Skocz do zawartości

Krótkie pytanie i krótka odpowiedź


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

@flatron007 Mikrofibry - dobrze i tanio. Kupisz raz, posłużą Ci na kilka lat. Do tego przy myciu fibrami wystarczy ci 1.5-2 litrów roztworu rinseless, przy gąbce, z racji tego że musisz ją płukać, potrzebujesz z 10 litrów lub więcej. A więc 5x mniej ONR zużyjesz na mycie mikrofibrami.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flatron007 -a ja polecę gąbkę. Co prawda ta gąbka Soft-a jest za miękka, ale na początek lepsze to, niż marketówka. Po każdym myciu MF-ami musisz je prać. Gąbkę tylko czyścisz APC i wodą. Jeśli do roztworu myjącego użyjesz wody demineralizowanej (polecam robić ją samemu, za pomocą zestawu akwarystycznego do odwróconej osmozy, dostępnego na Al..gro), roztwór wystarczy na 2-3 mycia. Widzisz - ile osób, tyle opinii 😁

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie ile osób tyle opinii Za mikrofibrami przemawia to że dużo mniej wody potrzeba do mycia, a co za tym idzie jak kolega wyżej wspomniał mniej szamponu. Jak kupię butelkę 946ml to wystarczy na dluuuugo. Jak zdecyduję się na mikrofibry to ile sztuk potrzebuję żeby umyć Puga 508SW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flatron007 To zależy. Będziesz robił wcześniej prewash? Jeśli tak, to 4-5 w zupełności wystarczy.

Ja osobiście gdy myję rinseless po prewashu, to używam 2-3 mikrofibry 40x40 max. 

Więcej nie ma potrzeby.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zakupiłem polerkę adbl 9mm w zestawie->  ADBL Roller 9mm zestaw

Będę chciał usunąc drobne płytkie ryski + ew od czasu do czasu przepolerować element onestep 

Pacjent to Lexus IS220D z 2007 lakier 1G0 (zdjęcie). 

Czy myślicie że potrzebuję do tego zakupić oddzielne pady + konkretniejsze pasty czy wystarczy na początek to co w zestawie?

Dodatkowo będę robił zaprawki więc pewnie fajnie by było spolerować po 🙂

 

Dodatkowo pewnie amatorskie pytanie : przed zabawą w polerowanie elementu obowiązkowo dekontaminacja + glinka i dopiero jazda?

IMG-1237.PNG

IMG-1538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z ręcznikami, ale faktycznie są polecane. Osobiście korzystam z żółtej glinki VP. Każde narzędzie dobre, o ile używane z zachowaniem czystości.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cathos napisał(a):

Panowie zakupiłem polerkę adbl 9mm w zestawie->  ADBL Roller 9mm zestaw

Będę chciał usunąc drobne płytkie ryski + ew od czasu do czasu przepolerować element onestep 

Pacjent to Lexus IS220D z 2007 lakier 1G0 (zdjęcie). 

Czy myślicie że potrzebuję do tego zakupić oddzielne pady + konkretniejsze pasty czy wystarczy na początek to co w zestawie?

Dodatkowo będę robił zaprawki więc pewnie fajnie by było spolerować po 🙂

 

Dodatkowo pewnie amatorskie pytanie : przed zabawą w polerowanie elementu obowiązkowo dekontaminacja + glinka i dopiero jazda?

IMG-1237.PNG

IMG-1538.jpg

a pomoże ktoś z opcją pasty+pady do tego lakieru i planowanych zabaw? Ma być łatwo i przyjemnie z zadowalającym efektem 😄 (marzenie ściętej głowy pewnie)

Tak żeby Pan amator nie zepsuł za dużo a jednak coś naprawił 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie da Ci recepty na dobrą korektę. Tutaj wchodzi w grę wiele czynników. Poczytaj, pooglądaj (polecam MX Nowicki, z zagranicznych Car Craft Auto Detailing) następnie kup jakąś przyzwoitą maskę ze szrotu i ją pokatuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Mr.Wolf napisał(a):

Nikt nie da Ci recepty na dobrą korektę. Tutaj wchodzi w grę wiele czynników. Poczytaj, pooglądaj (polecam MX Nowicki, z zagranicznych Car Craft Auto Detailing) następnie kup jakąś przyzwoitą maskę ze szrotu i ją pokatuj. 

To nie chodzi o receptę a raczej zestaw padów + past które nadają się do ciemnego japońskiego lakieru na start. Od tego jest forum żeby zbierać od członków doświadczenia chyba 🙂

Obejrzałem wiele tych filmików i co filmik to inne pady i inne pasty 😄

 

Spytam inaczej : Jaki jest polecany powszechnie zestaw padów i past do ciemnego  miękkiego lakieru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy cięcia raczej nie będziesz potrzebował nic mocniejszego, niż pad i pasta polishowa. Jeśli to miękki japoniec to wykończenie może być problematyczne. Będą potrzebne dobre fibry, jakiś dobry, dość wolno parujący wipe out do odtłuszczenia. Odpowiednia technika przy odtłuszczaniu oraz polerowaniu. Nie chcę rzucać firmami, ale na takie problematyczne miękiszony przy finiszu fajnie sprawuje się pasta Sonax NP 03-06. Nie tak dawno Nowik z kanału MX Nowicki wrzucał film z tipami przy polerowaniu miękkiej Hondy. Dużo użytecznej wiedzy i podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mr.Wolf napisał(a):

