Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Michał126 ma racje. Dębica Frigo 2, Passio 2, Fulda Eco control 1 i 2ka po dwóch , trzech de montażach naciąga się drutówka i zaczyna się problem z trzymaniem wiatru. Cokolwiek z Conti trzyma się obręczy naprawdę mocno. Hankook jest nawet made in china jak na razie ok z wyważeniem, korea odrobiła bdb zadanie. Jak ktoś chce tańsze marki z Goodyera to raczej na drugi komplet kół żeby go nie ruszać tylko wyważać co jakiś czas. Uni rain expert 3 z odwróconą asymetrią zdarza się dość często że po sezonie bark wewnętrzny na całym obwodzie miał 1-2mm bieżnika a żebro "centralne" nie ruszone (touran tył, mondeo p+t i parę innych) nie mam pojęcia dlaczego.(nie posiadam foty jak to wygląda)  Jak ktoś je ma to trzeba to kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barum to Continental.

Prywatnie kupiłbym Barumy, bo wyroby tej marki to od pewnego czasu naprawdę solidna jakość za rozsądną cenę. Nowy Bravuris i Polaris świadczą o tym.

A nie wiem co mi się pokręciło, może dlatego że pamiętam braterskie odwiedziny u Barum'a delegacją ze Stomilu który za chwilę stał się Michelinem.

Sorry za zamieszanie.

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jolley napisał:

Ja miałem Dębicę UHP2, teraz mam GY Asym 5. Szczerze powiedziawszy, dużo "do powiedzenia" ma głowa, gdyż świadomość założonych opon z górnej póły tworzy efekt placebo - przynajmniej u mnie :-D Teoretycznie wiem, że mogę sobie na więcej pozwolić :mrgreen:

Zobacz też pomiary z http://www.tyrereviews.co.uk

Liczby jasno pokazują, że GY A5  to pełnoprawne premium i zysk w stosunku do klasy średniej potrafi być 3-4 metry ! na suchym podczas hamowania. Oraz 7-12 metrów na mokrym!

To są gigantyczne wartości. A przewaga nad klasą budżetową będzie tylko większa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lukaso napisał:

@jolley zasmuciłeś mnie... Szkoda że nie napisałeś tego wcześniej 🙂

Kilkanaście postów wcześniej znajdziesz mój post, w którym napisałem co nie co, po kilkuset km zrobionych na Asy 5. Musiałeś go przegapić 

27 minut temu, ghost napisał:

Zobacz też pomiary z http://www.tyrereviews.co.uk

Liczby jasno pokazują, że GY A5  to pełnoprawne premium i zysk w stosunku do klasy średniej potrafi być 3-4 metry ! na suchym podczas hamowania. Oraz 7-12 metrów na mokrym!

To są gigantyczne wartości. A przewaga nad klasą budżetową będzie tylko większa.

Nim dokonałem zakupu, przewertowałem "cały internet" w poszukiwaniu opinii i testów, których było jak na lekarstwo, także znam je wszystkie na pamięć :-]
Dlatego wspomniałem o tym, że sama świadomość posiadania opony premium, która dosłownie bije na głowę niektóre budżetowe, to już dużo. Takie testy dają solidnie do myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lukaso napisał:

@jolley faktycznie, masz rację 😉 Liczyłem na jakieś porównanie ale skoro mówisz to bardziej placebo to wnioskuję że nie miałeś okazji tego sprawdzić, spoko 😉

W "normalnych" warunkach na pewno ciężko by było odczuć różnicę. Różnice widoczne są w warunkach "ekstremalnych", czyli hamowania awaryjne na różnych nawierzchniach, czy bardzo dynamiczna jazda po łukach. Podejrzewam, że mało kto podczas toczenia się czy po mieście czy międzymiastówką nie odczułby różnicy między oponami Nankang a Michelin Pilot Super Sport. Za to, kiedy trzeba nagle auto wyhamować ze 100 do 0, w dodatku na mocnym deszczu, to wtedy lepiej mieć te drugie opony

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie mając to w myśli zdecydowałem się dołożyć do hankooka, bo wiem że zdarzają się różne sytuacje awaryjnego hamowania po zagapieniu kogoś czy mnie, bo każdemu się czasem może zdarzyć. Przewiozłem się już na badziewnych oponach dwa razy, raz cały przód rozwalony a drugi tylko lampa ale wina opon ewidentnie. Fakt że były naprawdę stare i w słabym stanie ale to dało mi do myślenia na ten temat i że nie warto oszczędzać na oponach. Chcę się czuć bezpiecznie w razie ostrego awaryjnego hamowania, a że hamulec duży to i opona napewno się przyda lepsza. 

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Lukaso napisał:

I właśnie mając to w myśli zdecydowałem się dołożyć do hankooka, bo wiem że zdarzają się różne sytuacje awaryjnego hamowania po zagapieniu kogoś czy mnie, bo każdemu się czasem może zdarzyć. Przewiozłem się już na badziewnych oponach dwa razy, raz cały przód rozwalony a drugi tylko lampa ale wina opon ewidentnie. Fakt że były naprawdę stare i w słabym stanie ale to dało mi do myślenia na ten temat i że nie warto oszczędzać na oponach. Chcę się czuć bezpiecznie w razie ostrego awaryjnego hamowania, a że hamulec duży to i opona napewno się przyda lepsza. 

