Sabat Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 Szyba musi być dobrze przygotowana, tu macie porównanie z Carlackiem http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=15535 test w sumie dalej trwa od 26. czerwca.
Sheen Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 U mnie rainx w okresie gdy często padało, wytrzymał 3 tygodnie, mimo ze bardzo dobrze wymyłem szybę. Jeździłem po mieście i jednak trzeba było używać wycieraczek, w trasie co innego
kedar Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 U mnie rainx w okresie gdy często padało, wytrzymał 3 tygodnie, mimo ze bardzo dobrze wymyłem szybę. Jeździłem po mieście i jednak trzeba było używać wycieraczek, w trasie co innego Tyle to wytrzymuje QD Sonax'a psiknięty na szybę umytą Megs'em co w przeliczeniu na km daje ok.1000km
Snickers Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2013 Ja też mam go naniesionego (Rain-X). Szyby specjalnie jakoś nie przygotowywałem pod niego, a aplikacja miała miejsce jeszcze przed wakacjami. Może nie odpycha już tak ładnie jak za świeżej aplikacji, ale działa do dzisiaj. Dzisiaj szczególnie się zdziwiłem, bo cały dzień mżawka taka delikatna, że z daleka myślałem, że mam mocno zaparowane szyby od środka taki był ich kolor. A to małe kropelki deszczu na szybie się trzymały i dawały taką iluzję. Wystarczyło dmuchnąć aby spłynęło. Jak za taką cenę to polecam ten produkt.
letis Opublikowano 13 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Września 2013 U mnie w służbowym aucie rain-x nakładany tylko na "połowie" szyby na szybko by pokazać znajomemu o co chodzi właśnie tak wita mnie codziennie rano
piotto0 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Trochę odgrzeję temat.. Pierwszy raz w życiu nakładałem NW i czuje że zrobiłem coś źlę, ba jestem nawet pewien. Wszystkie szyby wyglinkowane, umyte 2x Meg's Glass Cleanerem potem IPA. Tak więc zgodnie z tym co przeczytałem na odwrocie butelki wziąłem szmatkę i nakładałem 4 duże krople na taki kawałek 5cmx10cm złożonej szmatki i wcierałem w szybę. Na początku było widać "preparat" jak siada na szybie i robi się matowy jednak po przejechaniu tak ćwiartki / połowy bocznej szyby nie widziałem już żeby preparat zostawał na szybie, możliwe że zostawał on na zasadzie Anti-Foga tzn że prawie od razu wyparowywał i tak ma być, jednak było już ciemno a w pomieszczeniu gdzie to robiłem światło było średnie (tylko w jednym miejscu ), tak więc podlewałem więcej na szmatkę i nakładałem tyle żebym widział preparat na szybie. Tak zrobiłem wszystkie szyby, potem miałem delikatny problem z wypolerowaniem - tzn po spolerowaniu 3 mfibrami wyglądało że nie ma smug jednak pod halogenem były okropne, pomogła MF z wodą i następnie wytarcie do sucha. Jednak czuje że robiłem to źle i tutaj moje pytanie - jak dużo nakładać tej NW oraz czym najłatwiej - faktycznie szmatką ?
booohal Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 piotto0, RainX'a często dość ciężko dotrzeć bez użycia wody tak, by pod halogenem/led nie było smug. Najważniejsze to dobre przygotowanie szyby. Nie wiem czy glinka, meg's i IPA wystarczy. Szczerze wątpię. Szczególnie jeżeli auto było/jest woskowane na szczotkach czy chociażby bezdotyku. Te dziadowskie hydrowoski dość ciężko usunąć skutecznie z szyb.
manio49 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 dla mnie najlepiej jest nakładać płatkiem kosmetycznym, a osobiście daję rainxa dużo, pewnie za dużo ale to nie szkodzi, bo łatwo to usunąć mikrofibrą zwilżoną wodą.
DeepGloss Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Hej, Ja do nakładania NW używam mikrofibry. Kilka kropel NW na mikrofibrę, nakładam równomiernie na szybę, pozostawiam do wyschnięcia, potem inną wilgotną mikrofibrą usuwam nadmiar NW, a na samym końcu wycieram suchą mikrofibrą. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, że miałem smugi. Jakiej NW używasz? Smugi mogły powstać, ponieważ roztarłeś nie do końca wyschniętą NW suchą mikrofibrą. Chyba, że ja coś źle zrozumiałem?