Co do mocy cięcia raczej nie będziesz potrzebował nic mocniejszego, niż pad i pasta polishowa. Jeśli to miękki japoniec to wykończenie może być problematyczne. Będą potrzebne dobre fibry, jakiś dobry, dość wolno parujący wipe out do odtłuszczenia. Odpowiednia technika przy odtłuszczaniu oraz polerowaniu. Nie chcę rzucać firmami, ale na takie problematyczne miękiszony przy finiszu fajnie sprawuje się pasta Sonax NP 03-06. Nie tak dawno Nowik z kanału MX Nowicki wrzucał film z tipami przy polerowaniu miękkiej Hondy. Dużo użytecznej wiedzy i podpowiedzi. 

Mega ! dzięki piękne - wszystko wyjaśnione jedynie pomęcze dalej czy te pady z zestawu to dadzą radę czy warto jakiegoś zvizzera mimo wszystko kupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pady myślę się nadadzą, bo widzę, że są ADBL lub od Honey, natomiast jest ich zdecydowanie zbyt mało. Na całe auto warto mieć ze 3-4 sztuki każdej twardości, z której będzie się korzystało. Mając pad washera można opitolić auto 1-2 padami. Potrenuj tym co masz, tylko nie używaj cuttingu na tym lexie jeśli jest miękki. Jeśli nie czujesz się na siłach to zacznij od jakiegoś AiO kładzionego maszynowo. Załapiesz o co chodzi z prowadzeniem maszyny i będziesz mógł pójść dalej z pastami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mr.Wolf z aio to ryzykownie to czy faktycznie udało się coś osiągnąć i wykończyć dowiesz się za 3 miesiące 😉 

ja bym poszedł klasykiem - próba ze słabszą kombinacją i oceniamy, jak nie to mocniejsza i tyle

technika pracy dualką jest łatwa byleby pamiętać o pryncypiach, zacząć lekką kombinacją, nie spinać się na wyższe obroty, czyścić pady, dwie ręce na maszynie, wszystko oklejone, pilnować temperatury, w miarę równe tempo, weryfikować rezultaty, zabezpieczyć sobie  czas 🙂

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzator proponując AiO miałem na myśli w miarę bezstresowe oswojenie się z maszyną. Jedne mocno kryją, inne rzeczywiście coś tam potrafią usunąć. Chodziło o wstęp, bo takim np. SRP ciężko coś zepsuć, no chyba, że zaparkujemy gąbką na nieoklejonych uszczelkach itp. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2023 o 21:19, cathos napisał(a):

Spytam inaczej : Jaki jest polecany powszechnie zestaw padów i past do ciemnego  miękkiego lakieru ?

Nie ma czegoś takiego.

W dniu 19.06.2023 o 21:19, cathos napisał(a):

Od tego jest forum żeby zbierać od członków doświadczenia chyba 🙂

No to powyżej dostałeś ode mnie odpowiedź bazującą na moim doświadczeniu.

W dniu 19.06.2023 o 21:31, Mr.Wolf napisał(a):

Nie chcę rzucać firmami, ale na takie problematyczne miękiszony przy finiszu fajnie sprawuje się pasta Sonax NP 03-06. Nie tak dawno Nowik z kanału MX Nowicki wrzucał film z tipami przy polerowaniu miękkiej Hondy.

Co do Hondy - na pewno sprawdził mi się system Optimum i wymywanie past Norinse-m. Ale nie wiem czy nie podjąłbym drugi raz próby aby finish zrobić CP Essense. Wtedy masz bez wymywania.

W dniu 19.06.2023 o 21:47, Mr.Wolf napisał(a):

Mając pad washera można opitolić auto 1-2 padami.

Prostego padwashera zrobi wykorzystując butelki po wodzie mineralnej + wiadro. Ja tak zaczynałem i zdaje to spokojnie egzamin. Ale padów i tak mógłby mieć więcej. Do tego widzę, że brakuje mu padów 75mm, a one sie przydadzą biorąc (bo w zestawie ma też talerz 75mm). IPA do miękkego lakieru to raczej kiepski pomysł. Mikrofibry z zestawu raczej do pielęgnacji środka auta się przydadzą niż do lakieru.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysiek555 Ja robiłem jedną testowo chyba ze 2 lata temu... Mi nie usiadło.  Przyciemnia owszem ładnie,  ale brak hydro i  samooczyszczanie to chyba nie występuje z tego co pamiętam.  Nie pamiętam natomiast jak było z trwałością, ale chyba mizerny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, powalla napisał(a):

Po co cleaner przed polerowaniem? 

żeby nie wcierać jakiegoś syfu przy polerowaniu ? 😄

Jeśli mylę to śmiało mówić planowałem : TAR & Glue - Prickbot , + Vampir + prewash + mycie na dwa wiadra + cleaner i dopiero lecieć z polerowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.