Crasher Opublikowano 8 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2019 Pomyślałem, ze moze warto założyć temat w którym kazdy kto ma ochotę napisze jakiej kombinacji past padów i maszyn używał uzyskując najlepsze rezultaty. Oczywiście uwzględniający lakier. Zacznę, nie wiem czy mam pecha czy właściciele aut w mojej okolicy wybitnie nie potrafią dbać o auta ale zawsze jak przyjeżdża do mnie auto mam płonne nadzieję, ze a jednak moze uda sie objechać one stepem np jakims ex 04 06 Sonaxa. Niestety szybko mina mi sie zmienia i muszę sięgać po cuttingowe kombinacje. Bazuje na maszynach DA wyznaje filozofię Pawła z MX ze lepiej przeprowadzić korektę w dwóch krokach niz tracic czas na trzy kroki. Przechodząc do rzeczy najczęściej bazowalem na maszynie kraussa s15 i mikrofibrowych padach. Jednak nie dawno zakupiłem maszyne o skoku 21 co na prawdę było dobra decyzja. Duze panele idą sprawniej. Korzystam z past Meguairs 101, sonax cut max i carpro Clearcut. Moim najbardziej tnącym połączeniem jest : Krauss s21 plus Megs#101 plus pad SuperShine zolta hybryda 2
Horas91 Opublikowano 10 Września 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2019 Próbowałeś może pady wełniane z flexipadsa?
Crasher Opublikowano 10 Września 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Września 2019 @Horas91 Zakupiłem 150mm na duza Da. Ale praktycznie zrobiłem nią dwa trzy przejazdy więc nic konkretnego nie powiem. Jeden wniosek na pierwszy rzut oka to bardzo twarda gabka między wełnaaa bp chyba aż za
Crasher Opublikowano 9 Października 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 9 Października 2019 Zakupiłem paste ACA 500 3D, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Pachnie, mało pyli i przedewyszystkim dopoki lezy na lakierze to tnie. Jest także bardzo prosta w użyciu. Rozprowadzenie i ogien do wypracownia. Polecam Zdjęcie z prac nad lakierem bmw e60 jeden przejazd maszyna da 21 mm z padem super shine hybryda 5
Gozdziu23 Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 Do DA, polecam zakupić sobie clearcut-a, wypracowuje sie szybciej i robi o wiele lepsze wykończenie niż Aca500, osobiscie bardziej polecam Ace do rotacji, cholernie długo tnie i się nie przegrzewa . Wczoraj zaniedbanego CLC zrobiłem na dwa przejazdy 12mm skokiem, w kolorze obsisdian schwarz metalic Co to teraz jest za moda aby robic pełne korekty dualami, ja nie mowie ze sie nie da, ale ile to zabiera czasu, hobbystycznie to spoko, ale jak ktos kiedys chcial na tym zarobić, no tooo Genralnie jak jest pol samochód pół śmieć ale taki do przeżycia, to wskakujesz cięciem na rotacji z twardą gąbką i mocną scierna pastą, ścinasz praktycznie wszystko na raz może dwa, później wykańczasz burdel jeżeli jest dualem, i wchodzisz w jakis micro-jeweling, albo od razu ogarniasz holosy i hejka. Nie ma się co zastanawiać Dużo zależy od lakieru i samych umiejętności posługiwana się maszynami. Ja często robie z koleżką i on np woli przejechac dualem 2-3 razy, ja wole od razu wziąć rotacje. 2
Crasher Opublikowano 10 Października 2019 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 @Gozdziu23 Co prawda nie porównywałem bezpośrednio tych past ale wydaje mi sie ze ACA lepiej sobie radzi a moze inaczej to ja radze sobie lepiej tnąc nią. Korzystałem z clearcuta również wymaga odrobinę więcej uwagi ze względu na inna specyfikę pracy mam na myśli stopniowe zwiększanie obrotów i docisku. Co do rotacji to najwidoczniej nie zaglebiłem techniki pracy na tej maszynie do końca bo z tego co ja brałem do reki zawsze, to robiła tylko bałagan na powierzchni a i tak musiałem po Niej robić dwa kroki co w moim przypadku wychodziło dłużej. Robiąc to Da jak w poście powyzej zalatwie temat w dwóch krokach. Pozdrawiam, dzieki za wypowiedź fajnie dowiedzieć sie czegoś nowego 1
Gozdziu23 Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 Z tym stopniowym dociskiem to taka troche bajka według mnie, użyć tak jak każdej pasty wypracować do lekkiej półwidocznego tłustego sladu wytrzeć i ju
ShiningCar Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 3 godziny temu, Gozdziu23 napisał: cholernie długo tnie i się nie przegrzewa Jedna z głównych zalet ACA500. Świetnie sprawdza się na cienkich/miękkich lakierach. Ogólnie pod rotację bardziej dedykowany jest system AAT501+ AAT502, do DA, ACA500+ ACA520 ale oczywiście nikt nie zabroni używać np. ACA500 na rotacji System ACA jest bardziej zaawansowany, jeśli chodzi o skład, b. uniwersalny, stąd jego duże możliwości zarówno na DA jak i na rotacji.
