łączsko Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2018 Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić.
KHOT Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2018 2 minuty temu, łączsko napisał: Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić. Bzdury. Mam zaciski pomalowane Hammerite na rdzę i kilka lat pięknie trzyma bez najmniejszego problemu. 1
Dystrybutor Nano Ceramic Protect Opublikowano 1 Lutego 2018 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2018 To ja też się pochwalę! SWAP z 255 na 295, pomalowane proszkowo, zabezpieczone ceramiką. Wygląd zacisków zależy od tego jak je pomalujesz, znam takich co psiknęli myjką, poczekali aż wyschnie i pomalowali Co do farby, pytanie co nimi robisz. Jak katujesz co weekend na torze to ma prawo odchodzić
Pływak Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 1 Lutego 2018 Godzinę temu, łączsko napisał: Malowanie zacisków hamulcowych uznawane jest za tuning. Kupując farby i narzędzia, musimy pamiętać, że zaciski poddawane są wysokim temperaturom, więc w przypadku użycia zwykłej farby możemy uzyskać zupełnie odwrotny efekt, zamiast ładnej warstwy kolorowego lakieru na zaciskach przepalona i odpadająca warstwami farba oraz przykry zapach, kiedy tylko hamulce się rozgrzeją. Zanim zdecydujemy, na jaki kolor chcemy pomalować zaciski, powinniśmy jeszcze poważnie rozważyć, jak to zrobić. Naklejka na moim zacisku jest ze zwykłej folii samoprzylepnej. Przez rok użytkowania auta po pomalowaniu zacisku i naklejeniu loga Brembo kompletnie nic z nią się nie działo. Baaa kiedyś w pierwszej Alfie pomalowałem zaciski na czarno zwykła farbą w sprayu nie dedykowaną do zacisków i nawet jeżdżąc autem po torze nie udało się jej "spalić"
Peter92 Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2018 Do malowania zacisków przecież są specjalnie do tego przeznaczone farby, które z założenia mają wytrzymywać temp. pracy układu hamulcowego. Jak ktoś maluje zwykłym sprayem to według mnie powinien dać sobie z tym spokój. To tak samo jakby tłumiki ludzie zaczęli masowo malować zwykł sprayem. Z zaciskami malowanymi Hammerite również się spotkałem i efekt podobny do farb do zacisków z tym że wtedy chyba była stosowana do wysokich temperatur. 1
StreamHD Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2018 Czytając opisy producentów to może tak się wydawać, ale doświadczenie mówi co innego. Ludzie malują zwykłą farbą do metalu typu Hammerite na rdzę i to trzyma latami. Sam też mam pomalowane zwykłą śnieżką na rdzę ale dopiero rok. Póki co bez skaz. Poczytaj ostatnie wpisy w tym temacie
Peter92 Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2018 Sobie często nie wierzę, a co dopiero ludziom w internecie co malowali zaciski sprayem.... Pomalowali i według nich jest ok. Super dla nich. W mojej opinii albo farba która znosi wysokie temp. albo do zacisków. Jeśli przepłacam to swoje
StreamHD Opublikowano 6 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2018 No to się powtórzę. Przeczytaj cały temat. Od pierwszych postów koledzy mówią, że kładą Hammerajta i trzyma latami bez skaz. Być może warto zweryfikować poglądy.
skovroon Opublikowano 7 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2018 Ja malowałem kiedyś w Ibizie zaciski z przodu + bębny z tyłu w Hammeritem. Przód co ciekawe trzyma już ze 3-4 lata bez problemu, natomiast z tyłu jeden bęben jest do powtórnego malowania, farba złazi i przebija ruda. Drugi jest w stanie niemal idealnym - a przygotowane były tak samo.
svavo Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 Czy na farbę Hammerite można nanieść lakier bezbarwny (2K)? Będzie się to trzymać, wytrzyma wysokie temperatury? Chodzi mi o uzyskanie większej twardości i połysk.
Pływak Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 O jakich wysokich temperaturach mówicie? Przecież wbrew pozorom przy normalnej jeździe zaciski się mocno nie nagrzewają, a jedynie tarcza. Bo temperatura wytwarza się miedzy klockiem, a tarczą, a sam klocek działa jak izolator ciepła. Przecież jak by się to nagrzewało do nie wiadomo jakich temperatur to wszystkie gumki i uszczelnienia w zacisku bym wam się stopiły. Moim zdaniem nie ma sensu kłaść na zwykłą farbę lakieru bezbarwnego.
svavo Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 11 minut temu, Pływak napisał: Moim zdaniem nie ma sensu kłaść na zwykłą farbę lakieru bezbarwnego. Nie pytałem o sens tylko czy będzie się trzymać. Są jakieś teoretyczne przeciwwskazania?
