piotr@sta Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 @Patryk14 Ja lecę rotacją a jakiegoś super dużego doświadczenia nie mam i jakoś jest ok. Trzeba robić tylko z głową i nie będzie kłopotu bo wiadomo jak się ktoś uprze to i lampy stopi. Z innej beczki mam do zrobienia kolejne lampy i jak do tej pory robiłem zawsze ręcznie chciałbym kupić maszynkę. Czy maszynka na papier o rozmiarze 93mm nie będzie za duża? Czy np Skil 7125/1082 będzie dobrym wyborem?
Manolito77 Opublikowano 15 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 15 Października 2018 Zawsze musisz się liczyć z tym, że będą czasem takie zakamarki (przykład - narożnik lampy w BMW e60, mocno schowany w wystającym ponad klosz zderzaku), gdzie maszyną nie dojdziesz i trzeba ręcznie coś dokończyć papierami. Ja do takich zakamarków - pracuję na rotacji - dokupiłem sobie stożek / "szyszkę" aby po papierach właśnie takie zakamarki ogarniać pastami bez większych problemów. Pzdr.
piotr@sta Opublikowano 16 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Października 2018 Tak zgadza się. Maszyną w większości aut lampy będą robione minimum w 90% a te 10% powierzchni lampy można pojechać ręcznie papierami. A pasty to wiadomo kwestia doboru pada
menior Opublikowano 26 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 A czy po polerce lamp trzeba je koniecznie czyms zabezpieczyc?
rafalk Opublikowano 26 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 Musowo, papierami ściągasz oryginalne zabezpieczenie. 1
Zdroja0 Opublikowano 26 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 8 godzin temu, menior napisał: A czy po polerce lamp trzeba je koniecznie czyms zabezpieczyc? Jeżeli tylko przepolerujesz maszyna i pasta nie naruszając warstwy ochronnej to nie trzeba zabezpieczać. Jak matujesz papierami to zabezpieczenie jest konieczne tak jak napisał @rafalk 2
Manolito77 Opublikowano 2 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2018 Najlepsza opcja - polakierowanie kloszy lakierem bezbarwnym ale tylko takim z utwardzaczem ( w sprayu są już takowe) - wtedy poleruje sę klosz papierami wodnymi tak do gradacji 2000 i na to idzie lakier. Bez utwardzacza nie ma sensu bo będzie lipna trwałość. Ewentualnie jak ktoś nie ma dostępu do lakieru z utwardzaczem/lakierni to można klosze potraktować powłoką kwarcową dedykowaną do powierzchni plastikowych (np Gyeon Trim). Pzdr.
audicoupe Opublikowano 4 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2018 Robota przy pasaratti 97 rok. A tu zaległe foto z prac przy skodzie robiona tylko lewa lampa bo prawa była wymieniana po stłuczce. Stara lampa lewa oryginał- prawa zamiennik. Fiat punto II masakra.
astra_garage Opublikowano 10 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2018 Lampy Renault Clio Matowanie: 1500,2000, traizac 3000 Polerowanie: zielony korek 3M, M2500 Zabezpieczenie: CarPro DLUX
Kostek88 Opublikowano 10 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Listopada 2018 2 godziny temu, astra_garage napisał: Lampy Renault Clio Matowanie: 1500,2000,traizac 2000, traizac 3000 Trizact, nie traizac. I nie występują te krążki w gradacji 2000
Sanio Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Cześć ! Ostatnio dostałem do zrobienia po koleżeńsku lampy w Astrze. Efekt finalny nie był dla mnie zachwycający, oczywiście widać różnice, ale nie jest to piękny klar. Lampy były w aucie od nowości, trzymane pod chmurką baaardzo zaniedbane. Część syfu była również pod kloszem i tak też sobie tłumaczę brak zachwycającego efektu. Schemat działania to 600-1000 3M; 1200-1500 Kovax; futro na rotacji + koch heavy cut (2 obfite przejazdy); biała gąbka NAT + koch heavy cut; czarna gąbka NAT + menzerna 3500 Nie mam super szczegółowych zdjęć ale może dojrzycie coś coby dało się jeszcze wyciągnąć a ja tego nie zrobiłem Może za mało i za delikatnie przejechane papierem 600? W miejscu padania światła widać jego załamania na kloszu...podobnie było, gdy poświeciłem latarką z bliska przed polerowaniem. Czy to już degradacja od słońca czy niskich temperatur ? Czy może również mogłem coś na to poradzić ? Poniżej wrzucam lampę po stronie kierowcy, żeby można było czymś chociaż troszkę nacieszyć oko w tym poście Piąteczka !
