Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Napiszę szczerze coś od siebie. Ja nie rozumiem jednego. Skoro jest stać kogoś na auto, w którym opony występują w rozmiarze np. 205/45 R17, a nie ma się na opony ze średniej półki, a nawet budżetowej typu Barum, Dębica i szuka się jakiegoś gówna typu Zetex, Sunny czy Riken albo jakiś sriken to jest dla mnie śmieszne i niedorzeczne... :shock:

Wez pod uwage jeden fakt..dam przyklad e39. Auto kiedys drogie i z v8 kosztowalo sporo. Teraz mozna miec strucla e39 za okolo 10k.

Opona na tyl 265/35R18 markowa ale nie top to koszt od 500zl w gore. I co stac kogos na mocna limuzyne? To niech kupuje opony do 300konnej fury..

 

Na ten sezon kupilem Goodyery F1 asimetric 3 265/35 r18...maja byc ciche i dobrze kleic na mokrym.

Wczesniej mialem Falkeny fk452 dobra guma ale glosna bo kierunkowa. Zdecydowanie lepsza niz unirojale rainsporty2.

Jak bym mial wybierac tansze opony to bym szukal wsrod koreanskich dostawcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę już 4 sezon na Nokianach wr D3 i jestem z nich zadowolony choć sniegu za wiele nie widziały. Jedno mnie zastanawia to już 4 sezon więc robią się stare ale zużycie znikome :shock: bieznik nadal ok 6-7mm.nadają się na kolejne dajmy 2 sezony,jak beda się zachowywać na śniegu po takim czasie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tego nie potwierdze... po 4 sezonach kazde moje opony robily sie twardawe i na sniegu byla ogromna roznica w porownaniu do nowych. [ref]menior[/ref], jesli nie mieszkasz w gorach to pomysl nad crossclimate.

Tu się kłania prawidłowe przechowywanie zimówek latem. Jeżeli leżą na placu pod słońcem, albo w blaszaku, czy na gorącym strychu, to tak się będzie zawsze działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po zmianie auta przy jednych alu felgach zdecydowałem się na całoroczne Vredesteiny Qatrac 5.Wiele czytałem przed podjęciem decyzji i śmiało mogę powiedzieć że był to strzał w 10.Przejeździłem 6tyś. w tym połowę w warunkach zimowych i ku moim zaskoczeniu i niewielkim niedowierzaniu spisują się rewelka.Jedynie ustępują może troszkę zimówkom z najwyższej półki, choć zachowanie pewne i przewidywalne.W warunkach letnio-jesiennych minimalnie mniej precyzyjne od zdjętych,choć prawie nowych Dunlopów BlueResponse a komfort porównywalny.Przy obecnych zimach szkoda dawać zarabiać gumiarzom, a i auto wygląda jak należy na porządnej, niegnijącej feldze.Zaznaczam, iż w moim życiu przerobiłem już trochę opon i to tylko od klasy średniej wzwyż, więc nie są to wnioski z d... wzięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tego nie potwierdze... po 4 sezonach kazde moje opony robily sie twardawe i na sniegu byla ogromna roznica w porownaniu do nowych. [ref]menior[/ref], jesli nie mieszkasz w gorach to pomysl nad crossclimate.

Tu się kłania prawidłowe przechowywanie zimówek latem. Jeżeli leżą na placu pod słońcem, albo w blaszaku, czy na gorącym strychu, to tak się będzie zawsze działo.

Coz... jestes jasnowidzem widze. Tym razem sie nie udalo. Opony kupowane nowe. Po DOT zawsze widzialem ze sa swieze (kilkutygudniowe). Latem natomiast przechowywane nie na placu tylko w piwnicy. Co wazne pelne kola a nie 100 razy przekladane opony. Zawsze wymyte i zakonserwowane. To tylko guma wiec po ilus latach musi zrobic sie twarda. Niestety. 4-5lat i do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Conti niby z najwyższej półki i po 5 latach, choć bieżnik był ok. 5-6mm straciły całkiem swoje właściwości w trudnych warunkach zimowych.

Nikt mi nie wciśnie kitu że chińczyki się tak nie zachowują i z roku na rok nie twardnieją i nie tracą właściwości. :wallbash:

W każdym cywilizowanym kraju 5 letnie zimówki wędrują na śmietnik bo znacznie odbiegają od zachowania nowych opon.

Relatywnie jak kogoś stać na dobry samochód to i na oponach nie powinien oszczędzać, tym bardziej jak poruszamy się nim z rodziną.

