Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

 

Może inaczej zapytam. Kto jest autorem etykiet które widzimy na oponach? Producent opon czy jakiś instytucja którą można podejrzewać o niezależność?

Autorem etykiet sa producenci opon i robią je według wytycznych zawartych w unijnym rozporządzeniu. Jak juz pisałem sama temperatura pomiaru to spore widełki z rozrzutem 25 stopni, a jak wiadomo temperatura ma spory wpływ i na halas i na przyczepność. Firma x może robic test w temperaturze innej niz firma y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby było 100 % obiektywnie trzeba by mierzyć hałas w tym samym miejscu i czasie na tym samym aucie itp, więc same warunki mogą powodować różnice. Stąd to nigdy nie będzie obiektywne. Unia wymaga etykiet więc je drukują i naklejają na opony. Nie koniecznie muszą odzwierciedlać realia zwazywszy że my nie jezdizmy po torze testowym tylko po ulicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref]W1Michal[/ref], wiedząc już kto jest autorem etykiet, zgadzam się w pełni z Twoją wypowiedzią.

Mimo to, bardziej na poważnie będę traktował to co wypisują na swoich etykietach producenci Europejscy niż ci z Chin ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695112

Nie specjalnie przekonała mnie Twoja wypowiedz.

Powołujesz się na porównanie opon Continentala z producentem opon o którym nawet nie słyszałem. Na podstawie tego porównania dzielisz się z nami obserwacją że producent opon z Chin powypisywał

Pytales dlaczego twierdze ze etykiety to bzdura wiec ci napisalem. Nie rozumiem czego nie ogarniasz. Nie twierdze ze conti czy dunlop w kulki leca bo moze to prawda, ale te tanie opony z etykietami na nich nalepionymi nie maja nic wspolnego. Conti dunlop goodyear itp moze maja... tego sie nie dowiesz bo sam w laboratorium tego nie sprawdzisz. Wiem jedno, nigdy wiecej tanich opon. Oszczednosc jest tylko z pozoru.

 

Co do opon "normalnych"... jesli widelki temperaturowe sa tak duze to tez moze okazac ze przy +30 opona ktora na etykiecie jest o 2db cichsza, bedzie jednak glosniejsza. Jesli mialoby to byc zrobione rzetelnie, to powinny byc podane wartosci przy +7/+10 i skrajnie +30/+35 dla letnich tak zeby bylo wiadomo jak opona zachowuje sie dosc zimna i rozgrzana. Tak samo zimowka przy +7 (bo to niby temp przy ktorej powinnismy ja zalozyc) i przy -15/-20. Wtedy mielibysmy na etykietach 2 wartosci glosnosci, przyczepnosci i ekonomicznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Co do opon "normalnych"... jesli widelki temperaturowe sa tak duze to tez moze okazac ze przy +30 opona ktora na etykiecie jest o 2db cichsza, bedzie jednak glosniejsza. Jesli mialoby to byc zrobione rzetelnie, to powinny byc podane wartosci przy +7/+10 i skrajnie +30/+35 dla letnich tak zeby bylo wiadomo jak opona zachowuje sie dosc zimna i rozgrzana. Tak samo zimowka przy +7 (bo to niby temp przy ktorej powinnismy ja zalozyc) i przy -15/-20. Wtedy mielibysmy na etykietach 2 wartosci glosnosci, przyczepnosci i ekonomicznosci.

 

Zgadza się ale wie o tym każdy producent opon w związku z czym można założyć że wyniki na etykietach podali na podstawie badań zrobionych w najkorzystniejszych dla danej opony warunkach. Biorąc to pod uwagę, można przyjąć że te kilka decybeli różnicy podanej na etykiecie z czegoś się jednak bierze.

 

Na ten rok opony już kupiłem ale w przyszłym roku postaram się przerwać Dunlopową passę i kupię Sport Contakty 5 - porównam i nie omieszkam napisać kilku zdań porównania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695112 Kto jest autorem etykiet które widzimy na oponach? Producent opon czy jakiś instytucja którą można podejrzewać o niezależność?

