Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
Opublikowano
2 minuty temu, Birkhof napisał:

jest to do odratowania?

Grubo :D

Zastanawiam się czy można tu mówić o zaniedbaniu przez użytkownika ? "bo sobie auta nie wytarł MF po myciu " ?

Opublikowano
4 minuty temu, Domel napisał:

Grubo 😄

Zastanawiam się czy można tu mówić o zaniedbaniu przez użytkownika ? "bo sobie auta nie wytarł MF po myciu " ?

Po moich myciach wytarte 😉 ale co z tego jak były ich 3 szt w ciagu 12 miesięcy. Z moich obserwacji deszcz i niegarażowanie swoje narobiło. Demi na bezdotyku mam akurat dobrej jakości (mierzone miernikiem twardości wody).
Co do zaniedbań - to co jest na lakierze teraz to biorę na siebie i myślę, że dużo w tym racji, bo jak pisałem test robiłem z premedytacją, żeby zasymulować "przeciętnego Kowalskiego" co to zrobił powłokę bo sąsiad ma i on też chciał 🙂 

Opublikowano
2 minuty temu, powalla napisał:

Reklamowałeś to już? Co powiedzieli? 

Nie reklamowałem, byłem na oględzinach. Jeśli są jakieś warunki gwarancji i serwisowania pro elite to na pewno ich nie spełniłem z Pajero 🙂 Jak już wyżej napisałem - "dbałem" o Pajero w ten sposób z premedytacją.
Wg. nich najlepsza opcja to WSR'em zdjąć kamień i potem CP essence/essence+ 

Opublikowano
7 godzin temu, Birkhof napisał:

Jeśli są jakieś warunki gwarancji i serwisowania pro elite to na pewno ich nie spełniłem z Pajero

Powłoki są polecane właśnie do daily carów, nie garażowanych, gdzie dbanie użytkownika jest ograniczone do minimum.

 

Pieszczenie się z powłokami, twardość wody, częstość mycia, nie wystawiać na deszcz, nie wystawiać na słońce, nie jeździć w kurzu,  to paranoja jakaś.

Patrząc na zdjęcia to wychodzi na to, że powłoka za 3000+ zł jest ch*ja warta.

Tu minął rok. Nie wyobrażam sobie jej stanu po 3 latach, nie mówiąc o deklarowanych 5.

 

Obstawiam, że oblecenie samochodu samym finishem co 1.5 roku i położenie byle CQ UK gwarantuje utrzymanie dużo lepszego stanu wizualnego na przestrzeni czasu, przy podobnym poziomie ochrony i kosmicznie niższym koszcie całkowitym wliczając serwisy obu.

 

Ogólnie powoli zaczynam wątpić w sens powłok powyzej 2 lat przy takiej ich degradacji u nie-detailingowego-użytkownika. Zamiast wrzucić świeżą i cieszyć wyższym współczynnikiem glossu, to serwis zaczyna przypominać reanimację trupa... zamiast przypudrowania ładnej prezenterki pogody w tv 😉 

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Opublikowano
2 godziny temu, ghost napisał:

Powłoki są polecane właśnie do daily carów, nie garażowanych, gdzie dbanie użytkownika jest ograniczone do minimum.

Ogólnie powoli zaczynam wątpić w sens powłok powyzej 2 lat przy takiej ich degradacji u nie-detailingowego-użytkownika. Zamiast wrzucić świeżą i cieszyć wyższym współczynnikiem glossu, to serwis zaczyna przypominać reanimację trupa... zamiast przypudrowania ładnej prezenterki pogody w tv 😉 

Ja wiem, że jestem woskowy, ale w teście starałem się być obiektywny. Pajero to typowy parobek, przywieź, zawieź, uciągnij - typowe daily.

