Tomas-sg Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 @paperson co z E36 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @Tomas22 pieszczę non-stop Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @paperson napisałem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 14 godzin temu, paperson napisał: @zdanek @PROPER @DaV co warto wiedzieć/sprawdzić w e39 323i z przełomu wieku? Warto iść w tą 170-konną jednostkę w automacie? Auto miało malowaną klapę i tylny prawy błonnik, czyli bolączki tego modelu. Gdzie warto zajrzeć przy zakupie? Możesz brać śmiało. Jeśli chodzi o silnik i skrzynię to są to sprawdzone i trudne do zajechania komponenty. Skrzynia automatyczna ZF bardzo żywotna i przyjemna do jazdy. W silniku mozesz sprawdzić czy sondy są ok. Z R6 jedynie 2.2 l bym nie polecał w e39. 523 to będzie 2.5l. Blacharka to właśnie pokrywa bagażnika, doły drzwi. Skoro przełom wieku to jeszcze wersja przed liftingiem. Zauważyłem że praktycznie każdy polift ma problemy z dołami drzwi natomiast przedlifty jak są dobrze utrzymane to niektóre egzemplarze trzymają do dziś w oryginalnym lakierze. Oczywiście od spodu warto obejrzeć progi zwlaszcza jak auto długo jeździ u nas w PL. Mechanicznie warto przyjrzeć się tez przedniemu zawieszeniu i maglownicy bo ewentualna naprawa będzie sporo drozsza niz w e36. Oczywiście lepiej wziąć 525 albo 530 bo spalanie takie samo a wiecej mocy ale grunt to dobry egzemplarz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @PROPER w 523i przed liftem szła gówniana skrzynia GM, w pojedynczych przypadkach zdarzały się ZF'y (które były we wszystkich 2.8). Polifty z M54 raczej bym odpuścił przy niższym budżecie, bo remont w tych silnikach to kwestia czasu (zapiekają się pierścienie, padają uszczelniacze zaworowe). E39 to skarbonka jeżeli trafimy na słaby egzemplarz, szczególnie długo eksploatowany "po polsku" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROPER Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @zdanek moim zadaniem będzie miała ZF-a. Można w sumie z VIN sprawdzić co siedzi. Skrzynie GM trafiały do Diesla i są ch#€owe. M54 są bardzo dobre, ale oczywiście zajechany egzemplarz to bedzie skarbonka. M52 zdecydowanie bezpieczniejsze i odporniejsze na serwis na oko u szwagra Nie zakładam jednak ze @paperson skusi rocznik czy jakieś fajerwerki. Trzeba brać dobrą bazę. W automacie fajnie jakby ktoś jednak zmieniał też olej jeśli jest dostępna historia. E39 jest dużo na rynku. Większość to niestety "zajazdy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdanek Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @PROPER do benzyn również, były w przedliftowych 2.0 i 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Koledzy nie pytałem jeszcze o jedno autko. Mianowicie znana i lubiana Fiesta Co brać pod uwagę jeśli chodzi o silnik benzynowy (rocznik 2015-2017). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lol19pl Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2019 @stawek1.0 Ecoboost, silnik który spokojnie nabije 400 tysięcy, byle tylko robić to co w każdym silniku turbo - dbać o wymianę oleju, i nie gasić silnika od razu po prze gazowaniu do odciny. Wersja 125KM nie ma się absolutnie czego wstydzić, ze skrzynią 6 biegową i poniżej 9.5 do setki to bardzo zrywne auto. Reszta silników to typowe wolnossące - dużo palą, mało jadą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Koledzy mam pytanie. Nie mam już miejsca w dowodzie rejestracyjnym, a niedługo zbliża się przegląd. Po wykonaniu przeglądu i wydaniu zaświadczenia/kwitu przez stację diagnostyczną udaję się z nim do wydziału komunikacji w celu wyrobienia nowego dowodu. Tutaj pojawia się moje pytanie. Aby wyrobić nowy dowód mogę to zrobić w dowolnym WK ? Obecnie nie mieszkam w tym województwie, w którym jest zarejestrowane auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Nie musisz przeciez dowodu wozic , czyli robisz przeglad , dostajesz papier do WK ze jest OK ale dalej nic nie robisz az do momentu jak bedziesz w tamtym wojewodztwie i zajdziesz sobie do WK . Policjant na drodze bedzie w razie kontroli drogowej w swoim komputerze widzial ze masz przeglad zrobiony i wszystko jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 @powalla wielkie dzięki. Właśnie miałem nadzieję, że załatwię to w dowolnym WK. Nawet jak jadę "do siebie" to zazwyczaj i tak na weekendy więc widzę, że wzięcie urlopu mnie nie ominie skoro muszę załatwić to w urzędzie w którym rejestrowałem auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 @stawek, z tego co się orientuję, możesz to załatwić korespondencyjnie. Sam tak załatwiłem raz zaświadczenie w zastępstwie utraconego dowodu rejestracyjnego kupionego skutera. Wysłałem do obcego WK wniosek wraz z dowodem wpłaty i otrzymałem pocztą zaświadczenie. Ale najlepiej zadzwoń do tego WK i niech się wypowiedzą. Niestety, bardzo wiele spraw jest uznaniowych - np. w WK w Tarnowskich Górach urzędnicy czepiają się o jedno, w