Pływak Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 Tak są źle dobrany lakier będzie się z czasem łuszczył i schodził. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Przecież samo pomalowanie farbą wystarczy do połysku co zresztą widać na mojej fotce stronę wstecz. Jak masz w tym subaru aluminiowe zaciski to ja bym się bardziej martwił podkładem niż lakierem ;]
svavo Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 6 minut temu, Pływak napisał: Tak są źle dobrany lakier będzie się z czasem łuszczył i schodził. Efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Przecież samo pomalowanie farbą wystarczy do połysku co zresztą widać na mojej fotce stronę wstecz. Jak masz w tym subaru aluminiowe zaciski to ja bym się bardziej martwił podkładem niż lakierem ;] U Ciebie efekt jest spoko, ale lakierowałeś puchą - w przypadku Hammerite nie jestem pewny takiego efektu. No chyba, że też pójdę w spray. Tylko, że nie chcę demontować zacisków i musiałbym dokładnie zabezpieczyć całą wnękę, błotnik, itd. Kupa zabawy. A zaciski mam żeliwne .
Pływak Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 Przecież ja tam do malowania nic nie ściągałem. Leciałem na żywca. Trochę gazety i taśmy malarskiej i jazda.
Tommy Lee Opublikowano 8 Lutego 2018 Zgłoś Opublikowano 8 Lutego 2018 Co prawda nie łączyłem Hammerite z lakierem bezbarwnym, ale zrobiłem połączenie z podkładem epoksydowym Novol z puszki. Połączenie takie nie zdało u mnie egzaminu bo Hammerite nie bardzo chciał pokrywać tego Novola, musiałem wszystko znowu porządnie oczyścić i pomalowałem samym Hammeritem. Jedyna korzyść z tego wyszła ze zmarnowałem więcej czasu, puszkę podkładu i trochę Hamerrite, tak więc nie mieszałbym go z niczym innym.
mati4007 Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 Panowie podpowiedzcie jaki kolor najlepszy będzie na zaciski + bębny do koloru nadwozia czarna perła, alusy koloru grafit (stalowy) ? Czerwonego nie chcę, myślałem nad czarnym w połysku no i gdzieś daleko chodzi mi po głowie żółty/złoty lub miedziany ale nie mogę sobie tego wyobrazić jak to będzie wyglądało na bębnach.
Pływak Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 Jak masz bębny to czarny lub ewentualnie srebrny. Każdy oczojebny kolor na bębnach imo wygląda komicznie 2 2
mati4007 Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 Malując hammerite lepiej go rozcieńczyć czy małym pędzelkiem malować? edit: doczytałem na stronie producenta, że się nie rozcieńcza.
KHOT Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 @mati4007 aczkolwiek rozcieńczałem i nie robiło to farbie żadnej różnicy.
mati4007 Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 @Pływak @KHOT Dzięki A jeszcze zapytam jakim pędzlem malowałeś? i czy jak wyschło to pędzelkiem robiłeś fakturkę jeśli były jakieś zacieki ?
KHOT Opublikowano 27 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2018 Pędzelek modelarski, płaski 10mm. Zacieków nie było, trzeba mniej farby dawać i malować cienkimi warstwami. U mnie malowanie jest trochę bardziej upierdliwe, bo mam zaciski trójkolorowe. 1
DaV Opublikowano 28 Marca 2018 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2018 Mi jakos wogóle te malowania nie przypadają do gustu, wole klasycznie oddać do ocynku i wygląda zdecydowanie najlepiej. Jak komus nie pasuje złotawa poświata to zawsze można wybrać srebrny ocynk i wygląda full OEM.
Stoczek Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Jak malowaliście Hammeritem to dawaliście jakiś podkład czy po protu prosto farbę na zacisk?
Tommy Lee Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2019 @Stoczek Hammerte chyba nie lubi jak są jakieś podkłady. Próbowałem kiedyś pomalować podstawę akumulatora, na którą wcześniej nałożyłem epoksyd Novola i Hammerite nie chciał w ogóle kryć, tylko się wszystko mazało. Oczyść dobrze powierzchnię, przemyj zmywaczem i nakładaj Hammerite. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się