  • Okay 1
Opublikowano

Każdy samochód nie myty, nie suszony będzie mieć osad wapienny, to naturalne że są kwaśne deszcze itp. Więc czy jest powłoka czy jej nie ma water spoty powstawać będą. Jak się dba o samochód (a z reguły osoby które decydują się na aplikacje powłoki to zależy im na dbaniu)  dobrze wiedzą że samochód powinno się myć ręcznie minimum raz w miesiącu, a watre spoty usuwać nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. Stosując się do tego lakier będzie cały czas w bardzo ładnym stanie.

  • Lubię to 2
Opublikowano

@paperson Water spoty jak już wspominałem zawsze powstawały i powstawać będą.  Jak w miarę na bieżąco się je usuwa, wystarczy co około 3 miesiące to można spokojnie usunąć je używając np. WSR-a. Gdy się robi to zbyt rzadko, WSR może sobie już z tym nie poradzić, czasem nawet mechanicznie po przez polerowanie jest ciężko usunąć water spoty z lakieru bo te minerały potrafią uszkadzać powłokę lakierniczą.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Odnośnie reguł aplikacji UNCra - taka moja refleksja. Oto jak ewoluowały zalecenia odnośnie aplikacji:

1. UNCr powinien samoistnie odparować w suchym i niezbyt ciepłym pomieszczeniu przed wystawieniem na działanie czegokolwiek -> po wstępnym utwardzeniu powłoki należy ją osłonić Silk Coatem w celu zwiększenia trwałości,
2. UNCr najlepiej wiąże z całkowicie jałową powierzchnią -> dobrze jest położyć UNCra na inną powłokę z tej samej rodziny; kiedyś w ogóle nie było mowy o warstwowaniu, oprócz kładzenia na primer (UNCv1),
3. UNCr zasadniczo nie wymaga podbijania, ale QD dla niego, a właściwie Top-up'em (to cytat z etykiety) jest Silk Coat -> podczas serwisów należy stosować Aqua Coating Booster w celu odbudowy powłoki, Silk Coat nadaje się do zupełnie innego celu (patrz: punkt 1.).

Dla mnie najmocniej kontrowersyjny jest punkt 3. Aqua Coating Booster nie jest produktem z palety Max Protect, a innego produktu typu top-up niż Silk Coat nie ma.

Niemniej jeżeli tak zmieniają się prawidła, to niech to będzie jakoś wyraźnie anonsowane. Powłoki Max Protect są dostępne w sprzedaży detalicznej i mnóstwo ludzi sobie je kupuje w celu samodzielnego położenia. I potem wypytują na KA jak to zrobić najlepiej, bo i gdzie mają wypytywać. No i później jest zdziwko - pamiętam temat Silk Coata wkrótce po aplikacji, bo sam w tej dyskusji uczestniczyłem. Jeden z uczestników zapodał takie info, a reszta karpik. Przyszedł Szakal i potwierdził. I dopiero od wtedy to jest informacja powszechnie obowiązująca.

@Birkhof - tak sobie myślę jak bym sobie próbował poradzić z tym i pomyślałem - nie byłoby dobrze usunąć to czystym cleanerem na miękkim padzie, nie maszynowo, bez wymywania, tylko z dobrym wypracowaniem i potem umyć auto?

  • Lubię to 1
Opublikowano

@SzaKal pod skrótem WSR masz na myśli produkt Max Protect czy ogólnie preparaty WSR? Zdziwiłem się trochę tym co 3-miesięcznym "serwisem" WSR. Osobiście nie widzę takiej potrzeby. Możliwe, że mieszkam w regionie, gdzie problem kwaśnych deszczów jest marginalny. Myję auto regularnie i po każdym myciu oglądam dokładnie lakier. U mnie największym problemem są zanieczyszczenia z asfaltu (nieudolne łatanie dróg powiatowych) oraz martwe owady.

Opublikowano

@Michał126  Co do twojej wypowiedzi 1, tak, w suchym, ale lepiej w ciepłym niż w chodnym (w chłodnym łatwiej się aplikuje, ale powłoka dłużej się utwardza) 

Silk Cota aplikujesz dlatego ponieważ, powłoka utwardza się do 2 tygodni, a silk coat ma na zadanie chronić świeżą nie utwardzoną powłokę przed nie przyjającymi warunkami pogodowymi.