 

Zaciekawiła mnie dyskusja więc odkopałem Rozporządzenie Parlamenty Europejskiego i Rady (WE) NR 1222/2009 bo to ono definiuje te wszystkie klasy, zasady itd.

 

Artykuł 4 mówi od obowiązkach dostawcy, czyli innymi słowy producenta lub jego przedstawieciela:

 

Artykuł 4

Obowiązki dostawców opon

1.

Dostawcy zapewniają, aby opony C1 i C2 dostarczane dystrybutorom lub użytkownikom końcowym:

a)

posiadały na bieżniku naklejkę zawierającą etykietę wskazującą klasę efektywności paliwowej określoną zgodnie z załącznikiem I część A, klasę i wartość pomiarowązewnętrznego hałasu toczenia określone zgodnie z załącznikiem I część C oraz, w stosownych przypadkach, klasę przyczepności na mokrej nawierzchni określoną zgodniez załącznikiem I część B;

lub

b)

w odniesieniu do każdej dostarczonej partii składającej sięz jednej lub większej liczby identycznych opon – posiadałydrukowaną etykietę wskazującą oznaczenie klasy efektywności paliwowej określoną zgodnie z załącznikiem I część A,klasę i wartość pomiarową zewnętrznego hałasu toczeniaokreślone zgodnie z załącznikiem I część C oraz, w stosownych przypadkach, klasę przyczepności na mokrej nawierzchni określoną zgodnie z załącznikiem I część B.

2.

Formaty naklejki i etykiety, o których mowa w ust. 1, muszą być zgodne z załącznikiem II.

3.

Dostawcy określają klasę efektywności paliwowej, klasęi wartość pomiarową zewnętrznego hałasu toczenia oraz, w stosownych przypadkach, klasę przyczepności na mokrej nawierzchni opon C1, C2 i C3 w technicznych materiałachpromocyjnych, w tym na swoich stronach internetowych, zgodnie z załącznikiem I, w porządku określonym w załączniku III.

 

Jest jeszcze punkt trzeci który mówi o weryfikacji przez państwa członkowskie UE:

4.

Dostawcy, w okresie kończącym się po upływie pięciu lat od udostępnienia na rynku ostatniej opony danego typu, udostępniają organom państw członkowskich na ich wniosek dokumentację techniczną. Dokumentacja techniczna musi być na tyleszczegółowa, aby umożliwić tym organom sprawdzenie prawdziwości zamieszczonych w etykiecie informacji na temat efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchnii zewnętrznego hałasu toczenia.

 

Czyli wynika z tego, że organy nawet jeśli weryfikują to weryfikują dokumentację a nie produkt :mrgreen: Nie to żebym coś sugerował, ale szczególnie u mniej znanych producentów może być różnie z pokryciem jednego z drugim. Znamy już historie motoryzacyjne gdzie stan rzeczywisty a ten w dokumentach, procedurach był inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon "normalnych"... jesli widelki temperaturowe sa tak duze to tez moze okazac ze przy +30 opona ktora na etykiecie jest o 2db cichsza, bedzie jednak glosniejsza. Jesli mialoby to byc zrobione rzetelnie, to powinny byc podane wartosci przy +7/+10 i skrajnie +30/+35 dla letnich tak zeby bylo wiadomo jak opona zachowuje sie dosc zimna i rozgrzana. Tak samo zimowka przy +7 (bo to niby temp przy ktorej powinnismy ja zalozyc) i przy -15/-20. Wtedy mielibysmy na etykietach 2 wartosci glosnosci, przyczepnosci i ekonomicznosci.

 

Zgadza się ale wie o tym każdy producent opon w związku z czym można założyć że wyniki na etykietach podali na podstawie badań zrobionych w najkorzystniejszych dla danej opony warunkach. Biorąc to pod uwagę, można przyjąć że te kilka decybeli różnicy podanej na etykiecie z czegoś się jednak bierze.

