Dareek79 Opublikowano 22 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2013 Kilka uwag ode mnie- na moim czarnym Bravo siedzi C1 od ponad roku- samochód ( garażowany pod chmurką) zdecydowanie się mniej rysuje- więc to nie jest żaden mit tylko fakt. Oczywiście jak pisze Evo czy Julian nie ma powłok tak zabezpieczających aby wcale nie porysować. Zrobiłem prosty test w grudniu- na klapie tył zdjąłem powłokę przy pomocy FG500, 2500 i 4000 następnie cleaner i DC2 oraz wygrzany w ciepłym (ok 14 stopni) garażu przez 24 godziny 2 warstwy #16- efekt- po 3 miesiącach klapa jest totalnie zmasakrowana- praktycznie rysuje się od samego patrzenia twardość lakieru na poziomie Hondy Accord. Powiem szczerze- nie wyobrażam sobie obecnie samochodu w ciemnym lakierze bez tego typu powłoki. Oczywiście mówię o pasjonatach detalingu. Jak się ma czas to można piłować polerką lakier co 2 miesiące i jeździ do kościoła w niedziele ale czy o to chodzi? Samochód w większości służy nam do jazdy. Co do kropelkowania- wystarczy raz w miesiącu po umyciu użyć roztworu IPA i co jakiś czas np reload lub C1.5.
capricorn Opublikowano 25 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2013 ciekawe porównanie kilku produktów na rynku https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
micrus Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 JEst ktoś kto ma Opti Coat 2 na aucie już dłuższy czas? Chcę położyć jakąś powłokę ale nie wiem czy quartza, OC2 czy coś ceramicznego z 4nano. Zależy mi na łatwości aplikacji.
paluch Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Jeśli chodzi o łatwość aplikacji to moim zdanie 4nano Sapphire tylko muszą być zachowane optymalne warunki takie jak temperatura najlepiej 20 - 25 stopni i wilgotność w granicach 70%
micrus Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Na warunki nie ma co liczyć. Będę miał dzień czy dwa żeby się tym zająć i nie mogę być uzależniony od pogody. Dlatego odpada Gtechniq i z tego co piszesz również Sapphire. Zresztą Sapphire jest nowością i w sumie nic o nim nie wiadomo. Mam do wyboru cquartz i opti coat. Bardziej pasowałby mi OC ale zastanawia mnie co będzie po roku. Quartza bym wyglinkował i przejechał lakier IPA a potem nałożył kolejną warstwę. OC będę musiał pewnie zedrzeć mechanicznie i dopiero wtedy odnowić? Bo podobno się nie warstwuje.
kubik Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Na warunki nie ma co liczyć. Będę miał dzień czy dwa żeby się tym zająć i nie mogę być uzależniony od pogody. Dlatego odpada Gtechniq i z tego co piszesz również Sapphire. Zresztą Sapphire jest nowością i w sumie nic o nim nie wiadomo. Mam do wyboru cquartz i opti coat. Bardziej pasowałby mi OC ale zastanawia mnie co będzie po roku. Quartza bym wyglinkował i przejechał lakier IPA a potem nałożył kolejną warstwę. OC będę musiał pewnie zedrzeć mechanicznie i dopiero wtedy odnowić? Bo podobno się nie warstwuje. Każda powłoka potrzebuje braku kontaktu z wodą przez przynajmniej 24h,chyba że wygrzejesz IR. Nie licz,że po roku nie będzie rys i tak lakier będzie szedł pod maszynę,ale może na polishingu się skończy
micrus Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Garaż będę miał ale nieogrzewany. Więc nie ma szans żeby zapewnić 20+ stopni. A jak to jest z szybami, lampami i felgami? Jest sens kłaść na to quartza lub OC?