2. Czytałeś co wyżej pisałem na temat najnowszych badań labolatoryjnych z Japonii ?

3. Tak, UNC-R nie potrzebuje żadnych produktów typu QD, ale jak ktoś chce to może używać go jak często chce. Coating Booster został stworzony z myślą o konserwacji m.in. membran gumowych, więc z powodzeniem można go aplikować na np. UNC-Ra.

 

Opublikowano
52 minuty temu, paperson napisał:

Co rozumiesz pod tym pojęciem?

Water Spot Removery albo szampony kwasowe, co do tych pierwszych:

 

Max Protect Water Spot Remover ma chorą cenę 300zł - 275ml 😏

Za to jest dużo alternatyw:

Tac System Water Spot Zero 60zł - 500ml

CarPro Spotless 40zł - 500ml

Chemical Guys Heavy Duty Hard Water Spot Remover / Heavy Duty Water Spot Remover

Car Protect WSR 90zł - 500ml

Gyeon Waterspot 70zł - 1000ml

Gtechniq W9 WSR 60zł - 250ml

Tenzi Car Stone 10zł - 1000ml (koncentrat do rozcieńczenia, gotowego produktu 20L)

 

Wszelkie kwasiaki do felg po rozcieńczeniu od Tenzi Alux po Wheel Warriora... 

 

47 minut temu, SzaKal napisał:

Gdy się robi to zbyt rzadko, WSR może sobie już z tym nie poradz

Wtedy całkiem możliwe, że zejdzie bez polerki ale mocniejszymi środkami kwasowymi. Jednak przy mocnej chemii powłoka może powiedzieć "papa". Więc nie robisz tego bo minął dopiero rok a powłoka miała jeszcze siedzieć 4.

I tu zatacza się koło odnośnie sensu powłok długoterminowych. Wrzucasz powłokę tańszą na realne 1.5 roku i nie przejmujesz się pod koniec, że ją zaorasz, bo wkrótce będzie nowa. Kolejnym minusem powłok 5 letnich, blokują Cie z polerką lakieru na 5 lat, a nawet u detailera i mimo powłoki pojawią sie w tym czasie swirle.

 

Myślę, że do tematu idealnie pasuje film:  Optimum Mineral deposit remover VS kwasiak do alu vs polerka:

 

  • Lubię to 2
  • Dziękuję 2
Opublikowano
33 minuty temu, SzaKal napisał:

2. Czytałeś co wyżej pisałem na temat najnowszych badań labolatoryjnych z Japonii ?

A skąd miałbym wiedzieć o tym przed napisaniem swojego poprzedniego posta, jakbym nie czytał? :-D

Co do Coating Boostera - dla mnie zastanawiający jest prikaz używania go podczas serwisów co pół roku dla utrzymania gwarancji - z mojego punktu widzenia kluczowa jest poprawna dekontaminacja chemiczna przy użyciu stosownych środków (nie bestsellerowej tanizny). Natomiast jak od strony technicznej następuje owo odbudowywanie membrany? Jeśli można wiedzieć.

  • Moderator
Opublikowano
44 minuty temu, ghost napisał:

Water Spot Removery

Shiny Garage Spot Off 19,00PLN za 500ml - a jest na prawdę mocny. Testowałem ostatnio. Radzi sobie z największymi plamami.

Opublikowano
Każdy samochód nie myty, nie suszony będzie mieć osad wapienny, to naturalne że są kwaśne deszcze itp. Więc czy jest powłoka czy jej nie ma water spoty powstawać będą. Jak się dba o samochód (a z reguły osoby które decydują się na aplikacje powłoki to zależy im na dbaniu)  dobrze wiedzą że samochód powinno się myć ręcznie minimum raz w miesiącu, a watre spoty usuwać nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. Stosując się do tego lakier będzie cały czas w bardzo ładnym stanie.

