Skocz do zawartości

Bilt-Hamber Atom Mac


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator

2018-10-19-22-38-26-Bilt-Hamber-Atom-Mac

 

Cytat

BILT-HAMBER Atom-Mac  - Inhibitor korozji w formie wysoko skoncentrowanego produktu, rozcieńczalny z wodą, który zapewnia najwyższej jakości ochronę przed korozją na otwartych oraz zamkniętych powierzchniach. Mocne inhibitory korozji uwalniane są z produktu i przenoszone w fazie pary tworząc niewidzialną osłonę przed korozją metali.

Chroni dolne partie pojazdów, podwozie (neutralizuje sól), zbierające wodę przestrzenie, tarcze hamulcowe, zawieszenie, rowery, sprzęt ogrodniczy i maszyny itp. Można dodawać produkt do płukania powyższych elementów jak i sprzętu. Bezpieczny dla powierzchni lakierowanych.

Rozcieńczyć roztwór 2% (rowery,motocykle) do 5% (auta, maszyny) i rozpylić na chronione powierzchnie (na większe pojazdy na sam koniec mycia, również pianownicą typ PA/ręczną).

 

Do zakupu i przetestowania tego produktu skłoniły mnie moje dwa Fordy a szczególnie MK1.

Kilka lat namiętnie używałem podczas mycia kół wszelakich deironizerów. Z czasem zauważyłem, postępującą korozję na tarczach, zaciskach, osłonach i elementach piasty etc etc. Wyglądało to tak jakbym naruszył pewną warstwę ochronną i rdza jak się już wdała to nie chciała puścić.

Chemikiem nie jestem ale rozumiem zjawiska przyczynowo skutkowe i takie wnioski wysunąłem. Zauważyłem, że podobne problemy nie występowały na autach rodziny, które myłem tylko Wheel Cleanerami.

Generalnie klocki i tarcze zmieniam rzadko - 5 lat to norma - i nie z oszczędności ale z emeryckiego jeżdżenia i "oszczędzania" hamulca 😉

Po każdym myciu w obu autach tarcze zachodzą mi potężnym osadem rdzy. Nie zawsze po myciu robiłem trasę i wypalałem tarcze - przeważnie auto po myciu stoi 12h do następnego dnia. W tym czasie tarcze robią mocno brązowe. Następnego dnia wszystko to piłują klocki i felgi robią się brązowiutkie. Jest to bardzo irytujące.

2018-10-19-23-04-27-Zdj-cia.png


2018-10-19-23-12-36-Zdj-cia.png


2018-10-19-23-12-53-2018-04-25-09-00-28-


2018-10-19-23-13-06-2018-04-25-09-00-32-

 

Przez ostatnie 3 miesiące testowałem Bilt-Hamber Atom Mac (AM) w różnych kombinacjach: po deironizerze, po samym spłukaniu, po wheel cleanerze.

W tych samych kombinacjach sprawdzałem efekty bez AM.

Żeby nie trzymać w niepewności od razu powiem, że wyniki są bardzo pozytywne. Produkt nie usuwa rdzy kompletnie.

Można powiedzieć, że hamuje jej rozwój. Zostaje jakieś 10-20% ale jest to bardzo zadowalającą różnica w porównaniu do efektu bez tego płynu.

 

Kilka przykładów

1. Felgi po wymyciu wheel cleanerem:

2018-06-07-20-58-32.jpg
 

Spoiler

2018-06-07-20-59-51.jpg


2018-06-29-21-27-24.jpg


2018-06-29-21-27-49.jpg


2018-07-06-18-07-39.jpg


2018-08-31-14-17-36.jpg


2018-08-31-14-18-06.jpg


2018-08-31-14-18-21.jpg


2018-08-31-14-18-24.jpg


2018-08-31-14-18-29.jpg


2018-08-31-14-20-03.jpg

 

2. Kwasy + Atom (Kwasy to też ciekawe produkty. Większość z nich neutralizuje rdzę ale mimo wszystko ona wraca trochę wolniej niż po zwykłym Wheel Clenerze. Stosuje się też tak zwaną neutralizację kwasu APC. Ale u mnie to tez doraźna metoda. Rdza wraca z lekkim opóźnieniem.)