Bezpieczeństwo i pewne, przewidywalne zachowanie na drodze to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to sprawa trochę z innej beczki. Jeśli standardowe opony mam w rozmiarze 205/55 R16, to czy mogę wsadzić opony 205/45 R17? Słyszałem, że średnica koła może się różnić od fabrycznego o -2% do +1,5%. Sprawdzałem to i w moim przypadku wychodzi, że średnica zmieni się o -2,53%. Będą jakieś następstwa założenia takich opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jaka szerokość felgi. Generalnie nie powinno być dramatu, tutaj masz najlepszy (moim zdaniem) kalkulator felg/opon: https://www.rimsntires.com/specspro.jsp - ustawiasz parametry obecnych, nowych i widzisz dokładnie w mm jaka będzie różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

692996 Jeśli standardowe opony mam w rozmiarze 205/55 R16

To najpopularniejszy rozmiar koła chyba... Są też najpopularniejsze zamienniki do niego. 195/65/15, 225/45/17 i 225/40/18. Więc jeśli chcesz 17 to 225/45 będą idealne. Z tym, że wypadałoby żeby felga miała te 7-7,5J...

692943 W każdym cywilizowanym kraju 5 letnie zimówki wędrują na śmietnik bo znacznie odbiegają od zachowania nowych opon.

No właśnie a potem jadą wulkanizatorzy na zachód 8-) i te 5 latki przywożą... i to są te zimówki, które potem społeczeństwo kupuje za przysłowiową stówkę bo bieżnika masę a opony 5-6 lat... Nie ma się co dziwić, że ktoś potem ma zdanie, że zimówka dużo lepsza od letniej zimą nie jest... jak jeździ na twardych kartoflach. Tak się składa, że zakłady wulkanizacyjne znam od podszewki... te w PL. Przyjeżdżają ludzie kompletnie nieświadomi tego, co im założą. Kiedyś przyjechała kobieta... zmienić zimówki bo na "starych" jeździła już 3 lata. Miały może 8 lat. Po czym szef zakładu sam wybrał pani super oponki, bieżnik jak nówka... uwaga... 12 letnie! Osobiście sprawdzałem DOT na tych oponach. Kpina... Oczywiście kobieta zapłaciła po stówkę za oponę i pojechała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz... jestes jasnowidzem widze. Tym razem sie nie udalo. Opony kupowane nowe. Po DOT zawsze widzialem ze sa swieze (kilkutygudniowe). Latem natomiast przechowywane nie na placu tylko w piwnicy. Co wazne pelne kola a nie 100 razy przekladane opony. Zawsze wymyte i zakonserwowane. To tylko guma wiec po ilus latach musi zrobic sie twarda. Niestety. 4-5lat i do kosza.

Mam w piwnicy sporo opon/kół z racji tego że w rodzinie jest 7 samochodów, z tego co zaobserwowałem to opony letnie nadają się na max. 6-8 lat, zimówki za to 4-6, w zależności od producenta.

Mam też 4 koła z oponami zimowymi które mają już praktycznie coś ok. 12 lat (ten sam DOT, marka i model), 2 z nich były w tej piwniczce a 2 na zewnątrz, ale zabezpieczone przez słońcem i wilgocią. Opony z zewnątrz są tylko do wywalenia, spękane i twarde masakrycznie, natomiast te z piwnicy są sporo miększe i praktycznie z wyglądu jak nowe. Z ciekawości założyłem je kiedyś na samochód, na tych z zewnątrz w ogóle nie było mowy o jeździe, odrobina śniegu je pokonywała, na drugich jeszcze można by ostatecznie trochę pojeździć.

 

Zależy jeszcze jaka szerokość felgi. Generalnie nie powinno być dramatu, tutaj masz najlepszy (moim zdaniem) kalkulator felg/opon: https://www.rimsntires.com/specspro.jsp - ustawiasz parametry obecnych, nowych i widzisz dokładnie w mm jaka będzie różnica.

Jak dla mnie lepiej widać na

http://www.willtheyfit.com/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

693017 Mam też 4 koła z oponami zimowymi które mają już praktycznie coś ok. 12 lat (ten sam DOT, marka i model), 2 z nich były w tej piwniczce a 2 na zewnątrz, ale zabezpieczone przez słońcem i wilgocią. Opony z zewnątrz są tylko do wywalenia, spękane i twarde masakrycznie, natomiast te z piwnicy są sporo miększe i praktycznie z wyglądu jak nowe. Z ciekawości założyłem je kiedyś na samochód, na tych z zewnątrz w ogóle nie było mowy o jeździe, odrobina śniegu je pokonywała, na drugich jeszcze można by ostatecznie trochę pojeździć.

