Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Gdzie zaopatrujecie sie w papierki wodne na rzep 400 600 tak zeby tylko usunac fabryczny lakiej maszyna typu delta 

Opublikowano
W dniu 8.05.2018 o 22:30, Arkeolowy napisał:

Tez myślałem nad czymś małym ze skokiem 3mm jak każdy zaleca do wet sandingu lamp/lakieru. Natomiast patrząc na filmik LarrY leci równo Rupesem ze skokiem 21mm

Czyli s75 krausa się nada :o

Mam tę papierki na rzepa i mam kraussa S15. Mam jakieś stare lampy od audi tylko brudne środka to będzie słaby efekt ale mogę zrobić test. Ostatnio robiłem ręcznie zaczynając od papieru 400.

1.jpg

A poniżej audi A6 C6 (pierwsze poważniejsze polerowanie reflektorów)

1.jpg

2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 23.05.2018 o 15:34, Radzio2000 napisał:

Witam. 

Gdzie zaopatrujecie sie w papierki wodne na rzep 400 600 tak zeby tylko usunac fabryczny lakiej maszyna typu delta 

Z gotowymi papierkami jest ciężko lub cena nie jest zbyt zachęcająca lub w danym sklepie nie ma danej gradacji lub średnicy krążka. Dlatego wkurzyłem się i poszedłem inną drogą - zamawiam rzep samoprzylepny z klejem (tą stronę rzepa materiałową) o szerokości 10cm (są różne szerokości) i z niego wycinam krążki. Dzięki temu można kupować dowolny papier, dowolnej gradacji i mieć papiery na rzep pod maszynę o dowolnym kształcie, jaki tylko sobie wytniemy. Trzyma bezproblemowo, nawet testowałem na mokro i też trzymał.
 

W temacie - w sobotę lampiony smyrałem w Renault Megane. Wyszły ok, jedynie "gruz" wewnątrz (robale, plamy/pajączki od wilgoci, itp) psuł trochę efekt końcowy...

e7CUg8q.jpg?1

QnlApck.jpg?1

 

QrtbHVJ.jpg?1

8V6d3eR.jpg?1

 

WOhtdeP.jpg?1

CCyFzrb.jpg?1

 

sL6Tfq6.jpg?1

7mtP06c.jpg?1

 

5r7ffgi.jpg?1

yZfYM9G.jpg?1

 

Pzdr.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Honda Civic 7gen tak wyglądają lampy

IMG_20180607_131450_HDR.jpg

IMG_20180607_131505_HDR.jpg

IMG_20180607_131516_HDR.jpg

Do tego użyłem polerki Eurotec DA skok 9mm z padami Royal Thin Soft Pads 87mm żółty średnio miękki i czerwony miękki

IMG_20180607_154531_HDR.jpg

Lampa od strony kierowcy jest od środka zaparowana i będę musiał z tym powalczyć może jest sposób bez demontażu lampy bo trza zderzak zdejmować widziałem gdzieś filmik jak gość na magnesach ze ścierkami czyścił ale nie mogę znaleźć

Efekt końcowy lewej lampy

IMG_20180607_142653_HDR.jpg

Prawa lampa

Papierek Mirka 1000 na mokro

IMG_20180607_150645_HDR.jpg

1500 nie mam fotki i po 2500

IMG_20180607_153250_HDR.jpg

Na końcu przejechane pasta Menzerna 2500 na żółtym padzie i Koch Anihologram na czerwonym

IMG_20180607_154352_HDR.jpg

Opublikowano

Witam,

Panowie, jakieś póltora miesiąca temu polerowałem lampy w Corolli E12. Po porządnym umyciu i odtłuszczeniu lamp zmatowiłem je papierem ściernym wodnym o gradacji 2000, a następnie polerowałem pastą K2 Lamp Doctor (ręcznie). Z początku efekt bardzo mi odpowiadał, jednakże po przyjrzeniu się widać sporo rys. 

Co zrobić, żeby wypolerować lampy ponownie ale wykonać to lepiej? I jak je zabezpieczyć? 

Teraz rysują się nawet od przejechania paznokciem. 

