Bezet11 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Podczas korekty część rys zniknie, dodatkowo UC wypełni ci lakier. Jak nałożysz politure to dodatkowo zapchasz rysy więc większość zamaskujesz. Wyglądać będzie dobrze, ale pamiętaj, że nie na długi czas Maszyną i UC bardzo przyjemnie się pracuje.
Helward Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Według mnie lepiej zrobić tak jak Ty chciałeś, większość rys zniknie a połysk i tak będzie. Wydaje mi sie że maszyna nie ma nic do tego z jaką pastą używasz
piotr@sta Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Witajcie Ile mikrofibr zużywacie podczas polerki na usuwanie resztek pasty i przemywanie elementów IPA? Czy nadają się do tego fibry typu ADBL puffy towel czy raczej coś z krótszym włosem?
bienek Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Na pytanie ile nie dam rady odpowiedzieć bo to jest zależne od stanu lakieru od wielkości auta, od past jakich używam itd. itp. Jeżeli chodzi o fibry to ja jednak wole takie z krótszym włosiem.
piotr@sta Opublikowano 18 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 18 Czerwca 2017 Może doprecyzuje auto wielkości passata w kombi będzie to pierwsza nasza polerka (dla mnie i dla auta) więc nie planuje wycinać. Planowałem zrobić to 2 etapowo menzerną pf2500 lub hcc1100 i wykończyć sf3500. Nie chodzi mi o super dokładną ilość typu 12 czy 17 fibr, wystarczy ilość mniej więcej 10-15 (wiadomo że nie da się określić tego dokładnie to tak jak wnętrze na do "codziennego czyszczenia" wystarczą np: 4 fibry a do szczura nie starczy 30). Nie wiem po prostu ile mniej więcej zakupić fibr bo nie będę leciał tymi fibrami do wnętrza lub do wosku resztek pasty polerskiej.
mbieniek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 dasz radę i pięcioma, ale wtedy trzeba się pilnować i używać wszystkich ośmiu stron każdej fibry, do tego nie mieszać tych do ścierania guana z tymi do inspekcji. powiedziałbym ze 10. Zwłaszcza jak po pierwszym dniu wypierzesz. krótkie włosie. dłuższe może się przyklejać do resztek pasty tak jakby i to będzie mordęga.
ShadowWarrior Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 czy ktos moglby napisac w kolejnosci od najbardziej usuwajacej metody lakier do najmniej? chodzi o usuniecie morki po lakierowaniu - lakier juz dobrze utwardzony bo lezy kolo miesiaca. chcialbym go jak najmniej sciagnac ale wyrownac do jak najgladszego - cale auto mialo wet sanding :-D 1. papier na klocku, futro, gabki 2. trizac na przekladce z DA, futro, gabki 3. pad jeansowy, gabki
Bezet11 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 Jaki papier na klocku ? Wszystko zależy od gradacji. Moim zdaniem 3 opcja jest najbardziej delikatna.
Gesiu_15 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 19 Czerwca 2017 3 godziny temu, ShadowWarrior napisał: czy ktos moglby napisac w kolejnosci od najbardziej usuwajacej metody lakier do najmniej? chodzi o usuniecie morki po lakierowaniu - lakier juz dobrze utwardzony bo lezy kolo miesiaca. chcialbym go jak najmniej sciagnac ale wyrownac do jak najgladszego - cale auto mialo wet sanding :-D 1. papier na klocku, futro, gabki 2. trizac na przekladce z DA, futro, gabki 3. pad jeansowy, gabki Polecam obejrzeć
