Fyox Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Pływak nie piję do twoich wypowiedzi, czytałem te testy i w angielskich portalach i w polskich stąd właśnie padła ta propozycja. Nie narzekam, że opony drogi bo mógłbym kupić i takie za 1500 za sztukę, tylko czy warto np płacić więcej za przytoczone RT2 skoro w testach wyglądają podobnie (nie lubie wydawać większej kwoty pieniędzy tylko po to, żeby mieć znane logo, jak mam porównywalną jakość w niższej cenie). Nie wiem, nigdy nie jeździłem na budżetowych oponach, dlatego pytam w większym gronie czy ktoś może ma jakieś doświadczenia z tym konkretnym modelem savy, który w testach (jak za taką cenę) wypada spoko. Opona to nie dodatek do felgi i doskonale o tym wiem, jedyne miejsca w których auto styka się z nawierzchnią, więc nie rozumiem dywagacji kolegi wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem@S Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 Trochę ode mnie na temat tych tańszych opon Zazwyczaj wszyscy wybierają coś markowego typu Continental , Dunlop itp... . Jak to wcześniej zostało napisane koło musi być duże , a opona to dodatek Wiadomo że większe koło to i opony droższe . Tak jeżdżę na budżetowych oponach 225/40/18 . Na oponach latam cały sezon letni i robię jakieś 25tyś . Miałem z tych popularnych Zetexy i Imperiale . Jedne jak i drugie na suchym dają radę nie są strasznie głośne i dobrze trzymają się na drodze . Imperiale na wulkanizacji mieli problem wyważyć i trochę przeklinali . Na mokrej nawierzchni jest już gorzej i przy 1.8t 150km ośka , przy ruszaniu w miarę delikatnie kołami kręciło w miejscu . Moja opinia : do zwykłego auta i przemieszczania się z punktu A->B ok . Jeżeli ktoś już jeździ bardziej agresywnie to nie polecam . Na obecny sezon wybrałem coś innego i tutaj wybór padł na Prestivo PV-S1 . Poniżej artykuł o tych oponach . http://przegladoponiarski.pl/art/10098/strial-i-prestivo-w-polsce.html Obecnie cena na Oponeo za rozmiar 225/40/18 jest 223zł , a jeszcze 2tyg temu były po około 280zł . Wybrałem je dlatego że chciałem coś innego znowu wypróbować , a nie chciałem Savy i Kormorana . Poza tym skusiły mnie też parametry tej opony: Opór toczenia B , Hamowanie na mokrej nawierzchni A . Więc nie odbiega parametrami od droższych opon . 4szt już są u mnie i czekają na lepsze warunki pogodowe do założenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 26 minut temu, Przem@S napisał: Obecnie cena na Oponeo za rozmiar 225/40/18 jest 223zł , a jeszcze 2tyg temu były po około 280zł . Wybrałem je dlatego że chciałem coś innego znowu wypróbować , a nie chciałem Savy i Kormorana . Poza tym skusiły mnie też parametry tej opony: Opór toczenia B , Hamowanie na mokrej nawierzchni A . Więc nie odbiega parametrami od droższych opon . 4szt już są u mnie i czekają na lepsze warunki pogodowe do założenia Doczytaj sobie o tych etykietach jedna opona mająca A i druga mająca A mogą mieć w jednym niezależnym teście rozstrzał na drodze hamowania nawet do kilku metrów bo test do etykietowanie może się zgodnie z przepisami odbywać w różnych warunkach temperaturowych i to producent sobie wybiera te warunki wedle widełek, a te są spore... nigdy nie mówię "nie" tanim oponom pod warunkiem, że w co najmniej 2, 3 testach wypadają naprawdę przyzwoicie. Opinie anonimowych użytkowników, których nie znam stylu jazdy, umiejętności ani nawet często nie wiem czym i gdzie jeżdżą nie są dla mnie osobiście w żaden sposób miarodajne dlatego np. dziwi mnie, ze ktoś na forach pyta zupełnie obce osoby o opony Raz dawno temu kierując się opiniami w internetach kupiłem Nankang NS-2 bo podobno najlepsze chinole, odsprzedałem za flaszkę wódki zanim skończył się w nich bieżnik. 50zł droższe na sztuce Uniroyale przyczepnością zamiatały Nankanga Rozmiar 225/40R18 to chyba najtańszy rozmiar w 18" i często tańszy niż niektóre 17 calowe opony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przem@S Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 3 godziny temu, Pływak napisał: Doczytaj sobie o tych etykietach jedna opona mająca A i druga mająca A mogą mieć w jednym niezależnym teście rozstrzał na drodze hamowania nawet do kilku metrów bo test do etykietowanie może się zgodnie z przepisami odbywać w różnych warunkach temperaturowych i to producent sobie wybiera te warunki wedle widełek, a te są spore Dzięki za sugestie 