Skocz do zawartości
AreK

Audi S5 Cabrio Misanorot preleffekt

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
dawno mnie tu nie było a jak już zajrzałem to okazało się,że jest straszna susza w dziale.
Czas zatem Was rozruszać 🤟
Długo, długo nic nie mogłem robić przez choróbsko. Tematów do ogarnięcia zbierało się z dnia na dzień coraz więcej.
Przyszedł jednak ten dzień w którym mogłem wrócić do realizacji swojej pasji.
Autem na które czekałem ..........
...... a właściwie jego właściciel czekał na mnie było przepiękne Audi S5 Cabrio w nieziemskiej czerwieni.
Samochód bardzo zadbany. Dopieszczony przez właściciela na miarę jego możliwości.
Ja wiedziałem, że mogę wyciągnąć więcej.
Byłem pewien, że lakier będzie jeszcze bardziej czerwony a skóry czarne i matowe.
Nareszcie przyjechał. Nieco zabrudzony, przód oblepiony owadami, felgi ciemne od pyłu z klocków hamulcowych.
Audi było po trasie, przejażdżce, pewnie jednej z ostatnich w tym sezonie.
Od razu wjechałem nim na matę na której myję auta. Wstępna inspekcja i zabrałem się do pracy.

DSC00663.jpg.d32d89b4c3a29149387563b425ac8d46.jpg

DSC00664.jpg.1566c8d3b8a59226af948cf54b253a4c.jpg

DSC00665.jpg.e060a2a22cba7286e81b8c7565b3b4e3.jpg

DSC00667.jpg.5de9444fdcb8b18cc9bbab91eb76d53c.jpg

DSC00668.jpg.241bb92faa2f5f4779c965246368b0b2.jpg

DSC00669.jpg.8cd0d03084fb8e0f5b6a9ce1d0bb2e9e.jpg

DSC00670.jpg.950024a85abf0465942cc84a7830334e.jpg

DSC00671.jpg.cb645f88c51014873d5265948465d7c5.jpg

DSC00672.jpg.f62a169c38019796eedf47aa6b2e8716.jpg

DSC00673.jpg.e03dc5fbca07b42f5dc2fd1fccefa237.jpg

DSC00675.jpg.6cb5ce4891577bcf8ec2207c7d5d9d0f.jpg

DSC00676.jpg.9dda8b480769eaf218609e502372fe67.jpg


Najpierw zabrałem się za owady. Użyłem do tego produktu Sonax. W czasie gdy preparat działał, spryskałem felgi D-Tox'em z ShinyGarage.



DSC00678.jpg.352fdc2aaa67cfe4d13b33412c7cdb79.jpg

DSC00679.jpg.f72fbe541efa14fbd7b5f6005b4cdbd5.jpg

DSC00685.jpg.779b8a9cf04849ad6c0a1c0215f2df1d.jpg

DSC00686.jpg.c5873dc08dcf2922ac9be06f8fb0e877.jpg

DSC00687.jpg.1ee39d96e1bf10da1109ac1227d34e67.jpg


Gdy produkty rozprawiały się z zanieczyszczeniami, zająłem się komorą silnika.
Do tego celu użyłem niepopularnego wśród detailerów sposobu. Podstawowy produkt czyszczący to Prickbort a wspomagałem go APC.
Po tym jak chemia zaczęła działać, wypracowałem wszystko pędzelkiem z WorkStuff.
Wspomagałem się Tornadorem z 5% roztworem APC.


DSC00690.jpg.84899bf3d612d674a2960f5ea17c7499.jpg

DSC00691.jpg.556f24e216901d9386130539a4ebdd6f.jpg

DSC00692.jpg.56f5c6162cc1a81af0de665ee53f1ab7.jpg

DSC00693.jpg.0166bbae4c38dd1298be312b340dd194.jpg

DSC00694.jpg.662a839b6a235a8a753268054c9c92dc.jpg

DSC00696.jpg.f846e23d1e4475060a4b35e71d8f7bff.jpg

DSC00697.jpg.1ea9a533704abefe401a9307368e0fd6.jpg

DSC00698.jpg.7293f28f225d2a82f23df7f2d0eb97e0.jpg

DSC00700.jpg.efc86490f8a38f5ebd05221064d5a261.jpg



Gdy silnik został już oczyszczony z zalegającego brudu, spłukałem go bieżącą wodą. Boki i "bezpieczne" elementy spłukałem wysokim ciśnieniem.
Na spłukany silnik zaaplikowałem Motorplast KochChemie i zamknąłem maskę ;-) 



DSC00702.jpg.ec572eec017aca4e282b69980e2e0615.jpg

DSC00704.jpg.ff22e407d84371b399c8d6a7e1f5c058.jpg

 

Po spłukaniu karoserii oraz felg, spryskałem całość Prickbortem celem usunięcia żywic oraz smoły.


