pLaYmAn Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 j/w 20g to trochę mało, ja swoją 100g podzieliłem na 3 kawałki.
lakikwap Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 mi na luzaku wystatczyło 20, przy więcej za duży placek by sie robił
MetalMagnes Opublikowano 28 Października 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Na jeden raz polecam 20-30g glinki na auto/całą robotę i po skończeniu wyrzucić lub zostawić do felg. Ceny są teraz takie, że bez problemu za każdym razem możemy pracować na nowym kawałku.
Wesol Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 CHEMICAL GUYS LIQUID EXTREME SHINE używał ktoś bo ja jakoś nie znalazłem opinii na temat tego środku , jak z zapachem i trzymaniem się ?
fixerq Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Na jeden raz polecam 20-30g glinki na auto/całą robotę i po skończeniu wyrzucić lub zostawić do felg. Ceny są teraz takie, że bez problemu za każdym razem możemy pracować na nowym kawałku. Pytanko odnośnie glinki - czyli jak to jest: dzielę sobie na porcje, np po 30g, robie z niej jakis wygodny do trzymania placek, myję autko, a później glinkuję (trę auto) przy użyciu wody jako lubrykanta? Po umyciu warto osuszyć autko, czy od razu mogę traktować je glinką?
Administrator Evo Opublikowano 28 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Wesol, ja uzywałem. Pachnie ładnie, troche gumą balonową, używam/używałem do opon głównie, i do plastików zew. dopóki nie kupiłem Trim Restorera Finishkare. Generalnie jestem zadowolony, wypsikalem praktycznie całą butelke. Na oponach daje błyszczący efekt, zgodnie z nazwą Do wewnątrz nie używałem, za duży połysk jak dla mnie. Z trwałością nieźle, po 3 myciach jeszcze coś siedzi na oponach, choć oczywiście połysk już nie ten.
senz Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Pytanko odnośnie glinki - czyli jak to jest: dzielę sobie na porcje, np po 30g, robie z niej jakis wygodny do trzymania placek, myję autko, a później glinkuję (trę auto) przy użyciu wody jako lubrykanta? Tak. Może być woda z odrobiną szamponu / lub czysta woda. Po umyciu warto osuszyć autko, czy od razu mogę traktować je glinką? Możesz od razu glinkować. Po glinkowaniu możesz umyć jeszcze raz auto.
aro_77 Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Pytanko odnośnie glinki - czyli jak to jest: dzielę sobie na porcje, np po 30g, robie z niej jakis wygodny do trzymania placek, myję autko, a później glinkuję (trę auto) przy użyciu wody jako lubrykanta? Po umyciu warto osuszyć autko, czy od razu mogę traktować je glinką? Nie musisz suszyc, potem i tak bedziesz plukal po glinkowaniu.
Wesol Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Dzięki EVO , bo fajna cena , i zastanawiałem się jak z połyskiem na oponce , masz może foto jak wygląda na oponce ?
Administrator Evo Opublikowano 28 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Mam na swoich, ale to troche nie miarodajne, bo na moich oponach wszystko wygląda dość matowo. Później wrzuce.
Administrator Evo Opublikowano 28 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010
Wesol Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Ładnie wygląda to biorę
toka Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2010 Witam, we wrześniu zabezpieczyłem przed zimą lakier mojego Exeo, najpierw glinkowanie, później clenaer DJ LP, i na koniec wosk colli no. 976, pogoda się pogorszyła i ciężko z myciem własnoręcznym obok domu, dlatego moje pytanie, jak pojadę na myjnie ręczną w której najpierw używają piany aktywnej a później myją ręcznie i na koniec wosk w płynie nakładają, to czy warstwa nałożonego wosku colli bardzo na tym ucierpi? Czy w ogóle da coś nakładanie na to wosku w płynie czy lepiej odpuścić..? Może w ogóle zrezygnować z aktywnej piany ( o ile się da) i samo mycie ręczne? [ Dodano: 29 Październik 2010, 08:32 ] To jak, pomoże ktoś?? [ Dodano: 29 Październik 2010, 08:41 ] A może istnieje taka opcja żeby wziąć własny szampon na myjnie i poprosić ich o umycie właśnie tym szamponem? Dajcie znać bo zaraz wyjeżdżam a muszę dziś auto mieć czyste
