Skocz do zawartości

Tenzi Detailer QUARTZ COAT


Strus

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie podziękowania dla firmy @tenzi za udostępnienie do testów nowego produktu z oferty marki czyli powłoki Quartz Coat.

 

Co mówi producent

Cytat
  1. Profesjonalna powłoka kwarcowo-cermiczna do długotrwałego zabezpieczania lakieru. Zapewnia doskonały połysk z jednoczesnym efektem skraplania wody. Zabezpiecza przed zarysowaniami i odrapaniami. Spowalnia osadzanie się brudu, rozprasza promienie słoneczne, ogranicza proces matowienia lakieru. Elastyczna powłoka ceramiczno-kwarcowa doskonale nadaje się na elementy metalowe, jak i plastikowe lakierowane. Produkt należy aplikować w zamkniętym pomieszczeniu, w temperaturze 18-26°C.  Zabezpiecza wszystkie elementy lakierowane. Zalecana regeneracja powłoki co 6 miesięcy. Do pielęgnacji karoserii zalecamy również produkty: Quartz Spray oraz Quartz Shampoo

    Sposób użycia:
    1. Umytą i wysuszoną karoserię należy odtłuścić załączonym do zestwu preparatem IPA CLEANER.
    2. Nanieść preparat QUARTZ COAT na pierwszy element za pomocą spryskiwacza lub aplikatorem owiniętym w szmatkę.
    3. Dokładnie rozprowadzić produkt prostymi pociągnięciami aplikatora wzdłuż i w poprzek.
    4. Pozostawić do wyschnięcia na 3-7 minut.
    5. Delikatnie przepolerować szmatką z mikrofibry (bez dociskania).
    6. Powtórzyć aplikację na kolejnych elementach karoserii. Odczekać min. 3 h przed nałożeniem kolejnej warstwy (rekomendujemy 3).
    7. Po nałożeniu ostatniej warstwy pozostawić do utwardzenia w tych samych warunkach przez min 12 h.

 

 

Niestety nie mam zdjęcia własnego unboxingu ale zestaw jest bardzo fajny i zawiera

Quartz Coat - 100 ml

Ipa Cleaner - 100 ml 

2 x szmatka z mikrofibry - 250 GSM

1 x szmatka z mikrofibry - 400 GSM

2 x spryskiwacze do aplikacji

1 x aplikator i 2 szmatki do aplikatora

 

 

 

Przejdźmy do krótkiego opisu sposobu i warunków w jakiś aplikowałem produkt.

Nie mam obecnie dostępu do garażu więc wymusiło to pewne zmiany. Po rozmowie z @tenzi ustaliliśmy że zrobimy eksperyment dla ludu nie posiadającego garaży czy innych miejsc gdzie mogliby auto porzucić na czas utwardzania się powłoki. Zdecydowałem że powłokę zaaplikuję jedynie na dach jako że nie skończyłem testów innych produktów które są porozrzucane po całym aucie. Lakier nie był jakoś specjalnie przygotowywany. Tradycyjnie u mnie oberwał najpierw sporą dawką Autobrite Wax Off a następnie został porządnie odtłuszczony.

 

IMG_1623.JPG.405f06f7c520eeef5b5d14af1bb620a5.JPG

IMG_1624.JPG.86237e50d6092a611722e67a21341f32.JPG

 

 

 

Jak się zapewne domyślacie już w tym momencie, powłoka aplikowana była na bezdotyku. Temperatura otoczenia około 25 stopni. Wilgotność powietrza w/d danych z prognozy pogody około 40%

IMG_1625.JPG.48af8c0091adb4ccd4f8e226b6324bc4.JPG

 

 

 

 

Produkt rozprowadza się bardzo przyjemnie. Nie wiem czy nie leciałem za bogato ale poza Moonlightem nie miałem do czynienia z takimi produktami. Na dach i tylny spoiler zużyłem jakieś 12-15 psików. Quartz Coat na lakierze po 5 minutach wyglądał tak:

IMG_1626.JPG.254cef9aa552ad6c4d393e6f0d7833bb.JPG

IMG_1628.JPG.9a7c98d60135f1cab88f1a193fec1683.JPG

 

 

 

 

Docieranie zacząłem po około 6 minutach korzystając z załączonej żółtej fibry. Poszło bez problemów. Całość dotarła się bardzo przyjemnie, szybko i bez mazów. Po dotarciu lakier wyglądał tak:

IMG_1630.JPG.35f5d2a64833558fb01bae8c3f4e582c.JPG

IMG_1631.JPG.990c3023b5c34e45aca6878611fb7ae2.JPG

 

 

 

Pojawiło się przyjemne szkiełko ale jak na moje oko szału zaraz po aplikacji nie ma.