etrone Opublikowano 27 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2017 Witam. Jestem po 3 dniu zabawy z maszyna da, lacznie spedzilem przy aucie z 30+ godzin... Nie zaluje, mimo ze rece troche czuje to zabawa przednia ;-) Pracowalem padami gabkowymi i z mf. Pasty megs 101, koch antihologram. Mam pytanie bo pady z mf mam rozne: Booski micro buff, Megs extra cut (czy jakos tak) no i flexipads cutting mf oraz flexi finish mf. I tak mysle czy skoro flexi ma cuting i finish pady z mf, to czy te pady booskiego z mf ( micro buff) to nadaja sie do ciecia? Czy to moze finishowy pad? Oraz czy wskazane jest po cieciu padem z mf wykanczac padem z mf czy nie ma znaczenia i mozna uzyc gabke? Pytam bo pad mf z flexi finishowy wystrzelil w powietrze po 1 elemencie Wiec wykanczalem gabkowym booskim finishowym. No i czy to normalne ze po kilku przejazdach niby mgielka jest jeszcze na lakierze ale pad suchy ? Co ile gruntujecie pad wieksza iloscia pasty? Bo jak przejechalem pol elementu to musialem znowu nasaczac pad pasta. No i co ile dokladacie te groszki z pasty? Bo probowalem nie dokladac pasty az nie wypracuje do konca z lakieru ale wtedy przegrzalem 2 pady flexi i 1 nat. Z gory bardzo dziekuje za podpowiedzi bo napracowalem sie sporo i cos tam juz podlapalem ale niektore rzeczy ciagle sa dla mnie nie jasne i kiedy wieczorem juz padam do wyra i odplywam ze zmeczenia to ciagle mam w glowie te pytania na zmiane z dzwiekiem pracujacej na 6 biegu maszynki :-D Serio. Ps pytam bo jeszcze nie skonczylem - zostala maska, tylna klapa i dach
Alfa47 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2017 Witam. Zmierzam do kupna swojej pierwszej w życiu Polerki, i tu wybieram na chwilę obecną K2 Masner. Teraz co będe do niej potrzebował ? chodzi mi o to że chcę zrobić min. 2 etapową korektę na dwóch autach. Więc co muszę kupić oprócz polerki ? Ile padów, mikrofibr, past itd. Chciałbym żebyście napisali np. jakie wybrac pady - kolory, marka itd. pasty to samo marka itd. i to samo z mikrofibrami. Zaznaczam że nigdy w życiu nie polerowałem maszyną auta, ale, mniej / więcej wiem jak to wygląda i działa - więc z mocno ściernymi pastami i padami to niewiem czy jest sens
Siwycleanline Opublikowano 27 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 27 Czerwca 2017 31 minut temu, Alfa47 napisał: Witam. Zmierzam do kupna swojej pierwszej w życiu Polerki, i tu wybieram na chwilę obecną K2 Masner. Teraz co będe do niej potrzebował ? chodzi mi o to że chcę zrobić min. 2 etapową korektę na dwóch autach. Więc co muszę kupić oprócz polerki ? Ile padów, mikrofibr, past itd. Chciałbym żebyście napisali np. jakie wybrac pady - kolory, marka itd. pasty to samo marka itd. i to samo z mikrofibrami. Zaznaczam że nigdy w życiu nie polerowałem maszyną auta, ale, mniej / więcej wiem jak to wygląda i działa - więc z mocno ściernymi pastami i padami to niewiem czy jest sens Jak nigdy nie polerowales auta to moze rozwaz kupno maszyny DA zeby obyc sie z polerka bo rotacja w niewprawionych rekach moze narobic wiecej zlego jak dobrego. W podobnej cenie kupisz budzetowe DA (bass, vander, eutotec) jest o tym full na forum. Poczytaj temat o polerkach zebys pozniej "mniej wiecej" nie zalowal.
etrone Opublikowano 28 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2017 14 godzin temu, etrone napisał: ...czy to normalne ze po kilku przejazdach niby mgielka jest jeszcze na lakierze ale pad suchy ? Co ile gruntujecie pad wieksza iloscia pasty? Bo jak przejechalem pol elementu to musialem znowu nasaczac pad pasta. No i co ile dokladacie te groszki z pasty? Bo probowalem nie dokladac pasty az nie wypracuje do konca z lakieru ale wtedy przegrzalem 2 pady flexi i 1 nat. Ponawiam pytanie, bardzo prosze o odpowiedz bo dzis znowu poleruje a metoda prob do niczego nie doszedlem...
