Jump to content

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź


MetalMagnes

Recommended Posts

Brakuje takiego tematu, więc ja zacznę...

(W tym temacie wpisujemy konkretne krótkie pytania i oczekujemy konkretnych krótkich odpowiedzi)

 

1. Co do zabezpieczenia uszczelek na zimę: aerozol czy sztyft? Smarujemy sztyftem i zostawiamy biały film, czy wcieramy?

 

2. Kiedy zmiana opon na zimówki? Przy jakiej temp./pogodzie. Jeszcze za wcześnie?

 

* tylko żeby nie było pytań, na które odpowiedzi będą bardzo obszerne, bo wtedy lepiej zrobić oddzielne wątki - pytania mają być takie, na które odpowiedź można udzielić w 1-2 zdaniach.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ad 1. Ja kupiłem sztyft "zimowy" sonaxa. Ponoć daje rade i uszczelki nie przymarzają do siebie.

ad 2. Zimówki zakładamy gdy średnia temp. dobowa powietrza będzie =<8*C.

Link to comment
Share on other sites

Ad1. :) ww sztyft sonaca bardzo nieźle się sprawdza polecam choć inne środki w aerozolu nigdy mnie nie zawiodły .

 

Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona .

Link to comment
Share on other sites

Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona .
wręcz przeciwnie

 

ad2. jak temperatury koło 0C zimówki - inna mieszanka, bardziej miękkie i przez to lepsze trzymanie nawierzchni. letnia robi się bardziej twarda i traci przyczepnośc (zmarznieta nawierzchnia nawet sucha np. asfalt daje skłonnośc do uślizgu)) dużo szybciej. piszę o własnych doświadczeniach.

zgadzam się

Link to comment
Share on other sites

wg testów, które często pokazywane są na kanale VOX zimowa opona bije na głowę każdą letnią (nie mówimy o wyczynowych) już przy +7 stopni. To jest granica przy której każde pismo motoryzacyjne zaleca zmianę opon na zimowe

 

Co do środków do uszczelek to jest ich bardzo dużo i albo skupimy się na jednym konkretnym, albo trzeba się stosować do instrukcji na opakowaniu lub własnych patentach

Link to comment
Share on other sites

Ad2. Zimówki jak będzie śnieg każda opona letnia będzie lepsza od każdej zimówki jeżeli jest sucha lub mokra ale nie zamarznięta nawierzchnia . Opony zimowe wygrywają z letnimi tylko na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym na suchym nawet przy -30 lepsza będzie Letnia opona .

 

Nieprawda ;)

Link to comment
Share on other sites

hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa.

Link to comment
Share on other sites

Opona letnia w niskich temperaturach (o minusowych to w ogóle nie wspominam) robi się bardzo twarda i traci swoje właściwości. Zimówek nie używa się tylko ze względu na obecność śniegu, błota, wody na drodze, ale głównie z powodu, który wymieniłem.

 

Ad1. Należy dobrze wetrzeć środek konserwujący uszczelki, nie zostawiać nadmiaru.

Link to comment
Share on other sites

hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa.

 

Ja także a prase motoryzacyjną sledze cały czas

Link to comment
Share on other sites

hm ciekawe , masz linka do tego testu ?? do tej pory wszystkie testy które oglądałem i z własnego doświadczenia , doświadczenia osób które aut używają w sporcie to na suchy / mokry asfalt lepiej sprawdza się letnia . ale już na lodzie szronie śniegu błocie itp zimowa wygrywa.

 

Maciek, tak masz rację, ale ta teoria jest prawdziwa tylko i wyłącznie w "+" temperaturach i to powyżej +5 stopni.

 

Testy ? A widziałeś kiedyś wiarygodne testy samych opon ? Jedyne testy w jakie mógłbym uwierzyć to testy dwóch tych samych aut z taką samą, równoczesną procedurą testową i równocześnie wykonywaną. Tylko raz widziałem taki test właśnie porównania opony zimowe na oblodzonej/pokrytej śniegiem/mokrej nawierzchni. Dla mnie taki test był w miarę obiektywny. Zimówki wygrywały w każdym teście (na lodzie różnice były już mniejsze, ale na lodzie to żadna opona nie ma szans). Poza tym nie jednym autem jeździłem na letnich i na zimówkach i sam testuję sobie takie rzeczy.

 

Przykład z zeszłego roku - jechałem zmienić opony na zimowe. Postanowiłem zrobić test - temperatura +2 stopnie, mokra nawierzchnia. Test polegał na ruszaniu z miejsca ostrzej niż normalnie i obserwacji przyczepności oraz porównaniu przy hamowaniu (która opona szybciej tracić będzie przyczepność i jak reagował będzie ABS). Niestety na letnich 18 calowych oponach jeszcze na 3 biegu włączało mi się ESP czego nie było absolutnie przy kilku próbach na oponach zimowych. Hamowanie wychodziło zdecydowanie lepiej na zimowych, bo ABS włączał się zdecydowanie później, a na letniakach czułem się jak na ślizgawce.

 

Poza tym wątek miał być szybkie pytanie szybka odpowiedź więc może nie róbmy z niego tematu o oponach :P

Link to comment
Share on other sites

3. W jakiej wodzie rozrabiać zwykły szampon i szampon z woskiem? Czy można w gorącej? Czy w ciepłej? Gorąca lepiej rozpuści brud, ale co z lakierem?

najlepiej jak woda jest ciepła ;) wiadomo lepiej i się rozpuści i lepiej myje :)

Link to comment
Share on other sites

gorąca (z kranu) nie może być? jaka temp. jest optymalna?

normalna woda, na tyle nie gorąca żebyś czasami ręki nie mógł do niej włożyć ... 30-40 stopni :)

Link to comment
Share on other sites

a gorąca z kranu, nie wrząca ;) może zaszkodzić lakierowi

wiesz zależy jakie są różnice w temp. ;) to tak samo jak słońce, nagrzewa lakier do o wiele wyższej temp. niż woda którą byś mył ;)

myj,normalna ciepłą wodą żebyś wkładał do niej rękę i nie wyciągał jej zbyt szybko bo Cię parzy :) nie powinno się nic stać :)

Link to comment
Share on other sites

nawoskowałem kiedys szyby kabiny prysznicowej

to pierwsze raz słyszę :D a jakie wrażenia podczas kąpieli ?? :D ciepła/letnia woda nie powinna zaszkodzić jak ta w prysznicu ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.