Borek Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2010 dlatego moje pytanie, jak pojadę na myjnie ręczną w której najpierw używają piany aktywnej a później myją ręcznie i na koniec wosk w płynie nakładają, to czy warstwa nałożonego wosku colli bardzo na tym ucierpi? piana aktywna używana na myjkach to zwykle bardzo mocna zasadowa chemia, żaden wosk tego nie lubi, po jednym myciu może być już po wosku Czy w ogóle da coś nakładanie na to wosku w płynie czy lepiej odpuścić..? takie coś jedynie daje jakieś tam wizualne kropelkowanie, o ochronie bym tego nie posądzałMoże w ogóle zrezygnować z aktywnej piany ( o ile się da) i samo mycie ręczne? jak najbardziej, niech myją samym neutralnym szamponem, jak im przyniesiesz swój to pewno jeszcze się ucieszą
kuflik Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2010 piana aktywna używana na myjkach to zwykle bardzo mocna zasadowa chemia, żaden wosk tego nie lubi, po jednym myciu może być już po wosku colli 476 radzi sobie jako tako z pianą na myjkach. Nie wiem ile razy wytrzyma ale coś na pewno:)
rafal__lodz Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2010 Witam, na wstępie zaznaczam że czytałem już wiele tematów i wątków na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odp ten temat to chyba dobre miejsce. Czy do usunięcia delikatnych swirlsów po myciu na szczotach i rys w okolicach klamek przez poprzedniego właściciela dobrym wyborem będzie #205 lub UF z 3M nakładane żółtymi aplikatorami Megsa i na koniec wosk? Wiadomo że przy użyciu polerki efekt byłby lepszy ale na razie ze względu na koszty i mały garaż nie mogę sobie na to pozwolić. Ciężko tez tak w ciemno bez fot powiedzieć czy da radę czy nie ale lakier raczej w dobrym stanie a pytam o te środki bo chciałbym zamówić testery, pytanie tylko czy ręcznie coś uzyskam czy tylko wydam kasę w błoto. Pacjent to focus, lakier czarny metalik. Pozdrawiam
aro_77 Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Października 2010 Ale past polerskich sie nie naklada... jesli chcesz recznie usunac zadrapania wokol klamek kup mala tubke farecli g3 i zoltym aplikatorem gabkowym albo trojkolorowym czescia ostra/twarda wcierasz rodek polerski do znikniecia-wypracowania. Jesli nadal widac rysy ponawiasz itd. Jesli chcesz jechac cale auto to np Meg's Ultimate Compound i aplikator trojkolorowy i duzo sily i wytrwalosci. Nic nie nakladamy, pracujemy z pasta obszar po obszarze.
rafal__lodz Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 Ale past polerskich sie nie naklada Źle napisałem ale chodziło mi o wcieranie aplikatorem megs'a do wypracowania i na koniec przetarcie MF. Chodziło mi konkretnie o te w/w produkty. Co do UC boję się że będzie zbyt inwazyjny, chociaż slaw2006 na swojej Hance robił ręcznie i efekt super, no ale on po UC stosował jeszcze SSR1. Farecli nie chce bo już widziałem że można nią spie...żyć i lepiej się nią pracuje maszynowo.
fixerq Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 hej Po przewertowaniu 50 stron o polerkach, i innych opinii zdecydowałem się na polerkę sparkyego (jadę do castoramy zakupić ). Czytam teraz o pastach, padach, gąbkach, ale nie mogę się w tym wszystkim połapać W co powinienem się zaopatrzyć na początek? na pewno pasty - tylko jakie konkretnie? 3m lekkościerna, średniościerna? Proszę o modele, które powinienem zakupić. Zapewne jakieś gąbki(zakłada się je na pady?) 3m polishing, finishing, cutting? Pady (talerze)? - to jest to, na co zakładamy gąbki?Nie ma takich w zestawie? Wiem, że są na pewno jakieś miękkie, średnie i twarde o różnych wielkościach. Bardzo bym prosił o podanie adresu sklepu, w którym mógłbym zrobić kompleksowe zakupy. Naprawdę, czytam o tym nieustannie, ale nie mogę tego zebrać do kupy. Dla Was te pytania są banalne, a ja nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi, bo w każdym topicu jest po parędziesiąt stron na temat różnych produktów. Julian wykasował mojego wczorajszego posta, nad którym się tyle naprodukowałem, dlatego pytam tutaj
Administrator Evo Opublikowano 30 Października 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 Ludzie, czy naprawdę użycie wyszukiwarki to jest tajemna wiedza dostępna tylko dla nielicznych ? W czasie jaki poświęciłeś na napisanie tego posta znalazłbyś odpowiedź na część pytań.