3 godziny temu, Pływak napisał: Opinie anonimowych użytkowników Nie sugerowałem się opiniami , a druga sprawa że mało informacji było na temat tych opon i decyzje o wyborze sam podjąłem . W tej cenie można sobie żonglować oponami i testować co się podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 3 minuty temu, Przem@S napisał: Nie sugerowałem się opiniami , a druga sprawa że mało informacji było na temat tych opon i decyzje o wyborze sam podjąłem . W tej cenie można sobie żonglować oponami i testować co się podoba Co jest o tyle dziwne, ze opona jest na rynku od 2 lat. Tyle samo co FK510. O Falkenach masa opinii i testów o tym Pre... coś tam cisza. Niby można żonglować i testować ale podobno wybór budżetówek determinuje cena wiec wątpię aby każdy miał kasę na testowanie i żonglowanie skoro nie miał 2-3 stówek aby od razu dołożyć do czegoś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielusinek Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 7 godzin temu, Arkeolowy napisał: Pewnie w zależności od rozmiaru różny kraj produkcji. Zgadza się, mam dwa komplety Fulda sportcontrol 205/40/17 Polska 225/40/18 Niemcy Jedne od drugich nie odbiegają jakością, według mnie oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubotek Opublikowano 21 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2018 12 godzin temu, Pływak napisał: Od kiedy dizajn bieżnika świadczy o jakości opony? Jeśli by tak było to chińczyki ze swoimi wyczesanymi "wyścigowymi" wzrokami powinny wymiatać.... a no i jeszcze jak ktoś jest estetą to Verdestein ma opona zaprojektowaną przez Giugiaro Design Opinii nie wydam wcześniej niż po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów,jednak nie wiem co Wam daje opinia jednego internetowego anona takiego jak ja wobec testów i opinii fachowców ale dzięki za uznanie Chodziło mi o sam wygląd mieszanki bieżnika, która na innych zdjęciach wygląda zupełnie inaczej niż Conti czy GoodYear. Na zdjęciu przypominało to troche 15-letniego Michelina. Koniec OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chat Opublikowano 24 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 W dniu 21.03.2018 o 00:13, Ubotek napisał: Mowa o SportContanct 5? Tu mnie zaskoczyles ze na mokrym też lepiej. Jak z twardościa ścianek? 215/45 powinno być nieco sztywniejsze niż 225/45, bo ma mniej "miesa" Tak, SportContanct 5. Jeśli chodzi o sztywność, zawsze w 17 kupuję ze wzmocnionymi ściankami (chyba XL w oznaczeniach czy Y, już nie pamiętam) bezpieczniej na krawężnikach poza tym mają też wyższy indeks prędkości a nierzadko ponad 2 paczki się leci. Dla mnie też argumentem za zakupem RT2 jest to, że mi nie ząbkują SC5 po 15 tys. już miałem wyząbkowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ubotek Opublikowano 24 Marca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2018 Wypowie się ktoś w sprawie Bridgestone S001? Jest tego sporo, a nie ukrywam, że bede szukał jakiejś promocji, ale czekam czy uda się kupić felgi 18 cali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Kurdeż Przesiadka na letnie troszkę boli. Mam letnie GY EFFICENT GRIP A/C/67 dB i zimowe GY UG9 E/B/69 dB Różnica 2 dB na korzyść letnich wydaje się być znaczna, a tym czasem to zimówki są bardzo zauważalnie cichsze. Tyle warte te etykiety na oponach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chat Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 8 minut temu, StreamHD napisał: Kurdeż Przesiadka na letnie troszkę boli. Mam letnie GY EFFICENT GRIP A/C/67 dB i zimowe GY UG9 E/B/69 dB Różnica 2 dB na korzyść letnich wydaje się być znaczna, a tym czasem to zimówki są bardzo zauważalnie cichsze. Tyle warte te etykiety na oponach... Myślę, że z tą "cichością" to wiele zależy od temperatury za oknem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 A jak wiadomo producenci mogą testować swoje opony w dość szerokich widełkach temperaturowych więc zazwyczaj robią to w takich warunkach w jakich ich opona wypada najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chat Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 5 minut temu, Pływak napisał: A jak wiadomo producenci mogą testować swoje opony w dość szerokich widełkach temperaturowych więc zazwyczaj robią to w takich warunkach w jakich ich opona wypada najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StreamHD Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 