DSC00718.jpg.20d31cac0e00ef659dc8d9a1a8ff4897.jpg

DSC00717.jpg.b9ee973ed6dae2fe6788ba9c4693d639.jpg

DSC00716.jpg.0d445d1025554693edc45c86da54564e.jpg

DSC00708.jpg.302cb686dfe75143304872d8e4cd722c.jpg

DSC00707.jpg.1333f263d1c1981bd6355306db69ee21.jpg


Gdy Tar sobie działał, zająłem się wydechami. Do usunięcia nalotu użyłem wełny stalowej oraz Eulex'a KochChemie.


DSC00709.jpg.c7a1bf244b58df6ce8680a9677db2582.jpg

DSC00710.jpg.564454d11e92183c9cad03addf2ac793.jpg

DSC00712.jpg.f342f88c4a398fb22eb7c4f89899ca86.jpg

DSC00715.jpg.0f4275a6024f1856b2cb37dce1fbc0ff.jpg


Auto spłukałem z Tar&Glue i przeszedłem do nałożenia piany aktywnej. Tym razem użyłem Sonac Actifoam Energy.
Karoseria była już "czysta" więc zabrałem się do wyczyszczenia trudno dostępnych zakamarków.
Użyłem ultra miękkiego pędzelka WorkStuff Albinos.

DSC00720.jpg.493b86b0b13cecffcbaf2c634f42d27e.jpg

DSC00721.jpg.8646a373077b04134ee0f7a3f6eb4ffe.jpg

DSC00723.jpg.1a6f63aa06fef604fa12e6172408a0fd.jpg

DSC00724.jpg.52da4974e8ceff0f97ed515b89c752b0.jpg

DSC00726.jpg.80a1b378c7f515cc08c23b15d5c843b9.jpg

DSC00728.jpg.9dfebcf06a3de39a287a595f70d99fca.jpg

DSC00729.jpg.5c2d20b2decf3e809d1dcc45c06f9d93.jpg

DSC00730.jpg.0fb3b6d36ff34f620af4a18d534d7619.jpg

DSC00732.jpg.a4e9c4c1ad7275b627eaaa6c8c41114c.jpg

DSC00733.jpg.06d3ba7328233305e3f4f6d6e7db6b54.jpg

DSC00734.jpg.d66c770d0af2309fb95eb171bb893e32.jpg


Auto przeszło proces dekontaminacji więc możemy przejść do mycia zasadniczego. 
Wiaderka GritGuard , rękawica WorkStuff i szampon Herrenfahrt o przyjemnym, jabłkowym zapachu.


DSC00677.jpg.9005c9ae690461331b379d7fe4934368.jpg

DSC00681.jpg.bd21d5577d39cd002c83d66cfbbdcc72.jpg

DSC00683.jpg.129354838e335c76e8d2521dd511229a.jpg


DSC00735.jpg.ed93d9207fbfcf0e6087046e93a133d3.jpg

DSC00736.jpg.53ba23b98c03eb1f964b31c27cf2cb62.jpg


Po dokładnym umyciu oraz spłukaniu okazało się, że na lakierze cały czas pozostaje niepokojący osad. Choć rzadko zdarza mi się glinkować auto
bo zazwyczaj chemia radzi sobie z osadami, tym razem musiałem skłonić się ku tradycyjnej metodzie oczyszczenia lakieru.
Użyłem glinki Sonaź oraz ClayLube Good Stuff.

DSC00737.jpg.1db8b1fafc7983780cc198b37aeb1656.jpg

DSC00738.jpg.c23edef3d47642af948604995ad9aa91.jpg

DSC00739.jpg.6522f15d4fed29fd9b8825f8d24fe954.jpg

DSC00742.jpg.d3c8813855b25756217f85b0a2afe055.jpg

DSC00743.jpg.a014e1303bf888c3582755c1ca6ab19a.jpg

DSC00745.jpg.11d919755eb799c56c6f3a800cf23f26.jpg

DSC00747.jpg.a5d06fd319ec936588499eec1fa764be.jpg

DSC00748.jpg.a30962761a68b0008569e5766f5b0aa9.jpg


W międzyczasie dotarłem pozostałości wody pod maską a tworzywa licujące ze zderzakiem potraktowałem dressingiem o matowym wykończeniu
TK Natural Interior Dressing - swoją drogą świetny i niedoceniany produkt.

DSC00749.jpg.6609095e8c84326ebb0ce4e5c583c7fa.jpg

DSC00752.jpg.52b9452a8b43d8f3c29fa3c130d43688.jpg

DSC00753.jpg.f9bda9f3c802aec5adce05e69de9e1da.jpg

DSC00754.jpg.194dc1c309b72ea6570760eb2a6e93ed.jpg


Czas operacyjny ok 1h45minut. Powiecie, że na odpier....  Tak robi się dekontaminację w fabrykach detailingu w której pracowałem.
Gdy jedna chemia działa robimy co innego i tak do końca.
Optymalizacja procesów to droga do sukcesu i niesamowita oszczędność czasu.
Dobra, koniec pieprzenia rodem z korpo (choć nigdy nie byłem k.szczurem ;-) ) 
Auto przygotowane, wjeżdżamy do dziupli i inspekcja.
Wiem, że poradziłem sobie z dużym problemem jakim był szorstki lakier. Glinka była czysta więc nasuwa się jedno stwierdzenie. Zapylenie lakiernicze.
Prawdopodobnie był to klar, utwardzony. Niestety jest to częsty problem z którym ludzie maja kłopot. Nie schodzi pod wpływem rozpuszczalników. Jedynie działanie mechaniczne a co za tym idzie degradacja lakieru. Niestety utwardzone drobinki lakieru, nawet te wbite w glinkę działają jak papier ścierny. Musicie uważać z tego rodzaju zanieczyszczenia.
Wracajmy do stanu lakieru....