 

Na ten rok opony już kupiłem ale w przyszłym roku postaram się przerwać Dunlopową passę i kupię Sport Contakty 5 - porównam i nie omieszkam napisać kilku zdań porównania ;)

 

 

wyszły Premium 6 na zagranicznych stronach piszą same pozytywne rzeczy

 

http://www.continental-opony.pl/samocho ... umcontact6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też kierowanie się etykietami to absurd,Continental uchodzą ogólnie za naj to zwycięzca wszelkich testów i sam bym je chętnie zakupił gdybym je nie uważał za mało ekonomiczne,są drogie w zakupie i uchodzą za mało trwałe.Jeśli jednak dla kogoś liczy się tylko jakość to napewno się nie zawiedzie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje premium contacty po 24 000 km mają ponad 6 mm bieżnika także ja bym nie powiedział że są nie trwałe a wrecz przeciwnie. Zimowe tak samo. Ale to u mnie, przy jezdzie spokojnej. Jak ktoś ma dużą limuzyne z mocnym dieslem albo SUVa to opony leca szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695175

Jeśli kupujecie opony przez internet wybieracie oponeo.pl czy jakąś inna stronę macie pewną i sprawdzoną?

Dla oponeo nowe opony to także 36 miesięczne, dlatego ja kupuje gdzie indziej. Od siebie mogę polecić opony_białystok czy firmowy sklep allegro, zamawiałem opony w połowie stycznia 2017, opony które otrzymałem były z końcówki grudnia 2016 (na aukcji pisał tylko że rok 2016) także praktycznie prosto z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie na nie zwróciłem uwagę, tylko 72dB, hmmm trochę głośna...

 

Jeśli kupujecie opony przez internet wybieracie oponeo.pl czy jakąś inna stronę macie pewną i sprawdzoną?

72 dB w tym rozmiarze :) W którym chyba wszystkie opony osiągają podobne wartości. Ale zważ, że to, co w takiej Corsie C (akurat przykład z autopsji) ma mega znaczenie, w Passacie B6 - już niekoniecznie. Po prostu Twoje auto jest o wiele lepiej wyciszone.

 

Ja biorę na oponeo, chociaż są osoby, które sygnalizowały jakieś problemy z nimi. Póki co jestem zadowolony, bo ceny raczej niezłe (chociaż warto porównywać), szybka dostawa i świeże DOTy, chyba, że oferta stanowi inaczej. Ostatnio jednak kupiłem w oficjalnym sklepie allegro (taki jakby wewnętrzny allegrowy kanał sprzedaży - tzn. ogłoszenia jak wszystkie, ale bezpośrednio od allegro, nie żadnego oferenta) i nie dość, że cena była ekstra (180 zł/szt. Nokian WR D4 175/65 R14 - na oponeo po 200 w tym samym czasie), to jeszcze DOT 3516, a zamawiane bodajże 3 października.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

695175

Jeśli kupujecie opony przez internet wybieracie oponeo.pl czy jakąś inna stronę macie pewną i sprawdzoną?

Dla oponeo nowe opony to także 36 miesięczne, dlatego ja kupuje gdzie indziej. Od siebie mogę polecić opony_białystok czy firmowy sklep allegro, zamawiałem opony w połowie stycznia 2017, opony które otrzymałem były z końcówki grudnia 2016 (na aukcji pisał tylko że rok 2016) także praktycznie prosto z fabryki.

Dlatego ja dopytalem konsultanta z oponeo, obiecywal ze nie starsze niz 18miesiecy. Przyjechaly oponki z 42 tygodnia 2016. :)

Jakby byly starsze np 36m mozna je oddac w ciagu 14dni bez podania przyczyny. Ja nie znalazlem taniej nawet na allegro, a lokalni sprzedawcy opon maja ladniutkie marze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie sklepopon.pl znalazłem opony Vredestein ULTRAC SATIN 225/55 R17 występujące w tym samym modelu i rozmiarze ale w dwóch różnych cenach. Z ciekawości zadzwoniłem na infolinie sklepu z pytaniem z czym spowodowana jest ta różnica cenowa. Myślałem ze pewnie rok produkcji ale nie o to chodziło. Jedynie wskazano mi na różny kod producenta. A co to znaczy? Ciężko było wskazać różnice osobie ze sklepu wiec o co chodzi. Ktoś się domyśla. I czy te opony są warte tych pieniędzy.