2018-09-08-18-33-40.jpg


2018-09-08-18-33-45.jpg


2018-09-08-18-34-15.jpg


2018-09-08-18-35-40.jpg
 

Spoiler

2018-09-08-19-04-06.jpg


2018-09-08-19-08-43.jpg


DSC00001.jpg


DSC00002.jpg


DSC00015.jpg


DSC00016.jpg


DSC00018.jpg


DSC00019.jpg


DSC00022.jpg


DSC00025.jpg


DSC00027.jpg


DSC00028.jpg


DSC00029.jpg


DSC00039.jpg


DSC00041.jpg


DSC00044.jpg


DSC00052.jpg


DSC00054.jpg


DSC00058.jpg


DSC00059.jpg


DSC00061.jpg


DSC00062.jpg


DSC00069.jpg


DSC00075.jpg


DSC00094.jpg


DSC09993.jpg


DSC09994.jpg


DSC09995.jpg


DSC09996.jpg


DSC09997.jpg


DSC09998.jpg


DSC09999.jpg

3. Wheel Cleaner + Atom Mac: (przednie tarcze będą nowe - tyle juz nowiutkie razem z całymi zaciskami )

2018-10-14-15-37-30.jpg


2018-10-14-15-37-33.jpg


2018-10-14-15-37-36.jpg


2018-10-14-15-38-00.jpg


2018-10-14-15-38-02.jpg


2018-10-14-15-38-04.jpg


2018-10-14-15-38-26.jpg


2018-10-14-15-38-56.jpg

 

Podsumowanie:

Generalnie widzę znaczną różnice w osadzie z rdzy po myciu i aplikacji Atom Mac. Czyli podsumowując, dokładnie myjecie koła, spłukujecie i najszybciej jak się tylko da, psikacie tarcze i wnętrze koła - obficie - Atom'em, czekacie do wyschnięcia.

2018-04-28-17-00-15.jpg

U mnie różnica obserwowalna to około - zależy od dnia - od 10%-20% z osadu, który by został bez aplikacji AM. Także AM trafia na stałe do mojej kosmetyczki detailerskiej w aucie i używam go po każdym myciu.

Temat rdzy zostawiam otwarty i rozwojowy. Jestem na etapie testowania różnych kwasów. Rozcieńczone @ADBL i @cleantechco robią robotę.

Tutaj możecie zobaczyć ten test i rezultaty.

Atom bardzo wspomaga efekt po myciu.

A jak ten temat wygląda u was ?

 

Pozdrawiam 🙂

 


 

Spoiler

 

Temachem Wheel Cleaner - nowość - ale rezultat jest również oszałamiający. Test wkrótce.

 

 

 

 

#domeldetailinglaboratory #domeltestuje #test

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
53 minuty temu, cleantechco napisał:

Szykujemy coś nowego jeśli chodzi o kwasy ale tylko do użytku profesjonalnego 🙂

Profesjonalnego czyli ? Dla studiów ?

Czy musi się charakteryzować ten produkt żeby miał nazwę "pro" ? 🙂

 

44 minuty temu, Tomas22 napisał:

Mimo to atomek czeka aż go odbiorę z PL 🙂

 

U mnie trwało 3 miesiące zanim się do niego przekonałem. Kombinowałem różne wariacje.

Wiem że @Gardor pisał, że u niego totalnie to nie zdało egzaminu. Ja używam go już regularnie. Na DW (link) można poczytać wypowiedzi producenta.

Generalnie widzę, że u mnie się sprawdza. Ale trzeba go użyć od razu po spłukaniu zanim zacznie się reakcja korozji.

A po drugie może problem też leży po tym dlaczego ta reakcja w ogóle zachodzi ?

Paranoją jest, że tarcze po wymyciu mogą wyglądać tak:

imageproxy-php.png

 

Na każdym produkcie pisze nie używać go na rozgrzane felgi i tarcze. Ale kto ma czas czekać aż ostygną jeśli zbaczamy z trasy na chwilę na myjnie i chcemy to zrobić szybko ?

Ostudzanie czasem może trwać do godziny.

