Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem Wam, że dzisiaj dostałem służbowe auto, żeby pojechać na szkolenie - Skode Octavie z silnikiem 150 konnym TSi i zrobiło ono na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

 

Spodobał mi się ten egzemplarz, myślicie, że godny uwagi?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-1-4-tfsi-125-km-sportback-attraction-s-line-i-wl-gwarancja-vat-23-ID6CxWK9.html#ef06c5b541

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Fredi88 napisał:

nie mające nic wspólnego z pierwszym tsi (122km, 160km) które były wadliwe

Chodzi o rozrząd (1.4 TSI) i o apetyt na olej (1.8 TSI)..? Jeśli chodzi o 1.4 TSI, to od czerwca 2011 r. problemu nie ma. Poprawiony wtedy (po raz chyba 3-4) rozrząd był już ok - pod warunkiem zachowania warunku wymiany oleju co rok/15.000 km, oraz nie pozostawianiu pojazdu przy parkowaniu na biegu. Zdarzały się oczywiście wymiany rozrządu w tych rocznikach modelowych, ale w 99% były z winy użytkownika pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Eidos71 napisał:

Chodzi o rozrząd (1.4 TSI) i o apetyt na olej (1.8 TSI)..? Jeśli chodzi o 1.4 TSI, to od czerwca 2011 r. problemu nie ma. Poprawiony wtedy (po raz chyba 3-4) rozrząd był już ok - pod warunkiem zachowania warunku wymiany oleju co rok/15.000 km, oraz nie pozostawianiu pojazdu przy parkowaniu na biegu. Zdarzały się oczywiście wymiany rozrządu w tych rocznikach modelowych, ale w 99% były z winy użytkownika pojazdu.

jak to nie na biegu ? czyli auto musi być na luzie 😮 ? jakieś auto specjalnej troski w takim razie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, piotrek305 napisał:

jak to nie na biegu ? czyli auto musi być na luzie 😮 ? jakieś auto specjalnej troski w takim razie..

Parkując auto na biegu, kołami przenosisz obciążenia na silnik, a tym samym na łańcuch rozrządu - wtedy się wyciąga łańcuch. To chyba o to chodzi. P

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mavq Na Twoim miejscu zdecydowanie celowałbym w fabrycznie nowy samochód. Z racji tego, że zaraz wchodzi nowy model A3 i jest ta cała akcja z WLTP można wyrwać coś ze stocku (oczywiście rocznik 2019) z ponad 20% rabatem. Niedawno rozważałem zmianę auta i dostałem ofertę z bodajże 28% upustem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 122km bym się nie pchał. To silnik na łańcuchu rozrządu. Jeśli już to po 2010 roku jak się nie mylę miał poprawione ślizgi.

Tak jak pisałem 1.4 tsi 125km to całkowicie inna konstrukcja. Silnik na pasku i nic złego na jego temat nie słychać.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Fredi88 napisał:

W 1.4 122km bym się nie pchał. To silnik na łańcuchu rozrządu. Jeśli już to po 2010 roku jak się nie mylę miał poprawione ślizgi.

Był taki motor (krótko, ale jednak) - 122 KM i na pasku, bodajże w 2013 albo 2014 roku.

11 godzin temu, mavq napisał:

Na pewno jest wiarygodny, skoro ma gwarancję producenta przedłużoną aż do 5 lat. Jeśli pierwszy właściciel zmienił olej więcej niż raz, to nic tylko brać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jeszcze jedno pytanie - a jeśli chdozi o silniki Opla po 2016 roku - 1.4T 125, 150HP, chodzi mi konkretnie o Astre jakie macie opinie? Może używacie takich aut? 

 

Czytałem w sieci, że podobno pękają tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mavq pękają. W rocznikach 2017+ problem chyba nie występuje, albo jest już znikomy.

Uważaj na inteluxy, walą się te lampy ledowe. Puki na gwarancji to spoko, później płacz 😜

Siadają też wysprzęgliki. 

