frappe Posted January 1, 2023 Report Posted January 1, 2023 Cześć, nowy samochód Kia Proceed kolor grafitowy, przy odbieraniu zauważyłem dwa kraterki w lakierze, ASO zaproponowało malowanie maski, co oczywiście przemilczałem, co wg. Was można z tym zrobić żeby to względnie zamaskować?
Putkowski07 Posted January 2, 2023 Report Posted January 2, 2023 Jeśli to wada lakiernicza i istnieje w momencie odbioru to powinni wadę usunąć. Wiec rozwiązaniem może być malowanie jeśli technologia wg producenta to przewiduje. Może być wymiana elementu całego z nowym malowaniem. a tak przy okazji. Teraz aso złe bo chcą malować ale jakbyś miał szkodę na aucie 20 letnim to 90% osób wstawić chce do aso
Moderator Streat Posted January 2, 2023 Moderator Report Posted January 2, 2023 22 godziny temu, frappe napisał(a): o wg. Was można z tym zrobić żeby to względnie zamaskować? tutaj to ewentualnie mozna papiuerem wyrównać i przepolerować ale usunie sie dość duzo lakieru co sie troche mija z celem. Jezeli nowe auto niech ASO zlikwiduje defekt 1
zeea Posted January 2, 2023 Report Posted January 2, 2023 Żeby usunąć ten krater papierem to sporo mikronów miejscowo ucieknie. Na nowym aucie gra nie warta świeczki myśle. Niech sie diler martwi i wymienia lub lakieruje. Przy nowym aucie są "tam jakieś" przeglądy karoseri itd. wiec nawet po 2 czy 3 latach jak coś wyjdzie w tym miejscu to powinni na nowo poprawić... 1
frappe Posted January 3, 2023 Author Report Posted January 3, 2023 Dziękuje za konkretne odpowiedzi, kiedyś w ASO VW miałem robioną naprawę lakierniczą, była bardzo słabej jakości. Będę na wymianie oleju po dotarciu silnika to zapytam jeszcze o możliwość wymiany elementu, chociaż obstawiam, że będą chcieli to co najwyżej malować, a po ich malowaniu to myślę, że lepiej nie będzie. Jakieś alternatywne pomysły? Lub jakaś wskazówka dot. pracy z papierem wodnym?
ktm950 Posted January 3, 2023 Report Posted January 3, 2023 @frappe zostaw to, przyzwyczaisz się i za miesiąc, dwa - w ogóle nie bedziesz o tym myślał. 2 kratery w lakierze to nic strasznego, i można z tym żyć. Ja wiem, że nowe auto, kupa siana i oczekiwałoby się wysokiej jakosci - ale pamietaj, że lepsze jest wrogiem dobrego, a pierwsze lepsze aso może narobić więcej szkód niż pożytku. 5 1
frappe Posted January 3, 2023 Author Report Posted January 3, 2023 Ogólnie jakość samochodów spada, a ceny idą w górę. Widziałem tez nową Mazdę z masą „rybich oczek” na lakierze. Rzucę ceramikę to chociaż będzie błyskiem cieszył oko:)
Administrator AreK Posted January 3, 2023 Administrator Report Posted January 3, 2023 Takie są nowe samochody i pora się przyzwyczaić do tej jakości. Ja bym to reklamował lub nie odbierał auta. Naprawa może pogorszyć sytuację. Jeśli bardzo Ci to przeszkadza to walcz z ASO. Ja bym to chyba olał albo ogarnął własnoręcznie.