 

Link poniżej

https://www.sklepopon.com/osobowe?cat=&filtr%5Bcena_od%5D=488.73&filtr%5Bcena_do%5D=598.66&strona=1&filtr%5Bszerokosc%5D=225.00&filtr%5Bprofil%5D=55.00&filtr%5Bsrednica%5D=17&filtr%5Bproducent%5D%5B78%5D=78&filtr%5Bsi%5D=&filtr%5Btyp%5D=&filtr%5Bli%5D=&filtr%5Bsezon%5D=1

Pozycja 1 i 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

 

Po lewej BFGoodrich All Season 2. Po prawej Kleber Quadraxer 2.

Są to marki Michelina. Bieżnik ten sam. Rozmiar na moje felgi to 490zł/szt za BFG i 426zł/szt za Klebera.

Czy to są TE SAME OPONY z inną nazwą i marką?

 

fcHfFO9.jpg

 

Dodam jako ciekawostkę, że starszy model Kleber Quadraxer dalej trzyma cenę na poziomie 441zł/szt a na początku 2016 kupiłem Quadraxery z samego końca 2015 za 375zł/szt.

Opony tak podrożały?

 

A mnie taki jeden co akurat miał Apollo na stanie dwa lata temu (jak chciałem kupić Uniroyale) tłukł, że to Apollo należy do Vredesteina :D

 

Cytat z wikipedii: Apollo Tyres currently sells Apollo and Vredestein branded tyres in Europe. The company currently operates one tyre factory in Europe, in the Netherlands, and is building a second factory in Hungary. This second production facility in Europe will begin production in early 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeździ ktoś z Was na Hankookach W320 albo Yohohamach W.drive V905? Która z tych opon lepiej sprawdzi się w vanie z 4x4?

Co smieszne jeżdżę na obu tylko w dwpch autach i wg mnie do Vana 4x4 bardziej yokohama bo jest bardziej komfortowa of hankooka ale jeżeli potrzebujesz lepszego trzymania drogi to hankook

 

Wytaptane z ElDżi GieCzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeździ ktoś z Was na Hankookach W320 albo Yohohamach W.drive V905? Która z tych opon lepiej sprawdzi się w vanie z 4x4?

Co smieszne jeżdżę na obu tylko w dwpch autach i wg mnie do Vana 4x4 bardziej yokohama bo jest bardziej komfortowa of hankooka ale jeżeli potrzebujesz lepszego trzymania drogi to hankook

 

Wytaptane z ElDżi GieCzy

 

Dzięki ale trochę za późno. Kupiłem Yokohamy. Zrobiłem na razie 1300km i nie mam uwag poza tym że są dość głośne przy prędkościach 120+. Przy 4x4 zapewniają trakcję na więcej niż dobrym poziomie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkaliście się kiedyś z czymś takim?

 

Po lewej BFGoodrich All Season 2. Po prawej Kleber Quadraxer 2.

Są to marki Michelina. Bieżnik ten sam. Rozmiar na moje felgi to 490zł/szt za BFG i 426zł/szt za Klebera.

Czy to są TE SAME OPONY z inną nazwą i marką?

Spotkaliście :) Żeby daleko nie szukać:

 

debica-passio-2-1507-16866-t-f-l600-sk3.png

 

vs.

 

sava-perfecta-1326-t-f-l600-sk3.png

 

Różnica w cenie wynosi złotówkę na sztuce. :lol:

 

Myślałem swego czasu o zakupie zimówek do Malucha - w końcu nie kupiłem, jeżdżę na całorocznych, na lato i tak chcę zainwestować w 14". No i tak myślałem z rok. W międzyczasie byłem na Węgrzech i zobaczyłem Malucha. Myślę - podejdę, zobaczę jakie ma opony. No Savy. To dlaczego w Polsce w rozmiarze 135/80 R12 są tylko Dębice?! Po dokładniejszym przyjrzeniu się odkryłem tajemnicę poliszynela. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.