Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

Przy sprzyjającej pogodzie pomyłem dwa autka a do pomocy wziąłem otrzymany testerek Mothers California Gold Carnauba Wash & Wax (dziękuję @ANB Karol
Nie wiedziałem ile szamponu wlać, bo na żadnej stronie jaką otworzyłem nie znalazłem dawkowania, więc na 11l wody poszło 20ml szamponu. Piany prawie nie było, jak to się mówi - mycie wodą :P. Jednakże brud uciekał z pod rękawicy, poślizg bardzo fajny, i po osuszeniu wygląd też całkiem całkiem - ale dużo słabszy jak VP AP :good:
Idzie zima, więc uszczelki wyczyszczone i zabezpieczone sztyftem Sonaxa. Dodatkowo przetestowany Excede Ultimate Wheel Cleaner - polecam!
I na koniec po osuszeniu położony ADBL SSW przy pomocy Gyeon BOA. 
Dzień na plus :)

8666122bc088fb26gen.jpg

 2742ae5b8a76d49agen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Teraz, paperson napisał:

@BiałyGTi Teraz to znowu masz co robić. Przy nowym nabytku nie trzeba nikogo namawiać ;)

a no troszke jest co robic dzisiaj z 6h w aucie spędziłem u Brata w garażu, jutro pewnie powtórka  :P aby nie padało  to ogarnę z zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że wczoraj było okienko pogodowe (nie lało z nieba jak z wiadra) postanowiłem wymienić termostat w aucie. Ostatnio nie dogrzewał mi się tak jak powinien. O ile w mieście jeszcze wskazówka dochodziła do pionu to po wyjechaniu poza miasto zaraz spadała na kreskę po lewej stronie (przy włączeniu ciepłego nadmuchu nawet trochę poniżej). Na szczęście nie było komplikacji przy demontażu wiatraka - wystarczyły 2 klucze 32 i bez uderzania młotem wiatrak puścił. Więcej sie pałowałem ze zdjęciem węży z termostatu bo pomimo zdjęcia zawleczek trzeba było sporo nimi ruszać i obracać odkręconym termostatem aby w końcu złącze się poluzowało i puściło.

EezIk39.jpg?1

Jeśli dół "talerzyka" to data produkcji to był to fabryczny termostat (380 000km przejechane).
nvlD2jZ.jpg?1

Z nowym termostatem jest miód malina - już po przejechaniu 3.5 km z włączonym ciepłym nadmuchem w kabinie wskazówka w pionie i ani drgnie w dół.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o tym samym w Corsie. Ale wpierw noszę się z zamiarem wypłukania układu chłodzenia i zalania go świeżym płynem (GM Dexcool). Przypadłość ta sama, z tym, że 90 widywałem tylko na autostradach latem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie latem tego praktycznie nie było widać. Za to teraz jak się tylko chłodniej zrobiło to jadąc takim leniwym tempem poza miastem to nawet trasa 100 km nie była w stanie zagrzać silnika do właściwej temperatury - do pionu wskazówki brakowało jeszcze trochę. No i przez to niedogrzanie zauważalnie więcej paliwa auto chlało.
Ja akurat płyn miałem świeży bo płukałem silnik 2 razy jakieś 1,5 miesiąca temu bo mi puściła chłodniczka od oleju i płynu i zaczął mi się olej w płynie pojawiać więc 2x poszła płukanka LM z wodą destylowaną, potem zalany płyn, pojeżdżone tak miesiąc, płyn spuszczony i zalany jeszcze raz świeży Prestone. Wypłukało chyba dobrze bo z tego co obserwuję to płyn jest już czysty.
Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sposób. Ja myślałem, żeby zrobić tak: płukankę LM do starego płynu, dać pochodzić z pół godziny na zagrzanym i na dużym obiegu, spuścić, a potem płukać samą wodą demineralizowaną przez duży obieg do momentu, aż zrobi się czysta. I jak już będzie czysta, to mikstura Dexcoola z wodą demineralizowaną na -37 stopni. A na sam koniec pewnie i tak nowy termostat... Co ciekawe, auto ogólnie niewiele pali, ale to też zasługa AR6200 stosowanego do paliwa i ogólnie czystości i sprawności układu wtryskowego. Filtr paliwa co roku wymieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś patenty na szybsze dogrzewanie silnika. Moje 6 cylindrów temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po 10-12km, trasa, 90-100km/h, bez pałowania, nawiew wyłączony. Boje się, że gdy przyjdą mrozy będę dojeżdżał do pracy niedogrzanym autem... Może być na PW, żeby nie robić tutaj OT. 
 

Co do tematu to dzisiaj odkurzanie, plastiki przetarte APC oraz zadresingowane Hestią. Dodatkowo wyczyszczone siedzisko fotela pasażera. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, KapselK napisał:

Macie jakieś patenty na szybsze dogrzewanie silnika. Moje 6 cylindrów temperaturę 90 stopni osiąga dopiero po 10-12km, trasa, 90-100km/h, bez pałowania

Diesel zawsze się dłużej nagrzewa. W benzynie leci ciepłe powietrze po 2-3km :) Po ilu jest dokładnie 90* tego nie wiem, bo nawet nie mam potrzeby sprawdzać. Jeśli wg Ciebie jest zbyt wolno sprawdź termostat. Jeśli jest ok to (może, o ile są w BMW, w TDI miałem :) ) sprawdź świece dogrzewające płyn chłodniczy. W tdi były 3 sztuki i u mnie też były w poprzednim aucie padnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostaty wymieniane w sierpniu oba na Behr/Mahle. W upały było ok. Ciepłe powietrze leci szybko, ale wolę dogrzany silnik i nawiew wyłączam, grzane dupy sobie włączam, żeby chociaż coś mnie grzało. :D Czy są świece dogrzewające płyn, nie wiem, nie słyszałem o tym, ale się dowiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz ogrzewanie nagrzeje Ci się raz dwa. Zaobserwowałem to w swoim 2.4 JTDm. Z wyłącznym ogrzewaniem po kilku kilometrach zimą było 90, z włączonym gdy płyn szedł przez nagrzewnice kilkanaście ale za to po kilku było już ciepło w kabinie :lol:. Rożnica w nagrzewaniu diesel vs benzyna wynika ze sprawności silników w dizlu jest ona wyższa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Fredi88 napisał:

Diesel zawsze się dłużej nagrzewa.

Oprócz TSI. :D

Był 1.4 160 KM na łańcuchu... 1.9 TDI 101 KM wyprzedzał go z grzaniem o połowę. ;) Żeby nie było, 1.9 zrobił dotąd 100 tys., 1.4 200 tys. w cztery lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał126 napisał:

Oprócz TSI. :D

Równie dobrze mogę napisać że bzdury piszesz... moj tsi nagrzewa się po wspomnianych 2-3km, tdi które miałem poprzednio na tej samej trasie potrzebowało kilkunastu km. Widocznie coś było nie tak z twoim tsi. Wszystkie benzyny jakie miałem nagrzewały się chwila moment. Żadną tajemnicą nie jest że diesel robi to wolniej więc nie wiem po co takie herezje wypisujesz. Jak pisał @Pływak diesel ma większą sprawność więc oddaje mniej ciepła tłumacząc łopatologicznie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Michał126 napisał:

TSI (A.D. 2011-2013) tak wolno się nagrzewają.

Tego wcześniej nie dodałeś... to po 1. Po 2 które z tych aut było twoje? Którym zrobiłeś przynajmniej kilkanaście tyś km żeby móc porównać? Jak słyszę szwagra babci taty kuzyn... to ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.