Tym bardziej jak piszesz, że hamulec duży, bo inaczej to kiepsko to wygląda, na kiepskich oponach od razu blokuje koła a kontrolka abs najchetniej by wyskoczyła. Jeździłem kiedyś na Barumach bo Ojciec chciał na szybko kupić budżetowe 17'. Sytułacja skończyła się tak, że po 2.000 km opona strzeliła na bocznym rancie na pasie rozbiegowym autostrady. Na szczęście prędkość była mała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może Dębice UHP2 ? 🙂  Na grupie na fb bardzo dużo osób poleca tą gumę . Myślałem zakupić Nexeny , Uniroyal Rainsport 3 XL lub właśnie Hankook S1 Evo2 XL . Ktoś wypowie się na temat Uniroyal Rainsport 3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gesiu_15 ja nie polecam tego Uniroyala jeśli jeździsz dynamicznie. Auto trochę pływa bo opona ma miekkie boki. Jak lubisz bezpośrednie przelozenie z kierownicy na asfalt to nie bierz. Oprócz tego bez zarzutu. Przejechałem jakieś 10tys na nich Focusem.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gesiu_15 napisał:

Ma ktoś może Dębice UHP2 ? 🙂  Na grupie na fb bardzo dużo osób poleca tą gumę . Myślałem zakupić Nexeny , Uniroyal Rainsport 3 XL lub właśnie Hankook S1 Evo2 XL . Ktoś wypowie się na temat Uniroyal Rainsport 3 ?

Stronę wcześniej masz kilka dobrych postów i opinii odnośnie UHP2

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maciek-drummer napisał:

@W1Michal jeździłeś? Z jakimi możesz porównać?

ciężko porównać bo to było nowe Audi A4  znajomego. Ale przy gwałtownym hamowaniu przyczepność znakomita. Trzeba by na tym samym aucie sprawdzić kilka opon i wtedy można bezpośrednio mieć porównanie. Generalnie nie odstają wg mnie od Conti premium 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S1 Evo 3 wg testów to czołówka razem z Goodyear F1 asymmetric 5 i michelinem ps4 i falken azenis FK510

Generalnie to falkeny mają super opinie ale nie dało się ich kupić z rocznika 2019 więc padło na hankooka. Założę to coś napiszę ale podejrzewam że na nówkach będzie szał no bo są po prostu nowe 😄 ciekawe jak będzie po 2-3 latach bo świeże to nawet nalewki w starym audi 80 kleiły przy hamowaniu. Ale zaznaczam że jak były nowe świeżo założone 😉

Co do Rainsport 3 to nie jeździłem, co wyraźnie zaznaczam, ale naczytałem się o nich tak dużo że to wszystko się powtarza. A konkretnie to że świetnie trzymają na mokrym, pływają przy ostrzejszej jeździe na zakrętach, szybko się ścierają i im wyższa temperatura tym gorzej trzymają, powyżej 30°C wbrew pozorom nie ma szału z przyczepnością na suchym. Dlatego ich nie wziąłem. A w tej cenie były hankook Ventus S1 evo3 więc padło na nie. 

  • Okay 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zakupie raczej Hankooki S1 Evo2 . Co do Uni Rainsport3 są różne opinie , jedni piszą że super guma , drudzy że dobrze się jeździ w deszczu super przyczepność a w ciepłe dni szału nie ma 😉 Kolejna rzecz zużycie podobno bieżnik znika w oczach. Masa opinii pozytywnych i negatywnych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem kilka stron postów tutaj i dzięki Wam podjąłem decyzję, że na pewno nie kupię Uniroyal Rain Sport 3. Dzięki tym opiniom jednak mam dalej dylemat. Co wybrać? Auto Golf IV TDI, jazda miejska, ze dwa razy do roku wakacje, wypady poza miasto w weekendy - czyli raczej standardowe użytkowanie samochodu.

 

Moje typy:

1. Vredestein Ultrac Satin

2. Hankook Ventus Prime3 K125

3. Barum Bravuris 5HM

Co byłoby Waszym zdaniem najlepszym wyborem? Niestety o tych pierwszych jest mało opinii na forach, ale kiedyś słyszałem, że jest to marka mało znana i mało doceniana w Polsce.

Dodam tylko, że zależy mi na jak najlepszej przyczepności na deszczu oraz żeby nie stawiały dużego oporu toczenia i nie hałasowały, stąd te 3 typy.

 

Będę też potrzebował opon do drugiego auta, typowo weekendowego w ładną pogodę, czasem wypad poza miasto. Tutaj właściwości jezdne w deszczową pogodę będą mniej brane pod uwagę, więc może wybiorę inny model opon - choć niekoniecznie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Kupiłem z miesiąc temu te Barumy 🙂 naprawdę cena = jakość super 🙂 Nie są głośne, przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni bardzo dobra 🙂 Sprawdzałem to nawet na łuku przy dużej prędkość i muszę stwierdzić, że opona trzyma się z nawierzchnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zauważyłem że dwie zimówki Conti TS850P po roku wyglądają jak poprzednie po 6 latach.....Jezdzi sie na nich super ale mieszanka masakra, będe reklamował bo po następnym sezonie będzie tylko gorzej. Sparciałe klocki bieżnika jak w starej zimówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.