Góruś Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Ja nakładam płatkiem kosmetycznym
piotto0 Opublikowano 20 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2013 Właśnie chyba spróbuję nałożyć płatkiem kosmetycznym następny raz. Nakładałem szmatką ale gruboo, i potem czekałem aż wyschnie ( 5-10 min ? ) temp. 20stopni Następnie przecierałem MF i potem MF z wodą oraz wycierałem do sucha. Auto jak było / jest w moich rękach to jest myte szamponem Meg'sa, do tego QD Meg'sa czasami UQW. - więc myjki / szczotki / bezdotyk nic z tych rzeczy ^^ Jeszcze jedna sprawa - na przedniej szybie nie ma smug itp, jednak jak dzisiaj padało to zauważyłem że po stronie (na szczęście ) pasażera mam taki placek nie regularny z 30x30cm ~ tak jak by "czegoś" było za dużo, czy jest możliwość że to grubiej nałożona NW która zaschła zrobiła coś takiego ? Jak jest sucha szyba to nie ma tego - przed nakładaniem NW też nie miałem nic takiego. - czym się tego pozbyć ? Dodatkowo jak używam wycieraczek to robi się taki biały nalot, jednak tego się spodziewałem bo szyba nie jest w idealnym stanie ... prawie 200kkm ma nalatane, no i wycieraczki już trochę mają - tzn nie nowe, i tutaj tak sobie myślę czy jest sens wymieniać wycieraczki i liczyć że ten efekt rozmazania / nalotu zniknie ? I oczywiście mowa o NW Rain-X
krzygaj Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Ja w te wakacje miałem pierwszy raz styczność z Rain-X i jestem baaardzo pozytywnie zaskoczony - w sumie nałożyłem na 3 autach (przednia szyba, przednie boczne i tył) - w każdym z przypadków robiłem wg schematu: - wstępne umycie szyby - woda + jakiś szampon i osuszenie - potem jechałem środkiem do mycia szyb z alkoholem - na to IPA - jedna wartwa NW (płatek kosmetyczny 3-4 kropelki na ok połowę przedniej szyby, po ok 10 min wstępna polerka mf) - druga wartswa NW (płatek kosmetyczny 3-4 kropelki na ok połowę przedniej szyby, po ok 5 min końcowa polerka mf) i siedzi aż miło Na aucie garażowanym, to nie sztuka, ale na stojącycm pod chmurką trzyma się jeszcze od sierpnia Moje wrażenia sa takie, że w mieście, to tak średnio się sprawdza, natomiast w trasie zwłaszcza na autostradzie - to bajka No i oczywiście deszcz musi być jakiś powazniejszy.
jbiz Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 nie wpływa to niekorzystnie na działanie przedniej wycieraczki? Nie rozmazuje wody?
Pimps Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Podepnę się pod pytanie jbiz - czy po usunięciu NW potem wycieraczki wam nie mażą na zwykłej niczym nie pokrytej szybie? Ja miałem całkiem sprawne wycieraczki i użyłem NW ale z racji tego że jeżdżę praktycznie w większości po mieście to w czasie deszczu używałem ich - teraz po wymyciu szyb w trakcie deszczu wycieraczki po prostu mi mażą mimo to iż je dokładnie przemyłem.
damin Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Nakładanie NW na samochód, który porusza się tylko po mieście to kiepski pomysł. Sam przez to przechodziłem i więcej tego błędu nie popełnię. Co najwyżej można położyć NW na przedniej szybie w miejscach, gdzie nie pracują wycieraczki.
kubik Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Ma to sens,ale muszą to być raczej dobre NW jak np. TGG,po prostu nie zostawia smug przy używaniu wycieraczek,a zawsze pomoże z rana ze szronem itp.
