Skocz do zawartości

Pielęgnacja uszczelek


Rekomendowane odpowiedzi

moze byc, wszystko to powinien byc roztwor wodny glicerolu a stezenie to juz kwestia zastosowania (dla naszego nawet lepiej jak bedzie mniejsze, z drugiej strony co za filozofia rozcienczyc :) )

 

Najlepiej poczytac etykiete bo w aptekach spotkalem kiedys gliceryne ale z pantenolem i innym dziwnym stuffem (bedzie z pewnoscia drozsze) ktory jest nam zbedny i kij wie jak zadziala :kox:

 

P.S.

Malych opakowan sie przez neta nie oplaca brac - w kazdej aptece sa po 2-5zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, zainteresowany Waszymi wypowiedziami dotyczącymi pielęgnacji uszczelek postanowiłem wybrać się do apteki i kupiłem małą buteleczkę (30ml) gliceryny (1,97zł ;) ). Oczyściłem z pomocą APC uszczelki po czym naniosłem glicerynę :shock::shock::shock:

 

Oto co ukazało się moim oczom:

 

img0012pm.jpg

 

Z dodatkowych właściwości (poza czernią) to uszczelki przestały trzeszczeć gdy auto jedzie po sporych nierównościach - co mnie bardzo irytowało.

 

Dzięki Panowie zobaczymy na jak długo starczy ta gliceryna!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ta gliceryna to chyba coś czego od dawna szukałem :roll:

Moje auto to kabriolet (twardy dach) i co nie miara w nim uszczelek itp.

Najbardziej wkurza, jak po umyciu nie nasmaruje się uszczelek, to słychać je na dołkach.

Chyba że coś jeszcze lepszego znacie?

Lub jako pierwszą warstwę położyć glicerynę, a na to coś co zabezpieczy uszczelkę i glicerynę przed wyschnięciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Nie wiem w jakim temacie to umieścić, ale chyba coś mi podżarło lekko uszczelki... Są jaśniejsze kropki generalnie wypłowiałe przy szybach.

Ciężko mi powiedzieć, czym konkretnie - czy wampir, czy coś na robaki, czy prewash itd... zawsze wszystko wypłukuje, ale nie wiem co to 😔

Jakaś rada, jak i czym odrestaurować uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Rybik w Machinie napisał:

Nie wiem w jakim temacie to umieścić, ale chyba coś mi podżarło lekko uszczelki... Są jaśniejsze kropki generalnie wypłowiałe przy szybach.

Tar&glue remover. Nie dziękuj 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie TG nigdy nie użyłem - nawet nie posiadam. Jedynie do głowy przychodzi mi Wampir, Beetle Juice Sqeezer albo SG Citrus oil. Ale zawsze wszystko dokładnie wypłukiwane, nigdy na słońcu, zgodnie z instrukcjami. Ech by to cholera. Muszę się zaopatrzyć w coś do uszczelek i gum 😔

 

Edit: całkiem możliwe, że to jednak nie ja zrobiłem żadna z wyżej wymienionej chemii. Obejrzałem sobie starsze fotki auta i było już tak wcześniej. Więc albo felerna myjnia bezdotykowa, albo jeszcze "w salonie" 🙄 Mam też teorię taką, że jednak to auto kupiłem nieco promocyjnie - jako ostatnią sztukę. Ale wiem, że trochę ono jednak stało przed zakupem. Od czerwca do września. Pod chmurką... Więc może jednak deszcze niespokojne tak ogarnęły uszczelki, a myjnie salonowe, to wiadomo jak działają 😄

W każdym razie mam co ogarniać 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

https://photos.app.goo.gl/aBs71UDL2QTBQNVQ9

Dziwne, w innym aucie też coś takiego znalazłem... Jakby uszczelka wyblakła i była stara. Niczym tego nie ruszałem, tylko trochę Citrus Oila raz - tak to nawet nigdy nie było myte i to generalnie szczur.

