Skocz do zawartości

Polerowanie szyb


Lolopolozo

Rekomendowane odpowiedzi

Woda daje "poślizg" tlenek ceru "tnie" szybę ;)

Pasta ma za słabe właściwości ścierne że tak powiem.

 

Więc jeśli opracujesz odpowiednią kombinację ilość wody > ilość tlenku to polerowanie szyby może być bardzo efektywne.

 

Jednak jeśli zastosujesz pastę to -> będzie Ci się pracowało pewnie lepiej / bardziej "tłusto" i nie będziesz miał potrzeby używania aż takiej ilości / tak często wody. Jednak w dalszym ciągu zawartość tlenku ceru w hmm tej "miksturze" (pasta polerska i tlenek ceru ) będzie stosunkowo mała -> bo jak sypniesz więcej tlenku ceru to pasta będzie za sucha i fee.

 

Podsumowując -> Tlenek z pastą polerską - może być ( mniejszy "bałagan" ew. dłuższa praca ale realny czas cięcia dłuuuższy jak z lepiej dobranym mixem woda + tlenek ceru. )

 

 

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przychodzi mi do głowy tylko fakt, że trochę przegrzałeś / za bardzo nagrzałeś / wysuszyłęś tlenek ceru na szybie i zrobiły się ślady b. trudne do usunięcia.

 

Jak je usunąć -> mechanicznie. = Tlenek ceru i woda. Więc tak bierzesz tlenek ceru + filc + wodę, wolny bieg na maszynie ( 600 obr ~ ) i lecisz miejsce w miejsce.

 

 

 

Dzięki wielkie za odpowiedź! Wiesz co, jak sobie przypomnę, to faktycznie był moment, że lekko mi przyschło, dawałem wody, ale chyba trochę za mało. Dzisiaj wsiadłem do auta, akurat było po opadach deszczu, włączyłem wycieraczki i załamka, wygląda to strasznie. W momencie kiedy szyba jest nagrzana, to smuga znika znacznie szybciej, w zimnym wnętrzu trwa to trochę dłużej i najzwyczajniej w świecie - wkur****.

 

Zrobiłem dodatkowo fotkę. Wiem, nie wiele widać, zdjęcie nie oddaje tego co w rzeczywistości, ale coś da się zobaczyć (m .in. moją spapraną robotę :P). Czy po obejrzeniu tego zdjęcia jesteś w stanie napisać coś więcej niż w swoim poprzednim poście?

 

ZDJĘCIE:

Poniższe zdjęcie przedstawia smugę po wycieraczce która znika po kilku sekundach, nie jest to stałe zmatowienie, które wygląda tak non stop, nie mniej jednak utrudnia jazdę. Tutaj widać tylko kawałek, ale calutka przednia szyba jest w takim stanie. Niestety ...

 

O6c5fNC.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten filc polerski miał więcej jak 50-60mm..?

Jeździłeś po szybie góra - dół ( a potem "prawo - lewo" ) Czy tylko góra - dół ?

 

Jakbyś stał obok. Dokładnie tak jak napisałeś. Filc 50 mm z trzpieniem wmontowany w wiertarkę z uchwytem. Najpierw góra-dół, wtedy mi trochę przyschło, potem prawo-lewo z dużą ilością wody, ale to trwało niedługo, bo padły mi ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakbyś stał obok. Dokładnie tak jak napisałeś. Filc 50 mm z trzpieniem wmontowany w wiertarkę z uchwytem. Najpierw góra-dół, wtedy mi trochę przyschło, potem prawo-lewo z dużą ilością wody, ale to trwało niedługo, bo padły mi ręce

 

Nie chciałem mieć racji ..

Ogólnie to zaprezentowałeś taki mały poradnik "jak tego nie robić" ;) No ale człowiek uczy się na błędach.

