Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kiedyś pochwaliłem się w dziale "Mój Arsenał" iż zakupiłem płyn CarPro PERL w celu nałożenia jej na gumowe dywaniki gdyż ponoć nie powinna po wyschnięciu być mocno śliska na dywanikach gdyż jest rozcieńczalna z wodą. Po tym wpisie pare osób napisało żebym się pochwalił jak użyje PERL'a - no i stało się. Nie będę opisywał jak środek pachnie jakiej jest konsystencji itp. i itd. - zabieram się do pracy a poniżej pokażę przebieg tej operacji

 

Dywaniki po zimie przeleżały sobie ponad miesiąc więc trzeba je na początek umyć.

 

perl01m.jpg

 

Sprzętów i środków do mycia jakie użyłem to:

1. DURAGLOSS 701/703

2. Pędzel AUTOGLYM TRIALOY

3. Pędzel WHELL WOOLIES

4. Zwykła szczotka z IKEA

 

Po naniesieniu na dywaniki 701 (nanosiłem przy pomocy ręcznej pianownicy) rozprowadziłem środek pędzlem po całości a potem szczoteczką pomiziałem i zostawiłem na 3 min. w spokoju. Po tym czasie jeszcze raz przeleciałem szczotką i spłukałem wodą z węża ogrodowego bez użycia myjki ciśnieniowej.

 

perl02m.jpg

 

perl03m.jpg

 

Po tym zabiegu gumiaki poszły na płot

 

perl04m.jpg

 

Następnie wziąłem się za rozrobienie PERL'a w stosunku 1:3 czyli 25 ml. PERL'a i 75 ml wody destylowanej.

 

perl05m.jpg

 

perl06m.jpg

 

perl07m.jpg

 

No to zabieramy się za oklejenie dywanika aby wyszło 50/50

 

perl08m.jpg

 

Atomizerem spryskałem połówkę dywanik nie zbyt dokładnie a potem przy pomocy pędzla roztarłem środek już z większą dokładnością aby pokryć całą połowę.

 

perl09m.jpg

 

Ustawiłem czas na 10 minut w celu przeschnięcia PERL'a

 

perl10m.jpg

 

perl11m.jpg

 

perl12m.jpg

 

Po tym czasie lekko przetarłem fibrą aby wszystko się dokładnie rozłożyło i wyrównało na dywaniku.

 

perl13m.jpg

 

Na a teraz 50/50

 

perl14m.jpg

 

Następnie zrobiłem drugą połowę gumy i po odczekaniu kolejnych 10 minut i przetarciu fibrą jeszcze troszkę podgrzałem/podsuszyłem dywanik opalarką. Po tym zabiegu można powiedzieć że dresing równo wysechł i nie ma na wycieraczce jakiś placków.

 

perl15m.jpg

 

perl16m.jpg

 

Na tym skończyłem zabawę a dywaniki odłożyłem aby jeszcze dać im ze 2 dni czasu i po tym okresie stwierdzić czy są śliskie albo w jakim stopniu są.

 

perl17m.jpg

 

Aha, jeszcze jedna sprawa - jak mi się pracowało PERL'em? Nie było z nim żadnych problemów, bardzo łatwo się rozprowadził, nie śmierdział i jak na moje oko ładnie przyciemnił i pokrył dywaniki.

 

Dzięki

Posted

Pimps, dzięki, :good: - byłem jednym z "proszących".

Teraz czekam na info o śliskości :song:

Posted

funkoval, test bardziej będzie polegał na stanięciu i przesuwaniu buta po wycieraczce, ale myślę że to i tak będzie na tyle wiarygodne że będzie czuć ten poślizg i określić go jaki był.