Gozdziu23 Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 Godzinę temu, ShiningCar napisał: Jedna z głównych zalet ACA500. Świetnie sprawdza się na cienkich/miękkich lakierach. Ogólnie pod rotację bardziej dedykowany jest system AAT501+ AAT502, do DA, ACA500+ ACA520 ale oczywiście nikt nie zabroni używać np. ACA500 na rotacji System ACA jest bardziej zaawansowany, jeśli chodzi o skład, b. uniwersalny, stąd jego duże możliwości zarówno na DA jak i na rotacji. A myślałem że aca 500 to ta najmocniejsza i własnie dedykowana pod Rotacje, ciekawa sprawa musze chyba zakupić 501, szczegolnie ze jest w promicji
ShiningCar Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 @Gozdziu23, ACA500 jest nieco mocniejsza niż AAT501, dodatkowo ma więcej zalet m.in te opisane wyżej ;) 1
ghost Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 7 godzin temu, Gozdziu23 napisał: Do DA, polecam zakupić sobie clearcut-a, Na DA 15 plus najtwardsza gąbka potrafi pięknie ciąć, i wykańcza bajecznie. Nie wiem jak oni to osiągnęli. Tylko jeszcze nie doszedłem do jednej kwestii, raz nie pyli, a czasami sypie pyłem. Orientujesz się jak to zminimalizować?
Gozdziu23 Opublikowano 10 Października 2019 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2019 2 godziny temu, ghost napisał: Na DA 15 plus najtwardsza gąbka potrafi pięknie ciąć, i wykańcza bajecznie. Nie wiem jak oni to osiągnęli. Tylko jeszcze nie doszedłem do jednej kwestii, raz nie pyli, a czasami sypie pyłem. Orientujesz się jak to zminimalizować? Mnie pyli praktycznie zawsze, aczkolwiek powiem tak, póki gąbka jest nowa i czysta jest cudownie, z racji że pasta szybko robi się sucha moim zdaniem strasznie mocno osadza się w gąbce i przy krawędziach zaczyna pylić, mimo czyszczenia syf dalej siedzi w gąbce. Także używałem na 15mm plus pad nat biały swap i jest rewelacja, teraz latam na 12mm i wykończenie jest jeszcze lepsze przy moim zdaniem takim samym cięciu. 1
Crasher Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 Najnowsze info z placu boju. Lakier bmw e53 czyli bmw x5 pierwsza gen. Zaliczany do twardych. Da 21 mm, żółte futro hybryda z @SuperShine w połączeniu z pasta 3D ACA 500 rozgoniło rysy niczym OPP kiboli w Knurowie w trzech przejazdach lakier załatwiony na 90 %, fajne ze potem tylko jeden etap i super look. 12
Crasher Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 Dziekuje za fajny odzew. Dam znać jak czym postanowiłem strzelać do Opla Astry 2012 rok. Kolor niby jakiś tam ciemny ale odbicia brak przez totalne zmatowienie.