fixerq Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 Ludzie, czy naprawdę użycie wyszukiwarki to jest tajemna wiedza dostępna tylko dla nielicznych ? W czasie jaki poświęciłeś na napisanie tego posta znalazłbyś odpowiedź na część pytań.ale ja naprawdę szukałem i czytam to kolejny dzień (nie mam aż tyle czasu) . Nie jest to moje 1 forum, na którym się zarejestrowałem i staram się nie powielać pytań. Ale jak w każdym temacie, który mnie interesuje jest milion różnych pozycji, to można oszaleć. Powinien być jakiś temat z zestawem startowym, zestaw dla początkującego, albo coś takiego. Evo - zamiast mnie upominać, mogłeś napisać jakaś konkretną odpowiedź i tym samym mi pomóc Poza tym większość tutejszych tematów tworzona jest przez profesjonalistów i ludzi z jakimś już doświadczeniem, nie wszyscy znają każde pojęcie związane z detailingiem... Jak na razie bardzo pomogł mi temat "polerka dla początkującego". Chciałbym, żeby było też coś takiego odnośnie padów, talerzy, itd. Coś dla kompletnego laika.
rafal__lodz Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 W co powinienem się zaopatrzyć na początek? na pewno pasty - tylko jakie konkretnie? 3m lekkościerna, średniościerna? Proszę o modele, które powinienem zakupić. Nikt Ci nie da jednoznacznej odpowiedzi bo różni ludzie pracują na różnych pastach/systemach past. Jeśli zdecydujesz się na 3M i masz fundusze to kup cały system czyli zielony [50417], żółty [80349]i niebieski [50383] korek. Pady (talerze)? - to jest to, na co zakładamy gąbki?Nie ma takich w zestawie? Wiem, że są na pewno jakieś miękkie, średnie i twarde o różnych wielkościach. Nie myl talerza do którego przyklejasz gąbki (pady) z padami. Tu masz przykład takiego talerza http://www.klakiernik.pl/index.php?prod ... rod_id=287 Jeśli nie dysponujesz wystarczającymi środkami są też gąbki razem uchwytem np. http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=648 Bardzo bym prosił o podanie adresu sklepu, w którym mógłbym zrobić kompleksowe zakupy. Na to pytanie znajdziesz odp na forum bez potrzeby wertowania 50 stron...
fixerq Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 Dzięki, już mi się trochę rozjaśniło Może rzeczywiście jak na początek szkoda inwestować w 3m. Są jakieś tańsze, aczkolwiek nie najgorsze? Co to korek? Chodzi po prostu o siłę ścierną? Ok. Czyli kupuje sobie taki talerz i do tego dokupuję jakieś gąbki (te, które występują jako "powiązane" z talerzem u klakiernika)? A te tanie, które poleciłeś, są w miarę wytrzymałe i wystarczą? Jeśli miałbym kupić taki talerz jak 3m, może być to jakiś tańszy, dobry zamiennik? Nie ukrywam, że 130 zł to trochę kasy
rafal__lodz Opublikowano 30 Października 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2010 Może rzeczywiście jak na początek szkoda inwestować w 3m. Są jakieś tańsze, aczkolwiek nie najgorsze? Co to korek? Chodzi po prostu o siłę ścierną Tak chodzi o właściwości ścierne. Na początek jak wspomniałem możesz kupić testery tych past np. tu http://www.showcarshine.pl/38-testery Ok. Czyli kupuje sobie taki talerz i do tego dokupuję jakieś gąbki (te, które występują jako "powiązane" z talerzem u klakiernika)? A te tanie, które poleciłeś, są w miarę wytrzymałe i wystarczą? Z reguły tak jest że pracując np na pastach 3M używasz również padów tej firmy które też mają różną twardość i są dedykowane do pracy z określonymi pastami. Nieraz jest też tak że poleruje się mniej ścierną pastą a twardszym padem ale to już zależny od konkretnego przypadku i lakieru. Ogólnie jest też temat o padach i ich odpowiednikach z innych firm choćby ten: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0 Co do tych padów z podstawą nie wypowiem się bo nie pracowałem jeszcze z polerką a moja wiedza jest w dużej mierze z tego forum więc tak jak wspomniał Evo wystarczy trochę poczytać i można uzyskać odp. Co do talerzy co również wpisz w google chociażby "talerz oporowy polerka" i już masz kilka pozycji...
Rekomendowane odpowiedzi