 

 

Dajcie znać jak u was wygląda ten "problem". Jak sobie z tym radzicie ? Albo nie radzicie i nie przejmujecie się 😉 Jak u was wyglądają tarcze po myciu i po jakich produktach 🙂

Kto ma ochotę to zapraszam jak zwykle do dyskusji 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Teraz, Gozdziu23 napisał:

szanuje, za test "antykoroyjnosci" produktow pro elite 😉

tak, jestem ciekaw co to za cudo 😉 Zaczniemy od tego a potem juz normalne pianowania 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
22 godziny temu, Domel napisał:

Profesjonalnego czyli ? Dla studiów ?

Czy musi się charakteryzować ten produkt żeby miał nazwę "pro" ? 🙂

Myślimy jeszcze jak to rozwiązać. Niestety wiele osób nie czyta etykiet i nie sprawdza zalecanego rozcienczenia co moze spowodować trwale uszkodzenia elementów. Chcemy tego uniknąć bo mimo tego, że wina będzie leżała po stronie użytkownika za używanie produktu niezgodnie z instrukcją to mało który przyzna się do winy, a pewnie wyleje na nas wiadro hejtu 🙂

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Chyba znalazłem swój złoty środek pielęgnacji felg 😉 12 prostych i szybkich kroków 🙂

 

1. spłukanie felg i opon wodą

2. myjemy felgi dokładnie - wheel cleaner'em

3. myjemy dokłądnie opony - tire cleanerem

4. poprawki felg tego co przeoczyłem - wheel cleaner'em

5. druga poprawka opon - tire cleaner'em

6. kwas na tarczę i zaciski - pędzelkuje

7. spłukuje kwas

8. myje całą felgę trzeci raz wheel cleanerem - neutralizacja kwasu - szybki oprysk i szczotka

9. Atom Mac - obfity oprysk tarcz i zacisków plus pędzelkowanie

10. delikatne spłukanie dna felgi z resztek Atoma

11. spryskanie Atomem nadkoli

12. aplikacja na MF - FW Talisman'em i suszenie felg

voila.png

2018-11-03-14-45-40.jpg


2018-11-03-14-45-45.jpg


2018-11-03-14-45-50.jpg


2018-11-03-14-46-02.jpg


2018-11-03-14-46-08.jpg

 


2018-11-03-14-46-16.jpg


2018-11-03-14-46-19.jpg


2018-11-03-14-46-34.jpg


2018-11-03-14-46-39.jpg


2018-11-03-14-46-41.jpg


2018-11-03-14-46-43.jpg


2018-11-03-14-46-47.jpg


2018-11-03-14-46-49.jpg


 

 

Może komuś się przyda

#domeldetailinglaboratory #domeltestuje #test @domeldlaprzyszlychpokolen

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
5 godzin temu, Tomas22 napisał:

wypróbuję Deox C od BH 😁

https://www.pielegnacjaaut.pl/bilt-hamber-deox-c-1-kg

 

no tak ale to raczej nie produkt do co tygodniowego uzytku jak Atom Mac ? 😉

 

EDIT:

o u nas też była dyskusja wiele lat temu 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Domel nie no pewnie że nie do zbyt częstego użytku 😁

Ale do opcji dla tych wariacikow którzy co tydzień aplikują deirona i potem się dziwią skąd tyle rudej 😁

U nas próbowała być dyskusja ale na innym forum podejrzalem dzialanie. Zaraz podrzucę linka 😉

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=32&t=508&hilit=Deox

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deox C działa spoko, zużyłem swego czasu całe opakowanie. Szkoda, że nigdzie nie idzie u nas tego dostać. Generalnie to nadaje się do odrdzewianie części, tyle że trzeba je móc zanurzyć w roztworze wodnym Deox-c. Stosowałem to na zaciskach, wahaczach. Moczymy elementy np. przez noc, następnie nylonową szczotka szorujemy i płuczemy pod biedzącą wodą, jeżeli efekt nie jest zadowalający całość powtarzamy.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, grzybu napisał:
Deox C działa spoko, zużyłem swego czasu całe opakowanie. Szkoda, że nigdzie nie idzie u nas tego dostać. Generalnie to nadaje się do odrdzewianie części, tyle że trzeba je
 


Jest w shining car chyba
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partner forum

@grzybu nie mamy aktualnie wrzucone na stronę www ale mamy na stanie deox i także dynax w 2 wersjach. W związku ze zbliżająca się zimą postaram się dodać te produkty oficjalnie na stronę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.