 

No i jakby pierwszy etap za mną. Auto postawione w słoneczku na 3 godziny a następnie przestawione w cień żeby schłodzić lakier przed ponowną, zalecaną, aplikacją. Jako że jesteśmy w sytuacji kiedy nie mamy garażu to niestety ponowna aplikacja jest mocno hardcore'owa. Wziąłem 2 grube i delikatne fibry i "odkurzałem" nimi delikatnie fragmenty lakieru a następnie od razu aplikowałem powłokę na oczyszczony fragment. Dotarcie drugiej warstwy było już trudniejsze ale nie było dramatu. Druga warstwa aplikowana byłą przy 27 stopniach i wilgotności około 35% o godzinie 16:00 dnia wczorajszego. Auto stoi pod blokiem jednak temperatura w nocy nie spadła poniżej 18 stopni choć wzrosłą wilgotność. Nie ma doświadczenia z powłokami dlatego nie jestem w stanie ocenić negatywnego wpływu warunków na trwałość i właściwości powłoki. Zgodnie z zaleceniami odczekam teraz 14 dni do pierwszego mycia

Jako ciekawostkę dodam że jedna warstwa wleciała na szybę

 

A teraz .... jeździć i obserwować

IMG_1632.JPG

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tenzi za możliwość sprawdzenia produktu!
Generalnie Test odbędzie się na srebrnym Mercedesie Slk-a, który na co dzień użytkuje moja mama. Jak to mama, jeździ dopóki się ubrudzi i krzyczy syn-u umyj 🙂
Pojazd nie widzi żadnej innej reki więc uważam że będzie to idealny
kandydat na testy, a z racji iż samochód jeździ a nie stoi, a przy okazji jest srebrny odpuszczę sobie testy wizualne, a zajmę się tym co Polacy lubią najbardziej czyli TRWAŁOŚĆ
Gotowy? to zaczynamy!
 

Z racji iż samochód był regularnie smalcowany SSW a pod nim mogą znajdować się jakieś szczątki Bilt-Hambera Finis-a, pojazd przeszedł cały szereg prac przygotowawczych aby pozbyć się całkowicie LSP i przygotować pojazd do aplikacji dwóch pretendentów do miana najwytrzymalszej powłoki kwarcowej możliwej do aplikacji przez klienta indywidualnego.

1. Zaczęliśmy standardowo piana, muszę dodać że Alkaline Foam od ProElite bardzo ładnie się pieni i robi to co ma robić, nawet zapach jest całkiem znośny 😉 Trochę taki nasz Bilt hamber.
DSC_0057.JPG.946b9b4a8df18baae8c4cb3fc4d51334.JPG
2. Z racji że pojazd myty był wraz z dekontaminacją chemiczną  dwa dni wcześniej olaliśmy kompletnie mycie na dwa wiadra i po spłukaniu pyłu i kurzu, naszym szamponem stał się Fireball Paintwork Cleaner, którego użyliśmy jako szamponu. Ten produkt zagwarantował nam pojawienie się pięknej tafli na walczącym jeszcze SSW. Jak widzicie jest tafla. Pojazd został również wyglinkowany nowością od MothersDSC_0060.JPG.d20e1540e27a6aeb6af0987d9d0efd6b.JPG
DSC_0058.JPG.2b4cbd8d36b46f4fca8d53528b6d3b37.JPG
DSC_0059.JPG.4e433f3f877d34bf68480f799f5924bf.JPG
3. Kolejną sprawą było osuszenie pojazdu i przedzielenie go na pół, i tu jest moment na odsłonienie kart.

Wpadłem na pomysł, aby podzielić samochód na pół. Z jednej strony zawalczy Gyeon Can Coat. Znana i lubiana powłoka, która miejsce na swoim rynku ma od dłuższego czasu, a po drugiej stronie znajdzie się nasz Polski tenzi, według Planu poniżej. Tak, tak stwierdziłem że jako to test postawiony na trwałość, za aplikujemy produkty na różne dwa popularne cleanery Car Pro essence oraz Mckee37 prep coating oraz pozostawimy miejsce na oryginalnych odtłuszczaczach.
DSC_0074.JPG.bf3521e9d3822a511a4d2eab8922474b.JPG

