Jump to content

Pielęgnacja uszczelek


Recommended Posts

Witam!

 

Potrzebuje porady w kwestii właściwego czyszczenia i konserwacji uszczelek kabinowych. Przejrzałem forum dosyć dogłębnie, poszukałem, niestety z marnym skutkiem. Jeśli istnieje już taki temat to przepraszam. Wprawdzie trafiłem na ten temat -> http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=1852 [uniwersalny dressing do plastików i gum] i na ostatniej stronie zostały polecone dwa produkty, ale ja szukam obszerniejszej wiedzy. :o

 

Po pierwsze czym czyścić uszczelki? U mnie brudzą na czarno (pacjent z Niemiec, 10 lat, całe życie myty na automatycznych), przy myciu szyb często zdarza mi się zabrudzić ręcznik papierowy. To samo przy osuszaniu wnęk drzwi prze woskowaniem (coś mnie trafia jak przy woskowaniu wypłynie woda :wallbash:), mikrofibra czarna. :/

 

Uszczelek nigdy jakoś specjalnie nie myłem. Przy myciu szyb od środka (używam Clina) przecierałem nasączonym ręcznikiem papierowym, lub ew rozcieńczonym szamponem do lakieru (Sonax bez wosku).

 

Zależy mi nie tyle na wyglądzie co na dobrej konserwacji.

 

a więc w punktach (wiem, nie każdy lub dużo czytać z ekranu komputera)

1. czym można bezpiecznie/skutecznie myć żeby nie brudziły?

2. co lepiej zakonserwuje? preparat oparty na sylikonie czy nie?

3. jaki sposób aplikacji? spray/wbudowany aplikator gąbkowy/ mleczko i gąbka?

 

Proszę również o konkretne propozycje sprawdzonych produktów. Szukam raczej preparatów dedykowanych do uszczelek, chyba że istnieje jakiś cudowny wielofunkcyjny dressing.

 

Chyba zapytałem o wszystko, jak sobie coś przypomnę jeszcze to dopytam.

 

:lol: thanks from the mountains :lol:

:ad:

Link to comment
Share on other sites

FSO-Team,

1. Najlepiej trochę silniejsze stężenie APC (psikasz i pędzlujesz)

2. Na bazie silikonu są trwalsze ale na bazie wody ,,bezpieczniejsze`` polecam coś z dresingu do opon.

3.Ja nakładam myjką kuchenną ;)

Link to comment
Share on other sites

SV Seal Feed

 

Jak mi się skończy 1Z to zamierzam spróbować właśnie SV, ponoć mega wydajny. Nie widziałem na żywo efektu po jego zastosowaniu, ale na fotkach wydaje się lekko tłustawy

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ja używam Zymola Seala. Skład chyba podobny do SV Seal Feed. Preparat też tłustawy ale po wytarciu ślad po tłuszczu nie zostaje. Efekt - matowy.

 

Butelka starcza "na wieki". Robiłem już trzy razy uszczelki w aucie a śladów ubytku prawie nie ma :acute:

Link to comment
Share on other sites

a ja polecam gliceryne z apteki, tanio i skutecznie (wnika w gume a nie tylko pozostaje na jej powierzchni). Swoja droga Zymol jest oparty na glicerynie, tylko cena zupelnie inna :|

Link to comment
Share on other sites

a ja polecam gliceryne z apteki, tanio i skutecznie (wnika w gume a nie tylko pozostaje na jej powierzchni). Swoja droga Zymol jest oparty na glicerynie, tylko cena zupelnie inna :|

 

I na zewnętrznych tych wokół szyb daje radę?

Bo wewnętrzne w drzwiach to wiadomo, nie ma takich warunków skrajnych.

Link to comment
Share on other sites

Jak mi się skończy 1Z to zamierzam spróbować właśnie SV, ponoć mega wydajny. Nie widziałem na żywo efektu po jego zastosowaniu, ale na fotkach wydaje się lekko tłustawy

 

Tylko nie dostępny w PL od bardzo dawna :/ Też w planach mam go :-]

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
od bardzo dawna? ;D wiosna go nabylem jeszcze ;D

 

 

dzinkins zdaje się mówi o SV, a ostatnią butelke w PL kupiłem ja :D:P

Link to comment
Share on other sites

I na zewnętrznych tych wokół szyb daje radę?

Bo wewnętrzne w drzwiach to wiadomo, nie ma takich warunków skrajnych.

 

Tak samo daje rade jak Zymol Seal. Pamietaj ze gliceryna nie lezy na uszczelkach tylko wnika w gume i defakto ja odzywia, a wiec tak daje rade nawet lepiej niz wszystko co lezy na powierzchni gumy, tyle ze efekt jest inny niz dresing czy cokolwiek co lezy na powierzchni uszczelki. Po glicerynie uszczelki sa realnie "odzywione" ale zarazem naturalne a nie podbite ze tak powiem kolorystycznie - swoja droga genialne zabezpieczenie na zime a przy okazji gliceryna daje sie przywrocic poczatkowy stan uszczelek ktore sa np. zgniecione itp.

Jezeli jest to guma to gliceryna jest cacy, jezeli to plastik to wogole nie ma co z gliceryna podchodzic bo to zjedzie zaraz

 

Do opon tez sie bardzo dobrze nadaje, tyle ze to juz warto kupic np. banke 5l (w aptece nie maja takich ilosci) - okolo 30zl kosztuje :) w tej cenie kupowalem ostatnio 5l u Allchemika czyli w Stenmarku

Link to comment
Share on other sites

Mam SV Seal i wydajność faktycznie jest kosmiczna. Bodajże kiedyś ktoś z polskiego SV pisał, że mają jedną buteleczkę od początku, więc coś w tym jest.

Ładnie wsiąka (najlepiej wytrzeć po ok. 30min) i daje naturalny matowy wygląd uszczelek.

 

Polecam.

Link to comment
Share on other sites

tak o tej, chociaz to nie musi byc az takie stezenie :) 85% starcza w zupelnosci i nawet lepiej sie niekiedy pracuje. Wiec gdyby byla nazbyt gesta, nie bedzie chciala sie w pelni "wgryzc" w gume itp. to mozna rozcienczyc z woda. Generalnie minimalna ilosc i powtorzyc proces zamiast nawalic gruba warstwe (bo przyschnie a nie wsiaknie)

na opony robilem roztwor 50% i tez bylo super

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.