sq8shq Opublikowano 3 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 3 Czerwca 2012 moze byc, wszystko to powinien byc roztwor wodny glicerolu a stezenie to juz kwestia zastosowania (dla naszego nawet lepiej jak bedzie mniejsze, z drugiej strony co za filozofia rozcienczyc ) Najlepiej poczytac etykiete bo w aptekach spotkalem kiedys gliceryne ale z pantenolem i innym dziwnym stuffem (bedzie z pewnoscia drozsze) ktory jest nam zbedny i kij wie jak zadziala P.S. Malych opakowan sie przez neta nie oplaca brac - w kazdej aptece sa po 2-5zl
saddam Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2012 Krzysiek555, trzyma się u Ciebie Polytrol na uszczelkach jeszcze?
rock4 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Czerwca 2012 Panowie, zainteresowany Waszymi wypowiedziami dotyczącymi pielęgnacji uszczelek postanowiłem wybrać się do apteki i kupiłem małą buteleczkę (30ml) gliceryny (1,97zł ). Oczyściłem z pomocą APC uszczelki po czym naniosłem glicerynę Oto co ukazało się moim oczom: Z dodatkowych właściwości (poza czernią) to uszczelki przestały trzeszczeć gdy auto jedzie po sporych nierównościach - co mnie bardzo irytowało. Dzięki Panowie zobaczymy na jak długo starczy ta gliceryna!?!
Masta Opublikowano 12 Czerwca 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Czerwca 2013 Ta gliceryna to chyba coś czego od dawna szukałem Moje auto to kabriolet (twardy dach) i co nie miara w nim uszczelek itp. Najbardziej wkurza, jak po umyciu nie nasmaruje się uszczelek, to słychać je na dołkach. Chyba że coś jeszcze lepszego znacie? Lub jako pierwszą warstwę położyć glicerynę, a na to coś co zabezpieczy uszczelkę i glicerynę przed wyschnięciem?
Rybik w Machinie Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie wiem w jakim temacie to umieścić, ale chyba coś mi podżarło lekko uszczelki... Są jaśniejsze kropki generalnie wypłowiałe przy szybach. Ciężko mi powiedzieć, czym konkretnie - czy wampir, czy coś na robaki, czy prewash itd... zawsze wszystko wypłukuje, ale nie wiem co to Jakaś rada, jak i czym odrestaurować uszczelki?
Michał126 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2020 15 minut temu, Rybik w Machinie napisał: Nie wiem w jakim temacie to umieścić, ale chyba coś mi podżarło lekko uszczelki... Są jaśniejsze kropki generalnie wypłowiałe przy szybach. Tar&glue remover. Nie dziękuj
Rybik w Machinie Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nieeeee, nie używałem nigdy jeszcze Więc nie wiem czym to zrobiłem. Chyba, że masz na myśli to, że TG to usunie
kamil598 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2020 @Rybik w Machinie Miał na myśli, że TG to spowodowało, może spróbuj doczyścić cleanerem do gumy/opon i czymś zabezpieczyć 1
Rybik w Machinie Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2020 No właśnie TG nigdy nie użyłem - nawet nie posiadam. Jedynie do głowy przychodzi mi Wampir, Beetle Juice Sqeezer albo SG Citrus oil. Ale zawsze wszystko dokładnie wypłukiwane, nigdy na słońcu, zgodnie z instrukcjami. Ech by to cholera. Muszę się zaopatrzyć w coś do uszczelek i gum Edit: całkiem możliwe, że to jednak nie ja zrobiłem żadna z wyżej wymienionej chemii. Obejrzałem sobie starsze fotki auta i było już tak wcześniej. Więc albo felerna myjnia bezdotykowa, albo jeszcze "w salonie" Mam też teorię taką, że jednak to auto kupiłem nieco promocyjnie - jako ostatnią sztukę. Ale wiem, że trochę ono jednak stało przed zakupem. Od czerwca do września. Pod chmurką... Więc może jednak deszcze niespokojne tak ogarnęły uszczelki, a myjnie salonowe, to wiadomo jak działają W każdym razie mam co ogarniać
Rybik w Machinie Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 https://photos.app.goo.gl/aBs71UDL2QTBQNVQ9 Dziwne, w innym aucie też coś takiego znalazłem... Jakby uszczelka wyblakła i była stara. Niczym tego nie ruszałem, tylko trochę Citrus Oila raz - tak to nawet nigdy nie było myte i to generalnie szczur. Da się to jakoś usunąć?
analyzator Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 @Rybik w Machinie to na foto. Błyszczące to tak było czy po?
Rybik w Machinie Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 Tego Ci nie powiem niestety. Auto nie jest moje, do tego było kupione używane z drugiej albo trzeciej ręki Ale wydaje mi się, że to co błyszczy to jest reszta tego, co było oryginalnie "przed". Tak to całość jest zmatowiona i szara.