Malik87 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @Crasher pewnie brązowy mahogany? super kolor jak jest zadbany! ople z tych lat są miękkie, ale łatwe w wypracowaniu. ja Ci powiem, że te lakiery fajnie idą na one step menzera + czerwony NAT na roatcji. Ale wszystko jak wiadomo od stanu lakieru. Ta kombinacja wycina dużo, nie zostawiając haze i hologramów. Daj znać co i jak
KZFR Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @Crasher , ile padów NeoHybrid potrzeba na takie X5?
Crasher Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @KZFR Mi poszedł do zera jeden 150 mm i dwa 80 mm. Potem zmieniłem troszkę metodę przedmuchiwania, bo te pady nie lubią benbowa. Wtedy ta wełna szybko sie wyczesuje. @Malik87 Bede dzis rozkodowywał Vin, bo musze zamówić zaprawki to dam znać 1
Birkhof Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @KZFR Mi poszedł do zera jeden 150 mm i dwa 80 mm. Potem zmieniłem troszkę metodę przedmuchiwania, bo te pady nie lubią benbowa.Jaka technika? Najnowsze info z placu boju. Lakier bmw e53 czyli bmw x5 pierwsza gen. Zaliczany do twardych ..... i super look.Graty, rewelka wygląda!
Dante05 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 11 godzin temu, Crasher napisał: w połączeniu z pasta 3D ACA 500 rozgoniło rysy niczym OPP kiboli w Knurowie w trzech przejazdach lakier załatwiony na 90 %, Będę musiał kupić i spróbować tej pasty z pro-woolem Na dniach dojdzie paczka z ROYAL PADS PRO AIR Synthetic WoolCut i sprawdzę z H8 na małym DA i rotacji.
Crasher Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @Birkhof Po prostu benbowem waliłem w talerz bez ruchu rotacyjnego. I tyle wybijalo to tumany welny, potem zwyczajnie pod katem pistoletem do przedmuchiwania i sądziłem ze wystarczy. @Dante05 Ok daj znać
alexander.p Opublikowano 20 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @Crasher NeoHybrid mocno pyli podczas pracy?
Crasher Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2020 @alexander.p Wydaje mi sie ze w 70 procentach zależy to od pasty, ale na pewno bardziej niż gąbka
Dante05 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 28 Stycznia 2020 W pracy zrobiłem szybki test trzech futerek na DA 21. Maszyna Rupiec mark II 21 pacjent to BMW 7 w 416 (carbonschwarz) Jedno wypracowanie pasty H8 na futrze Royal pads natural wool cut, prowool flexipads oraz żółte futro SuperShine. Wszystkie futra wycięły podobnie najmocniej Royal oraz SuperShine potem flexi. Wszystkie na tej paście zrobiły bałagan ale największy Royal (świńskie ogonki) potem flexi maczek i SuperShine najmniejszy bałagan też maczek. Z ciekawości zrobiłem podejście na Megsie 100 (nie mylić z 101) na tylnym sciuranym zderzaku. Najlepiej wycięło SuperShine wraz z Royalem, SuperShine z mniejszym bałaganem, flexi najmniej wycięła i najmniejszy bałagan. Dodam, że 100 od Megsa lepiej się sprawowało na futrach niż H8. Plusem Flexi jest to, że mało pyli i można utrzymać porządek na lakierze. 2
boT Opublikowano 30 Stycznia 2020 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2020 @Dante05 porównałes trzy futra z czego dwa są z naturalnej wełny a jedno to hybryda, czyli połączenie syntetycznej wełny i naturalnej , stąd też takie efekty a nie inne na naturalnych futrach. Przy Super Shine hybrydzie zostało tak dobrane włosie, aby wykorzystać jego siłę cięcia i poziom wykończenia w jednym kroku możliwie w jak najkrótszym czasie i bez wysiłku, ma pracować futro... Coś za coś minusikiem jakie posiada futro to to że się zużywa szybko, 2/3 auta małe sedan to jest maxymalnie co się robi jedną sztuką, tak wiec nie ma co doszukiwać się tutaj trwałości, ponieważ zależało tutaj na wykonaniu roboty i nie myśleliśmy o trwałości. W tym przypadku i materiale jest to nie wykonalne. Tak więc jak zauważyłes aby przedłużyć żywot futerka trrzba tylko dmuchać sprężonym powietrzem, lub dodatkowo szczoteczką przeczesac włosie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się