powalla Posted January 3, 2023 Report Posted January 3, 2023 Jeśli Ci to mocno przeszkadza , to naprawiać ale jak nie, to dogadać się z ASO tzn. jakiś przegląd gratis , opony na lato lub po prostu jakąś kasę wypłacić , bo dziś dwa kraterki , jutro lecąc autostradą pojawi się ich 15 1 1
Gardor Posted January 3, 2023 Report Posted January 3, 2023 Zostaw jak jest, walcz ewentualnie o jakieś akcesoria już darmowy serwis. Może się okazać że po malowaniu będzie mega mora albo inne cuda i jeszcze bardziej będziesz narzekał. 2 1
MMCzysci Posted January 3, 2023 Report Posted January 3, 2023 Dokładnie tak myślę, jak przedmówcy, nie jest to tak widoczne uszkodzenie, żeby warto było się nim martwić. Ty wiesz, że tam jest, 98% osób go nie wychwyci. Uszy do góry! "Lepsze jest wrogiem dobrego"Wyryte w skale z S20 FE 5G 1 1
frappe Posted January 14, 2023 Author Report Posted January 14, 2023 Mały update, wydarłem przegląd gratis, chociaż łatwo nie było, swoją drogą dwa podobne modele miały to samo na masce, wychodzi na to, że dziś nowe auta malowane są w stodole jakieś sugestie jak to próbować ogarnąć? Myślałem żeby spróbować na jednym na początek, papier wodny P2500, a potem wyciągnięcie menzerna kolejno 2500 i 3000. Co Wy na to? 1
analyzator Posted January 15, 2023 Report Posted January 15, 2023 Nie mam w tym doświadczenia więc poczekaj na opinie kolegów. Zastanawiam się czy dobrym rozwiązaniem nie byłoby nadlanie klarem i wtedy wyrównanie papierem i polerka. Chcesz mieć równą powierzchnię. 1
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 Słuszna uwaga, zmierzyłem lakier on ma raptem 80-90 mikronów
t.sienkiewicz91 Posted January 15, 2023 Report Posted January 15, 2023 @frappe skoro ASO nic z tym nie zrobi to ja bym się pobawił w zaprawkę punktową. Jak dobrze zrobisz to nie będzie się rzucało w oczy. A 80-90 mikronów to jeszcze nie tak mało 1
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 Oni mogą to jedynie malować, lub przepolerować maskę. Przepoleruje sobie sam, napewno będzie zdrowiej dla auta Pobawić się mogę proszę o jakąś sugestię, przekopałem forum i nie natknąłem się na podobny temat, widziałem na YT, kilka patentów, ale to były reklamy firm produkujących materiały ścierne etc. Duże ryzyko przebicia się do podkładu jakbym to próbował papierkować, fakt nie przeszkadza mi to bardzo, ale chętnie bym się pobawił, tak dla własnej satysfakcji
Gardor Posted January 15, 2023 Report Posted January 15, 2023 19 godzin temu, frappe napisał(a): Mały update, wydarłem przegląd gratis, chociaż łatwo nie było, swoją drogą dwa podobne modele miały to samo na masce, wychodzi na to, że dziś nowe auta malowane są w stodole No i super że udało się ogarnąć przegląd gratis. Nic nie rób z maska tylko śmigaj i ciesz się nowym autem, ewentualnie wrzuć wosk/powłokę i będzie fajnie Jak byś zobaczył auta nowe za ogromna kasę jakie maja wady to cieszył byś się że Twoja Kia ma jakieś tam kratery. 3
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 W planie na start mam one stepa Angelwax Enigma i na to myśle pacnąć Fusso, chyba nie powinno się pogryźć? W planie miałem powłoki, ale auto budżetowe i w sumie będzie używane dość rzadko to też myślę, że to wystarczy. Może w wolnej chwili pochylę się nad ppf ( body na przód) bo auto ciemne to będzie zaraz widać białe piegi.
Gardor Posted January 15, 2023 Report Posted January 15, 2023 Jeśli planujesz ppf na front to czym szybciej tym lepiej, bo jak już bedą odpryski to brzydko wygląda pod folia. 1 1
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 Rozeznam się więc jak najszybciej w tej kwestii, bo widzę ze lakier typu rysy od patrzenia. Body będzie bardzo widoczne na grafitowym? Oklejanie lamp ma sens? 1
Moderator Eryczek Posted January 15, 2023 Moderator Report Posted January 15, 2023 Godzinę temu, frappe napisał(a): W planie na start mam one stepa Angelwax Enigma i na to myśle pacnąć Fusso, chyba nie powinno się pogryźć? Jeśli masz już jakąś wprawę w pracy z polerką to pomysł z Enigmą bardzo fajny. Jeśli to będzie Twoje pierwsze podejście do maszyny to rozważ CarPro Essenca. Efekt z grubsza ten sam co po Enigmie a łatwiejsza praca z pastą. 1
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 Tak, tak już coś tam się bawiłem, z Enigmą też na wiosnę warto coś dokładać po Enigmie ? Czy zostawić i dać np. po 3 miechach fusso ?
Moderator Eryczek Posted January 15, 2023 Moderator Report Posted January 15, 2023 Ja bardzo lubię kombinacje Enigma / Essence + jakiś wosk. U mnie wytrzymuje takie coś dobre kilka miesięcy. 1
frappe Posted January 15, 2023 Author Report Posted January 15, 2023 W takim razie wskoczy dodatkowo Fusso lub coś z SiO2
polll Posted January 16, 2023 Report Posted January 16, 2023 technika lakierowania w Hyundaiu mniej więcej taka sama tez wyłapałem kraterki przy odbiorze... niestety taki standard chyba...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now