Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Nic to nie da bo jak ktoś sobie zechce mieć mimo wszystko ledy to wstawi zwykłe halogeny na czas badań i taką pieczątkę dostanie bez problemu. Wróćmy do tematu żarówek bo niepotrzebnie robimy offtop 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem kupić szybko do żony Mazdy 3 żarówki i akurat były w Tesco w promocji H7 Osram Cool Blue Intense i ... mogę polecić, baaardzo dobre światło, białe oczywiście, ale super świeci, wg opakowania 4200K. Zobaczymy jak długo tak będą świeciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz to wszystko zależy kto czego oczekuje od żarówek... lepszego oświetlenia czy barwy, bo w przypadku żarówek halogenowych jedno z drugim nie idzie w parze. Kiedyś miałem te Osramy i drugi raz bym nie kupił. Barwa światła ok fajna ale nic poza tym. Światła jest zdecydowanie mniej przez niebieski filtr którym jest pokryta żarówka. Na suchej nawierzchni dawały jakoś radę ale na mokrej już było kiepsko. Chyba że ktoś w większości jeździ po mieście, autostradach czy ekspresówkach to może i te żarówki zdadzą egzamin. Po przegrzebaniu neta kupiłem GE Megalight Ultra +130 i wtedy zobaczyłem różnicę w oświetleniu drogi. Co prawda barwa światła jest mniej "atrakcyjna" ale dla mnie to bez znaczenia, ważne że przed autem dużo więcej widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kedar napisał:

Musiałem kupić szybko do żony Mazdy 3 żarówki i akurat były w Tesco w promocji H7 Osram Cool Blue Intense i ... mogę polecić, baaardzo dobre światło, białe oczywiście, ale super świeci, wg opakowania 4200K. Zobaczymy jak długo tak będą świeciły.

 po deszczowej nocy nie bedziesz z nich zadowolony.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, daniel23584 napisał:

GE Megalight Ultra +130

Wrzuciłem zaraz po zakupie zamiast fabrycznych osramów do fokusa i są lekko bardziej białe w reflektorze przez co różnica do drla jest mniejsza i ogólnie ilość światła zauważalnie na plus.

Z ciekawych żarówek to w drugim aucie mam Ring ultima. Auto robi niskie przebiegi więc ciężko mówić o ich wytrzymałości ale wcześniej miałem tam 3 różne hiendowe komplety i te były najlepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lol19pl napisał:

Podczas deszczowej nocy to nic nie daje dobrego światła.

nie prawda, te niebieskie udające ksenon dają tak blade światło że nic nie widać. Miałem Philipsy Blue Vision i wywaliłem wsadzilem xtreme +130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lol19pl napisał:

Podczas deszczowej nocy to nic nie daje dobrego światła.

Wprost przeciwnie, żarówki o barwie zbliżonej do żółtej dają bardzo dobre światło w deszczową noc. Zauważ, że stare lampy sodowe w latarniach ulicznych oświetlają bardzo wyraźnie swoje najbliższe otoczenie przy opadach deszczu i śniegu w nocy. Dlatego dziwi mnie strasznie pęd do jak najbielszych żarówek, które dają ładne światło przy ładnej pogodzie, ale są całkowicie bezużyteczne w trudnych warunkach: śnieg, deszcz, mgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dziwi mnie strasznie pęd do jak najbielszych żarówek, które dają ładne światło przy ładnej pogodzie, ale są całkowicie bezużyteczne w trudnych warunkach: śnieg, deszcz, mgła.

