Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem chwilę, chociaż od rana padało ale wieczór się zrobił pogodny, żeby wyskoczyć na myjnie i umyć turasa. 

Mój podstawowy pakiecik

-piana sg fruit foam

-szampon DM ale tylko jedno wiaderko 

-felgi dostały rotona a opony sg i szczotkowanie.

 

Dwa miesiące temu kladlem bodywax'a, po drodze było dwa razy plukanko na bezdotyku i co.. Maska, dach i wszystkie drzwi wosk zdechł. Jako tako trzyma się na zderzakach, klapie i blotnikach. Nie wiem dlaczego tak krótko jak starałem się przy nakładaniu robić wszystko zgodnie ze sztuką tj tylko glinka nie udało mi się obleciec samochodu.. Reszta zachowana jak nakazano. 

Na zdjęciach "krople" z maski i dachu. 

IMG_20180810_203118.jpg

IMG_20180810_202603.jpg

IMG_20180810_202548.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2018 o 12:54, krzychu2805 napisał:

Jakiś czas temu zmieniłem koło w golfie na VW Santa Monica 17' 

Dość niechlujnie pomalowane, ale z daleka nie widać 😀 Może w przyszłym sezonie pomyśle nad renowacją. 

 

IMG_20180713_175637330_HDR.jpg

Nie chcę Cię martwić, ale te felgi powinny wyglądać tak 😂:

Santa_Monica_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Raz do roku staram się umyć komorę silnika. W tym roku jakoś nie miałem do tego kompletnie serca ale dziś się zebrałem.

Trochę na odwal ale jest lepiej niż było:)- czas pracy 1,5 godziny.

Lmdh00X.jpg

NGeUdGw.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Eryczek napisał:
Raz do roku staram się umyć komorę silnika. W tym roku jakoś nie miałem do tego kompletnie serca ale dziś się zebrałem.
Trochę na odwal ale jest lepiej niż było:)- czas pracy 1,5 godziny.
 

Dobry efekt , ja się chcę za to zabrać pierwszy raz .Jakby Ci się chciało opisać jak to zrobiłeś i czym to byłbym wdzięczny.

Pzdr.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

@Romanesku zrobiłem to mniej więcej tak jak Ci koledzy radzą. 

Torebkami foliowymi przykryłem akumulator i alternator. Kompa nie chowałem bo akurat w mojej Hondzie jest bardzo dobrze zabezpieczony przed wilgocią.

Nie wiem w jakim stanie masz silnik. Jeśli jest zachlapany olejem to musisz użyć produktu w stylu tar remover. Jeśli silnik jest jedynie zakurzony i ubłocony to robisz mu oprysk z jakiegoś APC 1:4 (ja użyłem Megsa) a po chwili walisz piany ile wlezie (możesz ją zmieszać z APC dla wzmocnienia efektu). Zostawiasz na 10 - 15 minut i spłukujesz wodą pod niskim ciśnieniem.

Dalej bierzesz wiadro z szamponem, szczotę w dłoń i szorujesz matę pod maską silnika oraz wszystko co duże, twarde, łatwo dostępne i nie do popsucia. Później APC w lewą dłoń a pędzelek w prawą (chyba że jesteś leworęczny to odwrotnie) i jedziesz po przewodach, rurkach i wszystkim co małe i delikatne.

Kiedy już Ci się wydaje że z grubsza wszystko ogarnąłeś, spłukujesz wszystko wodą, otwierasz maskę na maksa i czekasz aż Ci wyleci maksymalnie dużo wody z maty pod maską.

Na koniec fibra w dłoń i jakiś dressing do plastików zewnętrznych (ja mam akurat BOOST Engine Shine & Seal - mam go od lat i polecam), psikasz i przecierasz puki wszystko nie będzie czarne i błyszczące:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=12799]Kryman[/mention] wiem, kupiłem je za nieduże pieniądze  Według mnie w takim kolorze nawet lepiej wyglądają w porównaniu do ori  
x lat temu miałem mk4 i m.in. santy i tak jak Kryman pisze, te koła nie w ori kolorze tracą 50% uroku

