Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

@alexander.p 17stki zostaw na zimę a na lato 235/45/R18 i wtedy biednie nie będzie wyglądać  
19 z smax :)

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

@alexander.p w przedlifcie podstawowa opona to 235/45/17. 
także spokojnie możesz zakładać. 
Nawet w lepszej cenie

Wysłane z mojego SM-A326B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235/45R18? To dużo wyższe i szersze koło niż 215/45R17 do tego auta nie bardzo. Do tego cena opon sporo większa. Standardem jest 225/45R17 i wtedy cena jest do przyjęcia i wybór spory. Na tych 17" wcale biednie nie wygląda, ale kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek nie zgodzę się z Tobą. Od 7 lat posiadam Mondeo z takimi oto oponami na lato (takie wyjechało z salonu) i na komfort nie narzekam 🙂

Oczywiście, jest różnica w komforcie między 215/55/R16 a 235/45/R18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie na takich wychodziły. Wszystko zależne od wersji i mocy. Jak już pisałem kto chce przepłacać za wygląd to B. Proszę. Ja przedkładam komfort nad wygląd. Przy okazji zostaje sporo w kieszeni. W tym aucie 17" na polskie dziurawe drogi to chyba optimum, choć i na 18" tym autem da się jeździć bo Mondeo ma dość komfortowe zawieszenie w porównaniu z niemiecką konkurencją.

Tylko opony 18" =700/szt. A 17" =500/szt za taką samą oponę Bridgestoneturanza 6

Najbardziej mnie boli gdy młodzi ludzie wydają tysiące cebulionów na wielkie felgi, a później brakuje na porządną oponę i kupują jakiś chiński badziew lub używane. Nie idźcie tą drogą. Bezpieczeństwo i zdrowie ponad wszystko, nie wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@t.sienkiewicz91 235/40/18 

Tylko pytanie czy to ma sens bo o ile to klei, jest więcej opony, to koło jest cięższe. Czuć zmianę dynamiki i komfortu. Do latania po zakrętach tak. Do wyższych prędkości tak. Dla samego wyglądu nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@analyzator 235/45/R18 to oryginalny rozmiar dla Mondeo Mk4 po lifcie z silnikiem 2.0 TDCi 🙂 

między 16 a 18 czuć lekką różnice w dynamice, natomiast między 17 a 18 już nie czułem takiej różnicy. Dlatego zostałem przy oryginalnym setupie, czyli 18 lato a 16 zima na stali i mi tam pasuje 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@t.sienkiewicz91 o racja - sugerowałem się rozmiarem podanym w poście 215/50/17 gdzie zamiennikiem byłoby 235/40.

Ciekawe że u Ciebie czuć tylko lekką różnicę. Automat? W lekkiej foce przy 200+hp i 6,7 0-100 różnica przy dynamicznej jeździe jest bardzo wyraźna. Takie bujanie się to poza komfortem i koleinami pomijalna. Na szerszych nawet inaczej się rusza autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wypróbował Hankook Kinergy 4S2? Wydaje się bardzo fajnie zbalansowaną oponą całoroczną. Waham się czy nie spróbować ich zamiast Goodyear Vector 4Seasons G3, które bardzo dobrze mi się spisywały i całkowicie mnie przekonały do opon całorocznych. Michelin bardzo poprawił Cross Climate 2 i teraz na śniegu to bardzo dobra opona, ale te 6,5mm bieżnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kolargol napisał(a):

Czy ktoś wypróbował Hankook Kinergy 4S2? Wydaje się bardzo fajnie zbalansowaną oponą całoroczną. Waham się czy nie spróbować ich zamiast Goodyear Vector 4Seasons G3, które bardzo dobrze mi się spisywały i całkowicie mnie przekonały do opon całorocznych. Michelin bardzo poprawił Cross Climate 2 i teraz na śniegu to bardzo dobra opona, ale te 6,5mm bieżnika...

Daj sobie spokój z Hankook całoroczne. Przy Goodyear nie mają najmniejszych szans. Bardzo szybko oblatują czyli trwałość lichutka, 2 zimy max.

Weź pod uwagę Nokian seasonproof. Super udana opona zwłaszcza XL.

Cena bardzo przyzwoita ,  lepszy stosunek jakości do ceny niż Goodyear.

W warunkach zimowych i hałasie nie do pobicia. Głębokość 8,7mm! Co za tym idzie nie trzeba pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzator napisał(a):

Jakieś własne opinie o bridgestone blizzak lm005?

Super opona. Bardzo zrównoważone parametry jezdne. Ścisła czołówka.

1 godzinę temu, kolargol napisał(a):

@Vujek po tym jak mi wr d3 sparciały, nie brałem pod uwagę Nokiana, pomimo że niby poprawili jakość. 

