Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

@Lukaso nie znam szczegółów, ale w jego dieslu wszystko co elektroniczne się psuło. Wiem, że szukasz benzyny + gaz, ale elektronika chyba we wszystkich będzie taka sama. Musisz poszukać i poczytać o szczegółach, może późniejsze roczniki były już mniej awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce odrazu pół wnętrza wymienić na nowe i kłaść ceramikę w studiu no to może ale bez przesady że jakieś 2.0 żeby odrazu dychę wkładać. 

Ubezpieczenie, przerejestrowanie, opony pewnie któreś w tej cenie do wymiany, eksploatacja utp.
Ostatnio w rodzinie byla kupowana b6 - koszt 14k za w miare zadbany stan i koszty rej + ubezp + plyny i dwie tuleje wyszlo okolo razem 17k. Niestety 8-10 to bedzie auto do wiekszego serwisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na tej 307ce znów tak psów nie wieszał, ale też daleki jestem od fanatyzmu marki, modelu. W tych rocznikach i budżecie bardziej patrzyłbym na stan konkretnego egzemplarza.

Wersje przed liftingiem miały sporo problemów zarówno z elektroniką jak i słynne samozapłony. Poliftowe mają już zupełnie inną instalację. Zdarzają się oczywiście problemy z tzw. BSI, ale w dużej części z winy użytkowników którzy zaniedbują odpływy w podszybiu. Jak elektronika reaguje na spotkanie z wodą powszechnie wiadomo. Benzynowe silniki z tamtych lat w grupie PSA raczej niezawodne, chociaż niezbyt ekonomiczne szczególnie, że 307ka trochę waży. Na plus na pewno dobre zabezpieczenie antykorozyjne i często fajna opcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a w focusach z lat 2015-2017 jakie silniki benzynowe warte uwagi ?

Żona napaliła się strasznie na Rio, ale już szukam dobre pół roku i znaleźć nie mogę, dlatego staram się nieco poszerzyć zakres poszukiwań.

Przychodzi wam coś sensownego do głowy (do 40 tys. zł) aby było jak najświeższe i z silnikiem najlepiej większym niż 1.0 czy 1.2 ? 🙂

Zacząłem się rozglądać za I20, I30, fiesta (tylko, że tam wszystko 1.0 ecoboost).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek W tych focusach masz do wyboru praktycznie 1.0 i 1.5 ecoboost. One są dosyć dobre, jedne z bardziej udanych jednostek ostatnich lat w swojej kategorii. Mają swoje bolączki, ze 3 razy na forum forda pisali, że komuś strzeliła głowica. Poza tym 1.0 jeżdżą w Tourneo Courier i bez problemów robią po 300kkm.

Co do fiesty to mam w rodzinie i20 1.2 84KM i fieste 1.0 100KM obydwa rocznik 2019. Fiesta w trasie spala 0,1-0,2 więcej, ale elastyczność w jeździe to przepaść. W mieście fiesta trochę więcej, ale znowu w normalnej jeździe w Warszawie i20 trzeba cisnąć , a fiesta lepiej daje sobie radę. Jeśli chodzi o odczucia "sportowe" to polecam fiestę (obojętnie czy obecny czy poprzedni model) 1.0 125KM, bardzo fajnie się prowadzi i jest bardzo szybka jak na miejskie autko (9,4s 0-100kmh). Zawsze możesz szukać 1.4 albo 1.6, ale to muły (oczywiście komuś może odpowiadać taka dynamika), co prawda 1.6 ma te 10,5s do setki, ale on zbiera się dopiero od 4 tysięcy obrotów przez co pali jak smok (średnio 1,5l/100km więcej niż eb1.0).

W focusie to 1.0 nie robi takiego wow jak w miejskim samochodzie, chociaż 125KM daje radę i dla typowego kierowcy wystarczy. 1.5eb raczej w tej cenie nie dostaniesz. Wolnossącym 1.6 w tej generacji nie jeździłem, ale słyszałem, że gorzej to jeździ niż 1.0Eb 100KM. W sedanie jest 2.0 160KM ale nigdy nie słyszałem opinii o tym zestawieniu.

Jeździłem i30 2gen z silnikiem 1.4 100KM, czyli takim jaki jest w 3gen. No ogólnie tragedia, silnik nie ma żadnej dynamiki i pali dużo jak na takie auto (7,2l/100km spokojnej jazdy po ekspresówkach i to średnia z 10kkm i 2 różnych kierowców). W i20 też jest ten silnik, może nie jest tak tragicznie, ale już chyba lepiej wziąć to 1.2 84KM bo chociaż odwdzięczy się niskim spalaniem w mieście.