choć to oczywiście subiektywna opinia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tazman Mnie własnie się spodobało to malowanie, bo ramiona wizualnie wyglądają na szersze. Santy w oryginale ciężko upolować w przyzwoitym stanie, dlatego kupiłem takie. Chciałem do golfa założyć koła Oz Aristo z R32 i teraz w sumie się waham co będzie lepiej wyglądać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=780]Romanesku[/mention] zrobiłem to mniej więcej tak jak Ci koledzy radzą. 
Torebkami foliowymi przykryłem akumulator i alternator. Kompa nie chowałem bo akurat w mojej Hondzie jest bardzo dobrze zabezpieczony przed wilgocią.
Nie wiem w jakim stanie masz silnik. Jeśli jest zachlapany olejem to musisz użyć produktu w stylu tar remover. Jeśli silnik jest jedynie zakurzony i ubłocony to robisz mu oprysk z jakiegoś APC 1:4 (ja użyłem Megsa) a po chwili walisz piany ile wlezie (możesz ją zmieszać z APC dla wzmocnienia efektu). Zostawiasz na 10 - 15 minut i spłukujesz wodą pod niskim ciśnieniem.
Dalej bierzesz wiadro z szamponem, szczotę w dłoń i szorujesz matę pod maską silnika oraz wszystko co duże, twarde, łatwo dostępne i nie do popsucia. Później APC w lewą dłoń a pędzelek w prawą (chyba że jesteś leworęczny to odwrotnie) i jedziesz po przewodach, rurkach i wszystkim co małe i delikatne.
Kiedy już Ci się wydaje że z grubsza wszystko ogarnąłeś, spłukujesz wszystko wodą, otwierasz maskę na maksa i czekasz aż Ci wyleci maksymalnie dużo wody z maty pod maską.
Na koniec fibra w dłoń i jakiś dressing do plastików zewnętrznych (ja mam akurat BOOST Engine Shine & Seal - mam go od lat i polecam), psikasz i przecierasz puki wszystko nie będzie czarne i błyszczące:)
Apc nie miałem, użyłem Akry K2 , pędzelka wody ,a na koniec plaka na plastiki bo nic innego nie mam. Jest lepiej ale do ideału brakuje 4afc38a7ca7b34a1f3c025e11ead770f.jpg

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Romanesku napisał:

Apc nie miałem, użyłem Akry K2 , pędzelka wody ,a na koniec plaka na plastiki bo nic innego nie mam. Jest lepiej ale do ideału brakuje

Na Twoim miejscu niczym bym nie smarował i zrobił to dopiero gdy kupisz coś, co da ładny, naturalny efekt 🙂 Do Plaka będzie Ci się lepić brud strasznie.

Jeżeli chodzi o usuwanie olejów (tak ogólnie, bo @Eryczek o tym wspomniał), to ja uważam, że SG Red Devil w maksymalnym zalecanym stężeniu (1:5) radzi sobie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2018 o 14:32, Eryczek napisał:

Raz do roku staram się umyć komorę silnika. W tym roku jakoś nie miałem do tego kompletnie serca ale dziś się zebrałem.

Trochę na odwal ale jest lepiej niż było:)- czas pracy 1,5 godziny.

 

 

Efekt bardzo fajny, honda nie ma osłon, że tam tyle pyłu? Czy jeździsz szutrami tak aktywnie 🙂 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2018 o 17:57, Tomek1419 napisał:

Nie wiem w jakim dziale to napisać a nie chce zakładać nowego tematu, więc piszę to tu.

Ostatnie czasu nie mam możliwości korzystania z garażu. Mam tylko dwie opcje parkowania samochodu i potrzebował bym Waszej porady, które zło jest lepsze.

1: parkować pod kablami wysokiego napięcia gdzie krzywdę robią ptasie odchody

2: parkować obok drzew gdzie puszczająjakies soki i na samochodzie powstaje dziwnie szorsko tlusta powłoka z góry dziękuję za pomoc 😉

Wydać ok 120 zł na przepuszczajacy powietrze pokrowiec na samochód. Dziesięc minut roboty i brak zmartwień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend wziąłem się za kółka - bardzo tego potrzebowały. W akcji SG D-Tox, i szczota z ChRL (jak ja mogłem bez niej żyć 🙂 ). Na koniec na felgi wleciał FW Talisman. Buda czaka aż odpuszczą upały.

RFG4pDcp0OXqGv-rpsSoC-ZNY8HFUuNJ9EVlSY3E

No i przyznam się, że zgrzeszyłem - całe auto potraktowałem proszkiem na myjce - kilkukrotnie 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.