DSC00756.jpg.20df06389ecb3208986fed8d4974934a.jpg

DSC00757.jpg.5dafc696da96eba2cd82be01e3a89f7c.jpg

DSC00758.jpg.e41cadffba133614c008d37d5738ce4c.jpg

DSC00759.jpg.4bbff86838016e9ef778a8609f5a802f.jpg

DSC00760.jpg.167276a5973219a45c7fb65dc260b639.jpg

DSC00761.jpg.cea14c07fb6cbaaa1ecfd52994f6ebca.jpg

DSC00762.jpg.fcaf9372c8522a4a4c652473ed117e99.jpg

DSC00763.jpg.57eab384ba58d21fc5e42f7b6c43a902.jpg

DSC00764.jpg.50b8f1e90b06d269f7949c08664b88a3.jpg

DSC00765.jpg.148c439738be614ab4c95b728d9fe9d7.jpg


Po rozmowie z właścicielem doszliśmy do wniosku, że kolor jest tak intensywny, że nie widać żadnych rys.
Postanowiłem zrobić tylko i wyłącznie finish , delikatne ukrycie mankamentów i zabezpieczenie które da możliwie najlepszy look. 
Pomyślałem sobie, nareszcie ktoś kto nie chce powłoki a zdaje się na mnie. Uffffffff
Działamy....
...ale co tu wybrać?

DSC00768.jpg.a21ffca66d04f3e29b48e54576c63da4.jpg


Lakier twardy, do usunięcia niewiele więc nie byłbym sobą gdybym nie wybrał rotacji Flex PE14-2 150, czerwonej gąbki finiszowej NAT oraz pasty KochChemie Hochglanz Antichologram M2.01.

DSC00773.jpg.282ac8a973f474018e8981f6f44f976b.jpg


Spójrzcie na efekt po wymyciu WipeOut ADBL.


DSC00770.jpg.691c99724d726180268daaa176fce54c.jpg

DSC00771.jpg.b7d850f26d54bf3613ca01ef58dec676.jpg

DSC00775.jpg.5415cede95baaca7dd924cf01c43f74f.jpg

DSC00776.jpg.51e1c6030d341e3257c098f61e54200d.jpg

DSC00779.jpg.d21f936e6c6d8c72524c3d841e183ffa.jpg

DSC00780.jpg.9caebca91d1a10b83ced2498895dfa3d.jpg

DSC00781.jpg.457e2c618742b247803963b6e71bc37a.jpg

DSC00782.jpg.2a06ccffe188c7e20e7f37e9b10bfdc6.jpg

DSC00783.jpg.cfa60387b4225900db5b4762615ce877.jpg

DSC00789.jpg.acf28553f378060e1c8a9ea3738ae8c5.jpg

DSC00791.jpg.07f0441ed202fc3e3777128b8523778f.jpg

DSC00792.jpg.f6ddf184591e138234bbbf39faf3feee.jpg

DSC00793.jpg.d050ec4a708c1b39205de55e5ada23b5.jpg

DSC00794.jpg.04aaf833ea50bfd747f194795a753d23.jpg

DSC00795.jpg.adbd9bbcbc7953673bc5156bd3e11cde.jpg

DSC00797.jpg.4217ae02d553fd2d626479f4ab42d90d.jpg


Do wykończenia, zamaskowania pozostałych mankamentów oraz wydobycia głębi niesamowitego lakiery użyłem Gyeon Q2 Primer.


DSC00777.jpg.68cf38fd4f020cae684f650df1561a22.jpg

 

DSC00785.jpg.6c5c357bcba74e843a90d19c6a7909c8.jpgDSC00786.jpg.2db7f34f283792db99f56bd14e68a38b.jpg

DSC00788.jpg.f057e6c5833343524854ae5d3fad2697.jpg


Ok, lakier mamy przygotowany pod zabezpieczenie. Wg producenta musimy zaczekać minimum 4 godziny.
Najbardziej optymalnie będzie wstrzymać się 12 godzin tym bardziej, że mamy jeszcze dużo roboty przy Audi.
Choć nie ustaliłem tego z właścicielem, postanowiłem przepolerować zaciski hamulcowe oraz je zabezpieczyć. 
Polerowanie maszyną rotacyjną, przedłużką własnej roboty (aliexpress-80zł) pady Nat oraz pasty polerskie Kochchemie.
Zabezpieczenie powłoka NeoWax No.8.