Mysle ze one nie sa głównie kupowane ze względu na właściwości podczas jazdy, a raczej zeby seba mógł podrasować golfa4 czy inną Vectrę a to ze nie widzi czy kogos oślepia podczas jazdy „Panie daj mnie spokój”. Dopiero od czasu kiedy jeżdżę terenówką to widze ule aut ma światła świecące do góry zamiast w drogę - przy sedanach aż tak tego nie widac. Tak co 20-30 aut do ustawienia lamp obowiązkowo. Nie wiem czy to brak świadomości czy pourywane zaczepy i montowane na patencie ale dopiero dobre okulary z filtrami do jazdy nocą dają w miare komfortowe warunki do prowadzenia auta jak jest ciemno bo tak to ledwo czasem widze swoją drogę ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Birkhof napisał:

Tak co 20-30 aut do ustawienia lamp obowiązkowo. Nie wiem czy to brak świadomości czy pourywane zaczepy i montowane na patencie

Toż nie od dziś wiadomo, że większość aut na Polskich drogach ma powypadkową przeszłość zza zachodniej granicy. Żeby ustawić jakoś te lampy wpierw trzeba przód auta spasować a nie każdy pójdzie z tym do blacharza i jest jak jest. W Wrocławiu to jest jeszcze Polska A, zajedź na Podlasie to więcej takich aut zobaczysz ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ustawienia lamp.  Zawsze po zakupie "nowego" auta jadę na zaprzyjaźnioną  SKP celem weryfikacji stanu podwozia auta,  bo nie oszukujmy się w 99% w używanym  jest coś do zrobienia w zawieszeniu.  I zawsze proszę o sprawdzenie i ewentualną korektę ustawienia świateł. Na przeglądzie technicznym też jest to czynność obowiązkowa i myślę, że każdy diagnosta to sprawdza i poprawia. Niemniej jednak wystarczy byle jak wymienić żarówkę i świeci to później wszędzie ale niekoniecznie tam gdzie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem, że zastanawiam się czy w ogóle my nie przepłacamy grubo za te żarówki 😕

Z racji, iż montowałem ostatnio nowe oryginalne reflektory hella to do pary aby wszystko grało jak należy dokupiłem "markowe" żarówki H7 za blisko 80zł + oczywiście na "długie" te same aby się ładnie zgrywały 😄

Po przełożeniu od znajomego chinoli (z alliexpres za 20zł) nie widzę różnicy kompletnie. Na początku nawet sobie wmawiałem jakie to one mają super moc, ale efekt ten zrobiły raczej nowe lampy bo po przełożeniu powyższych żarówek już takie super nie były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia jest stara i prosta. Żarówka musi być solidnie wykonana i cudów nie ma, żeby były jakieś wybitne różnice. To wszystko działa na identycznej zasadzie. W żarówkach jak we wszystkim pewnie z minimum 30% to się dopłaca za sam znaczek producenta. Producentowi jak najbardziej jest na rękę tworzyć "super zaawansowane" modele bo może na nich dodatkowo zarobić minimalnym kosztem. Jakiś boost 100% do zasięgu, do mocy itp. a to wszystko się okazuje +20% i to kosztem żywotności poprzez podkręcenie parametrów. Jak najbardziej na żarówkach się przepłaca ale, że człowiek lubi cyferki i poczucie posiadania czegoś premium ... 😄 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest. Nie kolosalna ale te lepsze świecą jaśniej i dają dobry rozklad na drodze. Od żarówki cudów nie ma co wymagać że będzie to świeciło jak ksenon czy nowe lampy LED. Dobre i tanie żarówki to Philips +30 %.  jak ktoś nie chce płacić więcej to polecam

https://www.philips.pl/c-p/12972PRB1/vision-zarowka-samochodowa

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No te 20% jest widoczne, największa różnica dla mnie to widoczność po bokach, na osram original mniej oświetla pobocze niż osram nb laser +130 i philips racing +150%. A że te żarówki się psują bardzo, bardzo szybko, a można by (przy współpracy obu stron) tanio, dobrze i na długo przy pomocy nowszej technologi niż ta 200 letnia. Ale halogen to intratny biznes, trzeba go kupować nawet raz na rok, a led nawet 5 razy droższy, wytrzyma kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.