Opublikowano
Godzinę temu, BambOOs napisał:

Witam,

Panowie, jakieś póltora miesiąca temu polerowałem lampy w Corolli E12. Po porządnym umyciu i odtłuszczeniu lamp zmatowiłem je papierem ściernym wodnym o gradacji 2000, a następnie polerowałem pastą K2 Lamp Doctor (ręcznie). Z początku efekt bardzo mi odpowiadał, jednakże po przyjrzeniu się widać sporo rys. 

Co zrobić, żeby wypolerować lampy ponownie ale wykonać to lepiej? I jak je zabezpieczyć? 

Teraz rysują się nawet od przejechania paznokciem. 

prześledź posty @Manolito77 on jest w kwestii lamp master. Ale bez papierów niższej gradacji tj np 600-800-1000-1200 oraz pasty tnącej igły nie osiągniesz.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
3 godziny temu, BambOOs napisał:

Witam,

Panowie, jakieś póltora miesiąca temu polerowałem lampy w Corolli E12. Po porządnym umyciu i odtłuszczeniu lamp zmatowiłem je papierem ściernym wodnym o gradacji 2000, a następnie polerowałem pastą K2 Lamp Doctor (ręcznie). Z początku efekt bardzo mi odpowiadał, jednakże po przyjrzeniu się widać sporo rys. 

Co zrobić, żeby wypolerować lampy ponownie ale wykonać to lepiej? I jak je zabezpieczyć? 

Teraz rysują się nawet od przejechania paznokciem. 

Podejrzewam, że ta pasta K2 to szału nie robi jednak jeśli chcesz przy niej pozostać to papier 2000 ok ale jako ostatni (nawet chyba pikusilbym się o 2500). Samym papierem 2000 to te lampy tylko polaskotales a nie zmatowiles. Musisz ręcznie jechać od 600 - 800 - 12000 - 1500 - 2000 i może nawet jeszcze 2500.

Nie wiem co to za pasta bo na środki K2 szkoda mi czasu ale poszukaj jakiegoś opisu gdzie wskazane jest jaki szlif po papierze zbiera. Dobre (mocno tnące pasty) ogarniaja skutecznie szlif 1200. Nie wiem z jakim szlifem radzi sobie to K2. W kazdym razie reczna robota przy lampach to baaaardzo pracochłonne zajęcie...

Wczoraj do ogarnięcia 2 samochody i w sumie 2 totalnie różne zlecenia.

Pierwsze zlecenie (minimalizm: Panie aby tylko trochę ładniej było) to Audi A6 C5 z lampami typu gruz. Lampy masakrycznie okurzone od wewnątrz a lewa z małą pamiątką - opis przy zdjęciu. Samo auto w niewiele lepszym stanie - zasrane przez ptaki totalnie, poobijane i generalnie wołające już trochę o łagodną śmierć.

OGZrG9F.jpg?1

YP0G2GL.jpg?2

To właśnie ta pamiątka - tzw "nasi tu byli" lub mówiąc inaczej: "nie takie rzeczy się ze śwagrem robiło to co - ja nie dam rady???" Ktoś próbował wyczyścić lampę od wewnątrz przez otwór po żarówce ale użył chyba jakiegoś acetony bo zmatowiło klosz.

DSvLH9Y.jpg?1

kHHOCeU.jpg?1

tOlvv5L.jpg?2

 

T46LjNH.jpg?1

FpCb4cD.jpg?1

 

jPg0umV.jpg?1

A153E0M.jpg?1

6fANLVE.jpg?2

 

Drugi to e39 540i z pakietem full - przednie lampy + tylne w klapie + powłoka kwarcowa (Gyeon Trim). Przednie lampy nie były jakieś zmasakrowane - widać było, że trochę je słońce zmęczyło ale mechanicznie nie były jakoś zaorane (mam tylko zdjęcia po robocie). Tylne w klapie natomiast dość mocno wypłowiałe i przymatowione - czego jakoś specjalnie na zdjęciach nie widać a na żywo wyglądały nieciekawie.

r5wB0o9.jpg?1

WxuYpy6.jpg?1

 

RlUQbQV.jpg?1

MfllJSr.jpg?1

 

kU3jrmm.jpg?1

q9ZjdmI.jpg?1

Pzdr.