Da się to jakoś usunąć? 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego Ci nie powiem niestety. Auto nie jest moje, do tego było kupione używane z drugiej albo trzeciej ręki 😉

Ale wydaje mi się, że to co błyszczy to jest reszta tego, co było oryginalnie "przed". Tak to całość jest zmatowiona i szara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rybik w Machinie to jeżeli miałeś tam jakąś formę lakierowanej gumy to ciężko będzie powrócić do oryginału jeżeli tak mocno jest zniszczone. Popatrz sobie na zdjęcia na internecie takiego samego samochodu zwróć uwagę jaki był fabrycznie finish.Albo uszczelki do wymiany jeżeli faktycznie wcześniej się błyszczało albo możesz to próbować zdjąć do końca i zrobić matowe. Na moje oko jeżeli tak jest to zdecydowanie wykracza poza kosmetykę i jest w zakresie naprawy 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://photos.app.goo.gl/aBs71UDL2QTBQNVQ9
Dziwne, w innym aucie też coś takiego znalazłem... Jakby uszczelka wyblakła i była stara. Niczym tego nie ruszałem, tylko trochę Citrus Oila raz - tak to nawet nigdy nie było myte i to generalnie szczur.
Da się to jakoś usunąć?
Kolego tak wygląda fabryczne zabezpieczenie gumy (to ciemne błyszczące) , i prawdopodobnie zostało "nadjedzone" przez jakąś mocniejsza chemie lub za długo leżała na tym słabsza chemia. Zrobisz to matowe bez problemu za pomocą APC przy czyszczeniu zobaczysz że piana zrobi się bardzo czarna ( wtedy guma robi się matowa, bo zmywasz to zabezpieczenie). U siebie zrobiłem tak przez nie wiedzę, myłem pierwszy raz w życiu uszczelki , i żeby umyć dobrze robiłem to 3 razy pod rząd i zamiast zrobić mały odcinek i płukąć, to robiłem jedną stronę auta (a APC działało mimo że było rozdrobnione 1:20 czy 1:15 koch GS) i płukałem. I teraz do gumy i uszczelek podchodzę bardzo ostrożnie żeby nie usunąć zabezpieczenia fabrycznego.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde, faktycznie tak może być 😀

W nowej Korsie mam identyczną sytuację - ale tam fabryczne zabezpieczenie zeżarły już myjnie u dealera... Jak mi raz tam umyli auto po serwisie, to wyjechali niedopłukanym na słońce 😳

No ale do meritum: czyli żeby teraz spoko to wyglądało to najrozsądniej faktycznie by to było wyczyścić APC i zabezpieczyć czymś dobrym do uszczelek? Coś poleciecicie dobrego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nadchodzi zima - chyba powoli czas pomyśleć o wyczyszczeniu i zabezpieczeniu uszczelek.

Kupujecie do tego specjalne preparaty, czy do zabezpieczenia można spokojnie wykorzystać zwykły smar silikonowy w sprayu pokroju takiego WD 40?

 image.png.062ec61cfcbd9c4e5341e797d8f69eff.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tenzi ma bardzo dobry produkt. Ja miałem przypadek że takie smary w sprayu reagują z guma i potem po przetarciu masz ciągle czarny nalot. U mnie to problem przy jasnej tapicerce bo co weekend przecieram boczki bo mają czarną linię w koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na obecną zimę jestem przygotowany z uszczelkami z SG seal separator. Już pierwszy raz zaaplikowalem na uszczelki i wg mnie:
-pachnie milion razy ładniej niż silikony różnej maści
-trzyma się dłużej na uszczelce niż silikon, przy czym nie jest uszczelka bardzo tłusta i nie wygląda jakby jakieś gluty na niej były
- dźwięk trzasniecia drzwi stał stal się bardziej...hmm...delikatny i przytlumiony

Ogólnie jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rygryssPewnie chodziło o to, że odpicowana uszczelka lepiej tłumi dźwięk trzaśnięcia drzwiami i brzmi bardziej prestiżowo/salonowo teraz 😉

W starym aucie z wytyranymi uszczelkami trzaśnięcie brzmi u mnie jak w ciągniku trochę, ale nie chce mi się wymieniać uszczelek. Za to nowe auto przy zamykaniu drzwi brzmi jak... Salonowe 😄 Dobra, w każdym razie u mnie chyba stanęło na Tenzi i muszę się gdzieś wybrać na zakupy, bo nie chce mi się tego z allegro ciągnąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

@PROPER ja używam SG seal separator. Ale wcześniej miałem Sonax i też byłem zadowolony. Ogólnie po Shiny wydaje mi się że uszczelki po czyszczeniu są na przyjemniejsze w dotyku. I fajniej się drzwi zamykają 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja użyłem teraz Nextzett 1Z, głównie z braku czasu na zabawę ze  Swissvax Seal feed, nic nie trzeszczy ale auto 4 lata, w octavii 2 letniej przestało trzeszczeć dopiero jak napsikałem do wewnątrz uszczelek (otwory technologiczne) smaru silikonowego Motip, Czasem uszczelki skrzypią pościśnięciu bo wewnątrz są suche.

Niedługo testy Fluid film ASR na gumę, ponoć potrafi od tego nieźle spuchnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.