DSC00798.jpg.30abace07e65a64b6899906e28f77263.jpg

DSC00799.jpg.db683ea60441ba84f1b4ba09322b3399.jpg

DSC00800.jpg.716f30334a9e315795bf0844801760c5.jpg

DSC00801.jpg.371926e6f13597b94e31b76dd600f567.jpg

DSC00802.jpg.cdcea4e655acd487f8b44c1b22e9781f.jpg

DSC00803.jpg.53f6eb8562ab19c6d64e02e044ab04fb.jpg

DSC00804.jpg.4b2e181439098872b9bf79762ca27b5b.jpg

DSC00805.jpg.8ff5d58358cf650a6a146cc240fbb559.jpg

DSC00806.jpg.2ca00d11038249895452394d12965b0e.jpg


Lakier musi odpoczywać więc zająłem się zabezpieczeniem tworzyw zewnętrznych. Tutaj niespodzianka bowiem użyłem produktu który testuję od dłuższego czasu. Ma on roboczą nazwę Plastik "1". Jest to najlepsza próbka spośród wielu nadesłanych mi i testowanych przeze mnie.
Dziś już wiem,że produkt wchodzi lada dzień do sprzedaży pod nazwą FUNKY WITCH Plastic Fantastic Trim Restorer.
Tak, kolejny produkt na polskim rynku w którego tworzeniu maczałem paluchy ;-) 


DSC00807.jpg.46a77cb86e1763ea9139fa7f4c67642a.jpg

DSC00809.jpg.4e98d982d670fbe3db187b767298a584.jpg

DSC00810.jpg.53d1c93a773d180095319a97bc4b75ed.jpg

DSC00811.jpg.ac14631fd345dbee2eb108b4522db958.jpg

DSC00812.jpg.396617276821d171d6e519a3fce14525.jpg

DSC00813.jpg.c7e4ee6bff85dd10a6697e8b0ef08527.jpg

DSC00814.jpg.700f9ead00f6970a042ffc6fcf3436b9.jpg

DSC00815.jpg.157be0d441bbd0c43c70c80115bdb438.jpg

DSC00816.jpg.0500f538b722009a19ff41869666897c.jpg

DSC00817.jpg.4313617409ce7b1781664065f39afb0e.jpg

DSC00818.jpg.7a63accb5219787d2f102cb6187f9894.jpg

DSC00819.jpg.2ac85bc9edd44fe5ac77c0244ad04fda.jpg

DSC00820.jpg.5d528c4933885ef6bdfae78c6e64b7d1.jpg

DSC00822.jpg.7c95ce5b9685b598becfd56295de7feb.jpg


Kolej na koła. Na felgi poszedł sprawdzony i kochany SSW ADBL a na opony kolejna niespodzianka.
Również testowany przeze mnie produkt od dłuższego czasu. Już niedługo dostępny FUNKY WITCH Dark’shine Tire Dressing.

DSC00823.jpg.6d5d8f15923606356da3e54421ccc59c.jpg

DSC00824.jpg.be782f6e6c1b8696164eb98686809bef.jpg

DSC00825.jpg.3867284a09442d76a88f926d524857dd.jpg


Ok. pora na wnętrze. Po wstępnym odkurzeniu za pomocą Numatic Henry, przeszedłem do czyszczenia tworzyw. APC Sonax Multistar, Colourlock Strong do skór oraz zabezpieczenie Colourlock Versiegelung. Dlaczego Colourlock? Bo jest bezpieczny i sprawdzony. Nigdy mnie nie zawiódł a produkty które testowałem potrafiły wywinąć psikusa. 
Prawy fotel był "naprawiany" barwiony. Został zrobiony nieumiejętnie ale właściciel auta nie był przekonany do jego malowania. Postarałem się żeby zmyć nałożoną wcześniej farbę. Robiłem to benzyną do skór a nawet GLD. Coś puszczało ale nie brnąłem dalej żeby nie wymóc na właścicielu konieczności podjęcia decyzji o malowaniu skór. Bez zbytecznego owijania w bawełnę przechodzimy do zdjęć z pracy.

DSC00826.jpg.5d9c4a499dd66cbd8a1988dee8d004d0.jpg

DSC00827.jpg.1d1437fb68dad8b030498c9ac7af82b1.jpg

DSC00828.jpg.08208739c850dddd2724ab5bc6239f80.jpg

DSC00829.jpg.402a0120d18447efb9f383c304803900.jpg

DSC00830.jpg.c311f859b1894b4d95d5e75748aa8d5d.jpg

DSC00831.jpg.1f11468312e5c18c0655a415255a37f3.jpg

DSC00832.jpg.856c434504fbccad13f63d518f18a968.jpg

DSC00833.jpg.2af79657c6f4f0eefedbfebebc683b12.jpg

DSC00834.jpg.8c0dca3c2df82a030772730780772797.jpg

DSC00835.jpg.d48dea287f246fb3b0b0ae2c1ff0df19.jpg

DSC00836.jpg.219113690ec4a574969f89e746b05e0d.jpg


Spójrzcie na mazy na skórze oraz nieumiejętne farbowanie.
 