Jak by się ktoś nie rozczytał
Prawy błotnik, prawa cześć maski oraz zderzaka -----------------------------> Car Pro Essence + Tenzi
Prawe drzwi, prawe sługi A,C, dach. ------------------------------------------> Tenzi na dedykowanym IPA CLEANER wcześniej przygotowany przez Firebal paintowork cleaner
Prawy tylni błotnik(ćwiartka) Prawa część zderzaka, prawa częśc bagaznika --> Mckee37 Prep Coating Polish wraz z Tenzi
Lewy błonitk, lewa cześc maski oraz zderzaka --------------------------------> Car Pro essence + Cancoat
Lewe drzwi, lewe słupki, lewy dach -------------------------------------------> Gyeon Can coat na Prepie/ereserze wcześniej przygotowany przez Firebal paintowork cleaner
Lewa ćwiartka, lewy bagażnik, lewy zderzak ----------------------------------> Gyeon na Mckee37 wcześniej przygotowany przez Firebal paintowork cleaner

Zaczynamy od Tenzi, Produkt jaki jest każdy mógł zobaczyć już u kolegi Strusia ładne pudełko, ładna instrukcja której oczywiście nie czytamy :D, do tego ipa cleaner i porządne ścierki in plus, oryginalną kostkę porzuciłem ze względu na brak wnęk na szmatke squede do której przyzwyczaiła mnie firma Car Pro 🙂
W Gejonie mamy szmatkę, którą możecie zostawić sobie do tap. skórzanych więcej rozmazuje niż sciąga 3 naklejki na próg, kilka squede kostke i kilka atomizerów.

DSC_0065.JPG.8f0b177a9aa338282676cb63498258e2.JPG
DSC_0088.JPG.a08283621ad3534c162b04d05b68dd6a.JPG
Przygotowujemy podane elementy wyżej cleanarmi i dedykowanmy odtłuszczaczami i śmigamy z aplikacją. (gdzieś zapodziało się zdjecię z cleanerem Mckee37)
DSC_0062.JPG.4d723c92cb6e9d0ae8b707670098d739.JPG
DSC_0064.JPG.dc90b1ac3250929db7b6879f15137594.JPGDSC_0063.JPG.28d8788aa5cb2fb44d6026a04feab2af.JPG

DSC_0066.JPG.1d06fbe1ee2ad67a1d4a929a3f85c766.JPG

DSC_0067.JPG.41746f2b38683a2f78d562a8c2ff9678.JPG

DSC_0073.JPG.1e15ec05d1f1d599191892d45a6c4e35.JPGDSC_0069.JPG.66812776c9464991a5b12a5a503bd7c5.JPG

Po obserwacji można było zauważyć że produkt z korei mocniej przyciemnia lakier gdyż było to widoczne po oderwaniu tasmy, jednak po 12h różnica kompletnie zniknęła. Nie ma co mówić oba produkty wyglądają bardzo dobrze, ale iż jest to lakier srebrny takie porównania sobie odpuszczę a naszym jedynym kryterium jest trwałość. Pojazd stoi od wczoraj w garażu, wyjedzie dopiero jutro koło 9, więc stawiam że wszystko się ładnie utwardzi, pogoda ładna bez deszczu.

  • Lubię to 7
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gozdziu23 Super zajawka na test 🙂 i tak powinno się testować produkty. 

Jedno ale.... czy tylko ja mam wrażenie, że nie które zdjęcia są jakieś rozjechane ?? A na telefonie to już w ogóle jakieś koślawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, david2888 napisał:

czy tylko ja mam wrażenie, że nie które zdjęcia są jakieś rozjechane ?? A na telefonie to już w ogóle jakieś koślawe.

Coś się posypało z proporcjami niektórych zdjęć ale przeboleję bo test zapowiada się ekstra 🙂

Przemyślane, więc czekam na wyniki.

 

PS pewnego dnia przydałby się również dodatkowy  megatest lajtów np.

Tenzi qc, gyeon cc v2/pro, tac system moonlight, tevo s06, cquartz lite, servfaces... 🙂

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, david2888 napisał:

@ghost Dołożyłbym jeszcze FX Protec Vision C-12

 

4 godziny temu, ghost napisał:

Coś się posypało z proporcjami niektórych zdjęć ale przeboleję bo test zapowiada się ekstra 🙂

Przemyślane, więc czekam na wyniki.

 

PS pewnego dnia przydałby się również dodatkowy  megatest lajtów np.