 

 

 

  • Dziękuję 1
  • Super 1
Opublikowano

Proszę o radę. Ostatnio robiłem lampy do najnowszego Audi A3. Lampy już były kiedyś robione, zmatowione papierem i zabezpieczone klarem. Niestety na bezdotyku wszystko zeszło i miałem to jakoś ogarnąć. Generalnie tworzywo już przy pracy papierem wydawało się jakieś dziwnie miękkie, grube rysy ciężko było usunąć, a drobne powstawały od byle czego. Ale prawdziwy cyrk zaczął się kiedy kładłem powłokę. Nie miałem akurat nic dedykowanego do tworzyw więc wziąłem Si3d bo też może iść na tworzywa. Może dałem za dużo powłoki na aplikator, ale po rozprowadzeniu kwarcu lampa zrobiła się matowa jakikolwiek dotyk generował rysy. Podejrzewam że plastik napił się rozpuszczalników z klaru I stąd takie cyrki ale może ktoś ma inną teorie.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli ten klar zszedł od samego mycia myjką to najprawdopodobniej ktoś polakierował to najzwyklejszym klarem 1K - bez utwardzacza lub kiepsko odtłuścił klosz przed pomalowaniem. Co do plastiku to nie ma się co dziwić, że takie to miękkie bo oszczędności w autach idą teraz wszędzie.

Spróbowałbym te lampy przejechać papierkami 800-1200-1500-2000 (nie cisnąć papierem jakoś mocno skoro plastik aż tak miękki), potem odtłuścić to zmywaczem silikonowym i pomalować  klarem 2K - są już takowe w sprayu (puszka ma od dołu zawleczkę, która się przekręca o 360 stopni uwalniając utwardzacz z wewnętrznej komory - puszkę trzeba zużyć w ciągu 24 godzin inaczej zastyga na amen) - ich twardość jest już dość porównywalna z tymi z lakierni. położyć ze 2-3 warstwy, odczekać ze 24 godziny aby to porządnie wyschło i myślę, że uda się te lampy jeszcze uratować.

Pzdr.

Opublikowano

Czytałem trochę temat i zapytam tak, lampy nie są tak strasznie zajechane że aż matowe, ale chcę odświeżyć je. Mam dwie pasty Koch h8 i menzerna 3800 i pady niebieski Royal pads i czarny nat dodam że to 80mm. Jak ładnie te lampy wyprowadzić ? jakie papierki wykorzystać ? No i jeszcze mam możliwość pastę boll b100 kupić jest sens na lampy? 

lampy_1.jpg

lampy_2.jpg

Lampy_reflektor.jpg

 

 

Opublikowano

W tych lampach od e46 to widzę,  że praktycznie standardem jest pękanie plastiku w strukturze w miejscu, gdzie jest snop światła - z tym niewiele zrobisz. Będzie to trochę mniej widoczne po wypolerowaniu ale i tak te mikro ryski będzie z bliska widać - patrząc idealnie od przodu to prawie w ogóle ich nie widać ale już patrząc na nie od góry widać, że są na grubość plastiku.

Co do past które posiadasz- poczytaj ich specyfikację (jakie szlify wyciąga) i będziesz miał odpowiedź z czym to jeść. Nie wiem jakie wykończenie zostawia po sobie Koch - jeśli podobne do np Menzerny FG400 to ta Menzerna 3800 powinna dać radę jako finish.

Co do Bolla B100 to z tego co widzę to jest tzw Onestep - czyli niby do wszystkiego. Jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego. Kiedyś testowałem Menzernę Onestep i nie wprowadzilo mnie to w zachwyt. Biorąc pod uwagę, że jakości Bolla nie ma co nawet porównywać do jakości Menzerny to podejrzewam, że ten Boll to będzie raczej strata czasu...

Jeśli chodzi o papiery to nie będę pisał bo jest o tym pierdyliard i wystarczy ostatnie 2 strony przerzucić okiem i wszystko jest jasne...

