Rafal Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 Ok, dam znać co wyjdzie. Dziękuję
Maciej WTN Opublikowano 31 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2014 Jeśli piszesz o padach flexi to pomarańczowy z PF2500,a żółty z SF 4000
Rafal Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2014 Maciej WTN, masz racje, złe napisałem ale dobrze robiłem. Wygląda to tak a udało się do tego dojść lecz wciąż za mało aby powłokę nakładać trochę jak hologramy (chyba). Udało się tylko w taki sposób dojść, najpierw zwolniłem ostatnie przejazdy na białym flexi z 500, później pomarańcz z 500 i 2500
Mickul Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2014 Ja miałem to na Audi A8 D2 i Lexusie LS400 - ogólnie wypadały mi włosy i pomógł... Koch Antihologram.
Rafal Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2014 Mickul, ta http://shiningcar.pl/pl/p/Koch-Chemie-A ... 30mm-/1489 czy ta?? http://shiningcar.pl/pl/p/Koch-Chemie-A ... 160mm/1012
kobart Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2014 Pewnie chodzi o to a nie o pady: http://www.pielegnowacauto.pl/koch-chem ... 250ml.html
Mickul Opublikowano 2 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2014 Pewnie chodzi o to a nie o pady: http://www.pielegnowacauto.pl/koch-chem ... 250ml.html Tak, dokładnie. Biały Rupes i Menzerna 4000 nie dały rady, a ta pasta owszem.
croochy Opublikowano 3 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2014 Takie pytania po obserwacjach przy ostatniej robocie Pacjent Jeep GC Rotacja flexa wełna LC 165 Gąbki zarówno flexi jak i sonax. Na wełnie dużo szybciej wypracowywała się pasta (m101 ok 4 kropli wielkości ziarenka grochu), lakier mniej się grzał i oczywiście dużo większa siła tnąca. Jedno przejście usuwało 90% rys więc ogólnie efekt bardzo zadowalający i szybka praca przy cięciu. Na gąbce, bardzo szybko pasta zasychała, spryskanie QD/wodą demineralizowaną przedłużało życie pasty na 2 przejazdy. Podobna sytuacja przy zastosowaniu FG400. Prędkość na maszynie 4 max 4,5. Siłę tnącą gąbki oceniam na 50% mniejszą niż wełny, dodatkowo praca była męcząca z powodu grzejącej się gąbki i pasty. Docisk średni. Pytanie dotyczące gąbki Za mało pasty? Za duży docisk? Czy coś nie tak z padem? Holsy później wyprowadzone VRG na miękkiej gąbce i nano polishem sonaxa. Pytanie czy jest coś pośredniego pomiędzy wełną, a twardą gąbką? Zwykłe futro działa porównywalnie do twardej gąbki, tylko trochę słabiej się grzeje. Może jakieś pady z mikrofibry na rotacje? Przy zastosowaniu padów z MF będzie mniej holsów?
Rafal Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2014 Polerowałem motocykl, kolor czarny, po lakierowanu i nadal pod ledem widać drobinki po padzie, jest ok, ale nie fenomenalnie mimo pasty Koch polecanej wyżej. Nie wiem co złe robię
mkbewe Opublikowano 7 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2014 Ile minęło od lakierowania ?? bo ja bym np troszkę poczekał aż lakier się w pełni utwardzi czyli z tydzień i dopiero próbował zapolerrować.