Tenzi qc, gyeon cc v2/pro, tac system moonlight, tevo s06, cquartz lite, servfaces... 🙂

 

 

 

Jak wiecie jakie powinny być wymiary fotek np 600x800 ? to mogę wszystkie prze-resize-owac 😉
U mnie wszystko git, możliwe że tylko dla tego że mam mac-a 😄 a jak wiemy to juz jest inny świat, tu wszystko jest inne.
Akutalizacja samego testu będzie za te dwa tygodnie kiedy bedzie mozna umyc samochod.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako iż autko ma iście detailingowy kolorek , to może spektakularnych efektów wizualnych nie będzie lecz postaram się opisać swoje odczucia ,

Autko przygotowane do korekty one step czyli > mycie, prik, mycie, iron, glinka, mycie  i wjazd do garażu .  Obleciałem go Makitą BO na padzie pomarańczowym plus Sonax 0406 i następnie został wymyty zmywaczem Bolla .

Nastała więc chwila na główną atrakcję > 

1.jpg

Zestaw fajnie zapakowany, z solidną instrukcją aplikacji i kompletem mf .

2a.jpg

Buteleczka z tworzywa , zakrętka z dziubkiem też z tworzywa , ściereczka do aplikacji trochę twardsza niż od Carpro i Tac system i co gorsze podczas aplikacji lubi zostawić jakby niebieskie niteczki . Aplikator kostkowy jest mniejszy od ww. firm i jest sporo miększy , a brakujące podcięcia na wciśnięcie ściereczki sam zrobiłem 😉  

W komplecie też znajdziemy "prep" (ipą to nie śmierdzi 🤔

3.jpg

No to jazda ...

3a.jpg

3b.jpg

No i po chwili nakładamy powłokę ...

3c.jpg

 

3d.jpg

4.jpg

4a.jpg

4b.jpg

Tyle na początek starczy i zaczynamy zabawę ...

4c.jpg

4d.jpg

Po nałożeniu czekamy ... ile? Opisują 5-15 min ale już po ok 3 min powłoka zaczęła zmieniać kolor na tęczowy , no ale czekałem ponad 5 min i jazda mf ...fajną mf! 

5.jpg

5a.jpg

Docieranie bajecznie łatwe i co mnie i mojego syna który mi czasem pomaga (wpajam mu podstawy dbania o rzeczy na które ciężko trzeba pracować! ) zdziwiło to śliskość przy docieraniu. Od razu poznał że położyłem coś innego niż zwykle 😉  

Na aucie położyłem tak jak zalecają 3 warstwy w odstępie ok. 3,5 h  ale nie byłby sobą gdybym na masce nie zostawił lewej połowy (od pasażera) tylko z jedną warstwą , ot by przetestować ile to tak wytrzyma i czy umrze 3x szybciej niż na drugiej połowie 😉 

Wstawiam foty po robocie ale nie wiem po co , bo kolorek taki że maskuje wszystko , ot wygląda na umyty i "czymś" psiknięty bo się świeci ... ale oczywiście szkiełko jest 😉 

7b.jpg

7c.jpg

7.jpg

Jak widać czarne listwy też objechałem ...w sumie nie chciałem ale przypadkowo najechałem  i  ... kurde zrobiły się głęboko czarne i świecące ...no to pojechałem po reszcie , czyli przy lusterkach trójkąty  i listwa w tylnym zderzaku też została 3x potraktowana powłoką .

6a.jpg

 

Wnioski >

- łatwa i bezproblemowa aplikacja i docieranie 

-lakier po aplikacji fajnie śliski 

- aplikator za miękki (ta pianka) i wysuwała się z  niej ściereczka więc drugą i trzecią warstwę robiłem już kosteczką CP . Niby spokojnie można po prostu trzymać ściereczkę na kostce ale przyzwyczaiłem się do wsuniętych ściereczek i tyle 😉 

-ściereczki do nakładania tylko 2 zamiast 3?  Jeśli mają być 3 warstwy, to po 3 godzinach warto już wziąć nową ściereczkę , bo poprzednio używana jest twarda (tu nie trzeba robić testu kapsla aby widzieć że to działa ! ) 