 

Jeśli już w ogóle zabierać się za polerowanie szyby takim "małym" filcem i do tego wiertarką too obowiązkowo duuużo ruchów ( prawo / lewo / góra / dół ) jeden przejazd tak -> drugi tak itd.

 

Co wg. mnie się stało:

a) wyczyściłeś lepiej część szyby miejscowo ( paski góra dół ) a część gorzej i wyszła taka "mijanka".

b) miejscowo część tlenku ceru za bardzo "przyschła" i zrobiło sie bubu na szybie.

c) Jak długo i namiętnie jeździłeś po szybie góra dół i nie do końca miejsce w miejsce z tym samym naciskiem / prędkością to po prostu wypolerowałeś jeden kawałek bardziej -> drugi mniej. Człowiek sobie nawet nie zdaje sprawy jak mała "różnica" / ew mikro "fale" mogą wpływać na wycieraczkę która "sunie" i tak w jednym miejscu minimalnie lepiej dotyka w drugim słabiej -> ale nie powiem ta opcja już "hardcorowa" <-- jak to gdzieś zasłyszałem.

 

 

Jak to wg. mnie naprawić:

 

a) opcja najlepsza / najpewniejsza. Kupić/pożyczyć maszynę polerską ( chociaż by K2 z stabilizacją obrotów i wolnym startem ) + do tego BP 125mm np. od Flexipads i na to filc polerski/dysk polerski do polerowani szkła 130mm.

 

Następnie wolny bieg = 600obr ( pierwszy ew. drugi bieg max ) i trochę wody + tlenek ceru. Jak zaczyna wysychać woda to -> trochę zmoczyć i dalej. Nie pozwól żeby Ci tlenek ceru zaschnął za bardzo.

Przejazdy spokojne z równomiernym dociskiem (najpierw robisz jedną połowę szyby np. od kierowcy -> potem drugą od pasażera ). Przejazdy góra dół(pół szyby) potem prawo - lewo ( ta sama połówka szyby ) aż do uzyskania zadowalającego efektu.

 

b) opcja -> pracuj tym co masz może się uda.

Umyj dokładne szybę przed pracą -> oczyść ten filc co masz na wiertarce :) , i jedziesz tak jak wyżej -> prawo - lewo / góra dół. ( Może 2x prawo lewo , 1x góra dół ) w takiej "kombinacji" :D, mały docisk -> woda + tlenek ceru, nie pozwól żeby Ci wysechł.

Jak zrobisz połowę szyby i będziesz wiedział, że kończysz to daj więcej wody trochę i przejedz przez połowę szyby na której pracowałeś -> następnie umyj tą szybę płynem do szyb + np. ręcznikami papierowymi.

Druga połowa -> i to samo.

 

 

Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotto0, czy DA się do tego nadaje?

 

Do oczyszczenia szyby spokojnie.

Do wypolerowania szyby hmm -> dać radę na pewno dasz tylko pytanie ile dłużej Ci to zejdzie ?

Pomyśl, że masz do polerowania b. twardy lakier -> a następnie pomyśl o szkle które jest jeszcze twardsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie chciałem mieć racji ..

Ogólnie to zaprezentowałeś taki mały poradnik "jak tego nie robić" ;) No ale człowiek uczy się na błędach.

 

Dzięki za uświadomienie mnie, że spaprałem :D ale cóż, najważniejsze, że da się to naprawić, nie widzi mi się wymiana szyby :x

W ogóle to mega mi miło, że są tu osoby, które bezinteresownie pomagają :)

 

Ok, z kupnem maszyny się wstrzymam, ALE. Obdzwoniłem parę osób i na 90% w sobotę będę miał polerkę z możliwością ustawienia obrotów.