Pzdr.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Co do lamp w klapie touringa BMW e39 to wszystko zależy czy od wewnętrznej strony ten plastik nie jest już popękany w strukturze - najczęściej właśnie to jest najbardziej widoczne i praktycznie nie do ogarnięcia wizualnego w zadowalający sposób. W tym konkretnym przypadku jaki robiłem lewa lampa wyszła właściwie idealnie, w prawej delikatnie z bliska było widać, że trochę mikropajęczynki od wewnątrz klosza są. Nie mniej jednak właściciel bardzo zadowolony bo efekt finalny i tak bardzo mocno go zaskoczył - nie wierzył w to, ze uda się coś z tymi lampami zrobić sensownego.

Pzdr.

 

W dniu 13.06.2018 o 01:05, BambOOs napisał:

Zapytam jeszcze czy ponowne matowienie lamp jest bezpieczne? 

 Tu nie chodzi o to czy jest bezpieczne ale właściwie jest konieczne - skoro piszesz, że są rysy na kloszu to trzeba je usunąć. Jeśli się boisz to zacznij od papieru np 1200 i zobaczy czy po nim się coś poprawiło. Jak nie to zejdź na 800. Chyba, że zamierzasz ciąć te klosze papierem gradacji 100 po 2 godziny każdy - wtedy obawiałbym się czy jest to bezpieczne...

Pzdr.

Opublikowano

Czy samymi padami czy futrem da rade to poprawić bez użycia papierów wodnych? Pasty koch h8, menz 2500, sonax 04/06 jakby kupić futro lub twardą gabke? 

IMG_20180615_122736.jpg

IMG_20180615_122731.jpg

Opublikowano

Musisz spróbować. Warto od Tego zaczynać nim siegnie sie po papiery.

Choć sadzac po zdjęciach to raczej Awykonalne... ale spróbuj. Ja osobiscie patrz tylko po zdjeciach nie tracil bym czasu na polerowanie. 

Tylko pasty masz slabo tnące, tu musisz użyć jakiegos porządnego cuttera, np menzerna 300, megs 101 , futro 80 mm np z flexi rotacja i ogien. Uwazaj zeby nie psikac na rozgrzany klosz. Nie wypracowuj pasty za kazdym razem do konca bo to nie ma sensu w przypadku gdy wiesz ze dany przejazd nie jest ostatnim na tej pascie, wykorzystuj scierniwo grube ktorego masz najwiecej w przypadku powyższych past na początku, pod koniec jest bardzo drobne i ma za zadanie zminimalizować hologramy. Jezeli po pięciu sześciu ostrych przejazdach(mam na mysli podejście, nie gora dol) nie bedzie zadowalajacego efektu to zostaja tylko papiery. 

 

Pozdro

Opublikowano
W dniu 16.06.2018 o 00:25, MichałES napisał:

Czy samymi padami czy futrem da rade to poprawić bez użycia papierów wodnych? Pasty koch h8, menz 2500, sonax 04/06 jakby kupić futro lub twardą gabke?

Ale uściślijmy - masz jakąś maszynę lub choćby wkrętarkę, żeby nie pracować tymi pastami ręcznie?

Jeśli zrobisz to tylko samymi pastami to niby będzie to wypolerowane, niby będzie jakiś tam połysk ale będzie widać, że to nie jest to co można osiągnąć.

Papiery wodne w ruch i dopiero pasty - wtedy efekt będzie bardzo ok.

Tylko musisz zobaczyć na tych pastach jakie szlify wyciągają i przynajmniej do takiej gradacji papieru dojechać (najlepiej z jedną więcej) i dopiero potem pasty w ruch.

 

Weekend był mocno pracowity - wczoraj wieczorem padałem na ryj.

W piątek  odświeżenie lamp w Toyce Yaris - dość przyjemny temat i w miarę fajna robota. Lampy nie były jakoś mocno mechanicznie zjechane ale już pożółkłe i tu i ówdzie lakier złaził.