Mam taką w domu z 2017r - całkiem fajne autko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, damiano2007 napisał:

@mavq pękają. W rocznikach 2017+ problem chyba nie występuje, albo jest już znikomy.

Uważaj na inteluxy, walą się te lampy ledowe. Puki na gwarancji to spoko, później płacz 😜

Siadają też wysprzęgliki. 

Mam taką w domu z 2017r - całkiem fajne autko. 

Dobra to jednak chyba zostaje przy Seacie Arona 1.5 TSi 150HP. Dostałem dobra ofertę na niego za 80 tys brutto - nowy, no i 5 lat gwarancji lub 150 tys. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mavq ja też stałem przed wyborem zakupili astra k czy west Leon. Silniki 1.4 turbo. 

Potencjalne ryzyko związane z używaniem astry mnie zniechęciło, mimo iż mam już taką w domu. 

W seacie denerwują mnie tylko trzeszczące plastiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, piotrek305 napisał:

nawigacja

Bez sensu jest dopłacanie do navi w grupie vag przynajmniej. Ja korzystam tylko z android auto i jeżdżę na mapach google. Nie potrzebuje aktualizacji itp. Całość oczywiście na wyświetlaczu w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrek305 napisał:

dobra cena.. wyprzedaż rocznika ? jakiś wypas ma ? full led, nawigacja czy cos ?

Tak, full led, nawigacja, klimatyzacja automatyczna - ogólnie te wersje 1.5 TSi w podstawie są już bogato wyposażone. Jest to ten pakiet FR a dodatkowo jeszcze czujniki cofania tył. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 13:26, damiano2007 napisał:

@mavq

W seacie denerwują mnie tylko trzeszczące plastiki...

Mam seata cupra 1P, u mnie całkowita cisze z plastikami, ale auta nie bite nic nie kombinowane, ori szyby i lakier, nic nie grzebane.. a przejechane 200tyś i nic nie skrzypi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 13:34, Fredi88 napisał:

Ja korzystam tylko z android auto i jeżdżę na mapach google. Nie potrzebuje aktualizacji itp.

Ciagle się bije z myślami czy jechać i odblokować FullLink. Rozumiem ze to dobry wydatek? Prawda jest taka ze nie ma gdzie wygodnie zamontować telefonu i mieć na nim odpalone navi.

 

U mnie również cisza z plastikami przebieg 48tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi88 nie wszyscy w salonie przy konfiguracji samochodu aktywowali FullLink. Niestety samochód który kupiłem tego nie ma i trzeba odblokować. 
 

https://www.seataccesoriescatalogue.net/pl/product/product/40/2015/3763

Bo nie chodzi mi o sam dźwięk nawigacji przez głośniki ale cała mapę i np. Od jakiegoś czasu można używać Yanosika przez carplay

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Gardor napisał:

@Fredi88 nie wszyscy w salonie przy konfiguracji samochodu aktywowali FullLink. Niestety samochód który kupiłem tego nie ma i trzeba odblokować.

A to może masz rację :-D 3 lata już mineły to nie pamiętam. Wiem, że wrzucałem w konfiguratorze wszystko jak leci poza navi bo właśnie nie widziałem sensu dopłacać mając Full linka i nie wziąłem el. foteli bo idioci ogołocili seata i w całej grupie vag jest pamięć foteli a w seacie nie było... a bardzo chciałem pamięć bo często się z żoną, która jest sporo niższa przesiadam.

Tak czy siak full link świetna sprawa. Mapy hulają bezbłędnie. Działa wybieranie głosowe itp więc mogę tylko polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka 😄 Szukamy auta do 7.5tys i plus jeszcze na jakieś naprawy itp. Wiadome. 

Co tam wpadło w oko to Volvo s80 

Alfa Romeo 147 przedlift 

SEAT Toledo 1.8 

Golf IV

To tylko takie auta, które mamy na oku. Auto musi być w benzynie plus gaz. Kombi odpada bo to auto nie rodzinne tylko ogółem do pracy, sklepu czy kościoła... Coś ktoś ostatnio kupował takiego budżetowego i powie na czym zawiesić oko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.