To tylko potwierdza to co mówię. Przechowuję opony najlepiej jak mogę a mimo to czuć różnicę po tym 3 sezonie (4 to już tak na przymus). Biorę też poprawkę na to, że w AT solą ulice tak jak chyba nigdzie... aż białe są. To też nie jest bez znaczenia. Mimo to staram się przynajmniej raz w tygodniu opłukać auto i opony z tej soli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy przyznaje że kilkuletnia zimowa opona nadaje się do kosza, ale kiedy napisałem że nalewka, oczywiście nowa, jest lepsza od takiego strupa to olaboga...

Jak ktoś w zimie robi kilkaset km miesięcznie i nie jeździ po autostradzie jak latem, to nalewka w zupełności wystarczy..to moje zdanie. A po 3 latach nie szkoda kupić nowego kompletu z tym że wyrzucamy 500zl a nie 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idac tym tokiem rozumowania, ze nalewka jest lepsza od zużytej opony zaraz ktoś napisze, że nawet zużyta opona lepsza jest niż sama felga :lol: A jak myślisz na co nalewają nową warstwę gumy? Na ilu letnie stare strupy? Wyjaśni mi ktoś tez jak nadawane są indeksy nalewką? Testują te opony na maksymalna nośność i prędkość czy może tylko przedrukowują indeksu ze starej opony na która została nalana nowa warstwa gumy. Dla niektórych opona to tylko bieżnik, a niestety o bezpieczeństwie decyduje cała konstrukcja opony składająca się z kilku warstw, które przy nalewce zostają stare. Jest tak szeroka gama opon w różnych kategoriach cenowych, że kupowanie nalewek czy starych 5 letnich używek to zwykłe Januszowanie.

 

Nie siej herezji, ze ktoś po 3 latach wyrzuca opony dobre. Bo jak wyżej pisano normalnie użytkowana zimówka spokojnie spełnia swoje zadanie przez 5 sezonów,a letnia nawet dłużej. Jak ktoś robi kilkaset kilometrów miesięcznie niech po prostu kupi dobra wielosezonówkę. Ostatnio w tej kategorii sporo się zmieniło i do jazdy miejskiej bardzo ciekawa alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii przydatności opon duże znaczenie ma też jakość. U mojej mamy są założone Pirelli Winter Carving z 2007. Na śniegu jeździ się całkiem ok, oczywiście nie tak jak na nowych, ale w porządku. Wysoki bieżnik, 6 mm lub wyższy. Zaś w C3 miałem do zeszłego roku "oryginalne" Dębice Frigo 2 z 2005... matko... można było się zabić! Z wielkim weselem wymieniłem je na banknot z Jagiełłą i kupiłem nowe Nokiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jakie macie doświadczenia z oponami Nokian zLine? Szukam czegoś na lato. Cena całkiem ok, ale kilka negatywnych opinii w necie widziałem i tak się zastanawiam.

 

Wiele mialem juz kompletow opon Nokian na lato i zime ale w tym roku sie zawiodlem. Kupem zimowe do SUV i potwierdzily sie opinie ze produkowane w Rosji maja bicie i jest to wyczuwalne dosc mocno. Nie daje sie tego wywazyc. Dlatego nuz NIE polecam.

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

693112 upem zimowe do SUV i potwierdzily sie opinie ze produkowane w Rosji maja bicie i jest to wyczuwalne dosc mocno. Nie daje sie tego wywazyc. Dlatego nuz NIE polecam.

 

Może przypadek, próbowałeś reklamować? Moje WR D4 kupione przed tym sezonem zimowym, z DOTem 2016 też są z Rosji i nie było żadnych problemów z wyważeniem. Ktoś chyba nawet pisał, że Nokian całą produkcję przeniósł do Rosji bo od podstaw zbudowali tam bardzo nowoczesną fabrykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu ludzi pisało, że był problem z jakością pierwszych partii opon z tamtejszej fabryki. Oczywiście Nokian dementował te plotki pisząc, ze to ich najnowocześniejsza fabryka... wiele firm stawia fabryki w różnych częściach świata i zasadniczo nie ma to znaczenia o ile kontrola jakości działa tak jak powinna... jako ciekawostkę dodam, że ja mam na ten przykład Dębice made in germany, czyli hit tegorocznego sezonu zimowego :lol:

 

RzfY41J.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.