Skocz do zawartości

Jakie Gąbki / Pady wybrać ?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

@radziu797 - zapewne chcesz ciąć lakier...? Pad z miękką gąbką jest nieco delikatniejszy przy użyciu, jednak przy twardym lakierze wymaga nieco większego nacisku, niż pad na twardej gąbce. A więc pad na twardszej piance lepszy będzie do twardszego lakieru. Jednak subiektywnie mi - jako amatorowi - lepiej pracuje się właśnie padem na miękkiej gąbce. Do DA osobiście wybrałbym ten z miękką gąbką. Dobór pada to jednak sprawa subiektywna - jeden woli pad na twardej gąbce i lepszą kontrolę (zwłaszcza przy pracy na rotacji), inny (tak, jak ja) woli nieco więcej delikatności przy pracy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=3226]radziu797[/mention] - zapewne chcesz ciąć lakier...? Pad z miękką gąbką jest nieco delikatniejszy przy użyciu, jednak przy twardym lakierze wymaga nieco większego nacisku, niż pad na twardej gąbce. A więc pad na twardszej piance lepszy będzie do twardszego lakieru. Jednak subiektywnie mi - jako amatorowi - lepiej pracuje się właśnie padem na miękkiej gąbce. Do DA osobiście wybrałbym ten z miękką gąbką. Dobór pada to jednak sprawa subiektywna - jeden woli pad na twardej gąbce i lepszą kontrolę (zwłaszcza przy pracy na rotacji), inny (tak, jak ja) woli nieco więcej delikatności przy pracy 
Dzięki za odpowiedź, również jestem amatorem w tej dziedzinie i nie mam odniesienia. Polerowanie rotacja mam już za sobą i lepiej mi się pracowało na gąbce średnio twardej jak na twardej. Ale tutaj mówię o gąbce którą polerowalem. W tym padzie z mikrofibry gąbką izoluje mf od maszyny i właśnie nie wiem którą kupić. A Ty miałeś okazję również pracować na tej mf z twardą gąbką?? W innych firmach pady z mikrofibry mają ta gąbką twardą czy właśnie miękka?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pady MF, to dotychczas pracowałem tylko na MF od Flexipads (i raz, chyba 3 lata temu, z Meg'sa) - z Nat'a mam tylko pady gąbkowe i nie potrafię określić, jak Ich pady MF się mają do padów MF z Flexi. Jednak kwestia twardości gąbki jest (moim zdaniem) porównywalna do grubości i twardości gąbki w talerzach mocujących: im bardziej miękka/grubsza gąbka (lub dodanie przekładki), tym praca jest "delikatniejsza", jednak lepsza kontrola jest przy talerzu cieńszym/z twardszą gąbką. Przy nacisku miękka gąbka bardziej się poddaje i robocza część pada lepiej dopasowuje się do polerowanej powierzchni - jednak jednocześnie nacisk pada na tą powierzchnię musi być większy, niż w przypadku pada na twardej gąbce. Jak napisałem, jestem amatorem i części rzeczy domyślam się, na podstawie logiki i podobieństw z akcesoriami, którymi pracowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy jest sens próbować wycinać vw DA ze skokiem 8mm ? Jeśli tak to na jakich padach i pastach ? Jeśli chodzi o pasty to mam meznerne 300, 400, 2500, 3500.. Zastanawiałem się nad padami Booskiego (z otworkiem :mrgreen:) tylko jest czy jest sens ? Mam rotacje.. a nawet dwie ale gdzieś zapodziały się talerze :roll: Trzeba będzie kupić ale zastanawiałem się nad jakimś innym rozwiązaniem, co by się trochę wiecej narobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest sens. Można naprawdę sporo wyciąć tylko potrzeba poświęcić na to więcej czasu.

Mam Kraussa S8, lakier czarny VAG (skoda) i lecę z pastami Kocha.
H8.02 -> F5.01(opcja)-> M2.01

Pady: Cięcie na mikrofibrze od flexipads, później żółty Royal Pads, czerwony Royal Pads (zamiennie z czarnym NAT'em)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zabrałem się za korektę paska z 97r miały być dwa etapy, ale po przejeździe cutmaxem na otwartokomórkowym cuttingowym padzie od royal pads, na DA 8mm jestem w szoku bo wycina super i nie zostawia mi na pierwszy rzut oka żadnego bałaganu, jutro zrobimy dokładną inspekcje po tym etapie i coś w kościach czuję że to wystarczy, ewentualnie pozostanie nam bardzo delikatny finish. Dodam że miejscowo przy głebszych zarysowaniach jadę papierem 2000 i ten setup usuwa to pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2018 o 08:48, ShiningCar napisał:

Jeśli lakier jest twardy Booski Super Cut będzie świetny - Menzerna 300/400.

Kolejny krok to albo bardzo uniwersalny Booski Total Pad (polecam) lub Polishing. Wykończenie Finishing lub Soft Finishing (bardzo miękki).

Dzięki, przed wczoraj poszlo u was zamowienie akurat na supercuty i brakujace talerze do rotacji, takze chyba dobrze trafilem z wyborem i coś podzialam :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Testował ktoś pady i futra Z Lake Country? Stoję przed zakupem futra i gąbki do cięcia na DA. 

Z gąbki biorę to: LAKE COUNTRY HDO FOAM CUTTING PAD BLUE. Nie mogę znaleźć informacji czy to otwarta piana. 

lake-country-hdo-foam-cutting-pad-blue-1

Z futer mam dylemat między: 

LAKE COUNTRY FORCE HYBRID WOOL PAD - GRANATOWE

lake-country-foamed-wool-buffing-polishi

LAKE COUNTRY FOAMED WOOL BUFFING & POLISHING PAD - FIOLETOWE

lake-country-foamed-wool-buffing-polishi

Jakie są różnice między nimi?

A może mikrofibra od tej firmy? 

lake-country-hdo-fiber-heavy-cutting-pad

Są to dość drogie pady więc wolę się upewnić w opiniach innych użytkowników co do tych padów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pady Cuttingowe HDO z mikrofibry sa super.  Zrobilem na nich z 10 aut i jest bomba. Futra mam te hybrydowe, ale wiele nie moge powiedziec, bo na jednym aucie uzywalem. Jesli nie musze nie uzywam rotacji, bo mam Flexa XFE i na mikrofibrze i ClearCut tnie az milo. :) Z padow twardych, gabkowych polecam szare Nanolexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.