  • Moderator
Posted

W sumie to smialo mogles jeszcze bardziej rozcienczyc :D

Ja to nawet smaruje mokre dywaniki, latwiej rozprowadzic i wychodzi deczko mniejsze stezenie :)

Posted
W sumie to smialo mogles jeszcze bardziej rozcienczyc :D

Ja to nawet smaruje mokre dywaniki, latwiej rozprowadzic i wychodzi deczko mniejsze stezenie :)

 

Faktycznie tak można było zrobić jak piszesz - Następnym razem tak zrobię tym bardziej że przy takiej powierzchni do spryskania to naprawdę nie wiele idzie PERLA.

Posted

Ja od zawsze lubiłam PERLA na gumowych dywanikach, swojego mam chyba w stężeniu 1:5 z tego co pamiętam, ale w niedzielę jeszcze sprawdzę ;)

Doskonale nadaje się również do uszczelek wewnętrznych, które stają się bardzo ciemne i miękkie.

Posted

Nie przyczernia tak dywaników, są ciemniejsze ale dalej szare. Nie zauważyłem żeby był śliski.

Posted

Czyżby PERL wrócił do łask w Polsce? Zagramanico go uwielbiają, a u nas jedynie co czytałem to "nie polecam, spływa".

U mnie PERL na dywaniki leci w 1:5 i jest dobrze, jak da się ~30min na wygrzanie w słońcu to nie są śliskie.

Ja mam tylko problem z dotarciem go w rożkach kwadratów na dywanikach.

Chyba muszę zainwestować we włochatą fibrę żeby dosięgała bo zostają "mokre spoty" ;).

Posted
Czyżby PERL wrócił do łask w Polsce? Zagramanico go uwielbiają, a u nas jedynie co czytałem to "nie polecam, spływa".

 

Jest to bardzo dobry produkt i ekonomiczny z uwagi na rozcieńczalność z wodą :) świetnie się sprawdza właśnie na elementach wewnątrz auta, uszczelkach, dywanikach czy nawet plastikach w komorze silnika. Nie nadaje się za bardzo na elementy zewnętrzne, bo spływa z deszczem.

Posted

Bardzo dobry, bardzo wydajny i bardzo uniwersalny. Na opony - ok (no i nie błyszczy!), na dywaniki - ok, na plastiki zewnętrzne - ok, na uszczelki - ok. Wyjątek od reguły, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

Posted

Dzisiaj po pracy jak nie będzie padać popryskam wodą jeden z dywaników i zostawię do wyschnięcia bez użycia fibry to się zobaczy jak z jego wytrzymałością na wodę.

Posted

kandy, tak testy się odbyły i wydaje mi się że jest dobrze - nie idealnie ale naprawdę dobrze. Jeżeli był by roztwór 1:5 to by było super.

 

Jeszcze może filmik z pryskania wodą która po wyschnięciu nie zrobiła nic złego z dywanikiem. Nie było odbarwień i innych plam

 

 

i jeszcze w wolniejszym tempie

 

https://www.youtube.com/watch?v=gaJpOL4avs0

 

Jeszcze dla wyjaśnienia - to jest butelka po IronX'ie a nie ona sam :)

  • 1 month later...
  • Moderator
Posted

Nadaje i sprawdza się bardzo dobrze.

Ja mieszam z wodą 1:5 i jest elegancko, pedały nie są śliskie.

  • 2 weeks later...
Posted

Też stosuję CarPro Perl na dywaniki samochodowe, stężenie 1:5 ale po wyschnięciu trochę się ślizga, poza tym do plastików zewnętrznych słabo się nadaje bo po deszczu spływa.

 

 

f6e30b86af3c5d78.jpg

57a54b31d8273738.jpg

28a1c9b5126f2123.jpg

fd59bff480f870b3.jpg

d20555ddcff2533a.jpg

f2da3f83bc04680d.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Co wybrać do zabezpieczenia pedałów i ich gumowych nakładek? 303 Products Aerospace Protectant czy może CarPro Cquartz Perl. Który z tych środków nadaje się do tego i nie będzie za bardzo tłusty aby noga się nie ślizgała

Posted

kita33, sardzent, ja bym wybrał Perl'a tyle że w rozcieńczeniu 1:5 i dał porządnie wyschnąć na gumach.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.