DSC00837.jpg.3ac770ec0482e245512693f15c425a91.jpg

DSC00838.jpg.b762ec8df0c402b4a3c24e83e680216f.jpg

DSC00839.jpg.63cbe3294fd9274ef55a1946d1050512.jpg

DSC00840.jpg.61d7fa3d373c40c5b8ac1824a567761b.jpg

DSC00841.jpg.4ca87a03f6db4bbd8e2c2c5197340b41.jpg

DSC00842.jpg.91c12925c112e654eff3ded61f514cbb.jpg

DSC00843.jpg.1a5a2de8ecf17ed565f043bb52190576.jpg

DSC00844.jpg.8d5875f313f6649c9732d46e276b7861.jpg

DSC00845.jpg.3de03bf90d73cf1c06935083801fc134.jpg

DSC00846.jpg.36d03c52775e66c5a274a81c9d4fcb73.jpg

DSC00848.jpg.9d1ac1d6ac01f3b215fd56c77c66fd35.jpg

DSC00849.jpg.de1056b73ffc68cb6a8c4370bccc5f1d.jpg

DSC00850.jpg.33b7f6d9328ad1116c34720b97069bb4.jpg

DSC00851.jpg.0b57487127efb3d280532c275b669aa3.jpg

DSC00852.jpg.39aa62406a3351db2cce60b8b3bd889f.jpg

DSC00853.jpg.526cd6395229c9f378a716c170abb8f4.jpg

DSC00854.jpg.6d6f156354bef4d03815ef64d583dd84.jpg

DSC00855.jpg.d221784bbd94432ae4a22f762f72cc81.jpg

DSC00856.jpg.047c60b6014a6278a959bc7583164c9f.jpg

DSC00858.jpg.ea9c698ea2302bdce7304985a57b3917.jpg

DSC00859.jpg.75e0a610327b2a817cbfc907f8fc7645.jpgDSC00860.jpg.79e8408fbfa147fcbb4bd13d85636131.jpgDSC00861.jpg.c2dfe182d03180d3138b3103a3cb0839.jpg

DSC00863.jpg.d6823e9fd281a9602f05494d50506f7c.jpg

DSC00865.jpg.b6c1ded683d087cf8aabe8354fbfb1df.jpg

DSC00866.jpg.87cdb3d84f08248f9cbf1e302ebc35d6.jpg

DSC00867.jpg.59837dd54b235e8b487a647ba1eee34f.jpg

DSC00868.jpg.ff9340a04b5f1008afaec166b91fd8ea.jpg

DSC00869.jpg.5601955bf357dde1c4419acf31fa59dd.jpg

DSC00872.jpg.bf1d5d32c99fe0202f07fa498b9eac1f.jpg

DSC00873.jpg.a9cd74932a8feeaeeab667fba090d424.jpg

DSC00875.jpg.72e221e2068f825d2e189583e42381df.jpg

DSC00876.jpg.4f8585e89af4587b43f2f1a018be3d3d.jpg


Na tworzywa wewnątrz auta nałożyłem Funky Witch Mademoiselle. Produkt o maxymalnie matowym wykończeniu. Wg mnie najlepszy na rynku jeśli chodzi o uzyskanie matowej powierzchni.


DSC00878.jpg.40bb4ea31ea77bb8350212349a8ee60f.jpg

DSC00879.jpg.8d74c96f99a08042df219cbac297fd46.jpg

DSC00881.jpg.57920380e0de229b93c59229a0b4c2b6.jpg

DSC00881.jpg.57920380e0de229b93c59229a0b4c2b6.jpg


Wnęki drzwi potraktowałem SSW ADBL.

DSC00886.jpg.7c6ba33bdabc54ec0aa73a3b1ef9ef37.jpg

DSC00887.jpg.146e98784494001d28e42ef65b37714f.jpg


Pedały tylko i wyłącznie GUF z KochChemie.

DSC00888.jpg.cb23e231d1d151cc37262c0e6ecb7348.jpg

DSC00889.jpg.36a50b951f260957ab06a8f162b5a464.jpg


Wykładziny nie wymagały prania ale dywaniki już tak. Do tego procesu użyłem chemii MAXIFI.


