Skocz do zawartości

Otarty zderzak


Gość Marczi11

Rekomendowane odpowiedzi

Suszenie opalarką jest wielkim błędem, promiennik IR suszy lakier od spodu na zewnątrz co nie powoduje zamknięcia powłoki zewnętrznej i wszystkie rozpuszczalniki odparują, przy suszeniu opalarką zamyka się powłoka wierzchnia uniemożliwiając odparowanie części lotnych, które odparowują później przez długi czas co skutkuje siadaniem lakieru.

 

Co do pajęczynek, to dojechany zderzak i lakier popękał przy naprawie nie zeszlifowany lakier do plastiku tylko zalany podkładem, jeśli był by ten podkład wygrzany promiennikiem to siadło by w te rysy od razu i przy szlifowaniu można by się ich pozbyć, ale i tak nie zawsze. Ja z zasady rozszlifowuje takie miejsce bo czasami zdarza się ze pod taką pajęczynką pod lakierem w którymś miejscu pokazuje ze zderzak jest pęknięty(przeważnie ople) i jeśli się nie zaspawa takiego miejsca to choć by ch.j na ch..u stawał to wyjdzie w późniejszym czasie.

 

ZYBI68, ja robię sam i lampy posiadam :D i nie wyobrażam sobie że można robić bez nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 664
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ok dzięki kolego:) W takim razie nie będe używał opalarki:)

a CZy zamiast Brunox'a mogę użyć dinitrol rc900? Bo kiedyś czytałem i podobno b.dobry środek. Ale nie wiem jak się ma w stosunku do Brunox'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ble, jest jeden tylko w różnych opakowaniach http://www.autokosmetyki.pl/brunox_epox ... ,p771.html

miki, też dobrze radzi bo brunox tylko i wyłącznie na rdze nie wolno go stosować na zdrową blachę ponieważ odpadnie. Ale podjedź do kilku lakierników i spytaj o cenę naprawy nie raz nie opłaca się robić samemu z powodu syzyfowej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no to zabrałem się za moją ryskę, najpierw dokładnie oczyściłem powierzchnię, później zjechałem papierem 2500 na klocku, później 3m. Efekt?

 

corsa3.jpg

corsa4.jpg

 

Robiłem tylko bok, żeby zobaczyć jak to wyjdzie, dobrze że za drzwi się nie brałem. Póki co na 100% mogę stwierdzić, że rysę mam do podkładu. Nie obejdzie się bez lakiernika. Nie wiem czy z tym bokiem mam coś teraz robić? Czy zostawić (mimo że w tym miejscu gdzie jest plama powierzchnia wyrównała się) i np. nałożyć lakieru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, chcialbym waszych opini na ten temat zakupilem zaprawke taka

 

http://www.pielegnowacauto.pl/lakiery-s ... staw1.html

 

i teraz moje pytanie jak to zrobic aby to usunac te rysy i czy potrzebny jest ten bezbarwny lakier z gory dziekuje za pomoc

 

tu zdjecie przerysowanego blotnika

http://img811.imageshack.us/img811/705/rysy2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pędzelkiem nanosisz bazę na rysy po wyschnięciu polerujesz następnie nanosisz bezbarwny i polerujesz.

Oczywiście jedna warstwa może nie wystarczyć dlatego po wyschnięciu bazy nałóż jeszcze jedna znowu wypoleruj i jak będzie trzeba to jeszcze jedną i tak samo z bezbarwnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego bazy się nie poleruje? Mi się wydaje, ale to tylko takie moje domysły, że aby uzyskać jak najgładszą, nie rzucającą się w oczy powierzchnie to powinno się spolerować nadmiar bazy, a później po nałożeniu klaru proces powtórzyć. W innym przypadku polerując dopiero po nałożeniu klaru zetrzemy tylko klar a baza dalej będzie "wypukła".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego bazy się nie poleruje? Mi się wydaje, ale to tylko takie moje domysły, że aby uzyskać jak najgładszą, nie rzucającą się w oczy powierzchnie to powinno się spolerować nadmiar bazy, a później po nałożeniu klaru proces powtórzyć. W innym przypadku polerując dopiero po nałożeniu klaru zetrzemy tylko klar a baza dalej będzie "wypukła".
to źle myślisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Czecho79: mogłeś od razu zapytać jak to zrobić :)

 

Generalnie bazy się nie szlifuje papierkiem ściernym i nie poleruje ponieważ jest bardzo delikatna. Baza to tylko pigmenty i rozcieńczalniki dlatego ten lakier nie utwardza się. Dlatego stosuje się warstwę klaru który jest akrylem i może się utwardzić. Chociaż pamiętajcie że te bezbarwne zaprawkowe nie są super twarde ponieważ zamiast utwardzacza mają specjalny konwerter który owszem pomaga się im utwardzić, ale nie tak bardzo jak prawdziwy lakier z utwardzaczem.

Fakt że po pędzelku mogą zostać jakieś ślady, ale tak samo mogą zostać po papierku ściernym. Poprostu musimy to zrobić dokładnie, dobrym pędzelkiem i nałożyć tyle bazy, żeby w ubytku zmieścił się jeszcze klar :) Generalnie bardzo przyjemna dłubaninka :)

 

Po drugie bazy nie możemy spolerować ponieważ pasty zawierają tłuste dodatki. Baze pokywamy klarem po 20-30 minutach, jak zacznie robić się matowa i nie możemy dopuścić do jej przeschnięcia. Taki lakier nie jest gotowy do przyjęcia past polerskich. Poza tym trzebaby go odtłuścić przed klarem, a jak zaczniemy odtłuszczać to go w końcu zmyjemy i jesteśmy w punkcie zero.

 

Dlatego też, zaprawki sa najlepsze do odprysków, pojedyńczych rys lub niewidocznych powierzchni. Jeżeli mamy większe otarcie lepiej zastosować lakier w sprayu.

 

W razie pytań piszcie lub odwiedzajcie blog do którego link podała Justyna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.