m0m0 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2017 Czy dam rade wyprowadzic lakier przy uzyciu koch antihologram po zastosowaniu menzerny 300 na twardej piance czy jednak konieczne bedzie zastosowanie czegos pomiedzy?Wysłane z mojego E6533 przy użyciu Tapatalka
Kondziooriginal Opublikowano 4 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 4 Lipca 2017 Zapytanie w stronę osób, które tną japońskie lakiery honda, toyota. Właśnie bawię się z rav4 lakier perła, każdy element oryginalny. Maskę załatwiłem zestawem: flex xfe skok 15, royal pads pomarańczowy z pastą mothers żółtą. Wykończenie krauss skok 8 pad czerwony nat, pasta meguairs 205 - tą pastą bardzo długo pracowałem na lakierze i efekt super, żadnych holsow. Następnie drzwi, i tu jest problem... meg205 zostawia syf, zamieniłem na koch antihologram, jest lepiej ale nadal niezadowalająco, sięgnąłem po sonax ex 04-06 nadal na czerwonym nacie, jest lepiej ale nadal lekkie holsy są. Kombinowałem z obrotami, dociskiem, nie wypracowywaniem pasty do konca, zmieniałem pad wykanczajacy na miekciejszy ale było jeszcze gorzej (czerwony nat wypada najlepiej)... gąbkę czyszczę powietrzem po każdym wypracowaniu. Macie jakąś radę jak wybrnąć i wykończyć powierzchnię bez hologramów? Ja nie mam już pomysłu...
Kondziooriginal Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2017 Dnia 4.07.2017 o 20:43, Kondziooriginal napisał: Zapytanie w stronę osób, które tną japońskie lakiery honda, toyota. Właśnie bawię się z rav4 lakier perła, każdy element oryginalny. Maskę załatwiłem zestawem: flex xfe skok 15, royal pads pomarańczowy z pastą mothers żółtą. Wykończenie krauss skok 8 pad czerwony nat, pasta meguairs 205 - tą pastą bardzo długo pracowałem na lakierze i efekt super, żadnych holsow. Następnie drzwi, i tu jest problem... meg205 zostawia syf, zamieniłem na koch antihologram, jest lepiej ale nadal niezadowalająco, sięgnąłem po sonax ex 04-06 nadal na czerwonym nacie, jest lepiej ale nadal lekkie holsy są. Kombinowałem z obrotami, dociskiem, nie wypracowywaniem pasty do konca, zmieniałem pad wykanczajacy na miekciejszy ale było jeszcze gorzej (czerwony nat wypada najlepiej)... gąbkę czyszczę powietrzem po każdym wypracowaniu. Macie jakąś radę jak wybrnąć i wykończyć powierzchnię bez hologramów? Ja nie mam już pomysłu... Wybrnąłem w taki sposób. Długa praca na czerwonej gąbce + sonax 04-06, na najniższych obrotach i minimalnym docisku. Następnie bardzo, ale to bardzo delikatne wycieranie reszty pasty i odtluszczanie. Hologramy zostaly, tyle że bardo małe, które następnie bardzo ładnie wypełniła/zakryła powłoka ceramiczna. Test w pełnym słońcu pokazał idealne wykończenie.
mati373737 Opublikowano 10 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2017 Mam problem z inspekcją lakieru na moim passacie b5FL w kolorze fresco green czyli tym jasno zielonym. Otóż na tym lakierze bardzo trudno mi dostrzec niedoskonałości lakieru... Próbowałem już mocną latarką z dioda cree i możliwością przybliżania, oddalania, poprzez tanie latarki marketowe po halogen i żadne z tych rozwiązań się nie sprawdza, bo po prostu nie widzę swirli na lakierze... Na elementach czarnych piano black widzę je bardzo wyraźnie, a na lakierze już praktycznie nic. Bardzo wyraźnie natomiast widać je pod światłem na stacji benzynowej i to można powiedzieć z daleka. Polecicie mi jakieś inne źródło światła, abym mógł dokonać inspekcji? Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
.r. Opublikowano 11 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2017 Spróbuj zwykłą żarówką opatrzoną napisem "biały ciepły"
Kepacz Opublikowano 12 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2017 Cześć. Znajomy jest w posiadaniu takiej polerki: Planujemy spolerować dwóch pacjentów: Golfa 6 w czarnej perle i BMW E87, też czarną (nie mam pewności jakiego rodzaju jest to lakier). Nie zależy nam na wycięciu każdej ryski. Właściwie efekt, jaki chcemy uzyskać to usunięcie mikrorys/swirli oraz hologramów. Więc chyba one step? Zwracam się do Was z prośbą, jaką/jakie pasty i pady kupić. Wiem, że na ten temat jest dużo napisane, ale niestety nie mam czasu na przeszukiwanie forum, porównywanie, by na końcu i tak źle zdecydować. Szukam czegoś, co będzie Megsem #16 czy Collnitem 476 wśród past i padów pod taką polerkę - klasyczne, pewne połączenie, które od razu przychodzi doświadczonym do głowy. Będzie to nasz "pierwszy raz", więc fajnie by było, gdyby praca poszła możliwie najmniej uciążliwie. Do tego zadowalający efekt i w porządku cena - to takie 3 kryteria. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź Pozdro! PS Przepraszam jeśli zły temat - nie znalazłem innego odpowiedniego, a nie chciałem rozbijać pytania na pady i pasty.