analyzator Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 @Rybik w Machinie to jeżeli miałeś tam jakąś formę lakierowanej gumy to ciężko będzie powrócić do oryginału jeżeli tak mocno jest zniszczone. Popatrz sobie na zdjęcia na internecie takiego samego samochodu zwróć uwagę jaki był fabrycznie finish.Albo uszczelki do wymiany jeżeli faktycznie wcześniej się błyszczało albo możesz to próbować zdjąć do końca i zrobić matowe. Na moje oko jeżeli tak jest to zdecydowanie wykracza poza kosmetykę i jest w zakresie naprawy 1
Gold_Car Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 https://photos.app.goo.gl/aBs71UDL2QTBQNVQ9 Dziwne, w innym aucie też coś takiego znalazłem... Jakby uszczelka wyblakła i była stara. Niczym tego nie ruszałem, tylko trochę Citrus Oila raz - tak to nawet nigdy nie było myte i to generalnie szczur. Da się to jakoś usunąć? Kolego tak wygląda fabryczne zabezpieczenie gumy (to ciemne błyszczące) , i prawdopodobnie zostało "nadjedzone" przez jakąś mocniejsza chemie lub za długo leżała na tym słabsza chemia. Zrobisz to matowe bez problemu za pomocą APC przy czyszczeniu zobaczysz że piana zrobi się bardzo czarna ( wtedy guma robi się matowa, bo zmywasz to zabezpieczenie). U siebie zrobiłem tak przez nie wiedzę, myłem pierwszy raz w życiu uszczelki , i żeby umyć dobrze robiłem to 3 razy pod rząd i zamiast zrobić mały odcinek i płukąć, to robiłem jedną stronę auta (a APC działało mimo że było rozdrobnione 1:20 czy 1:15 koch GS) i płukałem. I teraz do gumy i uszczelek podchodzę bardzo ostrożnie żeby nie usunąć zabezpieczenia fabrycznego.Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka 1
Rybik w Machinie Opublikowano 15 Lipca 2020 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2020 O kurde, faktycznie tak może być W nowej Korsie mam identyczną sytuację - ale tam fabryczne zabezpieczenie zeżarły już myjnie u dealera... Jak mi raz tam umyli auto po serwisie, to wyjechali niedopłukanym na słońce No ale do meritum: czyli żeby teraz spoko to wyglądało to najrozsądniej faktycznie by to było wyczyścić APC i zabezpieczyć czymś dobrym do uszczelek? Coś poleciecicie dobrego?
Rybik w Machinie Opublikowano 6 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2020 Nadchodzi zima - chyba powoli czas pomyśleć o wyczyszczeniu i zabezpieczeniu uszczelek. Kupujecie do tego specjalne preparaty, czy do zabezpieczenia można spokojnie wykorzystać zwykły smar silikonowy w sprayu pokroju takiego WD 40?
kepa416 Opublikowano 7 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2020 Tenzi ma bardzo dobry produkt. Ja miałem przypadek że takie smary w sprayu reagują z guma i potem po przetarciu masz ciągle czarny nalot. U mnie to problem przy jasnej tapicerce bo co weekend przecieram boczki bo mają czarną linię w koło.
Voodoo199 Opublikowano 7 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2020 Ja na obecną zimę jestem przygotowany z uszczelkami z SG seal separator. Już pierwszy raz zaaplikowalem na uszczelki i wg mnie:-pachnie milion razy ładniej niż silikony różnej maści-trzyma się dłużej na uszczelce niż silikon, przy czym nie jest uszczelka bardzo tłusta i nie wygląda jakby jakieś gluty na niej były - dźwięk trzasniecia drzwi stał stal się bardziej...hmm...delikatny i przytlumiony Ogólnie jestem bardzo zadowolony
DZIADZIA Opublikowano 7 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2020 7 godzin temu, Voodoo199 napisał: dźwięk trzasniecia drzwi stał stal się bardziej...hmm...delikatny i przytlumiony
Rybik w Machinie Opublikowano 8 Października 2020 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2020 @rygryssPewnie chodziło o to, że odpicowana uszczelka lepiej tłumi dźwięk trzaśnięcia drzwiami i brzmi bardziej prestiżowo/salonowo teraz W starym aucie z wytyranymi uszczelkami trzaśnięcie brzmi u mnie jak w ciągniku trochę, ale nie chce mi się wymieniać uszczelek. Za to nowe auto przy zamykaniu drzwi brzmi jak... Salonowe Dobra, w każdym razie u mnie chyba stanęło na Tenzi i muszę się gdzieś wybrać na zakupy, bo nie chce mi się tego z allegro ciągnąc.
PROPER Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Co byście polecili do uszczelek oprocz nextzett gummi pflege. Po tym piszczą mi uszczelki od dachu panoramicznego.
ghost Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2021 1 godzinę temu, PROPER napisał: Co byście polecili do uszczelek oprocz nextzett gummi pflege. Po tym piszczą mi uszczelki od dachu panoramicznego. Osobiście najczęsciej korzystam przemiennie z Nextzett i sonaxa
mancini Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Ja używam SHINY GARAGE Seal Separator
Qlimaxss Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Zgłoś Opublikowano 12 Kwietnia 2021 @PROPER ja używam SG seal separator. Ale wcześniej miałem Sonax i też byłem zadowolony. Ogólnie po Shiny wydaje mi się że uszczelki po czyszczeniu są na przyjemniejsze w dotyku. I fajniej się drzwi zamykają
Szuedat Opublikowano 13 Grudnia 2021 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2021 Ja użyłem teraz Nextzett 1Z, głównie z braku czasu na zabawę ze Swissvax Seal feed, nic nie trzeszczy ale auto 4 lata, w octavii 2 letniej przestało trzeszczeć dopiero jak napsikałem do wewnątrz uszczelek (otwory technologiczne) smaru silikonowego Motip, Czasem uszczelki skrzypią pościśnięciu bo wewnątrz są suche. Niedługo testy Fluid film ASR na gumę, ponoć potrafi od tego nieźle spuchnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się