Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam praktycznie taka sama sytuacje jak Ty ICREW i bede robil wlasnie zestawem zalecanym przez myzycom.

 

Jeszcze mam tylko pytanie . W miejscu laczenia jakby jednego kawalka skory z drugim , sa nici, ktore przeszywaja i lacza te dwa kawalki. Miejsce to zostalo jakby naruszone i chcialbym te nici wzmocnic i zarazem uzupelnic to miejsce klejem do skor. Czy taki klej ( np klej elastyczny uzywany przez szewca ) po delikatnym zmaotowieniu, bedzie na takim leju trzymala sie ta farba do skor czy odejdzie ? Wiem , ze do wypelniania sa szapchle, specjalne, ale tutaj bardziej chodzi o wzmocnienie, anizeli wypelnianie.

 

Czy zrobiles ta kierownice i jak wyszlo?

 

 

Tak w zeszły weekend, wyszło super, używałem zestawu Colourlock'a wiadomo, do tego klej do skór ( inna firma) papierki na wodno (inna firma) i.nawet śladowe ilości szpachli jakby to odstraszająco nie brzmiało. Do tego jeszcze po 24 godz odstępu od 2 warstw utrwalacza na bogato zymola leather conditioner. Tak po krotce, postaram się dorzucić zdjęcia

Kierownica była mocno wytarta i na szwie pojawiło się jakby rozdarcie, stad wszystko zajęło jakieś 4 dni z odstepami na schnięcia np, ale było warto. Korzystałem z pomocy muzycom wiadomo i tego tutoriala dotyczącego striktre regeneracji kierownicy.

Opublikowano

miałem podobnie wyglądającą kierownicę do Twojej, czyli trochę powycieraną, lekko nieświeżą itd, ale za to cholernie zatłuszczoną, w związku z tym, że nie mogłem niestety jej zdjąć to musiałem kopać się strasznie z koniem żeby coś wyszło, na początek pozbywanie się całej masy tłuszczu, a jest tego w kierownicach sporo, później cała seria z Colourlock i wyszło całkiem fajnie, odzyskała świeży matowy wygląd bez przetarć z przyjemnym dotykiem.

 

kier1_2_zps087601e6.jpg

 

kier2_zps1ffa4f82.jpg

 

zabawa z dziurkami była przednia :)

Opublikowano

Ja sie na tym nie znam, pierwszy raz robilem po solidnej lekturze w wielu miejscach i to wszystko :) Tyle, ze mimo u mnie ciezkiego stanu to moja skora na kierownicy ma gladkie wykonczenie , jest poprostu gladka. U siebie jakbys nie zrobil to z lewej bedziesz mial czesc gladka a z prawej perforowana ( tak sie to nazywa ? ) w kazdym razie z tymi dziurkami. No chyba, ze bys to dziurkowal , ale to juz przegiecie wtedy sie robi . Zawsze mozesz papierkiem i przy pomocy farby wyrownac obie strony aby byly gladkie. Tyle, ze ja zainteresowalbym sie obszyciem. Za 150-180 zl mozes zmiec naprawde profi obszyta kierownice.

Opublikowano

icrew, Zdecydowanie powinieneś zainteresować się obszyciem swojej kierownicy, renowacja nie wyjdzie dobrze ze względu na bardzo wytartą lewą część.

 

Ta skóra de facto nie ma dziurek, a wgłębienia je imitujące. W procesie użytkowania fizycznie zdzierasz warstwę lica skóry i wgłębienia/dziurki zanikają. Farbowanie tylko pogłębi efekt.

 

Pamiętaj, że Twoja kierownica fabrycznie jest pogrubiona przekładką - pod skórą jest warstwa mikropianki, która sprawia że kierownica jest miękka i gruba. Przy obszyciu trzeba ją wymienić.

 

Warto też zainteresować się wymianą plastiku wokół przycisków multifunkcji - odchodząca guma nie wygląda za fajnie. Nowy element w ASO to koszt ok 180 zł brutto.

Opublikowano

Panowie mam takiego mola, nigdy nie robiłem regeneracji kierownicy a moja jest strasznie chropowata jak na zdjęciu poniżej. Raz ją przeleciałem papierem nie pamiętam gradacji ale bardzo delikatny, zniwelował wszystko ale po paru jazdach znów wychodzi wszystko i jest to samo. Tylko wymiana czy jakiś papier szpachla i malowanie ?

 

kierownicak.jpg?1406222176

Opublikowano
Panowie mam takiego mola, nigdy nie robiłem regeneracji kierownicy a moja jest strasznie chropowata jak na zdjęciu poniżej. Raz ją przeleciałem papierem nie pamiętam gradacji ale bardzo delikatny, zniwelował wszystko ale po paru jazdach znów wychodzi wszystko i jest to samo. Tylko wymiana czy jakiś papier szpachla i malowanie ?