Justyna Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Cquartz w temperaturach poniżej 15 - 18 stopni również będzie się mazał i trudno docierał i łatwiej narobić plam, jesli nie możesz zostawić powłoki na przynajmniej 24 h to odpuść sobie jej nakładanie
micrus Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Powłokę mogę zostawić i na 48h. Problemem jest brak ogrzewanego garażu. Myślę, że te 15 stopni to będzie ale niektóre powłoki wymagają więcej. Więc generalnie muszę zdecydować czy lepiej cquatza czy opti coat 2.0
proximo Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Cquartz uk edit mozna aplikować od +5
micrus Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 A więc się nada. A jak usunąć cquartza z szyb jakby się rozmazał przy nakładaniu? Polerką przecież nie pojadę
Justyna Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2013 A jak usunąć cquartza z szyb jakby się rozmazał przy nakładaniu? Polerką przecież nie pojadę radzę okleić szybę, aby właśnie jej nie zabrudzić przez przypadek inaczej tylko polerka no chyba, że od razu zauważysz i zetrzesz
julian Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Cquartz uk edit mozna aplikować od +5 co nie zmienia faktu, że lepiej te 15 stopni mieć.
proximo Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2013 całkowicie sie zgadzam Julianie
gruby_RS Opublikowano 1 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2013 Opti-Coat chyba się "uleżał" przez noc... Trochę czarnej magii pokazało się na lakierze , tylko śliskość nie powala....
yacek _b Opublikowano 1 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2013 Trochę czarnej magii pokazało się na lakierze a tak jak byś to rozwinął ?
saddam Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2013 Wolf's Chemicals Hard Body po 7 miesiącach. 5 razy wymyty zgodnie ze sztuką. Reszta to proszek lub spłukiwania samą wodą na myjni bezdotykowej. Bez wspomagaczy. I po kilku chwilach (sorry za nieostrość):
Mess Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Hej, planuje nałożyć w najbliższym czasie coś bardziej trwałego na Czarnego Passata, który jest narażony na duże ilości nalotu pochodzenia stoczniowego (poprzednie auto krwawiło jak diabli i glinka się narobiła prze okrutnie potem jeszcze) auto myte sporadycznie raczej automatycznie/bezdotykowo. Auto będzie po korekcie, aplikacja w garażu i po nocce normalnie użytkowane. I mam ciężki dylemat co wybrać, waham się między: 4Nano Lack 3D Opti Coat 2.0 Gtechniq C1 Wszystkie trzy mają podobną cenę/aplikacja. Wytrzymałość zapowiadana różna. Skłaniał bym się do powłoki najdłużej zabezpieczającej i zarazem najlepiej chroniącej przed drobnymi rysami. Osobiście mam ochotę na Opti Coat 2.0, ale może się ona totalnie nie sprawdzi do tego celu ? Albo jest coś lepszego na rynku w tym przedziale cenowym ?
adr_ad Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 4Nano Lack 3DOpti Coat 2.0 Gtechniq C1 Wszystkie trzy mają podobną cenę/aplikacja. Wytrzymałość zapowiadana różna. Skłaniał bym się do powłoki najdłużej zabezpieczającej i zarazem najlepiej chroniącej przed drobnymi rysami. Osobiście mam ochotę na Opti Coat 2.0, ale może się ona totalnie nie sprawdzi do tego celu ? Albo jest coś lepszego na rynku w tym przedziale cenowym ? Popatrz na powłoki Kochchemie.
Mess Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Koch - przekracza ciut mój budżet, no i koszt przewidziany na powłokę, powinienem się zamknąć w okolicy 100-130,- za aplikacje. Z drugiej strony nie widziałem testów powłok Koch-a.
Griffe Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 OC2 i C1 pozwyzej 200, to albo cos nie teges. ale przemycasz w wypowiedzi ukryte mysli. Polozylem C1 na kilknascie aut i sprawuja sie wiecej jak dobrze, Cquartz tez sobie radzi, ale kwestia docierania nie jest jego mocna strona
Mess Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Griffe ;)spodziewam się że na Passata pójdzie około połowa OC2 do 2/3 strzykawki. podobnej wydajności spodziewam się z C1 (chyba że coś źle doczytałem w testach). Ze względu na trudną aplikację i docieranie Cquartz wyleciał z listy. Ale OC2 już zamówiony został :] Po rozmowie z Wiolą MX_n
Griffe Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 15 Maja 2013 Daj znac jak OC2, bo tego akurat nie mialem "w rekach"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się