MEzOP2m.jpg

6cFGOsD.jpg

 

TU16Cb0.jpg

6cFGOsD.jpg

 

uBis1FQ.jpg

AVlqi57.jpg

 

tBtfk3a.jpg

Az0lPir.jpg

 

Natomiast sobota i niedziela to temat wypolerowania całej Astry H - kilka miesięcy temu polerowałem w tym aucie lampy. Sam akier dość twardy + auto miało lakierowane nadkole i rant tylnego lewego koła + słupek tylny C. Lakierowane było jakeiś 2 tygodnie temu a tak zejchane jak reszta auta. Masa swirli od myjni i kilka większych sznyt tu i ówdzie. W ruch poszło futro + Sonax Cutmax, mikrofibra NAT + Menzerna FG400, gąbka 3M + Menzerna FF3000 i na koniec powłoka Tenzi Q7.

Miejsce lakierowane niedawno:

97XJxBi.jpg?1

Drzwi po Sonaxie i Menzernie FG400

n7vgVi3.jpg?1

Prawa część maski Sonax Cutmax + Menzerna FG400, lewa część przed cięciem

q3C8dXT.jpg?1

Ciekawostka - prawa strona to Sonax Cutmax + Menzerna FG400 a na lewej stronie już po wykończeniu Menzerną FF3000 )wtedy zaczyna wyłazić świetne ziarno lakieru metalicznego).

TLKAd5O.jpg?1

 

Tu widać ładnie ziarno (tu i ówdzie jeszcze mazy - pozostałość pasty)
cGGG0jz.jpg?1

JB0S7Gb.jpg

 

Kilka fot po zarzuceniu Tenzi Q7

jf35GZs.jpg?1

MaF7PHh.jpg?1

upJY2gh.jpg?1

NK0N63D.jpg?1

Co do samej powłoki (zakupował ją właściciel auta) - aplikacja bezproblemowa, według instrukcji docieranie szmatką po około 3-5 minutach. Z racji niedzielnego upału ja docierałem ją po około 2 minutach. Nakładanie po jednym elemencie (dach podzieliłem na 4 części żeby było wygodniej). Nie ma problemu z łączeniami gdzie skończyła się jedna część aplikacji powłoki i zaczyna kolejna. Generalnie powłoka spokojnie do ogarnięcia przez kogoś kto jakieś minimalne umiejętności i wiedzę w detailingu ma. Efekt fajny - widać większą szklistość lakieru i tam gdzie po kilkunastu minutach powłoka już z grubsza trochę związała czuć dużo lepszy poślizg na lakierze (szmatki z mikrofibry sunęły jak woda po kaczce). Co do trwałości powłoki to nie wiem ale sam jestem ciekaw bo to taka trochę bardziej budżetowy produkt ale ogólnie opinie ma przyzwoite.

Pzdr.

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Manolito77 napisał:

 Ale uściślijmy - masz jakąś maszynę lub choćby wkrętarkę, żeby nie pracować tymi pastami ręcznie?

Jeśli zrobisz to tylko samymi pastami to niby będzie to wypolerowane, niby będzie jakiś tam połysk ale będzie widać, że to nie jest to co można osiągnąć.

Rotacja oraz DA, lampy tez w toyocie yaris 2,idzie na sprzedaż stąd moje pytanie czy po samych pastach efekt bedzie w miare pozytywny, ale zamierzam od p600 do p2500 degradacjami robić. 

Opublikowano

Według opisu to tego Kocha H8.02 jeśli połączyć z futrem to wyciąga szlify po gradacji 1500-2500. Jeśli z gąbką to 2500-5000. Potem Sonax 04/06 na jakiejś finishowej/miękkiej gąbce i powinno być w pytkę.
Pzdr.

Opublikowano
7 godzin temu, Manolito77 napisał:

Według opisu to tego Kocha H8.02 jeśli połączyć z futrem to wyciąga szlify po gradacji 1500-2500. Jeśli z gąbką to 2500-5000

będe miat futro i biała gąbkę w razie czego będzie 2ga pomoc ,dziękuję za rady ,czy możesz napisać przebieg pracy nad lampami w yaris ? jakie papiery ,pady pasty ,maszyna ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.