manio49 Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Nakładanie NW na samochód, który porusza się tylko po mieście to kiepski pomysł. Sam przez to przechodziłem i więcej tego błędu nie popełnię. Co najwyżej można położyć NW na przedniej szybie w miejscach, gdzie nie pracują wycieraczki. Nie zgadzam się, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie rainx zrzucał wodę od 50-60 kmh. Przecież właśnie tyle jeździ się w mieście. I więcej, a wówczas NW pokazuje na co ją stać
Pimps Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Ma to sens,ale muszą to być raczej dobre NW jak np. TGG,po prostu nie zostawia smug przy używaniu wycieraczek,a zawsze pomoże z rana ze szronem itp. Dzięki za info ale jeszcze jedno pytanko może wiesz a jak nie to może ktoś inny pomoże, które TGG1, TGG3, TGG5 będzie najlepszy do jazdy po mieście, pomijam trwałość jeżeli to nie wpływa na jakość bo zawszę mogę nałożyć środek ponownie. [ Dodano: 21 Listopad 2013, 11:47 ] Nakładanie NW na samochód, który porusza się tylko po mieście to kiepski pomysł. Sam przez to przechodziłem i więcej tego błędu nie popełnię. Co najwyżej można położyć NW na przedniej szybie w miejscach, gdzie nie pracują wycieraczki. Nie zgadzam się, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie rainx zrzucał wodę od 50-60 kmh. Przecież właśnie tyle jeździ się w mieście. I więcej, a wówczas NW pokazuje na co ją stać A ja jadąc do pracy mam po drodze na jednej prostej 4 światła więc stojąc w korku nie osiągam takich prędkości tylko się przemieszczam po parę metrów i smużenie mnie bardzo wkurza.
kubik Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Dzięki za info ale jeszcze jedno pytanko może wiesz a jak nie to może ktoś inny pomoże, które TGG1, TGG3, TGG5 będzie najlepszy do jazdy po mieście, pomijam trwałość jeżeli to nie wpływa na jakość bo zawszę mogę nałożyć środek ponownie. Chodziło mi o SCS TGG Jeżeli chodzi o ofertę Gtechniqa,to ja używałem jak do tej pory tylko G1 i jest ok,ponoć G5 jest lepsza do miasta,kosztem trwałości Przygotowanie szyby to podstawa Mycie,potem Ceriglass lub AG CGP najlepiej na maszynie,zetrzeć potem wymyć to porządnie,na koniec jeszcze IPA lub zmywacz i możemy mówić o przygotowanej szybie
Pimps Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 kubik - a widzisz. No a powiedz mi czy tego SCS TGG też używałeś bo tak jak piszę dla mnie w 99% liczy się jazda po mieście i o taki środek mi chodzi. Co do cen środki te są w bardzo podobnych pieniądzach więc obojętne co kupię a istotne jeżeli ktoś może pomóc abym nie kupował po 2 raz bo szkoda kasy.
kubik Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 TGG kupiłem w sumie przypadkiem z myślą jako środek na fuszki,ale bardzo się z nim polubiłem,co do trwałości to się nie wypowiem,bo używam dopiero od 2miesiący i jest ok,ale z pewnością nie smuży jak to ma miejsce przy RainXie
damin Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 Nakładanie NW na samochód, który porusza się tylko po mieście to kiepski pomysł. Sam przez to przechodziłem i więcej tego błędu nie popełnię. Co najwyżej można położyć NW na przedniej szybie w miejscach, gdzie nie pracują wycieraczki. Nie zgadzam się, nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie rainx zrzucał wodę od 50-60 kmh. Przecież właśnie tyle jeździ się w mieście. I więcej, a wówczas NW pokazuje na co ją stać Jak masz możliwość poruszania się po mieście na dłuższych odcinkach z taką prędkością to NW może zdać egzamin. Zależy też w jakim stanie masz szybę. U mnie w kilkunastoletnim aucie i sporym przebiegiem kropelki uciekają od ok. 65-70 km/h.
letis Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 A nie zaobserwowaliście że szyba po NW się mniej brudzi? Ja w służbowym fordzie transicie mam pół szyby potraktowane Rain-x i powiem że ta połówka dużo mniej się brudzi. Autem tym poruszam się tylko po mieście i jego bliskich okolicach i jak dla mnie NW zawsze będzie lądować na wszystkich autach jakie mam.
yacek _b Opublikowano 21 Listopada 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2013 letis , potwierdzam , po NW ( Rain-x czy Carlack ) szyba mniej się brudzi .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się