DSC00890.jpg.0469a45e637fff946b85b8b66fb957c6.jpg

DSC00891.jpg.c0228fe4733b3976365d130ed98e0898.jpg

DSC00892.jpg.abe0ee31c01842a2630eade6a973ccc6.jpg

DSC00893.jpg.c9d264d09b8f1bd463d0c7b47786386d.jpg

DSC00894.jpg.41d8ff72baa2bbcac6b6b848ff5f3330.jpg

DSC00895.jpg.8c17b1b0f60bf0357ef2d595f07447df.jpg

DSC00896.jpg.6a011cb5b73a83f9c5e6761fa0ab8980.jpg

DSC00897.jpg.db157f4c85dd92a41407c6cd01646c89.jpg

DSC00898.jpg.946ca117d40f36545bb8e86d43fa8935.jpg

DSC00900.jpg.87b2200bbac268393b88a86dbbc8e65c.jpg


Po wyczyszczeniu i zabezpieczeniu wnętrza umyłem szyby. Wykorzystałem do tego kombo które rozwala system. Płyn do szyb oraz mikrofibrę z 20% carbonu. Wszystko firmy Herrenfahrt.


DSC00902.jpg.05d89bf0f53eb0e4621fc398e91d2e13.jpg

 

Następnego dnia zająłem się lakierem. 
Po długich przemyśleniach co nałożyć na lakier postanowiłem postawić wszystko na look. Jednum z fajniejszych wosków jakie mam w swojej sporej kolekcji jest Bouncer's Vanilla Ice Wax.


DSC00934.jpg.639cde17913c542579d50723cd813146.jpg

DSC00935.jpg.a0f2b9831187c897a7d0e665d412b979.jpg

DSC00937.jpg.563d39b9107bd2f73655604de3ad955e.jpg

DSC00938.jpg.0d4989f10195c533349992883c54bdee.jpg

DSC00942.jpg.e9003faff31780a9531c20859132c668.jpg

DSC00947.jpg.2b4a3b332bee4d590d2b5eee143f7f41.jpg


W tzw międzyczasie wyczyściłem prowadnice i wszystkie zakamarki dachu.

DSC00950.jpg.04be9364423b442fee9f629dc36c218c.jpg

DSC00951.jpg.4726570549ffcbdd9692fb8be650372c.jpg


Wosk spolerowany bez najmniejszych problemów ale żeby dodać 5% głębi i blasku użyłem Ultra Gloss Detailer z firmy Herrenfahrt.
Po zastosowaniu wszystkich kosmetyków, efekt końcowy powala na kolana.
Zobaczcie sami jak wyglądała eSka po moich zabiegach. Delektujcie się....

DSC00906.jpg.4b48ac5649af8b6402557330b6dc564b.jpg

DSC00907.jpg.be002e618f1d75a72c6100e24cfea342.jpg

DSC00908.jpg.c2d366db593c286c914556cd63897050.jpg

 

DSC00909.jpg.48722fcb4f20464f5856104ed54897b6.jpg

 

DSC00911.jpg.91f37afbae35a522371e270e1254eabf.jpg

 

DSC00913.jpg.278868eb61e99ddea096e875da91dc27.jpg

 

DSC00916.jpg.b4031164e1569b2356e1e009f471e4d1.jpg

 

DSC00920.jpg.1c1ce4cb00600ef08bcc73aff783422b.jpg

 

DSC00922.jpg.c785a96b1e22fb01d154a789383aa03b.jpg

DSC00927.jpg.c893af7b84b60bc03ad3c417d366e625.jpg

DSC00928.jpg.3daeb6719bb14c07267295e5cfb5457d.jpg

DSC00929.jpg.08c0cd21d9d34c3303d64b5998587057.jpg

DSC00930.jpg.1fd7c30b55c185d35188900b1568c4a8.jpg

DSC00931.jpg.00bca30885ee6ac40822a6eadafc7b6a.jpg

DSC00932.jpg.9374420b6e793541a8e9c28fa18dac91.jpg

DSC00958.jpg.f800389a488af00a64b4a4e2812fc093.jpg

DSC00961.jpg.1f478e771dd60638baba61ec23a855d3.jpg

DSC00968.jpg.332ec51dc903d0c0001b0e6acaef1aa5.jpg

DSC00970.jpg.935b34af408ec3c7dd81887befaec82f.jpg

DSC00973.jpg.58ef32acb06d3e3c799d65eee5a27952.jpg

DSC00974.jpg.7119af5df26d78ba8bf0e0dd16981c20.jpg

DSC00975.jpg.99e6ad9c3d8e2ce2b6562b9771d0a709.jpg

DSC00977.jpg.edf050f0f54e81bd995665fcdee368f7.jpg

DSC00978.jpg.a07224e812ea8ba1a40beb8948aae6c9.jpg

DSC00979.jpg.5af9c44a3d816e9d26a29da2106959f6.jpg

DSC00981.jpg.a70169b871b205db6c0c25c0aca5ae05.jpg

DSC00982.jpg.8535d87b7054e339819c14c4fbbf84b1.jpg

DSC00983.jpg.9dfaa17a11db619b10e04c2844efd1bf.jpg

DSC00984.jpg.4913785dcb5d8f5c44a3d94bc6663f0e.jpg

DSC00986.jpg.38ca4c86657ec3702149da76c5abdc68.jpg

DSC00988.jpg.d1666d9d88adeb6c7749deb9189acab7.jpg

DSC00991.jpg.838f6f8d6e4f1b4b95c1d1602550a071.jpg

DSC01000.jpg.9d5649cb0b88b10a465511d2e5798ece.jpg

DSC01002.jpg.32ee4b80ee2b7f4d6ace59e2386293af.jpg

DSC01007.jpg.2618479219f3dc8de6c0b8a6eb48bd82.jpg

DSC01009.jpg.1dc9608f199a19394f7829c64835edf3.jpg


Podsumowując.

