Skocz do zawartości

Mini poradnik olejowy


Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz możliwość to ja bym zrobił, niektórzy stosują płukanki przy każdej wymianie oleju a u Ciebie tym bardziej pasowało by zrobić po tym co zalałeś i co z tego wynikło. Ar 2300 to też płukanka tylko taka długotrwała na której można jeździć. Jak masz dużo syfu w silniku i nigdy nie stosowałeś płukanek do tego olej był słabej jakości to ja bym zrobił jedno i drugie czyli płukankę przy wymianie i później jeszcze ar 2300 do oleju.  Ar2300 jeśli nie uda ci się kupić stacjonarnie to możesz zamówić internetowo i wlać dopiero jak dojdzie nic się nie stanie jak nie wlejesz od razu przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alexander.p Zrób tak jak mówi @zibi-M:

1. płukanka może być LM + świeży olej

2. Dodaj AR 2300 i śmiało możesz jeździć do następnej wymiany. Ravenol jak najbardziej.

Jeżeli masz wątpliwości to zawsze możesz się zwrócić do kolegi Tomek6. On siedzi w tym biznesie i na pewno dostaniesz konkretne informacje. @Michał126 i @Pływak też mają oblatany temat olejowy. Przebiegiem ja bym się nie przejmował bo zakupie cytryny z przebiegiem ponad 200K płukanki stosuję regularnie i nie miałem z tego tytułu problemów. Aktualnie przebieg ponad 300K i jest ok. W Astrze G z silnikiem 1.6 16V też stosuję płukanki i wszystko ok, a jak wiadomo ten silnik też lubi pić olej. Przebieg też ponad 320K. Nie ma się czego bać tylko działać i ogarnąć te syf:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alexander.p napisał:

A) jeżeli będzie dostępna płukana na szybko LM zrobić tak jutro? +wymiana

B) czy AR2300, na nowy oleju +wymiana za 5k km całości?

B dotyczy również Passata, mam wymianę w marcu.

A) tak,

B) nie musi być 5k km. Możesz normalnie przelatać interwał. Dla oleju syntetycznego jest wręcz wskazane, żeby to był stosunkowo długi dystans, np. 10 tys. km. Po prostu z jakiegoś powodu z syntetykiem (ergo - takim na bazie PAO lub z dużym jego udziałem) działa wolniej. Nie wiem dlaczego. I niekoniecznie trzeba go wlewać do świeżego oleju.

Bieda w tym IC jest niesamowita. Do tego ceny z dupy. Cieszę się, że nie muszę tam kupować. W Profi Auto wszystko jest lepsze.

Ale jak już coś stamtąd brać, to do obu TDIków to będzie wypas: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/1376255-olej-shell-helix-ultra-0w30-ect-c2c3-4-litry

24 minuty temu, daniel87 napisał:

Panowie...3/4 baku ON Verva + 1ml/10l AR6200. Czy dolanie do tego BLACK ARROW DIESEL SKYDD nie będzie już zbyt duża ilością dodatków:?: po ewentualnym dodaniu dotaknowałbym do pełna

Nie będzie. Nie ma tu żadnej kolizji. Wlej tyle Skydda, ile potrzeba i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie głównie do @Pływak i do @Michał126 

Pacjent Alfa Romeo GT 1.9jtd. 275tys przebiegu. Za jakieś 5tys wymiana oleju. Do tej pory jeździ na (wstyd się przyznac) Castrolu 5w30 lałem to co poprzedni właściciel ale pora zmienić to na porządny olej. Co polecicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma przeciwwskazań :) Z odpowiednich (tzn. z pełną zawartością popiołów) 5W30 do głowy przychodzi mi dość drogi Amsoil Signature Series i tańszy Penrite Vantage, ale to są oleje o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej, czego do JTD nie potrzebujesz. W klasie 5W40 jest dużo większy wybór: oprócz ww., choćby Liqui Moly Synthoil High Tech, Meguin Super Leichtlauf, Amsoil European Car Formula, Penrite HPR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Michał126 napisał:

Nie ma przeciwwskazań :) Z odpowiednich (tzn. z pełną zawartością popiołów) 5W30 do głowy przychodzi mi dość drogi Amsoil Signature Series i tańszy Penrite Vantage, ale to są oleje o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej, czego do JTD nie potrzebujesz. W klasie 5W40 jest dużo większy wybór: oprócz ww., choćby Liqui Moly Synthoil High Tech, Meguin Super Leichtlauf, Amsoil European Car Formula, Penrite HPR.

W takim razie wezne może tego Ravenol'a 5w40. I cena mega przystępna chociaż dla mnie to sprawa mniej ważna, bo za dobry olej mogę dać więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na jego fejm, to jest nawet bardzo dobry :D No ale właśnie, w tym jest tylko fejm. Nigdy Castrol nie promował się przez pryzmat konkretnych walorów technicznych, jak np. Liqui Moly. W rzeczywistości - przeciętne oleje, ekhm, mało syntetyczne, podróbek MASA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu gdzie mieszkam(Wlochy)to oleje cieszace sie bardzo dobra renoma choc to marka amerykanska,tez nieco drogawe w porownaniu z castrol/mobil,slyna z jakiegos dodatku niejakiego Fullerene ktory jest ich patentem.Zalalem niedawno i przeszlem z Valvo MST na ktorym slyszalem na zimnym lekki stukot popychaczy,wrazenia? Narazie stukotu nie slysze i praca silnika jakby aksamitniejsza :oDziwie sie ze tak znana i uznawana tu marka u nas nie znana choc wystepuje,stad moje pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.