Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu nie ma jakiejś jasnej odpowiedzi bo czasem jest to po prostu popękany lakier bezbarwny i po jego wycięciu będzie ok, a czasem jest to rozwarstwiony w swojej strukturze plastik i niektóre z tych rysek zejdą przy szlifowaniu (te płytkie), a niektóre mogą pozostać. 

Na tej lampie widać, że miejscami zaczął schodzić lakier bezbarwny więc tak czy inaczej lampę trzeba potraktować konkretnym papierem (wyciąć lakier bezbarwny) i potem jechać papierami aż do takiej, którą "obsłuży" pasta tnąca. Kombinacje papierów nie raz były tu wymieniane więc nie będę kolejny raz ich wypisywał.

W każdym razie musisz się nastawić, że po wypolerowaniu lampy, część tych rysek (oczywiście będzie to widoczne z bardzo bliska) może pozostać. Choć oczywiście życzę aby to były ryski / pęknięcia samego klaru fabrycznego - wtedy uda się to w całości wyciąć.

Generalnie lampy, które są dość mocno wyciągnięte do góry na maskę, mają tendencję do takiego stanu rzeczy właśnie w tych górnych miejscach z racji wypalania ich od słońca.

Przy okazji tych zdjęć powiem, że widać jak na dłoni, że producenci części coraz większy badziew wypuszczają na rynek. No chyba, że ktoś już kiedyś przy tych lampach grzebał i polakierował je jakimś kiepskim klarem, bez utwardzacza.

Pzdr.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@audicoupe 

Powiem tak. Nie jestem zadowolony...

Mokro od 600 do 3000 ale mam wrażenie ze 2500 i 3000 wiecej zaszkodzily jak pomogły bo wieksze kółka się pojawiły...nie wiem gdzie popelnilem błąd.?!

To.na zdjęciu to po manzernie 400... jak to wyprowadzić?  Drugi raz robiłem za pierwszym wyszło tak samo.  Drugim razem lepiej sie przyłożyłem do papierów a wyszło jak wyszło...

20200617_185534.jpg

20200617_185545.jpg

Opublikowano

Właśnie kupiłem specjalniefutro flexipads...

Poprawilem jakas twarda białą gąbka z aliexpress i wyszlo lepiej. Potem manzerna 3000 na pomaranczowej gabce. Efekt na foto

 

Jeszcze nie to co chce uzyskac ale jak na 1 raz chyba coś z tego będzie...

20200617_193739.jpg

20200617_193731.jpg

20200617_193711.jpg

20200617_193705.jpg

Opublikowano

@Manolito77 dzięki za odpowiedź. Miałem obawy jak ugryźć ten tema dlatego wolałem zapytać. Pierwszy raz mam taki przypadek. Pogadam z kumplem i zobaczymy co on na to.

Opublikowano

Audi a3 sportback, nietypowo bo od tyłu 😉 handlarz włożył klapę od innego wynalazka który stał gdzieś w krzakach i do sprzedania auta czymś ją natłuścił tak że lampy wyglądały znośnie, ale po deszczu wyszła masakra 🙂 papiery od 240 do 2000 wszystko na mokro na oscylacji IMG_20200617_170446.jpg.11f475bc24a8ec28fdd3d5644176e82a.jpgIMG_20200617_170504.jpg.835a0d5d7cbf83717acb76e9dc03021a.jpgIMG_20200617_174229.jpg.5a7691f676e694865239d41521d31c23.jpg

Żałuję tylko że nie zrobiłem zdjęcia przed jak to wyglądało na aucie... 

Opublikowano
5 godzin temu, Gold_Car napisał:

@seba03 a jakiej firmy papierów używałeś? Może tutaj jest problem?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie to ich wina. Zauważyłem ze na 2500 po chwili jakies ziarno sie pojawiło i nie bylo gładkie. Wrocilem do 2000 ale swirle już zostały. Pomeczylem manzerna 400 i bialym padem w ksztalcie futbolówki i juz bylo lepiej. Na razie zostawie bo musze zaolatrzyc sie w lepsze papiery ścierne. Zamawialem z allegro link strone lub dwie wcześniej. Pasta którą tam jest to mozna wyjebac. Jedbak tanie nie jest dobre ale trzeba spróbować:)

Opublikowano

@seba03 Jedbak tanie nie jest dobre ale trzeba spróbować:), ale po uj probowac, jak wiadomo  co powstanie, zeby wywalic wiecej kasy ??

Opublikowano
30 minut temu, Gold_Car napisał:

@jelinski tylnych lamp nie trzeba matować po podobno nie są lakierowane.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

A jak zrobić to bez papierów skoro struktura klosza jest zdegradowana na 1 mm? Żeby pozbyć się tych mikropęknięć szlifowałem 240 przez 15 minut każdą lampę 

Opublikowano

@seba03 od siebie polecę papier firmy Indasa. Bardzo równe ziarno. W sumie to nie wrzucałem zdjęcia a już jakiś czas temu ogarnąłem swoje lampy.

P600, P800, P1200, P1500, P2000, P2500 - Indasa, P3000 - APP, Cutmax, Perfect Finish i na zabezpieczenie tylko Fusso

Zacząłem robić na aucie. Na zdjęciu już po P3000 ale zauważyłem że nie było wszędzie idealnie dojechane do krawędzi.

1.jpg.c1a933db491de27e2da1828306e26aeb.jpg

Na drugi dzień ułatwiłem sobie pracę wyjmując lampy i zrobiłem jeszcze raz, tym razem porządniej.