Jeśli po każdej operacji/chorobie miałbym tak wracać do pasji to mogę się kłaść na stół w każdej chwili ;-)
Tak na poważnie to Audi nie wymagało dużo pracy wg właściciela ale jak pokazałem powyżej moja praca przyniosła niesamowity rezultat.
Sposób w jaki właściciel odebrał auto, warty jest więcej od największej zapłaty. Był on zachwycony efektem moich prac.
Jeszcze przez kilka dni od odbioru pisał mi jaką wspaniałą robotę odwaliłem.
Dla takich własnie chwil warto walczyć o swoje pasje. 
Mam nadzieję,że podobała się Wam ta relacja. Jeśli tylko chcecie to na twardym dysku mam sporo nietuzinkowych relacji
na naprawdę niespotykanych autach.

Dziękuje za lekturę i proszę o opinie i konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam Arek

 

DSC00703.jpg

DSC00702.jpg

DSC00796.jpg

DSC00784.jpg

DSC00905.jpg

DSC00949.jpg

DSC00985.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle...jak na takiego "dinozaura"😁😉

Kiedyś były chęci i siły na robotę, zdjęcia i relacje 🙂 Niewiele z tego pozostało, ale fajnie, że jest grono ludzi ze "starej gwardii" co jeszcze chce i może 😉 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Praca jak zawsze z dbałością o każdy detal.
Skoro użyłeś takiego rarytasa, to zapytam - Twój vanilla ice tez mało co pachnie vanilla? Miałem kiedys czarna puszkę limited (na miała chyba 200 albo 250ml), a teraz mam identyczna jak Twoja - i ona pachniała jak świeczka vaniliowa z Ikea ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie pachnie jak szalona. Po odbiorze kolega mi pisał, że w garażu dość mocno pachnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie pachnie jak szalona. Po odbiorze kolega mi pisał, że w garażu dość mocno pachnie.

Musze jak najszybciej posmarować zatem - nowa puszkę tylko niuchnąłem ze słoiczka ;D
Fortify z ich stajni tez fajny wosk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Level - over the top! Czerwony kolor jest obłędny. No, jednym słowem masakra.

Właściciel na pewno modli się o ciepłe dni, żeby pośmigać jeszcze 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód mało jeździł lub mało był myty lub jakiś czas temu miał korektę, bo jak zauważyliście z właścicielm lakier w bardzo przyzwoitym stanie, niewiele było cięcia 🙂

Antiholo to moja ulubiona pasta finishowa ale do prywatnych preferencji dołączył jeszcze jeden gracz.

@AreK  jak będziesz miał okazję, przetestuj pastę Tac System All In One, niesamowcie dobrze się z nią pracuje, i sprawdza się spoko właśnie na takie okazje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ghost napisał:

Samochód mało jeździł lub mało był myty lub jakiś czas temu miał korektę, bo jak zauważyliście z właścicielm lakier w bardzo przyzwoitym stanie, niewiele było cięcia 🙂

Antiholo to moja ulubiona pasta finishowa ale do prywatnych preferencji dołączył jeszcze jeden gracz.

@AreK  jak będziesz miał okazję, przetestuj pastę Tac System All In One, niesamowcie dobrze się z nią pracuje, i sprawdza się spoko właśnie na takie okazje.

Jak widać użył tego produktu, tylko w tym wypadku pod nazwą Gyeon Primer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żonie marzy się auto z takim kolorkiem, standardowo ogarnięcie rumaka zaje.iste 0dance.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż powiedzieć, na relacje @AreK, które mają swój niepowtarzalny styl, zawsze czeka się z niecierpliwością i wielokrotnie do nich wraca. Jesteś prawdziwym pasjonatą i już się cieszę na "rywalizację" w najbliższej edycji PSB 😉 Świetna robota! 

Niemniej, jako świeżak, muszę zapytać:

1) Czy używając wody/ciśnienia w komorze silnika, w jakikolwiek sposób zabezpieczyłeś newralgiczne elementy? Faktem też jest, że ten silnik jest dość mocno zabudowany, wrażliwa elektryka jest w miarę pochowana. Mam pod opieką nowego Forestera z boxerem, gdzie olbrzymi intercooler, czujniki, rozrząd, elektryka itp. są na wierzchu i trochę boję się tak otwarcie lać po nim wodą, a zabezpieczyć będzie to ciężko (jak przykryję te elementy, to połowa komory będzie zasłonięta). Niestety nie mam możliwości wesprzeć się tornadorem.