Autko będzie myte dopiero po 2-3 tygodniach  ale potem systematycznie co tydzień więc wlecą fotki z działania tej powłoki .  Prawdopodobnie też w przyszłym tygodniu będę robił CRV więc postaram się wrzucić też tę powłokę ... aaaa bo nie napisałem iż zużyłem zadziwiająco bardzo mało tej powłoki 🤔 Na małe w sumie autko, przy potrójnej warstwie zużycie jest na poziomie pierwszego od góry chromowanego paska zaraz nad napisem TENZI , czyli 3/4 butelki zostało , a aplikacja naprawdę była na bogato !  Jeszcze żeby się okazało że ta pojedyncza warstwa będzie trzymać tyle co jedna warstwa CP lub Tac system , to byłoby hicior!  Nakładanie 3 warstw w odstępstwie 3h, to dla mnie za długa zabawa , ot jak się robi swoje auto to można to przeboleć ale jak często robi się to  "dla znajomych" , to wolę jedną warstwę lub max 2 ale aplikowane po  godzinie 😉  No chyba że te 3 warstwy będę siedzieć 2 lata , to ja to kupuję ! 

 

PS: dzięki dla Tenzi za produkt 

  • Lubię to 6
  • Super 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja hardcorowa edycja dostała wczoraj deszczem. 3 doby po aplikacji. Na razie siedzi 😂😂😂

Jest zdecydowanie czyściej na dachu niż na reszcie auta gdzie są inne siuwaksy. Brak Water spotów a na masce się kilkanaście pojawiło

woda deszczowa na mocno zakurzonym aucie wygląda tak:

6CD0D49A-2582-4C55-8D88-6C283EE2E22E.jpeg.cdf4f3b7e22d054c4bac0a51a6ea3587.jpeg

 

6B038515-279E-4F71-962D-A432537CA8FC.jpeg.fe503d6601e4c4199452f063c36924dd.jpeg

 

05B5D4AB-FE7E-45BF-8C08-CFF82BBC9C03.jpeg.368ec82761e7e956ce9245f2124b9d52.jpeg

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

@powalla - dzięki za fajny test, zwłaszcza za opisywanie wszelkich wrażeń - dla nas to bardzo przydatne. Super, że będziesz miał porównanie 1 warstwy do 3  🙂 

@Strus - dzięki za aktualizację! Nie muszę dodawać, że każda jest wyczekiwana! 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważywszy na to ze kolega@vangsta został niestety zablokowany na forum i nie będzie mógł podzielić się spostrzezeniami na temat produktu, zaproponował mi abym ja zajął się przetestowaniem produktu za niego. Problem polega na tym ze czas będę miał dopiero w 2 połowie lipca po uporaniu się z lakierem na swoim aucie. Czy@tenzi nie ma nic przeciwko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor
Godzinę temu, Bapko napisał:

Zważywszy na to ze kolega@vangsta został niestety zablokowany na forum i nie będzie mógł podzielić się spostrzezeniami na temat produktu, zaproponował mi abym ja zajął się przetestowaniem produktu za niego. Problem polega na tym ze czas będę miał dopiero w 2 połowie lipca po uporaniu się z lakierem na swoim aucie. Czy@tenzi nie ma nic przeciwko?

Wolelibyśmy, aby aplikacja odbyła się max do połowy lipca. Potem i tak potrzebny jest czas na obserwację trwałości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strus to nie jest tak, że przypadkiem Twój lakier ma problem z prawie każdym produktem? Jeśli tak, to dawaj znać jak coś testujesz, a testujesz sporo, bo ktoś się może potem zniechęcić do produktu niepotrzebnie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest to wiedzą powszechną że moje auto oferuje ekstremalne warunki dla testowanych produktów 🙂

Dodatkowo powłoka nie była aplikowana zgodnie z zaleceniami co ustaliłem z producentem - była opcja "hardcore". Jak widać ta opcja w połączeniu z ciekawostką lakierniczą nie daje zbyt dobrych rezultatów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Zobacz co sie dzieje od 1:16 do 1:24 z tafli zostaje tylko mgiełka i strużki spływają. Na dachu zostaje charakterystyczna rosa. Jak na ten typ aplikacji i podłoża jak dla mnie jest bardzo dobrze.

Generalnie uważam, że powłoki powinno się kłaść tylko na lakier po pełnej korekcie, ale w tym wypadku też trzeba wiedzieć jak sie zachowuje powłoka innych powierzchniach.

Obserwuje temat dalej.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego doświadczenie z powłokami i jest to pierwsza powłoka jaką kładłem na własnym, problematycznym lakierze i w sposób w jaki może to położyć każdy pod blokiem. Widziałem jednak sporo filmów pokazujących hydro powłok i raczej wszystkie zachowują się tak samo - zrzucają "strumieniowo" (zerknij do wątku obok jak się u mnie Mothers CMX zachowuje - takiego zachowania oczekiwałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.