2.jpg.213a9d6e284bc812142c0ae06f61b3a0.jpg

3.jpg.b948972f91eaa2e49bf02290a874a5a4.jpg

I 50/50

4.jpg.783307ad50e103cf42171178c5304713.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

 

Godzinę temu, audicoupe napisał:

@seba03 widzę że lampy od omegi b  fl kup firmował twarda v gąbkę może być z boll tylko ta najtwardszą po ile robiłeś przejazdów? 

Zebym liczył to bym napisał. Po 4 lub 5 kazdym papierem, każdy papier w innym kierunku 600 wzdłuż tam i spowrotem 800 w poprzek tam i spowrotem po ok 5 razy z różnym  naciskiem. 

Podejrzewam ze za cienka warstwa była  podkładu  na tych papierach 2500 i 3000 bo wydaje mi się ze struktura rzepa wychodziła  przez papier stąd te swirle. Zamówię sobie na nastepny raz lepsze papiery tylko czy mają 80mm? Bo robiłem na wkretarce max 1300rpm robilem na ok pół  gwizdka więc  pewnie 400-700rpm było. Na max 1300rpm dopiero pastami...

Opublikowano
21 minut temu, seba03 napisał:

Bo robiłem na wkretarce max 1300rpm robilem na ok pół  gwizdka więc  pewnie 400-700rpm było. Na max 1300rpm dopiero pastami...

To tu masz praktycznie odpowiedź dlaczego te rysy zostały. Prawdopodobnie nierówne ziarno w papierach oraz matowanie kloszy tylko przez okrężne ruchy na wkrętarce porobiły spore rysy i nie możesz ich wyciągnąć. Jak już masz wycięty lakier bezbarwny to po prostu ręcznie teraz od początku zrób to papierami wodnymi (tylko jakieś sensowne - nie kupuj jakichś marketowych bo to porażka). Do tego Menzerna 400 na futrze + ta sama pasta na jakiejś tnącej gąbce. Na koniec coś w stylu Menzerny 3000 na miękkiej gabce i powinno być ok.

Pzdr.

Opublikowano
Godzinę temu, Manolito77 napisał:

To tu masz praktycznie odpowiedź dlaczego te rysy zostały. Prawdopodobnie nierówne ziarno w papierach oraz matowanie kloszy tylko przez okrężne ruchy na wkrętarce porobiły spore rysy i nie możesz ich wyciągnąć. Jak już masz wycięty lakier bezbarwny to po prostu ręcznie teraz od początku zrób to papierami wodnymi (tylko jakieś sensowne - nie kupuj jakichś marketowych bo to porażka). Do tego Menzerna 400 na futrze + ta sama pasta na jakiejś tnącej gąbce. Na koniec coś w stylu Menzerny 3000 na miękkiej gabce i powinno być ok.

Pzdr.

Tak zrobię jak mówisz. Może nawet aprobuje tymi samymi papierami co mam bo zostaly mi jeszcze 1 komplet nowych tylko teraz faktycznie zrobie to recznie bez wkretarki a na rotacji tylko pastami.

 

A nastepny raz sie przygotuję bardziej 🙂

Opublikowano

Takie coś sobie zmodziłem. Oryginalna podkładka z doklejoną podkładką z płyty pilśniowej i na to pianka i na to idzie papier na taśmę. Zero uciekania mocy i tak już małego skoku oscylacji na rzepie. Oryginał mi się rozpadł. 

IMG_20200621_120226.jpg

IMG_20200621_120238.jpg

Opublikowano
18 godzin temu, KUBA46 napisał:

@wilk30 w jakim celu IPA po każdym papierze?

Też mnie to zastanawia. O ile przy pastach jest to sensowne aby zmyć ewentualne pozostałości i zobaczyć czy jest już właściwy efekt o tyle w przypadku papierów wystarczy tylko przepłukać samą wodą aby nie zostały na kloszu np jakieś drobiny ziarna po poprzednim papierze oraz aby zobaczyć czy już cały klosz został przejechany daną gradacją.

20 godzin temu, Lukaso napisał:

Takie coś sobie zmodziłem. Oryginalna podkładka z doklejoną podkładką z płyty pilśniowej i na to pianka i na to idzie papier na taśmę. Zero uciekania mocy i tak już małego skoku oscylacji na rzepie. Oryginał mi się rozpadł. 

Każdy sposób dobry, byle działał i skracał pracę zamiast ręcznego tarcia papierem.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli o mnie chodzi to ja produktami K2 w ogóle nawet głowy sobie nie zawracam bo szkoda czasu i pieniędzy.

Jednak jeśli nie masz nic innego to możesz spróbować i to - mówię odrazu - nie testowałem tego zabezpieczenia. Jednak nie spodziewałbym się trwałości 1 roku po produkcie który kosztuje około 15-16 pln za 10 ml.

Rok to wytrzyma powłoka typu Gyeon TRIM, CarPRO DLUX itp (o ile nie stosuje się agresywnej chemii, szczot) ale to już cena w innym zakresie - około 50 pln / 10 ml.

Pzdr.

Opublikowano

Panowie stosował ktoś taka szlifierkę oscylacyjna ( chodzi mi o podstawę prostokąta i wielość, nie o firmę) ? Jak się sprawuje ? Myślałem taką użyć do szlifowania na mokro, żeby przyspieszyć pracę

I opracował bym na zdemontowanej lampie .

 

 

 

.b960224c08ec668c3252d011c10f873e.jpg&key=29f9f1d6fe7a2281fd593fe68ce30cf3736caf997cc41cc34af1232c545a0b3d

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.