Dużo zależy od przeznaczenia auta, jeśli potrzeba czegoś spokojnego na trasy to takie 80KM wolnossące wystarczy, ale jak jeżdżę dużo po Warszawie to do takiego miasta nic bez turbo bym nie brał i zwracałbym uwagę na przebieg momentu. Już u mnie w samochodzie turbo wstaje od 2000obrotów/min i to "boli" za każdym razem jak przejadę się z czegoś gdzie moment się zaczyna od 1500obrotów. Czasem człowiek się dotacza na 2 do świateł i nagle jest okazja zmienić pas, szybko kierunkowskaz i but w podłogę, a tu lipa, bo samochód miał 1700 obrotów i złapał zamułę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, stawek napisał:

Zacząłem się rozglądać za I20, I30, fiesta (tylko, że tam wszystko 1.0 ecoboost).

mam akurat na sprzedaż Fiestę żony 🙂 Idealny samochód dla kobiety (i nie tylko - świetnie się prowadzi, sam często wole nim śmigać zamiast pontonu jakim jest mondeo 😉 ) Mega zadbany i z niskim przebiegiem 🙂

 

Cena dla KA oczywiście do negocjacji 🙂

https://allegro.pl/ogloszenie/ford-fiesta-idealna-niski-przebieg-led-klima-8492750637 

 

1.jpg

3.jpg

Więcej informacji oraz zdjęć w ogłoszeniu lub z chęcią na nie odpowiem 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek Zamiast Focusa z tykającą bombą pod maską zwaną ecoboost poszukałbym Toyote Auris 1.6 Valvematic po montażu LPG jazda praktycznie za darmo 10 w mieście 8 w trasie bez patrzenia na obroty z jakimi się jeździ 😄 Silnik bezawaryjny z hydrauliczną regulacją zaworów i lańcuchem rozrzadu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawego polecilbyście na krótkie trasy, do pracy, na zakupy i załatwiania codziennych sprawunków? Koniecznie automat (za zautomatyzowaną skrzynię dziękuję) chętnie diesel, ale bez filtra (wiem, wiem, diesel na krótkie odcinki...). Budżet do trzydziestu kilku tysięcy, rocznik od 2009, z wyposażenia koniecznie klima, reszta bez znaczenia. Wiadomo, że nie musi być wielki, ale warunek jest taki, ze trzy osoby będą nim w miarę wygodnie podróżować - w smarcie ktoś koło 1.80m ma kolana w przednim fotelu...

Wymyśliłem:

- C3/C4 ze skrzynią AL4/AM6 (w C3 full automat tylko z benzyna)
- Clio IV
- Pug 208
- coś z Korei

Jak to jest z tymi THP/VTi w PSA? Wiem, że i jedno i drugie 1.6 to złom, więc
trzymam się z dala, a te mniejsze? 1.4 VTi, 1.2 THP (ponoć po którymś roku poprawili te nieszczęsne paski rozrządu)?


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stawek Tak 1.6 Ecoboost Między innymi z powodu wady fabrycznej dotyczącej pękających głowic ale to chyba dotyka modele > 2015 r była nawet na to akcja serwisowa. Nie wiem czym się kierujesz przy kupnie auta ale dla mnie ważna jest bezawaryjność i dobrze jeśli silnik znosi lpg bez skutków ubocznych dlatego poleciłem 1.6 Toyoty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci Nie wiem skąd informacja, że 1.6 THP To złom, ale dementuję. Używam dwa lata i w tym czasie zrobiłem jakieś 65+kkm, a w totalu auto ma ponad 125kkm. Ważne, żeby nie brać wersji 156hp ponieważ to one są narażone na usterki, a wersje 200hp znacznie mniej. Dwa to pompa wysokiego ciśnienia paliwa na silniku, którą poprawili od grudnia 2012. Te wcześniejsze często padają przy 100-110kkm i nie są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2019 o 21:41, MMCzysci napisał:

Co ciekawego polecilbyście na krótkie trasy, do pracy, na zakupy i załatwiania codziennych sprawunków? Koniecznie automat (za zautomatyzowaną skrzynię dziękuję) chętnie diesel, ale bez filtra (wiem, wiem, diesel na krótkie odcinki...). Budżet do trzydziestu kilku tysięcy, rocznik od 2009, z wyposażenia koniecznie klima, reszta bez znaczenia. Wiadomo, że nie musi być wielki, ale warunek jest taki, ze trzy osoby będą nim w miarę wygodnie podróżować - w smarcie ktoś koło 1.80m ma kolana w przednim fotelu...

Wymyśliłem:

- C3/C4 ze skrzynią AL4/AM6 (w C3 full automat tylko z benzyna)
- Clio IV
- Pug 208
- coś z Korei

Jak to jest z tymi THP/VTi w PSA? Wiem, że i jedno i drugie 1.6 to złom, więc
trzymam się z dala, a te mniejsze? 1.4 VTi, 1.2 THP (ponoć po którymś roku poprawili te nieszczęsne paski rozrządu)?


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

Alfa Mito 😉 silnik dowolny, choć 1.3 multijet i 1.4 benzynowy wolnossący bym omijał, bo są strasznie zamulone. 1.4Tbi super znosi gaz i masz tanio i szybko w jednym 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie montowali tam przypadkiem skrzyni Selespeed czy innych dziwnych wynalazków? Jak spisują się automaty w tym samochodzie?

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy byłby ktoś w stanie odpłatnie sprawdzić mi to auto ? Grodzisk mazowiecki.

https://www.otomoto.pl/oferta/kia-ceed-salon-polska-nawigacja-kamera-cofania-i-czujniki-klimatronik-lift-ID6CyNuC.html

 

Cały prawy bok malowany. Już nieaktualne 😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy jakby miał ktoś z Was lub ze znajomych pewne autko na sprzedaż z poniżej wymienionych to bardzo proszę o kontakt. Po kilku miesiącach poszukiwań zaczynam mieć po woli dość stąd też nieco poszerzyłem grono rozpatrywanych marek. Na ten moment biorę pod uwagę: Kia Ceed, RIO, I30, Focus, Auris. Byle nie białe i czarne 🙂 Tylko silnik benzynowy wchodzi w grę. Auta z lat 2014-2016.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.