Wystarczy dokupić do tego filc. Uwierz, że zabawa z wiertarką to wg mnie strata czasu, zwłaszcza, że ten filc to tylko 50 mm i za cholerę nie chcę tego więcej powtarzać :/

 

Co do czasu pracy: Tlenek ceru potrzebuje sporo wody by go spłukać z szyby. Zmywanie i sprawdzanie "czy już?" co parę minut mija się zapewne z celem. W takim razie kiedy sprawdzić efekt? Na pewno jest jakaś granica czasowa, w której nie należy spodziewać się widocznych zmian. Nie wiem, godzina pracy i wtedy sprawdzić co i jak, czy szybciej/dłużej?

 

Czy po skończonej pracy szyba będzie równie śliska jak np. nowa, albo boczna i woda będzie idealnie spływać? (Błagam, powiedz, że tak)

Załóżmy, że się udało (please!) - kupować jakiś cleaner, albo 'polish glass' aby dokładnie na koniec oczyścić szybę i "przepolerować"? Jeżeli tak to jaki produkt?

 

PS. Widzę, że kolega również posiada E46? 328i? :> Zakładam, że ogarnę swoją (poliftowa - 320d) - szybę i będę mógł zakupić nowe wycieraczki. Polecasz jakieś do naszego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asot,

Maszyna super, do tego jeszcze BP i filc polerski ( te 130mm ~ ) ja używam flexipads.

 

W skrócie -> woda działa jako poślizg, tlenek ceru jest materiałem "ściernym" że się tak wysłowię.

Czyli za dużo wody = słabsza siła cięcia. Kluczem jest opracowanie swojego rodzaju "złotego środka" aby robić coś na zasadzie ala "pasty" + trochę wody i tylko ( najlepiej np. 1L opryskiwaczem ) co jakiś czas psiknąć troszeczkę wody jako zapewnienie poślizgu.

 

Załóżmy, że pracujesz na połowie szyby ( tzn najpierw na jednej potem na drugiej połowie robisz dokładnie to samo ). Masz już maszynę i jedziesz maszyną "góra dół" do tej połowy szyby ( jak byś robił korektę elementu ), potem ta sama połowa od góry czy dołu jak wygodniej jedziesz ale tym razem "prawo lewo" ( tworzysz taką kratkę jak by ). I pracujesz tak do wypracowania tlenku ( hmm parę przejazdów 2-3? ) Potem dosypujesz tlenku trochę wody psik psik i dalej jazda. Myślę że tak z 10 przejazdów będzie OK i wtedy inspekcja.

 

Co do mycia tlenku ceru to prosty "sposób" -> jak wiesz że to już ostatni przejazd to daj trochę(nie za dużo co by nie opryskać wszystkiego w około :D ) więcej wody i przejedz po tej całej części na której pracowałeś. Nastepnie płynem do mycia szyb psik psik psik obficie i najlepiej ręcznikami papierowymi zbierz wszystko. I bedzie OK.

 

Tlenek ceru ma to do siebie że idealnie oczyszcza i odtłuszcza -> co za tym idzie nie ma sensu kupować cleanerów(to nie lakier) czy innych środków do czyszczenia szyby bo nic tak dobrze jej nie oczyści jak tlenek ceru.

 

Powiedzmy jak mam szybę do poleorwania i skończę zabieg -> to szyba "różni" się od nowej tym że ma punktowe odpryski kamieni a reszta to tak, jest jak nowa.

 

Po wyczyszczeniu szyby tlenkiem ceru przy "myciu" szyby czy nakładaniu np. płatkiem kosmetycznym niewidzialnej wycieraczki powinieneś słyszeć "skrzypienie" -> co za tym idzie szyba jest idealnie czysta i odtłuszczona -> na taki efekt pracujesz. Potem ja zawsze nakładam NW ( np. rainX'a ) i wtedy szyba jest "śliska".

Wtedy też pojawią się "kropelki" na szybie i ładny zrzut wody.