Qub@ Opublikowano 12 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2017 A kup one stepową paste menzerny 3 in 1.
GreQu Opublikowano 26 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 26 Lipca 2017 Cześć. Czy pasta 3M czarny korek ( 09375 ) będzie dobrym połączeniem z czarnym padem ( wykańczający od Monster Shine )? Lakier jest całkowicie przygotowany tj. usunięcie smoły, metalicznych zanieczyszczeń, glinkowanie. Aktualnie jest po polerce ręcznej za pomocą pasty od Megsa UC i nałożonym wosku od PB. Lakier w sumie jest w bardzo dobrym stanie, brak jakichkolwiek większych rys, jedynie są malutkie ryski, które są widocznie jedynie przy sztucznym świetle. Czy ww. pasta jest pastą finiszową, czy będę musiał inną zakupić?
Crasher Opublikowano 28 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2017 Mam takie problem . Jaki jest sens używania pasty polishowej typu Menzerna 2500 po paście Koch Chemie H8.02 gdy , owym kochem usunąłem wszystkie rysy i jedyne co zostały to hologramy które usuwam Kochem M2. Nie rozumiem sensu używania polishowej pasty. Pomocy.
patys Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 1.Panowie mam parę pytań odnośnie polerowania zasadnicze pytanie jak impregnujecie pady? 2.Czemu może podskakiwać mi maszyna w czasie polerowania ( na początku gdy jest dużo pasty jest okej czyt.przy rozprowadzaniu natomiast przy 3 przejeździe na wyższych obrotach maszyna zaczyna szaleć) 3.Przy wymywaniu pasty IPĄ 1:1 mam taki lakier za mgłą? nie wiem czy dobrze robię ale przecieram tylko na mokro i praktycznie po przejeździe 4.Czemu kawali się pasta tak jak na zdjęciu i tak mocno pyli pasta do k2 luster (tak wiem gówno)
Gozdziu23 Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Dnia 28.07.2017 o 21:22, Crasher napisał: Mam takie problem . Jaki jest sens używania pasty polishowej typu Menzerna 2500 po paście Koch Chemie H8.02 gdy , owym kochem usunąłem wszystkie rysy i jedyne co zostały to hologramy które usuwam Kochem M2. Nie rozumiem sensu używania polishowej pasty. Pomocy. Polish-a używasz do one stepów, czasem na lakierach bardzo twardych jak jak narobisz dużo hologramów np futrem, to pastą lekkoscierna bedziesz wykańczał dłużej aby je zniwelować, lub czasem może być to nie możliwe bez zabrania polisha. Lakier lakierowi nie równy ;). Generalnie zjeżdżając gradacjami past czyli fg400 polish 2500 i menzerna 3000/3500 uzyskamy lepszy połysk, na większości lakierów jednak wystarczy sama kombinacja fg400 plus długa zabawa z 3000 z czego czym dłużej polerujemy pastą lekkościerną na niskich obrtoach tym bardziej bawimy sie w jeweling i podkrecamy look.
Crasher Opublikowano 30 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2017 Gozdziu23 czyli mogę zakładać , że gdy uda mi się wyciąć lakier w jednym przejeździe kochem h8 na zadowalajcym poziomie tj 80-90% rys usunienta , polish nie ma najmniejszego sensu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się