47 minut temu, Chat napisał: Myślę, że z tą "cichością" to wiele zależy od temperatury za oknem. Temp. ma oczywisty wpływ na parametry opony, ale trzeba dodać, że GY UG9 poprostu same z siebie są ciche, a Efficent Grip same z siebie są poprostu głośniejsze od nich i temp nigdy tego nie zmieni. Etykietka mająca kupującemu uświadomić co kupuje, wprowadza go w błąd i żadne warunki atmosferyczne tego nie zmieniają. No ale tak jest ze wszystkim. Producent zawsze testuje w warunkach niemal laboratoryjnych i optymalnych dla swojego produktu - warunkach nie do odtworzenia w codziennej rzeczywistości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek_t Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Panowie, ja wiem że to miejsce może nie jest najlepsze na tego typu pytania. Jednak może ktoś z Was się orientuje które całoroczne mają najtwardsze ścianki? Specyfika samochodu taka że muszą być "kamienne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Gdzie najkorzystniej cenowo można kupić opony w sieci?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryman Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Tydzień temu założyłem do Meganki II Goodyeary Efficient Grip i muszę powiedzieć, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tą gumą. Ten samochodzik jeszcze nigdy nie był tak cichy O tym jak się prowadzi jeszcze dużo za wcześnie, nawet w deszczu nie było jeżdżone. Na ten moment wydaje się bardzo ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kriskula Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Oczywiście, jako to nowe, GY są super, ale po kilku latach drastycznie spada ich efektywność.Zaznaczam DRASTYCZNIE podobnie jak Conti Premium.To niestety opony dla bogatych jak Niemcy itp. którzy wywalą je po jakichś 3 latach.U nas realia są inne i ja gustuję w bardziej trwałych oponach jak Michelin czy Dunlop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Z mojego życiowego doświadczenia nieprzeciętną odpornością na zużycie (zarówno eksploatacyjne, jak i starzenie) cechują się opony Pirelli z cywilnych serii: P7, Cinturato P7, Winter Carving. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryman Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 @Pływak jak Ci się spisują Falkeny? O ile już zmieniłeś na lato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Przedwczoraj dopiero zalozylem i zrobilem na nich tylko jakieś 200km więc póki co za mało aby wydac werdykt. Napisać moge tylko, ze przesiadałem się z Michelin Pilot Sport 3 i w żadnym aspekcie nie odczułem, ze przesiadłem się na oponę tańsza i teoretycznie klasę niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 @Pływak te Michelin również testowałeś od nowości na tym aucie i pamiętasz dobrze jak się wtedy na nich "czułeś". Po spełnieniu min. tych dwóch warunków opinie stają się w miarę wiarygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Nie od nowosci ale prawie od nowosci bo poprzedni wlasciciel zrobil na nich tylko sezon (opony kupione w 2016, a ja auto kupilem w 2017), ja te na przedniej osi dokończyłem i nawet na krótką przed zima założyłem dwie jakieś fuldy bo juz byla lipa, a nie chcialem w pazdzierniku nowych zimówek zakładać. Jesli sugerujesz, ze opona po takm czasie już jest duzo gorsza to swiadczy tylko o oponie ;] Mialem dwie ok ponad 6mm i dwie zjechan do ogranicznika. Zakup dwóch Michelinow takich samych kosztowalby niewiele mniej niż komplet Falkenow wiec dwie poszly na olx i dorzucając smieszna kase wpadly 4 falkeny. Z reszta jak sledzisz dyskusje to wiesz, ze sam strone czy dwie wstecz pisalem, ze nie czuje sie na tyle kompetentny aby wydawać werdykt i odsylalem do testów i o ile PS4 wypada w testach super to PS3 tyłka nie urywały wiec jak zobaczylem ich cene i wyniki w testach to dalem sobie spokój ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paperson Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Haha nigdzie nic nie sugerowałem @Pływak idąc za rozsądkiem każdy w tym wypadku kupiłby cztery nówki , a te falkeny na papierze wyglądają naprawdę dobrze. Amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Jedyne czego się obawiam to żywotności. Nówki maja 7mm bieżnika i nie wróżę im więcej w renowce niż dwa sezony letnie czyli jakies 30k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się