ShineON Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2014 Na wełnie dużo szybciej wypracowywała się pasta (m101 ok 4 kropli wielkości ziarenka grochu), lakier mniej się grzał i oczywiście dużo większa siła tnąca. I tak będzie jeśli będziesz nakładał pastę na pad wełniany, większość pasty będzie się wbijać w głąb pada, zdecydowanie lepsze dla futra jest zbieranie pasty z powierzchni lakieru, rozprowadzenie i praca. Na gąbce, bardzo szybko pasta zasychała, spryskanie QD/wodą demineralizowaną przedłużało życie pasty na 2 przejazdy. Podobna sytuacja przy zastosowaniu FG400. Tak się dzieje z suchymi pastami które mają małą zawartość olejków. QD powinno pomóc ale to na bazie wosków a nie polimerów. Ewentualnie zmień pastę do cięcia. Siłę tnącą gąbki oceniam na 50% mniejszą niż wełny, dodatkowo praca była męcząca z powodu grzejącej się gąbki i pasty.Docisk średni. Gładkie gąbki mają słabą cyrkulację powietrza, szukaj nacinanych. Plus gąbki to zdecydowanie lepsze wykończenie. Co do siły tnącej, "zabita" gąbka ma znacznie słabszą siłę cięcia. Najmocniejszą siłę cięcia i względnie niską temperaturę na lakierze generuje Spider pad. Za mało pasty? Za duży docisk? Czy coś nie tak z padem? Odpowiedź wyżej. Ewentualnie zmień gąbkę, zdecydowanie szukaj otwartej struktury komórki gąbki. Pytanie czy jest coś pośredniego pomiędzy wełną, a twardą gąbką? Zwykłe futro działa porównywalnie do twardej gąbki, tylko trochę słabiej się grzeje. Zajrzyj tu http://www.schollconcepts.com/en/profes ... ircle.html Polerowałem motocykl, kolor czarny, po lakierowanu i nadal pod ledem widać drobinki po padzie, jest ok, ale nie fenomenalnie mimo pasty Koch polecanej wyżej. Bo pastę dobiera się do lakieru, nikt normalny nie da Ci 100% gwarancji na to że ta pasta z tą gąbką sprawdzi się w 100% na wszystkich lakierach. Większość porad (szczególnie osób bez doświadczenia) proponuję traktować z przymrużeniem oka aby uniknąć rozczarowania na przyszłość. Możesz jeszcze pożągląwać kombinacjami gąbek.
Rafal Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2014 ShineON, wiem że sporo osób jest tu z małym doświadczeniem i liczyłem się z tym że w moim przypadku mogą się mylić, próbowałem już naprawdę różnych kombinacji. No nic prędzej czy później dojdę co jest źle
mkbewe Opublikowano 8 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Listopada 2014 a możliwe że to nie pad i pasta zoastawiają Ci ryski tylko np słaba luz zużyta mikrofibra ??
Rafal Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Listopada 2014 mkbewe, to na pewno nie wina mikrofibry, muszę spróbować innej marki pady, albo jeszcze rotacją zamiast DA
ShineON Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2014 Rafal, sprawdź ewentualnie polishem na miększej gąbce czy nie zejdą i popraw finishem
mario704 Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 Panowie pytanie trochę może nie tu ale spytam.Zakładając że np. mercedes c klasa oryginalnie ma grubość lakieru w granicach 80 na bocznych elementach typu drzwi itp. to jaka jest minimalna wartość lakieru przy której wy nie balibyście się polerować mechanicznie ? tylko nie mówcie mi że goła blacha
bienek Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 Sam się zastanawiam jak teraz wyglądają te proporcje w malowaniu. Fajnie jakby się producenci okreslili jak to wygląda. Kiedyś można było przyjąć że bezbarwny to ok 50% całości więc było tego sporo, teraz nie wiem, czy leją mniej samego bezbarwnego czy wszystkie warstwy są proporcjonalnie ciensze..
mario704 Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 No nie popisali sie panowie w fabrykach.Powłki coraz cieńsze.A co do mojego porzedniego pytania to jak to wygląda?
Maciek1993 Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 Ja ostatnio na Audi A6 C6 spotkałem się że było 38 mkronów musiało już chyba być coś robione ..
mkbewe Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 spotkałem się że było 38 mkronów musiało już chyba być coś robione .. no nie wiem bo taką grubość to ciężko uzyskać w refinishu, Musiała by to być baza + 1 warstwa bezbarwnego na głoym metalu
Maciek1993 Opublikowano 17 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2014 Też byłem mega zdziwiony, ale możliwe że miernik pokazywał jakiś wynik z kosmosu.. Bo te 38 to już chyba czary musiały by być
mario704 Opublikowano 18 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2014 nie no bez jaj u mnie na drzwiach pokazuje w granicach 7o mikronów w Mietku. Zwiedziłem fora VW i bmw ,również i hondy i tam lakiery są od 90-160 mikronów gdzie nawet poprawki w fabryce vw dopuszczane są podobno do ponad 200 mikronów...jaja jak berety
bienek Opublikowano 18 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2014 no nie wiem bo taką grubość to ciężko uzyskać w refinishu, Musiała by to być baza + 1 warstwa bezbarwnego na głoym metalu Też się spotkałem z podobnym wskazaniem, i wyglądało po odpryskach że ktoś pomalował bazą właśnie na gołą czarną blachę, bez podkładu itd, a do tego jakiś polermistrz miejscowo się musiał mocno znęcać nad lakierem.
mkbewe Opublikowano 18 Listopada 2014 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2014 i wyglądało po odpryskach że ktoś pomalował bazą właśnie na gołą czarną blachę, bez podkładu itd, heh ja znam osobiście takiego speca co w dużym warsztacie gdzie kasują od 400zł/el tak robią....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się