2) Również mam MF z karbonem od Harrenfahrt, ale ostatnio jakoś nie potrafię z nią współpracować. W trakcie pracy jest bardzo tępa na szybie, nawet dobrze doczyszczonej. Mógłbyś opisać jak Ty nią pracujesz?

3) Czy miałeś okazję wypróbować produkty do skór od KECAV'a? Moim zdaniem jakościowo nie odbiega od Colourlocka, a jeśli chodzi o możliwość czasu pracy, znacznie go przewyższa.

Fajnie, że zdrowie dopisuje 🙂

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mumins

1. Rzadko zabezpieczam. Raczej uważam z wodą. Gdzie nie można używać ciśnienia tam wchodzę z tornadorem i spłukuję bieżącą wodą.

2. Najpierw czyszczę z grubsza wilgotną irchą a następnie na pół wilgotne szyby MF z HF.

3. Nie miałem przyjemności nimi pracować

 

Dzięki za dobre słowo. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Kostek88 napisał:

Jak widać użył tego produktu, tylko w tym wypadku pod nazwą Gyeon Primer

Obawiam się, że pomyliłeś produkty. Primerem od Tac System jest Total One Essential. 

TS All In One to miała być z założenia pasta one step. Jednak egzemplarzowi, który ja dostałem było bliżej do pasty finishowej. Właśnie coś jak Antiholo. 

Tac nie zostawiał tłustego filmu i najprzyjemniej mi się pracowało właśnie z tą pastą (porównując do iinnych, które cenię np. Sonaxa, Kocha, Scholla, Megsa itp..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@AreK mam w swoim arsenale produkty Harrenfahrt. Zastanawiam się jeszcze nad ich szamponem i qd, których użyłeś przy pracy nad audi. Czy możesz coś powiedzieć o swoich odczuciach z pracy tymi produktami? Warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@paperson o ile szampon wg mnie nie daje nic nadzwyczajnego o tyle QD dla mnie rewelacja.

Banalny w użyciu, pięknie podbija kolor delikatnie go przyciemniając. Dla mnie najważniejsze jest to ,że nie wpływa na działanie wosków, powłok. QD w czystej postaci .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@AreK dzięki :-). Pokrywa się to z moimi kalkulacjami/przemyśleniami. QD rzeczywiście mega, w dodatku Łukasz osobiście pokazywał mi efekt na czarnym lakierze zabezpieczonym powłoką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, paperson napisał:

 na czarnym lakierze zabezpieczonym powłoką.

Jak się okazało, nie przeżyła 😞 tego dnia tylko CC Water Gold siedział. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poświęcony czas na relację. Miło sie oglada takie auta. Uwielbiam audi, ich wnętrza są tak dopracowane. Nadwozie , kanciate kształty. Po prostu kocham Audi. Sam przymierzam sie do przesiadki z a6 c6 na a5

Jeszcze raz dziękuję, podziwiam ze tak twardy lakier poddal się antyholo. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Crasher część się poddała ale duża część się ukryła po użyciu Primer'a. Nie było tu ciśnienia typu "usuwamy rysy" co nie zmienia faktu, że umiałbym je usunąć ;-) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@AreK nie wątpię w to ani troszkę, zapytam z ciekawości czego uzylbys do korekty na 80-90%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widząc taką prace aż chce się udać do garażu i pucować auto. Dzięki za motywację do działania 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna robota i postanowiłem jeszcze raz wrócić do tej relacji żeby pooglądać. Tylko jedno zdanie nie daje mi spokoju:

W dniu 8.10.2018 o 22:35, AreK napisał:

Lakier twardy, do usunięcia niewiele więc nie byłbym sobą gdybym nie wybrał rotacji Flex PE14-2 150, czerwonej gąbki finiszowej NAT oraz pasty KochChemie Hochglanz Antichologram M2.01.

Na pewno ten lakier jest twardy? Antiholo + czerwony nat to zestaw do głaskania i połysku, a widać przed primerowaniem że trochę rysek wyciąłeś.

Niedawno testowałem lakier czarnego Audi A6 C7 i na rotacji + Sonax PF + niebieski najtwardszy NAT otwartokomórkowy, bardzo wolne przejazdy i nie ciął jakoś mocno. Ten był zdecydowanie twardy.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, lakier jest zdecydowanie twardy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, AreK napisał:

Tak, lakier jest zdecydowanie twardy.

Dzięki za szybką odp. Tym bardziej jestem pod wrażeniem rezultatów. Powiedz jeszcze w jakim zakresie obrotów pracowałeś na tym zestawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako ze jestem amatorem i takim pewnie zostane dodam od siebie inaczej bym to zrobil innych past uzyl wiec Arku hmmm a tak na powaznie ;)) tak jak mowisz pasja pasja usmiech klienta i twoja satysfakcja z uzyskanego efektu pewnie nie do opisania. Fajnie ze dajesz rade w trudzie jak piszesz zdrowia i zycze wiecej takich chwil. Pozdrawiam

ROBOTA MEGA MEGA ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

Obsługa graficzna

Magda Stępień

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.