 

Obrazek

 

papierkiem jeszcze raz przed renowacja, a w trakcie renowacji jak nalozysz pigment/ farbe to to miejsce chropowate delikatnie , delikatnym papierkiem juz na sucho, wycierasz szmatka np z benzyna zeby nie przemoczyc, wycierasz pyl i znowu nakladasz cienka warstwe pigmentu i tak z 2-3 razy i doprowadzisz do tego ze skora sie wyrowna i bedzie idealnie wrecz gladka :) Zostalo mi tak polecone i zrobilem tak u siebie a tez mialem chropowata kierownice, wyszlo naprawde super :)

Opublikowano

Fabius, proponuję jeszcze raz papierkiem delikatnie, odtłuścić cleanerem i krem AVEL Saphir Renovating. Zobaczysz da radę :good:

Opublikowano

a co powiedzie co RENOSKÓR farba/pigment do naprawy skory. Używał ktos? jaki efekt, długo się utrzymuje? czy cleaner w formie IPA do wyczyszcenia skory z zanieczyszczen moze byc? nie narobi szkód?

Opublikowano

icrew mialem e90 od nowości w m-pakiecie, jak sprzedawałem auto miało przejechane 190tys. i kierownica była nie mal że igła, także twoje 160tys. to mało prawdopodobne chyba że poprzedni właściciel papierem ściernym ją regularnie czyścił... twoja kierownica nadaje się tylko i wylącznie do obszycia, jak widać na zdjęciach pikowania z lewej strony w ogóle nie ma. na forum bmw widziałem jak ktoś taką kierownice obszywał za ok 500zl i wyszło super.

  • 4 tygodnie później...
  • Dystrybutor
Opublikowano

Witam!

Do odświeżenia kierownicy potrzebne będą

Pad szlifujący 15zł

http://sklep.colourlock.pl/pad-szlifujacy-do-skory.html

 

zestaw tonujący 50m czarny 39zł

http://sklep.colourlock.pl/zestaw-tonujacy-50ml.html

 

Dodatkowo warto by było kierownicę wyczyścić przed renowacją. Warto dokupić jeszcze chusteczkę 4,5zł

http://sklep.colourlock.pl/chusteczka-d ... dkich.html

Opublikowano

Panowie, czy da radę coś zrobić z tym fantem? Czy pozostaje tylko obszycie? Może ktoś z Was wie jak poradzić sobie z wytartym plastikiem wokół przycisków? Będę wdzięczny za każdą pomoc, pozdrawiam.

 

89f96227ce856c91med.jpg

Opublikowano

Spróbuj sobie na początek krem saphir. Zobacz ostatnią moją relacje w PSB seat leon cupra R 1m. Tam masz zdjęcie kierownicy z przetarciem i po tym właśnie kremie.

Opublikowano
Spróbuj sobie na początek krem saphir. Zobacz ostatnią moją relacje w PSB seat leon cupra R 1m. Tam masz zdjęcie kierownicy z przetarciem i po tym właśnie kremie.

 

Przed nałożeniem kremu używałeś jakiegoś cleanera?

Opublikowano

A nie lepiej tego zrobić w ten sposób:

 

Skórę należy wyczyścić, odtłuścić benzyną do skory i pomalować tonerem (gotowa farba z utrwalaczem do nakładania gąbką) następnie zabezpieczyć powloką polimerową (versigelung)

Opublikowano

Mam zamiar użyć teraz kremu saphire , wiadomo dobrze odczyścić itp. Czym nakładać ? Gąbką ? MF ? Czy obojętnie ?

Wiem , że trzeba cienkie warstwy poczekać 10min i wyczytałem , że polerować szmatą bawełny tak ?

Opublikowano

Użyłem kremu saphire, nakładalem cienkie warstwy szmatka bawełniana i porobily się smugi. Kierownica była od tluszczana. Po 10 min polerowalem szmatka ale krem zasycha i nic to nie daje. Co robię źle?

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie,

 

chciałbym popracować nad swoją kierownicą, która ma kilka zarysowań jak widać na zdjęciu:

46a84dd69fbdd746m.jpg

 

Tak sie zastanawiam jak najlepiej do tematu podejść, wykorzystać wspominany wyżej krem saphir po jakimś odtłuszczeniu i oczyszczeniu, czy może wykorzystać wspominany zestaw colourlocka (czyszczenie, szlifowanie i farbowanie) ? Dopiero zaczynam z tematem przygodę więc szukam wszelkich wskazówek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.