Guest Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Witam dzisiaj zostawiłem samochód koło tesko i jakis debil przerysował mi zderzak rysy są małe ,płytkie ale lakier przydarty czarna perła ,potraktowałem to pastą polerską narazie delikatnie bo jestem zieloniutki i rysy ładnie zeszły ale zostało zmatowienie lakieru nie wiem jak to zniwelowac aby sie to zjednoliciło z całoscia .prosze o rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Jaką pastą polerską to potraktowałeś ? Możesz wrzucić tutaj jakieś zdjęcie tego zmatowienia ? Jeżeli nie tarłeś na siłę to takie coś nie powinno mieć miejsca, ale póki nie zobaczymy to ciężko ocenić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Witam ,tak to wygląda pasta z CarPlan Rubbing Compound co dalej z tym zrobic,prosze o rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Pasty nie znam i przeczytałem o niej tylko tyle: CarPlan Rubbing Compound to połączenie regeneratora chemicznego i mechanicznie działających środków polerskich. To połączenie w działaniu, powoduje iż produkt jest szczególnie skuteczny do zacierania mocnych i głębokich zarysowań. Tak się zastanawiam czy to zmatowienie to jest wina złego sposobu użycia pasty czy też po prostu otarcie, które przeszło przez bezbarwny, ale raczej nie wygląda to na takie coś. Jeżeli to ta pierwsza opcja albo też zbyt krótki czas polerowania, co jest bardziej prawdopodobne, to żeby uzyskać jakiś efekt warto by było to poprawić. Jak długo polerowałeś ? Czy ręcznie czy też maszynowo ? Czy te "zmatowienie" było przed polerowaniem i czy jak przejedziesz po tym opuszkiem palców to jest to w mirę gładkie tylko lekko szorstkie czy też chropowate ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Witam tak zmatowienie było już przed polerowaniem ,polerowałem ręcznie jakies 15 minut bo nie chciałem przesadzać ,pod opuszkiem palca jest to bardzo lekko szorstkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Witam tak zmatowienie było już przed polerowaniem ,polerowałem ręcznie jakies 15 minut bo nie chciałem przesadzać ,pod opuszkiem palca jest to bardzo lekko szorstkie Myślę, że użycie jakiejś lepszej pasty oraz maszyny (albo nawet ręcznie) i da się to zniwelować w dużym stopniu. Widzę, że jesteś z Małopolski - blisko masz do Tych do Przemka - może on Ciebie wspomoże i spróbujecie powalczyć z problemem. Przemek ma maszynę i kilka past - zapytaj może wyciągnie pomocną dłoń Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Posted March 15, 2010 Report Share Posted March 15, 2010 Ja bardzo chętnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partner forum CAR CRAZY Posted March 15, 2010 Partner forum Report Share Posted March 15, 2010 Jeżeli zmatowienie było przed polerowanie to na pewno nie jest to wina pasty. Moim zdaniem powinno to się dać spolerować tylko może trzeba użyć mocniejszej pasty no i maszyną na pewno będzie szybciej, proponuję coś w stylu ultimate compound albo SSR 3 a później coś lżejszego. Miałem podobne zajście na parkingu tylko na drzwiach no i ładnie zeszło, tylko w moim przypadku byłem także zmuszony zastosować papier 2500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted March 15, 2010 Report Share Posted March 15, 2010 Według mnie 99% zniknie. Widac tylko kilka głębszych rys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsTrY Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Panowie mam problem. Dziś jakiś sku n zrobił mi rysę na drzwiach pasażera (że o zderzaku nie wspomnę). Rysa głęboka, przejechane przez wszystkie możliwe warstwy lakieru oraz podkładu. Jedyny racjonalny sposób aby jakos to zatuszować i aby rude nie weszło to malować tylko, że hmm.. cały element no chyba że wycieniować do przetłoczenia. A gdybym kupił bazę i lekko pędzelkiem zatuszował (czuć głębokość rysy) i później ewentualny nadmiar spolerować? Co Wy na to? help Rysa ok 10 cm długości, wygląda tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubz Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Jak rysa do blachy to sama baza nic nie da. Opcja A: oddać do lakierowania. Opcja B: potraktować papierem ściernym, odtłuścić, podkład, baza i klar (wtedy będzie widać różnice). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Nie jest długa. szkoda malować cały element. tez się skłaniam przy bazie i bezbarwnym miejscowo, potem polerka. tragedii nie ma, ale wku...nie rozumiem doskonale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 OsTrY, wkur**ć się można... Mój dziadek trzyma autko pod blokiem, żadko kiedy gdzieś jeździ, auto ma porypane jak jasna cholera.. Ale ja tam zazwyczaj, że widzę miejsce na podwórku, gdzie najmniej prawdopodobne jest stuknięcie przy przyrysanie to odrazu przestawiam.. Klepiesz, klepiesz i nic z tego nie wynika...Ech.... OsTrY, taki temat niedawno bym założony... http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=1516 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsTrY Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Dzięki za rady.. Marco, szukałem tylko w dziale "szukam pomocy" w pozostałych nie a proszę jaka tak tam fajnie opisane dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julian Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Opcja B: potraktować papierem ściernym, odtłuścić, podkład, baza i klar (wtedy będzie widać różnice). ok, ale ja bym papier pozostawił na koniec, żeby wyrównać wypełnienie z resztą lakieru. po co przed wszystkim zbierać lakier dookoła rysy? takie rzeczy mają sens tylko, kiedy się chce usunąć rysę bez wypełniania. moim zdaniem prawidłowa procedura to: odtłuszczenie, podkład, baza, klar, suszarka , papier, polerka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubz Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Nie mowilem o jakims hardcorowym szorowaniu papierem, a o lekkim zmatowieniu raczej, żeby podkład dokładniej rozprowadzić (no i żeby miał się czego "trzymać"). Po klarze oczywiście delikatne przetarcie papierem wodnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsTrY Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 dziś kupiłem 100ml bazy (Standox) .. koszt mały 25 PLN. Będę działać w przyszłym tygodniu :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosin Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 ale na bazę trzeba bezbarwny położyć.. to on wszak jest zabezpieczeniem. Sama baza nei zapobiegnie korozji Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypajak Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Posiadam na drzwiach takowa rysę w sumie ma długość 50cm. Potraktowałem rysę pastą tempo kilkakrotnie ale efek nadal mizerny, stosowałem tez kredki ale nadal mało efektu. Jak zamaskować taką rysę? Wizyta u lakiernika nie wchodzi w grę (nie stać mnie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Spokojnie się to spoleruje,mogą być widoczne po tym procesie naprawdę niewielkie/najgłębsze ślady. Zacząłbym od papieru 2500. A potem po kolei pasty polerskie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted April 9, 2010 Report Share Posted April 9, 2010 Zacznij od 1500-2000-2500-3000 na koniec polerka i śladu nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypajak Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Czy na 100% potraktowanie tego papierem około 2000 nie zaszkodzi lakierowi? Nie będzie gorzej jak jest ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Wiadomo ze trzeba to robić z wyczuciem bo i papierem 2000 można się przebić przez klar. Docierasz do momentu az rysy znikną. Pryskasz sobie atomizerem wodą i docierasz ,co jakiś czas ściągasz ściągaczką do wody -wtedy idealnie widać czy rysy już zniknęły czy trzeba pracować dalej. Papier masz pod dlonia. Najwygodniejszy jest chyba kawałek 1/4 arkusza. Spoko dasz radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted April 10, 2010 Administrator Report Share Posted April 10, 2010 cypajak, sprawdź sobie wcześniej grubość powłoki lakieru na drzwiach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Co wy macie z tą grubością powłoki. Minimum jakie jest klaru to 40mikron. Żeby papierem 2000 się przedżeć do bazy to trzeba by w jednym miejscu ciorać z 10min pomijając ranty oczywiście . I nie trzymać tego papieru pod ręką jak tu kolega jeden radzi tylko na jakieś podkładce w miarę sztywnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now