łyżką poskrobać, podlać i się rozejdzie :)

 

No nieważne, może ktoś jak będzie próbował z tym zawalczyć wyciągnie wnioski :)

Ja pracowałem raczej na morko. Po rozrobieniu nałożyłem równomiernie na cały dysk.

Początkowo filc wchłaniał wodę bardzo ładnie.

 

Przygotowałem 2 buteleczki po płynie do mycia szyb :)

W jednym woda demineralizowana a w drugim roztwór tlenku z wodą.

Oczywiście ten z roztworem bardzo szybko zablokował psikawkę i musiałem wziąć drugą :D

A rozrobiłem na rzadko, żeby używać na filcu i "zbielić" od czasu do czasu całą połówkę.

 

Więc, ten z pudełka po lodach szedł prosto na dysk, ciecz z atomizerów waliłem prosto na szybę i częściowo na dysk żeby cały czas pracować na morko.

Jak w końcu zrobiłem gęstszą papkę to zrobiłem na filcu pasek szerokości 1-2 cm przez środek (jak leci średnica) i sru go wodą. Bo i tak jak zacznie się obracać to będzie git :)

 

Zaczynałem od strony kierowcy w rogu przy masce, jechałem do góry, potem do dołu kawałek dalej i tak do połowy szyby.

Czasami wracałem w ten sam sposób a innym razem zaczynałem od nowa.

 

Szyba po rozgrzaniu od polerki bardzo szybko odparowywała wodę i trzeba było psikać.

Sprawa była prosta - jak widziałem, że jest sucho - sru wodą, jak robiła się przeźroczysta brejka, psikałem mieszanką z tlenkiem. Jak polerka zaczynała tańczyć - też trzeba było podlać.

Jak woda już za szybko odparowywała od temperatury a widać to bardzo dobrze, zmieniałem stronę.

Każdą robiłem 2x.

Pracowałem w świetle z halogena więc mogło trochę szybę nagrzewać - nie wiem w jak dużym stopniu, bo stał przed autem może z metr.

 

Co jakiś czas uzupełniałem na dysku gęstszym roztworem z pudełka i psikałem wodą.

Innym razem psikałem rzadszym roztworem na sam dysk albo wyłącznie wodą.

Jak widziałem, że po dociśnięciu polerki nie wydostaje się biały płyn dolewałem wody, jak i to nie pomagało psikałem z sikawki rozcieńczoną mieszanką.

Niby koledzy wcześniej pisali, że tlenek nie wypracowuje się tak szybko, ale jednak jak robiło się przeźroczysto wolałem psiknąć :)

 

Wody na prawdę nie żałowałem, po doświadczeniach pracy z papierem wodnym a zwłaszcza, że ten tlenek fortuny nie kosztuje :)

Robiłem to na 1szym biegu polerki, czyli pewnie te 900 obrotów, ze 2-3 przeloty na 1,5 ale już pracowała wyraźnie szybciej. Ile zrobiłem łącznie kursów - nie wiem :D Nie sprawdzałem co chwilę efektów, ale już po jakiejś godzinie, szyba w dotyku była równiutka i stawiała 0 oporów.

EDIT: Właśnie się dowiedziałem, że szybę leciałem z prędkością 1500 :D bo tyle odpowiada 1 biegowi :D

 

Ktoś sugerował docisk 10kg do szyby - ja na pewno tak mocno nie dusiłem.

Przyłożyłem polerkę i lekko dociskałem sama waży 2,5 kg, to może z 4-5kg docisk był - w końcu nie zważyłem :D

Pierwsze, że szyba się dużo szybciej nagrzewała przez co polerka zaczynała tańczyć, bądź co bądź ciężko było utrzymać równy kontakt z szybą.

Ogólnie początkowo nie mogłem się nauczyć :) ale po godzince szło już lux :ad:

 

Ogromny wkład w tę pracę miała moja narzeczona :-] Bez niej robota byłaby bardziej mozolna, bo miała na prawdę odpowiedzialną pracę gdyż to ona odpowiadała za psikanie. Po kilku kursach już wiedziała gdzie i kiedy psikać wodą a kiedy mieszanką :)

 

Pod wieczór wrzucę jeszcze zdjęcia w trakcie prac, aktualnie jestem w robocie i nie mam kabla do aparatu :)

 

No i warunek konieczny - w moim przypadku radio + herbata z termosu :D

 

Co do IPA i niewidzialnej wycieraczki - coś się pomyśli, dzięki :)

 

Ps, mam tylko nadzieję, że teraz w trakcie eksploatacji nie wyjdzie, że gdzieś coś spierniczyłem :D Największe obawy mam właśnie w okolicy uszczelek, na dole i po lewej stronie. Zdaję sobie sprawę, że szyba nie jest idealnie prosta i gdzieś mogłem coś spierniczyć... No ale zobaczymy, jak dojdę do ładu z szybą, w sensie w końcu ją dokładnie oczyszczę - będzie wszystko jasne :)

 

Ps2.

Obiecałem fotki :)

Poprzedni post uzupełniony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam podłączam się pod temat.Przeczytałem cały wątek i ktoś poruszył temat panierów ściernych do szkła, ja znalazłem takie papiery:

Dysk Trizact A10 niebieski 125x18 nr kat. 63100031

Dysk Trizact A35 zielony 125x18 nr kat. 63100033

Dysk Trizact A5 pomarańczowy 125x18 nr kat. 63100032

I jestem ciekaw czy ktoś stosował te papiery do szyby przedniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

coś tam próbowałem polerować szybę ( tlenek ceru + filc ) ale ... jest tylko gorzej :thumbdown:

 

chciałem usunąć drobne ryski a narobiłem masę swirli - może coś się dostało na filc, no nie wiem, uważałem ...

 

po ciemku nie da się jeździć, jeden samochód jeszcze przejdzie ale jak jedzie sznur jeden za drugim to jest masakra

 

tak to wygląda przy latarce ( mocna diodowa )

P1140442.jpg

 

w poniedziałek jadę po nową szybę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.