Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja w tym rozmiarze wziąłem dunlop sport maxx rt 94Y mfs XL. Za sztukę dawałem 407zl. Bardzo ciche, dobrze trzymają i sztywny kord, co ma wpływ na szybkich zakrętach.

 

Nztt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, muszę kupić dwie tanie gumy, a jednak używek nie chcę.

Budżet - ile trzeba ale jak najmniej...

rozmiar drogi 215/55 r16 - jakiś bezsens w porównaniu do 205/55 no ale nic nie poradzę.

Czego szukać po taniości ale by trzymało się to jakoś?

hankook? kumho? nexen?

Czy może coś innego ma sens. Cebula tutaj bywa silna więc na pewno ktoś coś doradzi :-]

 

 

p.s. wiem, masz mondeo to płać, ale docelowo planuje 17tki, więc po prostu muszę dokulać do tego czasu bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocniona budowa, sztywniejsze ścianki opon, większa nośność. Ponoć lepiej się prowadzą w zakrętach, gdyż guma się mniej ugina, a przez większą sztywność są mniej komfortowe, jeśli można to tak nazwać.

 

Polecane do aut sportowych lub ciężkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

większa nośność, w niczym ten parametr nie poprawi Ci trakcji itp. Do miasta i przy Twoim aucie zdecydowanie bym sobie podarował.

Nieuzasadniony wybór.

Nexen sobie odpuść. Z Kumho nie byłem zadowolony. Po sezonie wymieniłem na Dębicę.

Hankook kiedyś badziew, teraz trochę niedoceniany ale podobno dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XL, to nie zwiększona nośność, aczkolwiek często występuje przy większej nośności :) . Nośność określana jest cyfrowo np 91 czy 94. XL to wzmocniony kord,a więc większa sztywność. Hankook obecnie bardzo się poprawił i idzie bardzo często w serii w caddym model kinect? Kinerg? Jakoś tak. Jeździłem i nie miałem zastrzeżeń.

 

Nztt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam vmax 200 to 93v wystarczy czy brać 97w xl?

Vmax 200 - indeks V spokojnie wystarczy, a i H też powinien.

Nośność dyktuje producenta auta, w przypadku Mondeo nie wiem jaka jest.

 

XL to skrót od eXtra Load i oznacza zwiększoną odporność na obciążenie bliskie granicznemu, np w SUVach - takie opony można pompować do ~2.75 bar, więc przy max zapakowanym aucie mniej będzie odczuwalny wpływ masy ładunku na prowadzenie.

Skutki XL dla użytkownika - trzeba pilnować ciśnienia, może nawet stosować nieco wyższe, bo lubią się zjadać na brzegach, w środku zostawiają więcej bieżnika (testowane na 2 kpl 205/55/17 - Conti i Nokian). Może wpływać negatywnie na komfort, ale sporo zależy od modelu i producenta opony (Yoko Advan V105 225/45/18 jest wygodniejsza, niż ContiPremiumContact 205/55/17 czy Nokian WR D3 w tym rozmiarze), ale pozytywnie na precyzję prowadzenia w szybko pokonywanych zakrętach (w mieście jest ich mnóstwo ;) ).

Generalnie szukałbym bez XL, jeśli są osiągalne, ale w mojej kategorii rozmiar/masa nie było wyboru - zwykły indeks 94 (bodajże do 690kg) w tych rozmiarach praktycznie niedostępny.

 

Hankooki ujeżdża znajomy w rodzinowozie, mogę dopytać o model, bo zadowolony jest (a zjeździł trochę gum w KJSach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
To falki czy hankooki?

 

Zobacz, pomacaj, przeanalizuj ceny. W normalnym użytkowaniu nie zauważysz wielkiej różnicy.

Jeśli byłbym na Twoim miejscu wybrałbym 93H lub maksymalnie 93V.

Masz przecież książkę itp... Sprawdź zalecane indeksy. Po co kombinujesz?

Druga sprawa to nikt Ci nie poda gotowej recepty na szczęście. Ilu nas tu jest tyle będziesz miał propozycji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuflik,

 

Rozglądałem się ostatnio za budżetówkami, ponieważ auto i tak w połowie wakacji idzie na sprzedaż. Zrobiłem mały research i mój wybór padł na opony firmy TORQUE. Parametry może nie powalają ( klasa E spalania , klasa C - deszcz ), ale po założeniu jeździ się na prawdę nieźle jak za tą cenę. Komfort na "balonach" 185/60/15 jest ok a przy tym jest dość cicho nawet powyżej 120. Marka jest brytyjska i produkują głównie opony do ciężarówek i vanów, więc nie są to "no name" chińczyki.

 

opony brałem stąd http://www.24opony.pl/opony,0,98107/torque-tq021-215-55-r16-97-v-xl.html, bo mieli najtaniej, mimo tego, że zwykle kupuję na oponeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od czego może się wziąć wyzabkowanie opony jak zawiecha jest stanie bdb.

Opony to conti premium contact 2 :o

 

nie ma opcji tylko i wyłacznie problem w zawieszeniu.

 

Nie do końca. Przerobiłem ten problem w ubiegłym roku. Zawieszenie, zbieżność w stanie idealnym - opony wyząbkowały po 30 tys.(2 lata użytkowania) Opony Bridgestone Potenza S001.

 

Wg przestudiowanych lektur i moich obserwacji czynników wpływających na ząbkowanie może być kilka:

 

1.Same opony, układ bieżnika, rodzaj użytej mieszanki, tendencja do ząbkowania.

2. Stan zawieszenia, zbieżność.

3. Styl jazdy,( ciężka noga na starcie) ale też w jakimś stopniu pokonywanych tras - im więcej zakrętów, tym mniejsze ząbkowanie.

4. Najczęściej to przypadłości samego auta. I w moim przypadku tak jest.

W większości aut: cięższy przód lekka d...a, wtedy tył ma tendencję do minimalnego podskakiwania. Zwłaszcza, jeśli auto bardzo często jest nie obciążone - jeździ sam kierowca, czy tylko z pasażerem z przodu.

Jedynym przeciwdziałaniem może być przekładka opon, co sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.