Poczytam jak w testach wypadają.

Z całorocznymi nigdy nie było problemów a seasonproof im wyszły idealnie. Sam zajeżdżam 2 komplet i nie mam na razie lepszej alternatywy w podobnych a nawet większych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i mi coś doradźcie 🙂 

Na tą zimę poszukuję opon 215/55 R16. Obecnie zjeżdżam Barum Polaris 3 w tymże rozmiarze, w poprzednim Mondku miałem Polaris 2 i nie narzekałem. W większości jazda po mieście (Białystok), tak 70% miasta reszta trasa. Iść dalej w Barumy czy coś zmienić w swoim życiu? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się chętnie dowiedzial. 215/60R16 XL, przebieg zimą około 3kkm, więc premium o super osiągach nie jest mi potrzebne, czasem jakaś trasa ekspresówką. Barum Polaris 5?

Wyryte w skale z S20 FE 5G

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja zona ma na yarisie polaris 5 robi rocznie jakies 15 tys km . 

nigdy nie powiedziała ze nie czuje zaufania do auta czy tez opon a ja myjąc auto zauważyłem ze guma nie parcieje i dobrze znosi oznaki czasu . ze swojej strony polecam 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MMCzysci no ja chyba się wstrzelę w Baruma. Jeżdżę na nich zimą od 2010 roku, oczywiście nie na jednych 😄 

@lodowa w małym aucie trochę inne odczucie. Moja Wife ma Nokiany 14" na zimę ale w Fiacie 500, fakt auto się trzyma swego pasa jak szalone. Ale nie zestawiłbym odczuć np. z Mondeo Mk4 do Fiata 500. Różnica w masie, rozstawie osi i samych rozmiarach opon to przepaść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@t.sienkiewicz91 oczywiście ale chciałem zaczynać ze mimo upływu lat i nowego modelu czyli 5 opony dalej się dobrze spisują wiec nie powinny Cię negatywnie zaskoczyć i możesz w nie dalej iść tak jak to wyżej rozwinąłeś swoja myśl .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lodowa elegancko 🙂 

To w takim razie będzie przeskok z Polaris3 na Polaris5 🙂 
Moje Polaris3 po 6 zimie wyglądają bardzo ładnie, nie spękane ale już nie te trzymanie, więc na ten sezon planowany zakup nowych. 

P.S. Jestem fanem Polarisa z Biedronki 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vujek z testów wychodzi że Seasonproof jest bardzo nastawiona na zimę kosztem jazdy po mokrym i suchym. Zwłaszcza hamowanie na mokrym wypadało sporo gorzej od Goodyeara. Dla mnie odpada, większość czasu jednak jeździmy po mokrym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie zauważyłem znaczących minusów w tym zakresie . Są świetne a bezpieczeństwo zimą w całorocznych uważam za najbardziej istotne, bo tu większość konkurencji się wykłada. Mam porównanie do Klebera, Vredestein, Uniroyal, Michelin i Goodyear i mój wybór był jednoznaczny. Gdyby G3 były trochę głębsze to może dołożył bym te parę stówek ale ich trwałość jest za słaba do ceny. Słabość Nokian o której piszesz pasuje ale bardziej do starszych Wetherproof. Seasonproof jest mocno poprawiona, zwłaszcza wersja XL.

4 godziny temu, MMCzysci napisał(a):

Też bym się chętnie dowiedzial. 215/60R16 XL, przebieg zimą około 3kkm, więc premium o super osiągach nie jest mi potrzebne, czasem jakaś trasa ekspresówką. Barum Polaris 5?

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

Przemyśl to dobrze bo Polaris 5 jak zimą odpuści czyli mokro lub sucho są słabe.W głębszych kałużach aquaplaning jest straszny.Jeż lepiej Nasze Dębice Frigo HP2 lub kormoran  snow jak szukasz takich tanich opon.

Osobiście bym dołożył do Klebera Krisalp HP3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie stoję przed wyborem opony 225 55 R17. Auto głównie trasy, tereny przed górza Sudeckiego. Potrafi dosypać śniegiem. Wybieram między premium Continental WinterContact 870 TS A Hankook RS3 W462. Auto raczej słabe 184 km na RWD więc super trakcji nie potrzebuje, ale chciałbym pewnej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie CONTI. Hankook nie dorasta im do pięt. Jak taniej to jedynie Bridgestone Blizak 005, choć niedługo wychodzi nowy model, pewnie lepszy, podobnie jak z letnimi Bridgestone Turanza 6, które zastępują Turanza 005.

Z najlepszych jeszcze Michelin Alpine 6 ale cena mocna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.