Zgadzam sie z tym co piszesz, ale to dowodzi temu ze powłoka wymaga dbania większego niz przeciętne - wbrew temu jak w branży jest to przedstawiane.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano
31 minut temu, Domel napisał:

Shiny Garage Spot Off 19,00PLN za 500ml - a jest na prawdę mocny. Testowałem ostatnio. Radzi sobie z największymi plamami.

O ile nic nie pomyliłem to masz u siebie UNCR + Moonlight jako LSP. Jak hydro powłok po potraktowaniu SG SO ?

  • Moderator
Opublikowano

OffTopic - jak bedzie zainteresowanie Water Spot Removerami to przeniesiemy do innego działu.

8 godzin temu, ghost napisał:

O ile nic nie pomyliłem to masz u siebie UNCR + Moonlight jako LSP. Jak hydro powłok po potraktowaniu SG SO ?

O nie nie nie 😉 na mk3 jeszcze nie testowałem bo nie mam potrzeby. Nigdy nie dopuszczam do zasychania.

Na masce i przednich nadkolach mam UNCr + Moon light. Na każdym innym panelu (dokładnie 8 "specjalne" sealanty i woski w fazie testowej 😉 

Na mk1 mam UNCr + FW Botox.

Testowałem produkt Shiny Garage and CarProtect Water Spot Remover. Mam filmik i działanie na LSP ale nie bede tutaj publikował jeszcze 😉

Sprawdzałem na dwóch innych autach rodzinnych które nie są zadbane i mojej klapie balkonowej.

SG i CarProtect to jak dla mnie produkty z liniii pro. Stosowane obficie i wielkopowierzchniowo potrafią zabić LSP. Ale usuwają water posty bardzo dobrze.

@Birkhof może spróbować u siebie. CarProect jest słabszy wiec dobry na start. Ale wedle moich obserwacji one nie odetkają powłoki, raczej ją dobiją ale przynajmniej pozbędziemy się wżerów i spotów 🙂

 

 

  • Moderator
Opublikowano
3 minuty temu, Michał126 napisał:

@Domel, dobiją powłokę czy hydro powłoki? That's a question :mrgreen:

potrafią zabić LSP 🙂

Opublikowano
2 minuty temu, Michał126 napisał:

@Domel, dobiją powłokę czy hydro powłoki? That's a question :mrgreen:

Jako użytkownicy najczęściej stan powłoki identyfikujemy przez jej hydro. Raczej nikt nie ma laboratorium, więc najczęściej jedno łączymy z drugim

  • Moderator
Opublikowano
5 minut temu, ghost napisał:

najczęściej stan powłoki identyfikujemy przez jej hydro.

tak, organoleptycznie 😉 jak nie kropelkuje to nie żyje 😉

Opublikowano

@ghost, czemu zatem przyczepność świeżej powłoki do takiej starej, bez hydro, wyjałowionej zabiegami przygotowawczymi jest niższa od powierzchni stricte jałowej, ergo nie powinno się tak kłaść? 😉

Opublikowano
Godzinę temu, Domel napisał:

może spróbować u siebie. CarProect jest słabszy wiec dobry na start. Ale wedle moich obserwacji one nie odetkają powłoki, raczej ją dobiją ale przynajmniej pozbędziemy się wżerów i spotów 🙂

Na pewno zrobię jakiś test w odpowiednim momencie jak już będę miał warunki i podzielę się na forum efektami 🙂

12 godzin temu, Michał126 napisał:

@Birkhof - tak sobie myślę jak bym sobie próbował poradzić z tym i pomyślałem - nie byłoby dobrze usunąć to czystym cleanerem na miękkim padzie, nie maszynowo, bez wymywania, tylko z dobrym wypracowaniem i potem umyć auto?

Zrobię tak fragment 🙂
Mam cleaner Detailers pro i w razie potrzeby coś jeszcze dokupię 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.