Manolito77 Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Czasem jest tak, że lampa cała, równomiernie jest od środka delikatnie okurzona. Przez to, że kurz jest równomierny to nie widać tego tak odrazu, że to w środku ale właśnie z zewnątrz wydaje się, jakby klosz nie był wyprowadzony w 100%. Spokojnie - nie jeden raz miałem takie pranie mózgu, że próbowałem poprawiać, dokańczać itp i dopiero na końcu okazywało się, że to przykurzenie od wewnątrz lampy. Generalnie jeśli klosz wykończyłeś 2-3 gradacjami past tak, że pod LEDem nie widać mikrorysek a klosz wydaje się taki jakby lekko mleczny to na 99% jest to wina kurzu w środku lampy. Czasem też jest to efekt podświetlenia lampy LEDEm już kiedy na dworze jest ciemno - wtedy część światła odbija się także od samego odbłyśnika i klosz potrafi tak jakby "mlecznie" wyglądać. W świetle dziennym okazuje się, że jest bardzo dobrze (zdarza mi się czasem robić lampy u kogoś pod domem - zwłaszcza w okresie takim jak teraz, już po zmroku). Pzdr.
Sanio Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Faktycznie najpewniej w takim razie jest to sprawa tego co się dzieje pod spodem. Z jednej strony dało się nawet zauważyć zacieki od drugiej strony klosza, ale nie sądziłem, że aż tyle brudu potrafi dostać się przez nie do końca szczelną uszczelkę. W takim razie chyba nie mogę się obwiniać, zrobiłem co mogłem i co się dało. A sprawa z tymi załamaniami światła? Coś da się z tym zrobić ? Jak wspomniałem na "świeżym" kloszu też to było widać, oczywiście znacznie mniej, a dość dobijające jest to, że polerowanie tylko potęguje efekt. Piąteczka
ThinkPad Opublikowano 16 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Listopada 2018 Miałem ostatnio identyczną sytuację jak kolega wyżej tylko w Mercedesie E270. Prawa lampa zrobiona idealnie , lewa również wypolerowana idealnie ale wciąż jakby zamglona. Po paru próbach ponownego polerowania poddałem się. Szkoda, bo rzuca się to mocno w oczy, nie mówiąc już o minie klienta, który chyba nie do końca wierzył w moje tłumaczenia :P Kiedyś spotkałem się z takim zamgleniem lampy od wewnątrz z winy spalenia taniej chińskiej żarówki....Niestety nigdy nie było okazji ani czasu na próby pozbycia się tego bałaganu ;)
jelinski17 Opublikowano 17 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2018 Lewa wyszła idealnie a prawa zamglona od przepalonej żarówki, gniazdo było az nadtopione:)
Sanio Opublikowano 17 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 17 Listopada 2018 Ładna robota Z ciekawości...może ktoś z Was się podejmował renowacji również wewnątrz ? Przeglądając usługi w całej Polsce znalazłem kilka osób które za 50PLN robią regenerację kloszy i od wewnątrz i od zewnątrz Nigdy nie miałem okazji rozklejać bo zawsze mnie straszono, że to fe i be. Ale czy to naprawdę jest aż takie straszne, a ponowne zaklejenie tak trudne ?
Manolito77 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2018 Jesli mowa o kloszach klejonych butylem to nie jest to jakis skomplikowany zabieg. Jeśli klej jest twardy to lipa. Pzdr.
jelinski17 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2018 Hyundai Tucson, bardzo dziwne tworzywo ciężko wyprowadzić na zero bo rysuje się od patrzenia
smerf91 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 18 Listopada 2018 Lampy u teściowej w astrze H Papierki na mokro 600>1000>1500>2000>2500> Koch 8.02 na białym RRC > Koch 2.01 na czerwonym NAT-cie Zabezpieczone Collim
Zdroja0 Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2018 Co 10 zdjęcie to astra h (pisze to posiadacz )
Kostek88 Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Listopada 2018 14 godzin temu, Zdroja0 napisał: Co 10 zdjęcie to astra h (pisze to posiadacz ) Jak 9/10 tych Astr, chyba plastik do produkcji brali z zużytych butelek po wodzie
Manolito77 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2018 Generalnie lampy z tych Astr/Vectr/Signumów mają o tyle problem, że ich górna część jest dość wysoko pociągnięta i mocno wypłaszczona. Powoduje to, że w tym miejscu słońce najmocniej je smaży i praktycznie 99% tych lamp jest pożółkniętych/zajechanych w górnej części i od tej góry idzie to potem w dół. Taki ich urok z uwagi na swoją konstrukcję. Pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się