Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Mi do niczego, ja leje LM Synthoil 5w40, za to kolega ma w swoim escorcie ten sam silnik co ja czyli zetec 2.0 NGA tyle że na DET-cie i wiem jak on jezdzi, strasznie go paluje, a te silniki lubia sie mocno grzac i lubia wysokie obroty. Poza tym on sam myslal o zalaniu go jakims 5w50 ;) wiec mysle ze calkie fajny olej mu zaoferowalem. A wstawilem go tylko z czystej ciekawosci bo mysle ze jest tu kilka osob ktore maja wieksza wiedze ode mnie. Molygen w polsce jest nowoscia, w dodatku na poczatek wprowadzili 5w50 a na niemieckiej stronie producenta jest tez 5w40. Ta seria nie ma dodatkow zwiazkow molibdenu tylko woflramu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe bo z analizy chemicznej oleju wynika, że jest tam ponad 700ppm molibdenu. Wolfram owszem również posiada ale zwykły organiczny ten sam co w dodatku Molygen i ten sam co w o wiele tańszym dodatku eurol'a. Ten 5W40 to już niestety HC.

P.S. Meguin tez ma w ofercie 5W50 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Dzisiaj przy diagnostyce akumulatora zlokalizowałem (najprawdopodobniej) jedno ze źródeł wycieku oleju.

Pierwsze które zaproponowaliście. Mowa o przewodach od IC. Wszystko widać na zdjęciu poniżej.

https://zapodaj.net/701a46b7706d3.jpg.html

Mam tylko jedno pytanie zanim zacznę cokolwiek demontować. Jak ściągnąć ten metalowy pierścień z węża i czy tylko on go zabezpiecza wąż przed ewentualnym wypadnięciem ?

Ruszałem tym wężem i powiem szczerze, że zbyt mocno on osadzony nie jest. Zastanawia mnie jeszcze skąd tak dużo oleju w tym wężu bo podłużnica dość mocno uciapana, ale druga rzecz, że mogło się to już dziać dobre 3 lata :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek zawsze jest coś oleju w przewodach od IC, jak zresztą sam powiedziałeś mogło to już dawno się sączyć. To nie powód do zmartwień, a przecież raczej turbiny nowej nie masz. Gorzej jak było by go bardzo dużo, wtedy się trzeba zainteresować. Możesz z ciekawości ściągnąć rurę od dolotu i sprawdzić jak tam to wygląda.


Nie widziałem turbo klekota który by miał idealnie suche węże do IC, no chyba że w salonie ale takiego nie rozkręcałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, stawek napisał:

Zastanawia mnie jeszcze skąd tak dużo oleju w tym wężu bo podłużnica dość mocno uciapana, ale druga rzecz, że mogło się to już dziać dobre 3 lata :/

 

 

To co już Ci pisałem wcześniej. One tak mają i wynika to z kontrukcji odmy która po latach już nie spełnia swojej roli w 100%.  W skutek tego przedostaje się do układu dolotowego zawsze trochę tej mgły olejowej. Całkowicie normalna sprawa i każdy pasek B5 jakiego spotkasz będzie mokry w dolocie.  Oczywiście są granice. Jak się komuś tam leje na bogato no to do roboty uszczelki turbo i odma.

 

Chcesz się pozbyć tego oleju to instaluj OCT - OIL CATCH TANK. 

Potem uszczelniaj cały układ bo pod intercoolerem też zapewne ten przewód jest luźny na łączeniu. 

 

Ja w swoim mam identyczny problem. To samo miejsce, podłużnica uwalona była na amen. Niedługo się za to biorę. 

To że jest uwalona na bogato to nic nie znaczy. To mgła olejowa zmieszana z kurzem, wilgocią, syfem z powietrza dlatego tyle tego jest. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za pomoc. Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego pierścienia trzymającego rurę IC na miejscu. Jak ja go podważę, to potem będzie on jeszcze do użytku ? Skoro chce to miejsce uszczelnić to wymieniam i pierścień i uszczelkę, która powinna być na rurze czy tylko jedno z tych elementów.

@StreamHD uszczelka na rurę, która jest na powyższym zdjęciu ma wymiar 57,85 mm ? Bo muszę jakąś zamówić zanim zacznę rozbiórkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zakupiłem ostatnio  e34 z m60b30 pod maską.  Silnik teoretycznie ma 277kkm i przez ostatnie 11lat był zalewany mobil 1 10w40 ,także przynajmniej na pierwszą zmianę chciałbym zostać przy 10w40 ale jakimś dobrym, rozważam Liqui Moly 10w40 mos2 lub Xado CI-4 10W40 , choć jestem ciekaw tego drugiego. Nada się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość 10W40 to średniaki. Możesz brać LM ale to zwykły półsyntetyk dowalony molibdenem, nic specjalnego ale i nie totalny badziew. Tylko jeśli nigdy go nie używałeś nie wystrasz się jego koloru bo wygląda jak szlam :D  Piszesz o tym, że przynajmniej na pierwsza wymianę, a ja właśnie na pierwszą zaryzykował bym jakiś niedrogi 5W40 szczególnie teraz zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stawek napisał:

pokażesz mi w jakimś linku (najlepiej ze sklepu internetowego) jak ta uszczelka wygląda w naszym modelu :) ?

Sam jeszcze nie wiem czego szukam. Nie badałem tematu ale mam coś co się przyda

https://ifinterface.com/page/page3.php

 

Klikasz:

-carprog2

- wybierasz z listy Passat/Variant/Santana/

- wybierasz rocznik

- wybierasz blok silnik

- po prawej szukasz na liście - chłodnica powietrza doładowanego dla twojego silnika

I na schemacie masz numery części dla twojego silnika i rocznika.

Masz tam prawie każdą śrubkę, uszczelkę, część w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pływak napisał:

Większość 10W40 to średniaki. Możesz brać LM ale to zwykły półsyntetyk dowalony molibdenem, nic specjalnego ale i nie totalny badziew. Tylko jeśli nigdy go nie używałeś nie wystrasz się jego koloru bo wygląda jak szlam :D  Piszesz o tym, że przynajmniej na pierwsza wymianę, a ja właśnie na pierwszą zaryzykował bym jakiś niedrogi 5W40 szczególnie teraz zimą.

Ok, dzięki za odpowiedź A co powiesz o tym Xado? Nie ukrywam że trochę mnie ciekawi ;)

LM Mos2 znam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2018 o 01:55, S3ci0r napisał:

 

kup najtańszy 5w40, przejedź 5tys km i potem zalej silnik porządnym olejem syntetycznym 5w40

 

Niech kupi Shella Helix Ultra 5W40 i do niego można wlać ten AR2300. I zrobic normalne 10tys km. No chyba ze chce się najlepiej wypłukać silnik to olej płuczący np. Mitasu i działać dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.