Bytomiu o coś zupełnie innego, nawet jak załatwia się te same sprawy (ostatnio tak miałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 @Michał126@powalla dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gardor Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Powoli czas na zmianę samochodu, myślę nad używanym Golfem 7 lub Leonem mk3 1.4tsi 125hp lub 150hp. Chciałbym spróbować auta z DSG bo nigdy nie mialem, ale obawiam się usterek. Najważniejsze dla mnie żeby samochód dawał przyjemność z jazdy, fajnie pokonywał zakręty. Nie lubię samochód miękkich i "nudnych" Wiadomo że w tej cenie nie mogę liczyć na super prowadzenie jak w przypadku samochód sportowych. Myślicie że to dobre propozycje czy zerknąć na inne marki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek305 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 jak prowadzenie to pomyśl o focusie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Propozycje dobre. Leonem nigdy nie jeździłem, ale akurat Golf z wielowahaczem moim zdaniem bardzo fajnie trzyma się drogi i nie jest miękki. Akurat przy tych silnikach będzie 7-biegowa skrzynia z suchym sprzęgłem, relatywnie mniej odporna od 6-biegowej z mokrym. Osobiście wybrałbym 2.0 TDI 150 KM z 6-biegową DSG, ale to Twoja sprawa. Pomimo braku ustalonego interwału wymiany oleju w tej "suchej" i tak należy to robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Godzinę temu, Gardor napisał: Powoli czas na zmianę samochodu, myślę nad używanym Golfem 7 lub Leonem mk3 1.4tsi 125hp lub 150hp. Chciałbym spróbować auta z DSG bo nigdy nie mialem, ale obawiam się usterek. Najważniejsze dla mnie żeby samochód dawał przyjemność z jazdy, fajnie pokonywał zakręty. Nie lubię samochód miękkich i "nudnych" Wiadomo że w tej cenie nie mogę liczyć na super prowadzenie jak w przypadku samochód sportowych. Myślicie że to dobre propozycje czy zerknąć na inne marki? Jaki budżet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 2 godziny temu, Michał126 napisał: Golf z wielowahaczem 3 godziny temu, Gardor napisał: Golfem 7 lub Leonem mk3 1.4tsi 125hp lub 150h Nie wiem jak w golfie, ale w leonie wielowahacz to od 1.8 tsi wkładali jak się nie mylę. U mnie jest belka z tyłu. Ja ze swojego auta jestem zadowolony. Zaraz stuknie 100 tys. i póki co żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 @Fredi88, w salonie (Lellek Gliwice) powiedzieli, że od 1.4 150/2.0 150. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Ten temat wielowahacz vs belka to idę o zakład, że ponad 90% społeczeństwa dostając takie samo auto z jednym czy z drugim nie będzie w stanie powiedzieć co jest co. Pisze to osoba, która od zawsze jeździła tylko na wielowahaczu, a później kupiła pierwsze auto z belką, które prowadzeniem zamiotło wszystkie poprzednie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fredi88 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 46 minut temu, Pływak napisał: Ten temat wielowahacz vs belka to idę o zakład, że ponad 90% społeczeństwa dostając takie samo auto z jednym czy z drugim nie będzie w stanie powiedzieć co jest co. Pisze to osoba, która od zawsze jeździła tylko na wielowahaczu, a później kupiła pierwsze auto z belką, które prowadzeniem zamiotło wszystkie poprzednie Dlatego mało robiłem sobie z tego przy zakupie. Choć na forum leona twierdzą, że auta z belką to najlepiej zezłomować bo jeździć się nie da. Nad wielowahaczem zachwyt oczywiście. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Wielowahacz z tyłu jest wyczuwalny głównie na poprzecznych nierównościach, przynajmniej ja tak zauważyłem jeżdżąc autami z takim zawieszeniem. Np. na torach tramwajowych w poprzek jezdni autem dużo słabiej buja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Miałem poprzednio wszystkie auta na wielowahaczu teraz mam Meganke na belce, Zgadnij czym mniej buja i co się lepiej prowadzi? Dodam, ze jeszcze jest elektryczne wspomaganie tez ponoć beee według znawców co po bułki jeżdżą przez nurburgring Nie twierdze, że nie ma różnicy bo jest ale przy aucie segmentu C czyli zwykłym dupowozie z małym silniczkiem naprawdę nie zrobi to w codziennym użytkowaniu dużej różnicy, no może poza kosztami eksploatacji, które na wielowahaczu są wyższe. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 @Fredi88 dlatego nie warto polegać w tej kwestii na opiniach forów czy branżowej prasy - wystarczy poczytać Auto Motor und Sport, Auto Bild usw. - ich obiektywnosc dla mnie jest często zerowa. Wystarczy przypomnieć ich sławny test porównawczy hot-hatchy klasy kompaktowej (albo aut sportowych, heh) - wówczas mocno faworyzowano Golfa GTI zaś na Peugecie 308GTi wieszano psy. Ktoś z zewnątrz postanowił uwiarygodnic test - okazało się że 308 GTI dosłownie masakrował Golfa (kilka km/h szybciej w teście losia/kilka sekund szybciej w sprawnościówce). Dlatego warto oceniać i kupować według własnych kryteriów - ma się jeździć dobrze i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się