( Swoją drogą na bocznych szybach itd jest też dużo zanieczyszczeń / są one "tłuste" itd, więc jak już skończysz z przednią szybą to możesz się "pobawić" z bocznymi i zrobić np. po 2-3 przejazdy co by tylko oczyścić je z syfu i potem położyć NW ;)

 

 

629943 W ogóle to mega mi miło, że są tu osoby, które bezinteresownie pomagają

 

:good:Na szczęście to forum KA a nie B..W gdzie w większości ew. pytań / pomocy, możemy dowiedzieć się "nic" ( mimo że jest kilka osób które "wie" co i jak), albo typowo -> odezwij się do mnie powołaj się na forum to będzie zniżka i zrobimy raz dwa :D:D. Takie małe wtrącenie, bo to nie o tym forum i nie o tym temat.

 

 

Tak, posiadam e46 328i 99r. w sedanie ;) jako drugie wozidło zakupiłem (a.. taki kaprys) co by Sharanika odciążyć i móc przy nim na spokojnie trochę po modzić .. a jedno auto muszę mieć. No ale chyba BMW to tylko przejściowo bo za długo jej nie mam a już mocy zaczyna brakować .., no ale znowu głęboko się zastanawiam bo swoje czasu i $$ wsadziłem żeby chociaż znaleźć odpowiedni egzemplarz .. a do tego jak na razie poza podstawowymi wymianami i tym co wiedziałem że mam zrobić to leję paliwo i tyle, takie auto też ciężko sprzedać od razu. Może jeszcze dam jej szansę :dontknow:

 

Jak się uporasz z szybą to pochwal się efektami :ad::ad: Powodzenia !

 

PS. Co do wycieraczek to odpowiedz jedna ( Bosch AeroTwin ) sam ostatnio zmieniałem i jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem szybki fg400 na twardym padzie, po ładnych kilka przejazdów z mocnym dociskiem i wyższymi obrotami, ale to co znika zawsze, czyli ślad po wycieraczkach jest nadal. Zostaje tylko tlenek ceru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja szyba też nadawałaby się do polerowania, czy to że jest klejona w 3 miejscach żywicą nie będzie problemem? były to odpryski. Dwa robione w profesjonalnym serwisie a jedno klejone żywicą z Allegro.

 

Jak była dobrze sklejona to nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj robiłem tylną szybę i stwierdzam, że głębokich rys samym tlenkiem ceru nie da się zrobić. Chyba, że cały dzień na to poświęcimy. Ale. Jak wiadomo rysy na lakierze rozszlifować można papierem ściernym, przy szybie lepszy sposób to siatka ścierna Abranet od Mirki. Wrzucam tutorial z youtube. Za tydzień może zrobię test :ad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

629981 Bosch AeroTwin

 

Raz kupiłem i nigdy więcej :D Piszczały i skakały od nowości :P

Skodowskie Valeo są znacznie lepsze.

A z tanich to Alca w Tesco :)

 

Z boschem miałem takie same doświadczenia. Po jednym przejeździe w deszczu wylądowały w śmietniku.

Tylko Valeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stało się, mnie również czeka zabieg

tlenek ceru + filc polerski + polerka samochodowa K2 z wolnym startem

Auto zeszłego roku sam polerowałem i wyszło mega, tu już nowe wyzwanie. Na co uważać?

Dodam że ryski są małe ale mam całą szybę w drobnych odpryskach. Wymiana nie wchodzi w grę bo jest podgrzewana, w dodatku widać że była już polerowana bo jest załamanie w niektórych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli masz tysiące(może przesadziłem)rys to bez problemu ogarniesz. Szyba była moim pierwszym podejściem do maszyny..k2 spokojnie dała rade..jedyny minus to że e odprysli powchodził tlenek..szczerze to olałem temat bo podczas jazdy i powyżej 5 metrów niewidoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rys jest dużo, jednak są one płytkie i widoczne dopiero podczas jazdy pod słońce, więc nie jest to nic katastrofalnego. Myślę tylko czy pchać się w ten tlenek ceru, czy lepiej zainwestować w coś innego? Nie ma jakiejś opcji aby ten tlenek wypłukać czy coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.